بهترین شهر ها برای ایرانیان در آلمان

بهترین شهرهای آلمان برای ایرانیان

آلمان به عنوان چهارمین اقتصاد بزرگ جهان، مقصد محبوب بسیاری از ایرانیانی است که قصد اقامت در خارج از کشور را دارند. برای مهاجرت کاری، آلمان بهترین کشور جهان می باشد، زیرا اقتصاد و بازار کار این کشور بسیار پایدار بوده و درآمد کارمندان و کارگران در این کشور بسیار بالا می باشد. دولت آلمان نیز یکی از معدود دولت های جهان می باشد که همیشه بین کارمند و کارفرما پشت کارمندان ایستاده است. به هر حال اقامت در آلمان، نیاز به شرایط خاص خود دارد و شاید یکی از مهمترین بخش های اقامت در آلمان، محل مناسب زندگی است. ما در این مقاله بهترین شهرهای آلمان برای اقامت ایرانیان را که قصد کار و زندگی در این کشور را دارند آماده کرده ایم. با خواندن این مقاله امیدواریم تا شما بهترین تصمیم گیری را در مورد محل سکونت خود در آلمان انجام دهید.

این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است.

فرم مشاوره رایگان

کیفیت زندگی در آلمان

آلمان در بسیاری از شاخص های رفاه و کیفیت زندگی نسبت به سایر کشورهای جهان عملکرد بهتری را دارد. آلمان در زمینه آموزش و مهارت، تعادل زندگی و کار، شغل و درآمد، ثروت، کیفیت محیط زیست، ارتباطات اجتماعی، سلامت، مشارکت مدنی، مسکن، امنیت شخصی و رفاه بالاتر از میانگین جهانی است.


بر اساس آخرین شاخص توسعه انسانی سازمان ملل (HDI)، آلمان رتبه پنجم بالاترین سطح کیفیت زندگی در جهان را در اختیار دارد. این در حالی است که تنها نروژ، سوئیس و ایرلند عملکرد بهتری از این کشور دارند.


5 کشور برتر جهان از لحاظ کیفیت زندگی بر اساس آخرین شاخص توسعه انسانی سازمان ملل (HDI)، به شرح زیر است:


  1. نروژ
  2. سوئیس
  3. ایرلند
  4. آلمان
  5. هنگ کنگ
5 کشور برتر جهان

زندگی در شهر برلین

برلین یکی از شهر های زیبای آلمان است، که پایتخت این کشور نیز می باشد. برلین همچنین یکی از بزرگترین شهرهای آلمان نیز می باشد. این شهر بی شک از شهر های مورد علاقه بسیاری از مهاجران ایرانی است، زیرا دارای بزرگترین جامعه مهاجران آلمان می باشد. در این شهر به غیر از ایرانی ها، ایتالیایی ها، آمریکایی ها و ترک ها بسیاری نیز زندگی می کنند. برلین میزبان شرکت های بسیار مهم جهان، مانند فولکس واگن و SAP می باشد. این بدان معناست که مشاغل بسیاری در رشته های علوم و فناوری برای ایرانیانی که متقاضی کار در آلمان هستند مهیا می باشد.

berlin

زندگی در شهر فرانکفورت

فرانکفورت پایتخت پولی و مالی آلمان است و برای ایرانیانی که قصد کار در بخش مالی یا بانکی دارند ایده آل می باشد. بسیاری از موسسات مالی اروپا از جمله بورس اوراق بهادار فرانکفورت، بانک مرکزی اروپا، بانک فدرال آلمان و دویچه بانک در این شهر قرار گرفته اند. فرانکفورت در بخش آموزش نیز بی شک یکی از بهترین شهر های اروپا می باشد و دانشگاه های بسیار با کیفیتی مانند دانشگاه گوته و دانشگاه علوم کاربردی فرانکفورت در این شهر قرار دارند. با 796,000 نفر جمعیت، فرانکفورت شهر شلوغی نیست و برای کسانی که ترجیح می دهند در شهر آرامی زندگی کنند، می تواند شهر مناسبی نیز باشد.

frankfurt

زندگی در شهر مونیخ

مونیخ شهر فرهنگی و هنری است و ملیت و قومیت های مختلفی در کنار هم در این شهر گرد هم آمده اند. 7/37 درصد جمعیت این شهر 1.5 میلیون نفری، از ملیت و قومیت غیر آلمانی تشکیل شده است. مطمئناً به عنوان یک مهاجر که قصد زندگی در این شهر را دارید، احساس تنهایی نخواهید کرد. بسیاری از برند های معروف جهان مانند زیمنس، BMS و آلیانز همه در این شهر قرار دارند. بعلاوه، اگر این شهر را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کرده اید، می توانید هر ساله در جشن اکتبرفست نیز شرکت کنید و از بودن در این شهر لذت ببرید.

