اجاره مسکن در کانادا

اجاره مسکن در کانادا

کانادا با داشتن کیفیت بالای زندگی و نرخ پایین بیکاری یکی از مهمترین مقاصد مهاجرت کاری در جهان می باشد. یافتن محلی برای اقامت در کانادا یکی از اولین و مهمترین مواردی است که هر متقاضی باید به آن توجه کند. برای آنکه مجوز اقامت در کانادا را داشته باشید بسته به شرایط، ممکن است که اداره اقامت کانادا از شما بخواهد که ابتدا محل اقامت خود را معرفی کنید. این زمانی است که شما باید به دنبال اجاره آپارتمان یا منزل در این کشور باشید. 

 

ما در این مقاله از اولین شب حضور شما، تا اجاره اولین خانه در کانادا تمام نکات مورد نیاز را برای شما فراهم کرده ایم. ما در این مقاله اجاره مسکن در کانادا، قوانین اجاره مسکن در کانادا و انواع اجاره مسکن در کانادا را مورد بررسی علمی قرار داده ایم. برای آنکه اطلاعات کاملی از اجاره مسکن در کانادا را دریافت کنید به شما پیشنهاد می کنیم که این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید.

این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است.

فرم مشاوره رایگان

آنچه خواهید خواند:

کانادا

اقامت کوتاه مدت در کانادا

پیش از ورود به کانادا، بسیار مهم است که شما حداقل بتوانید برای اولین شبهای حضور خود در کانادا جایی را برای اقامت داشته باشید.

در تمام شهر های کانادا شما مسافرخانه و هتل های فراوان را در مناطق مرکزی و یا حاشیه ای شهر ها خواهید دید. بهتر است که پیش از ورود به کانادا از قبل اتاق خود را رزرو کنید تا مطمئن شوید که در زمان اقامت شما در این کشور مشکلی پیش نخواهد آمد.

اگر هم بودجه شما محدود است، می توانید از مجموعه وسیعی از اقامتگاه های کوتاه مدت که هزینه های بسیار کمی را دارند در زمان حضور خود در کانادا استفاده کنید.

یافتن خانه و آپارتمان برای اجاره در کانادا

زمانی که شما به کانادا ورود می کنید با انواع مختلفی از اقامتگاه های اجاره ای در کانادا از جمله خانه، آپارتمان اشتراکی و آپارتمان اجاره ای مواجه خواهید شد.

 

در کانادا برخی از خانه ها که آگهی داده می شوند به طور کامل قابل اجاره هستند، این در حالی است که برخی از خانه ها در کانادا به چندین واحد تقسیم می شوند. خانه هایی که در کانادا به دو واحد تقسیم می شوند “دوبلکس” نامیده می شوند.

 

اما خانه هایی نیز هستند که به سه قسمت تقسیم می شود، و آنها به عنوان “ترپلکس” شناخته می شوند. خانه های دیگری در کانادا برای اجاره وجود دارد که دارای اتاقهای اجاره ای با امکانات مشترک از جمله حمام و سرویس بهداشتی مشترک هستند.

 

آپارتمان ها در کانادا از مدل های لیسانس که در آن شما تنها یک اتاق به عنوان اتاق خواب و نشیمن خواهید داشت تا خانه هایی که دارای چند اتاق خواب و نشیمن جداگانه و بسیار با کیفیت و زیبا هستند متفاوت می باشند.

 

در کانادا هزینه خدمات شهری مانند برق و آب ممکن است که به واسطه شما یا توسط صاحب خانه پرداخت شود و در اجاره نامه شما لحاظ شود. شما می توانید برای کسب اطلاع از قوانین خدمات شهری در منطقه ای از کانادا که قصد اقامت دارید با ما در ارتباط باشید.

townhouse-canada

نحوه اجاره منزل در کانادا

شما برای پیدا کردن خانه و آپارتمان های اجاره ای در کانادا می توانید آنها را در بخش های طبقه بندی شده در روزنامه های محلی، کتابچه های مسکن و وب سایت هایی مانند Kijiji و Craigslist پیدا کنید.

 

برای پیدا کردن خانه در کانادا شما همچنین می توانید از فیس بوک نیز استفاده کنید که در کانادا بسیار متداول می باشد.