munich

زندگی در شهر لایپزیگ

لایپزیگ شهری است که ترکیب سنت و مدرنیته در آلمان می باشد. خانه بسیاری از موسیقی دانان کلاسیک مشهوری مانند مندلسون، باخ و واگنر این شهر بوده است. در کنار این تاریخ غنی، لایپزیگ به صنعت و کارخانه های خودرو اش نیز معروف است. شرکتهای مدرنی مانند BMW و Porsche به این شهر شهرت جهانی داده اند. به غیر تمام این موارد، بورس انرژی اروپا نیز در این شهر فعالیت می کند و می تواند برای شما موقعیت های شغلی و فراوانی نیز فراهم باشد.

leipzig

زندگی در شهر اشتوتگارت

اشتوتگارت یکی دیگر از شهر های آلمان است که به صنعت خودرو خود معروف بوده و کارخانه فراری را در خود جای داده است. اشتوتگارت شهری آرام و دارای فرهنگ بسیار عالی می باشد. بناهای تاریخی خیره کننده و مکان های با معماری مدرن در سراسر این شهر دیده می شود. با توجه به محبوبیت صنعتی این شهر، ایرانیان بسیاری در این شهر مستقر هستند.

 

اگر هم به علم، دانشگاه و یا تحقیقات علاقه مند هستید، بدون شک اشتوتگارت برای شما شهر مناسبی است. این شهر کوچک خانه کسب و کارهای نوپا نیز می باشد. بیش از هر جای دیگر از جهان رکورد ثبت اختراع مستقیماً از این شهر بیرون آمده است. اشتوتگارت با تنها 635,000 نفر جمعیت، شهر مناسبی برای زندگی در میان همفکران خود در حباب فناوری و تکنولوژی آلمان می تواند باشد.

stuttgart

زندگی در شهر کلن

اگر کار در صنعت رسانه را دوست دارید کلن را برای زندگی انتخاب کنید. بسیاری از شبکه های تلویزیونی از این شهر پخش می شوند. این بدین معنی است که فرصتهای بسیاری در رسانه برای شما وجود خواهد داشت. کلن شهر واقعاً زیباییست که رودخانه راین مستقیماً از میان آن عبور می کند و نمونه های معماری قرون وسطایی خیره کننده ای شما را حیرت زده خواهد کرد. اگر هم زیبایی شهر و کار در رسانه برای شما کافی نیست لازم است بدانید که صنایع و شرکت های بسیار مهمی مانند فورد یا لوفت هانزا در این شهر فعالیت دارند.

kohln

زندگی در شهر هامبورگ

هامبورگ دومین شهر بزرگ آلمان و سومین شهری بندری بزرگ اروپا است. هامبورگ شهر بسیار خوبی برای کسانی است که به دنبال داشتن یک بیزینس خوب هستند. اگر به دنبال مشاغل بانکی و مالی هستید حتما نیم نگاهی به شهر هامبورگ داشته باشید. موسسات مالی و بانک های بسیاری در شهر هامبورگ فعالیت می کنند. این شهر یکی از محبوب ترین شهرهای مهم گردشگری اروپا نیز به شما می رود. بنابراین اگر تفریح و خوش گذرانی برای شما مهم است قطعا هامبورگ را انتخاب کنید. لذت بردن از یک وعده غذایی خوشمزه در رستوران های معروف هامبورگ چیزی است که زندگی در این شهر به شما هدیه می دهد. هامبورگ برای کسانی که به ورزش علاقه مند هستند نیز مکان بسیار مناسبی است. تیم های ورزشی محبوب و معروف در تمام رشته های ورزشی در آلمان در این شهر فعالیت دارند.

hamburg

زندگی در شهر برمن

برمن شهری ایده آلی برای کسانی است که قصد دارند با مهارت کاری به آلمان مهاجرت داشته باشند. بسیاری از شرکت های مهندسی آلمان مانند ایرباس و مرسدس در این شهر مستقر هستند. معروف ترین کارخانه دلستر سازی آلمان به نام Becks نیز در این شهر فعالیت دارد. پس اگر کار برای شما اهمیت دارد قطعا برمن را در لیست خود نگه دارید.

bremen

زندگی در شهر دورتموند

شهر دورتموند به خاطر صنایع فولاد و زغال سنگ معروف است. دورتموند شهری مدرن است که به خاطر فناوری زیست پزشکی و رباتیک تاثیراتی بسیار مهمی در آلمان گذاشته است. حتی اولین مرکز فناوری آلمان، به نام پارک تکنولوژی دورتموند در این شهر فعالیت دارد. به غیر از تمام این موارد، ایرانی های بسیاری در این شهر زندگی می کنند که می تواند با زندگی در آلمان احساس دلتنگی نیز نداشته باشید.