 

اگر زمانی نیز که شما به کانادا ورود کردید این امکان را خواهید داشت که در بسیاری از شهرها، به سادگی در محله مورد نظر خود زمانی را بگذارید و با قدم زدن، تابلوهایی را مشاهده کنید که در آن خارج از خانه درج شده است که منزل برای فروش و یا برای اجاره می باشد.

اجاره-خانه-در-کانادا

شرایط اجاره خانه در کانادا

صاحبخانه ها در کانادا معمولاً پیش از آنکه قرارداد اجاره را با شما ببندند نیاز دارند که اطلاعاتی از شما در مورد توانایی شما در پرداخت اجاره مسکن درخواست کنند. مهمترین مدارکی را که شما ممکن است که به صاحب خانه ارائه دهید شامل موارد زیر است:

 

  • نامه ای ازصاحب  کار در کانادای شما که در آن درآمد سالانه شما قید شده است.
  • اظهارنامه (های) بانکی که در آن به وضوح نشان داده شده است که شما پس انداز کافی برای پرداخت اجاره مسکن خود را به مدت چند ماه دارید.
  • مرجع از صاحب خانه های پیشین.
 

بسیاری از صاحبخانه ها در کانادا تنها اسناد و مدارکی که برای این کشور است را قبول دارند، که این موجب شده است که این امر برای تازه واردان کمی دست و پا گیر یا غیرممکن باشد. با این حال، صاحبخانه های بسیاری در کانادا هستند که مایل هستند که خانه و آپارتمان خود را به افراد تازه وارد که به کانادا ورود کرده اند اجاره دهند.

 

اگر در ابتدا ورود به کانادا موفق نشدید که خانه خود را اجاره کنید، به تلاش خود ادامه دهید! برای اجاره خانه در کانادا مسیر خیلی سختی را پیش رو نخواهید داشت.

شرایط اجاره خانه در کانادا

نکات مهم در هنگام اجاره خانه در کانادا

هنگام جستجو برای خانه در کانادا، نکات مهمی که در زیر به آن اشاره شده است را در نظر داشته باشید:

 

  • اجاره خانه در کشور کانادا از اول هر ماه شروع می شود و تنها تعداد کمی وجود دارد که در 15 هر ماه شروع شود. شما می توانید با توجه به این موضوع سفر خود را برنامه ریزی کنید تا در زمان مناسب به کانادا ورود کنید. شما طیف وسیعی از گزینه ها را پیش روی خود خواهید داشت. به شما توصیه می شود که حدود دو هفته پیش از پایان ماه به کانادا ورود کنید.  شما در این مدت زمان کافی را خواهید داشت تا اطلاع کافی از محیط اطراف خود پیدا کرده و خانه یا آپارتمان های مناسب برای اجاره در کانادا را پیدا کنید.
  • در کانادا اکثر صاحب خانه ها و یا آپارتمانهای اجاره ای حداقل نیمی از اجاره هر ماه را به عنوان ضمانت از مستاجر دریافت می کنند.
  • خانه ها در کانادا اغلب مبله می باشند، بنابراین همیشه پیش از بازدید خود از منزل مورد نظر خود در این مورد آگاهی لازم را کسب کنید. مبلمان کردن مکانی که شما قصد زندگی در آن را خواهید داشت می تواند زمان و پول زیادی را از شما بگیرد. بنابراین در هنگام پیدا کردن خانه در کانادا این نکته را در نظر داشته باشید. بهترین زمان برای معاملات در کانادا می تواند در اواخر ماه باشد، زیرا این زمانی است که مردم در حال نقل و مکان هستند و اغلب اموال خود را با قیمت های بسیار پایین تر به فروش می رسانند.
  • در زمانی که در کانادا هستید بهتر است که بدانید که حق و حقوق شما در مورد یک مستاجر چیست و با قانون اجاره در استانی که در آن قصد اقامت دارید کاملا آشنا شوید.
  • زمانی که قصد اجاره خانه در کانادا را دارید در مورد کلاهبرداری های آنلاین که ممکن است که وجود داشته باشد بسیار مواظب باشید. افراد بسیاری در کانادا هستند که با زیرکی افراد را مجبور به پرداخت سپرده در املاکی که وجود ندارد می کنند. هنگام جستجوی محل اقامت خود در کانادا مراقب اینگونه تبلیغات ساختگی حتما باشید.
خرید-خانه-در-کانادا

هزینه اجاره مسکن در کانادا

در کشوری به بزرگی و متنوعی کانادا، در واقع پاسخ دادن به این سوال بسیار دشوار می باشد. با این حال، ما اینجا هستیم که شما را در این مورد راهنمایی کنیم.

 

بسیاری از مراجع رسمی اجاره خانه در کانادا نشان داده است که هزینه اجاره خانه در شهرهای کانادا می تواند به طور عجیب و قابل توجهی متفاوت باشد. ما به عنوان مثال می توانیم به یک آپارتمان خوب 1 خوابه در شهر ادمونتون اشاره داشته باشیم که احتمالاً حدود 1,025 تا 1,341 دلار کانادا در ماه برای شما هزینه خواهد داشت. اما در ونکوور قصه کاملا متفاوت است و شما باید به دنبال اجاره خانه ای که بیش از 2000 دلار در ماه است باشید.

 

بین این دو محدوده قیمت نیز ممکن است که کلگری، مونترال و همیلتون  را پیدا کنید که به انتهای پایینی قیمت های اجاره در کانادا نزدیک هستند و این در حالی است که اتاوا و تورنتو در کنار گران ترین شهر های کانادا برای اجاره مسکن می باشند. در سالهای اخیر اجاره مسکن در تورنتو افزایش بسیار زیادی را داشته است و قیمت خانه ها در این شهر بسیار بالا می باشد.

 

گزارش ملی اجاره مسکن کانادا که توسط Rentals.ca منتشر شده است نشان می دهد که 12 تا از شهر های گران قیمت کانادا برای اجاره مسکن همه در استان های انتاریو و بریتیش کلمبیا هستند و شاید هم تعجب آور نباشد، که بدانید که تورنتو و ونکوور در صدر این لیست در بین سرسام آورترین شهرهای کانادا قرار گرفته اند.

 

با توجه به یکی از سایت های مرجع اجاره خانه در کانادا که به مقایسه هزینه زندگی در کانادا می پردازد به نام Numbeo-  آپارتمان های یک خوابه در مرکز شهر تورنتو و ونکوور هم اکنون بیش از 2000 دلار در ماه می باشد. بنابراین ممکن است در برخی مواقع برای اجاره خانه در کانادا کمی سازش داشته باشید. در کانادا اگر بودجه شما به خانه ای در حوالی مرکز شهر نمی رسد بهتر است که محله ای مقرون به صرفه تر در خارج از مرکز شهر که با حمل و نقل عمومی نیز در ارتباط است را پیدا کنید.

 

اگر هم خانه ای را با بودجه خود پیدا نکردید زمان آن رسیده است که به فکر پیدا کردن خانه ای باشید که به صورت اشتراکی می باشد. و اگر هم پیدا نشد به طور کلی شهر دیگری را برای اسکان خود پیدا کنید. از مهمترین اپلیکیشن هایی که به شما در این مورد توصیه می شود Numbeo می باشد.

ارزانترین شهر کانادا برای زندگی

ارزان ترین شهرهای کانادا برای زندگی

از بین تمام شهرهای بزرگ کانادا، مونترال کانادا یکی از مقرون به صرفه ترین شهرهای کانادا برای اجاره مسکن می باشد. میانگین قیمت اجاره مسکن در مونترال کانادا برای یک ماه چیزی در حدود 1700 دلار کانادا در ماه است و اگر شما خانه اشتراکی را پیدا کنید هزینه شما بسیار کمتر از این نیز خواهد شد. در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ کانادا این شهر برای زندگی بسیار مطلوب است.

 

از سایر شهرهای کوچک و ارزان در کانادا می توان به کبک و گاتینو اشاره کرد که اجاره بها در این شهر ها بسیار مقرون به صرفه است. داده های اجاره مسکن در کانادا نشان می دهد در حالی که استان انتاریو در مورد اجاره مسکن گرانترین شهرهای کانادا را در خود جای داده است، برخی از ارزان ترین شهر های کانادا نیز در این استان قرار گرفته اند. خود کانادایی هایی که به دنبال خرید و یا اجاره ارزان مسکن هستند به شهرهای کوچکتر استان انتاریو و کبک می روند.