durtmund

زندگی در شهر هانوفر

اگر به سفر و توریسم اهمیت می دهید، هانوفر شهر مناسبی برای زندگی شما است. این شهر بزرگترین قطب مسافرتی آلمان است. بسیاری از شرکت های تدارکاتی مانند حمل و نقل و وسایل نقلیه مانند فولکس واگن در این شهر فعالیت دارند. هانوفر شهر کوچکی است که دسترسی بسیار خوبی به دیگر شهرهای مهم آلمان دارد. به مانند دورتموند نیز ایرانی های بسیاری در این شهر زندگی می کنند و نرخ بیکاری در هانوفر نیز بسیار پایین می باشد.  

hanover

زندگی در شهر درسدن

آلمانی ها به درسدن معمولا لقب سیلیکون ساکسونی می دهند. این به این علت است که موقعیت شهر درسدن در  زاکسن است و صنعت فناوری آن در اروپا معروف می باشد. “موسسه اقتصاد بین المللی هامبورگ” این شهر را به عنوان چهارمین شهر بزرگ جهان که احتمال رشد بسیار خوبی در آینده دارد در نظر گرفته است. درسدن در زمینه آموزش، نوآوری و فناوری فرصت های بسیاری خوبی را برای جویندگان کار ارائه می دهد. در مجموع می توان گفت که اگر آینده نگر هستید، درسدن شهر مناسبی برای شما است.

dorsten

گرانترین و ارزانترین شهر آلمان برای زندگی

با توجه به کیفیت زندگی در آلمان، یکی از مقرون به صرفه ترین کشور های دنیا برای زندگی آلمان است. در میان ارزانترین شهر های آلمان برای زندگی می توان به شهر بیله فلد اشاره کرد. در میان 10 شهر ارزان آلمان، هشت شهر در شرق این کشور هستند. اما یک استثنا نیز وجود دارد که برلین می باشد که شاید از این شهر به عنوان ارزانترین شهر نمی توان نام برد. به غیر از برلین که یکی از گران‌ترین شهر های آلمان مونیخ است. این شهر به سختی پس انداز می توانید کنید و هر چقدر هم که بخواهید خرج خود را کنترل کنید، هزینه زندگی در این شهر برای شما بسیار بالا است.


ارزانترین شهرهای آلمان

 

  • بیله فلد
  • فرانکفورت
  • کرفلد
  • پاساودر


گرانترین شهرهای آلمان


  • برلین
  • مونیخ

میزان درآمد در شهرهای مختلف آلمان

در آمد یک شخص در آلمان معمولاً ماهیانه چیزی در حدود 4121.00 یورو در ماه می باشد. محدوده درآمد ها در آلمان از 960 یورو (کمترین میانگین) تا 17000 یورو (بالاترین میانگین) متغیر می باشد. حقوق ماهیانه یکی فرد در آلمان با سایر مزایا مانند مسکن، حمل و نقل و خورد و خوراک نیز همراه می باشد. با این حال میانگین درآمد ماهانه در شهر های مختلف آلمان به صورت زیر است:

  • مونیخ – 4,210 یورو
  • اشتوتگارت – 3,920 یورو
  • دوسلدورف – 4,000 یورو
  • هامبورگ – 4,280 یورو
  • نورنبرگ – 3,410 یورو
  • فرانکفورت – 4,070 یورو
  • کلن – 4,140 یورو
  • برمن – 3,780 یورو

بهترین شهر های آلمان از نظر آب و هوا

آب و هوای آلمان همیشه متزلزل است. تعداد معدود مناطقی را شما در آلمان آفتابی و گرم می توانید پیدا کنید. اما با کمک اطلاعات روزهای آفتابی و بارندگی، می توان گفت که کدام شهر آلمان نسبت به دیگر شهر ها مناسب است. بنابراین ما 10 شهر برتر آلمان را از 80 شهر مورد بررسی از نظر آب و هوا برای شما آماده کرده ایم:

 

  • اوفنباخ آم ماین
  • ماینتس
  • کارلسروهه
  • فرانکفورت ماین
  • برلین
  • مگدبورگ
  • ویسبادن
  • فورت
  • ارلانگن
  • لودویگشافن آم راین
 

البته، آب و هوای آلمان می تواند به طرز عجیبی غیر قابل پیش بینی باشد. اما، با استفاده از این اطلاعات، شما می توانید شهر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

بهترین شهر آلمان برای تفریح

تاریخ و فرهنگ غنی به همراه طبیعتی بسیار زیبا، شاید ماهیت آلمان را به بهترین وجه توصیف کند. با داشتن بسیاری از شهرهای تاریخی همراه با انبوهی از جنگل ها و کوه ها، انتخاب یک مکان منحصر به فرد برای مهاجرت به آلمان بسیار سخت می باشد.