 

ما در زیر برخی از ارزانترین شهر های کانادا را برای شما آورده ایم: 

  • والدور ، کبک
  • سارنیا ، انتاریو
  • پرینس جورج ، بریتیش کلمبیا
  • بروکل ، انتاریو
  • وایبرن ، ساسکاچوان
  • لوویس ، کبک
خانه-در-کانادا

قوانین اجاره خانه در کانادا

قرارداد اجاره مسکن در کانادا نیز به مانند ایران به صورت سالانه است. احتمالاً شما در کانادا باید اجاره نامه ای را برای مدت معین که اغلب به صورت یکساله است را امضا کنید. پس از اینکه مهلت قرارداد شما به پایان رسید، مدت قرارداد شما ممکن است که برای یک سال دیگر تمدید شود یا اینکه شما باید به صورت ماهانه هزینه های خود اجاره مسکن خود را پرداخت کنید.

 

پیشنهاد می شود که پیش از امضای قرارداد اجاره با صاحبخانه خود در مورد قوانین پرداخت صحبت کنید. لازم به ذکر است که قوانین افزایش اجاره در استان های کانادا متفاوت است. در استان انتاریو، افزایش اجاره مسکن حتما باید حداقل 12 ماه با فاصله انجام شود و صاحبخانه ها باید حتما مستاجران را 90 روز پیش از این عمل آگاه سازند.

 

مقامات استانی حداکثر افزایش اجاره مسکن مجاز را تعیین می کنند. به جهت افزایش اجاره بها بیش از نرخ مصوب استان حتما صاحبخانه ها باید برای این عمل خود مجوز رسمی را از دولت استانی دریافت کنند. قوانین مشابهی نیز در استان بریتیش کلمبیا اعمال می شود. با این حال حداکثر افزایش اجاره مسکن در این استان که از طریق مقامات دولتی استان مجاز اعلام شده است 2.6 درصد بوده است.

 

در استان آلبرتا هیچ محدودیتی برای میزان افزایش میزان اجاره بها مسکن مانند آنچه در استان های انتاریو و بریتیش کلمبیا رخ می دهد وجود ندارد.

قوانین اجاره خانه در کانادا

اجاره خانه در ونکوور کانادا

یکی از مهمترین شهرهای کانادا که در غرب این کشور قرار گرفته است ونکوور می باشد. این شهر در استان بریتیش کلمبیا واقع شده است. طبق سرشماری های سالهای اخیر که انجام گرفته است این شهر به عنوان یکی از پرجمعیت ترین شهر های کانادا با جمعیتی در حدود، 2,657,000 نفر بوده است.

 

میانگین اجاره مسکن در ونکوور 3100 دلار کانادا است که نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری را داشته است.

 

اجاره مسکن در چند ماه اخیر در ونکوور کانادا نسبت به ماه گذشته تفاوتی را نداشته است. اجاره آپارتمان های یک خوابه در ونکوور کانادا به طور میانگین چیزی در حدود 2250 دلار کانادا در ماه می باشد.

اجاره خانه در اتاوا کانادا

یکی از آسانترین روش های پیدا کردن منزل در اتاوا استفاده از اپلیکیشن های موبایل می باشد. برای اجاره بلند مدت (1 سال یا بیشتر) نرخ اجاره در اتاوا چیزی در حدود 1600 دلار کانادا در ماه در خانه های یک خوابه، یا 1800 دلار کانادا در ماه برای خانه های بزرگتر هستند.

 

اما اگر دنبال خانه های ارزان قیمت هستید این امکان برای شما مهیا است که در خانه های اشتراکی یا اینکه در خارج از شهر با چیزی در حدود 550 دلار در ماه نیز محل اسکانی پیدا کنید.

اجاره خانه در تورنتو کانادا

یکی از بهترین روش های پیدا کردن خانه در تورنتو استفاده از وب سایت های پیدا کردن خانه اجاره ای و یا گشت و گذار در داخل شهر و پیدا کردن اعلامیه های فروش و یا اجاره مسکن است.

 

تورنتو از شهر هایی است که قیمت و اجاره مسکن در این شهر بسیار متغیر است و به صورت سینوسی در طول سال کم و زیاد می شود.

 

متوسط اجاره بها در تورنتو بر حسب اینکه در کدام محله قصد اجاره خانه داشته باشید متفاوت است. به عنوان مثال میانگین اجاره آپارتمانهای مسکونی در یک محله خوب تورنتو چیزی در حدود 3100 دلار کانادا در ماه است و در محله هایی که کمی از شهر فاصله دارد تا 2500 دلار کانادا در ماه متغیر است.

اجاره خانه در کلگری آلبرتا کانادا

در کلگری کانادا که در استان آلبرتا واقع شده است یکی از آسانترین روش های پیدا کردن خانه استفاده از اپلیکیشن Zumper است. این اپلیکیشن مجموعه ای عالی از خانه ها با طیف گسترده ای از فیلترها را به شما برای پیدا کردن خانه رویاییتان ارائه می دهد.

 

در کلگری به طور معمول برای اجاره، 6 یا 12 ماه اجاره خانه به عنوان سپرده از مستاجر نزد صاحب خانه حفظ می شود.

 

استان کلگری یکی از مقرون به صرفه ترین استان های کانادا می باشد. اجاره ارزان ترین آپارتمان 1 خوابه در این استان چیزی در حدود ماهانه 1,318 دلار است اما ممکن است که شما در یک منطقه خوب در کلگری مجبور باشید که چیزی در حدود 2,767 دلار کانادا ماهانه برای یک خانه 2 خوابه پول خرج کنید.

نتیجه گیری

کانادا اغلب به عنوان یکی از بهترین کشور های جهان برای زندگی معرفی می شود. نرخ پایین بهره، سرمایه گذاری خارجی و نرخ مهاجرت کاری بالا، موجب شده است که در چند سال اخیر یافتن خانه مقرون به صرفه در کانادا دشوار شود. استفاده از اپلیکیشن و سایت های اجاره مسکن در کانادا از بهترین شیوه های پیدا کردن خانه اجاره ای ارزان است.

 

اگر قصد مهاجرت کاری به کانادا دارید و به دنبال خانه های مقرون به صرفه برای اجاره هستید به شما پیشنهاد می شود که استان های انتاریو و کبک را برای شروع انتخاب کنید. اگر هم هنوز قیمت مورد نظر خود را پیدا نکرده اید می توانید به دنبال اجاره خانه در حاشیه های شهر و یا مکان های اشتراکی بگردید.

سوالات متداول

در حالی که گرانترین خانه های اجاره ای عمدتا در غرب کانادا واقع شده اند، شرق کانادا و مخصوصا در شرق انتاریو ارزانترین شهر های کانادا برای اجاره مسکن را می توانید پیدا کنید. Trois-Rivieres، شهری که تقریباً در نیمه راه بین مونترال و کبک قرار گرفته است، ارزان ترین خانه های کانادا را برای اجاره در خود جای داده است.

استان کبک و اتاوا دارای مقرون به صرفه ترین خانه های اجاره ای کانادا هستند.

متوسط اجاره خانه در کانادا 2,078 دلار میباشد.

اگر بخواهیم واقع گرا باشیم خانه ها در کانادا گران هستند. علت این امر این است که تقاضا برای خانه بیشتر از عرضه آن می باشند. نرخ کم بهره، شمار زیاد مهاجران و افزایش تزریق پول خارجی به این کشور از دلایلی هستند که موجب شده است که قیمت خانه در کانادا در چند سال گذشته افزایش داشته باشد.

بر اساس اطلاعات رسمی، گرانترین ملک مسکونی که در کانادا وجود دارد در حال حاضر یک آپارتمان پنت هاوس 38 میلیون دلاری است که مشرف به شهر است. این ملک بزرگ در بالای هتل Fairmont Pacific قرار گرفته است.

فرم مشاوره زیر رو پُر کنید تا شرایطتون آنلاین بررسی بشه و با شما تماس گرفته بشه 

نظرات کاربران

guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کارشناس مهاجرت
کارشناس مهاجرت
پاسخ به  محسن
1 سال قبل

سلام پول پیش نیاز نیست و تنها اجاره ماهیانه دریافت میشه

محسن
محسن
1 سال قبل

سلام وقت بخیر. درباره کرایه ماهانه اجاره مسکن در کانادا صحبت کردید ولی درباره پول پیش چیزی نگفتید. هزینه این چطور هستش؟

کارشناس مهاجرت
کارشناس مهاجرت
پاسخ به  خانوم مصدق
2 سال قبل

بستگی داره . امکانش هست . باید قبل از اقدام شرایط همون سال رو بدونید به چه شکله

خانوم مصدق
خانوم مصدق
2 سال قبل

سلام
نرخ اجاره مسکن در کانادا هر سال بیشتر میشه؟

بخش سوالات کاربین

مقالات پیشنهادی