 

کسانی که مایل به گشت و گذار هستند، می توانند به شهر هایی مانند مونیخ، فرانکفورت یا هامبورگ مهاجرت کنند. برای کسانی نیز که به دنبال فعالیت تفریحی می باشند، مهاجرت به شهر هایی که در کوه های آلپ باواریا، جنگل سیاه یا دره راین قرار دارند بهترین انتخاب باشد.

 

بهترین شهر های گردشگری آلمان به شرح زیر است:

 

  • برلین
  • کلن
  • هامبورگ
  • مونیخ
  • فرانکفورت
  • درسدن
  • نورنبرگ
  • ماینز
  • لایپزیگ
  • هایدلبرگ

بهترین شهرهای آلمان برای کار

آلمان بهترین اقتصاد اروپا را در اختیار دارد و چهارمین اقتصاد بزرگ در جهان نیز می باشد. نرخ بیکاری در این کشور در حدود 5.6 درصد می باشد. تعداد بسیاری از شرکت نوآوری با فناوری پیشرفته در حال استخدام نیروی کار جدید هستند. مهاجرانی که برای کار و به دنبال آینده ای بهتر به فکر مهاجرت هستند قطعا آلمان را نباید فراموش کنند.

 

شهرهای آلمان هرکدام فرصت های شغلی متنوعی با حقوق بالا، هزینه زندگی مقرون به صرفه و مزایای دیگری را برای جذب نیروی کار ارائه می دهند.

 

با استفاده از یک روش جامع، بر اساس عملکرد شهرهای آلمان در جنبه های حیاتی مانند پیشنهادات شغلی، حقوق، هزینه زندگی و چشم اندازهای آینده کاری، بهترین شهر های آلمان برای کار شامل موارد زیر می باشند.

 

  • برلین
  • فرانکفورت
  • مونیخ
  • اشتوتگارت
  • هامبورگ
  • کلن
  • دوسلدورف
  • بن
بهترین شهرهای آلمان برای کار

زیباترین شهر های آلمان

برلین بدون شک زیباترین شهر آلمان است. برلین شهری بزرگ است و ظاهر بسیار چشم نوازی دارد که شاید در کمتر جایی در دنیا، بتوانید نمونه آن را پیدا کنید. معماری بی نظیر، شهری پرنشاط، تمیز و ایمن این شهر را به خوبی وصف می کنند. به طور کلی اگر زیبایی شهری برای شما مهم است، پس برلین می تواند گزینه مناسبی برای شما به حساب آید.

امن ترین شهر آلمان برای زندگی

اشتوتگارت با 8.535 مورد جرم ثبت شده در هر 100000 شهروند، امن ترین شهر آلمان به حساب می آید. در همین راستا، اشتوتگارت برای مهاجرانی که قصد دارند با خانواده خود مهاجرت کنند ممکن است بهترین شهر برای زندگی باشد. این شهر توسط دره ها و تاکستان ها، باغ های گیاه شناسی و قلعه ها احاطه شده است. شما در اشتوتگارت با داشتن تعادل کار و زندگی، لذت داشتن یک زندگی با آرامش را خواهید چشید.

شادترین شهر های آلمان

شمالی‌ترین ایالت آلمان به نام، شلسویگ-هولشتاین، با 7.44 امتیاز شادترین مردم آلمان را در اختیار دارد. این در حالی است که براندنبورگ با 6.76 امتیاز غمگین ترین مردم آلمان را خود جای داده است. ایالت هسن نیز برای اولین بار با امتیاز 7.31 در مکان دوم شادترین ایالت های آلمان قرار گرفته است. به دنبال آن هامبورگ با 7.27 به دنبال این ایالت است. در مجموع با توجه به این استاندارد می توان شادترین شهر های آلمان را اینگونه نامید:


  • کیل
  • ویسبادن
  • هامبورگ

نتیجه گیری

وقتی نوبت به نام بردن از بهترین شهرهای آلمان می رسد، واقعاً انتخاب یک شهر کار بسیار سختی است. تمام شهر های آلمان فرصت های بسیار خوبی را به مهاجرانی که مهارت و تجربه کاری دارند ارائه می دهد. اکثر شهر های آلمان محیط فوق العاده ای را برای کار و زندگی مهاجران فراهم کرده اند. بهترین راه برای یافتن شهر مورد نظر این است به دنبال منطقه ای بگردید که شرکت های زیادی در آن شهر قرار دارند و به دنبال افراد با مهارتی مانند شما هستند. به شاخص های کیفیت زندگی و همچنین ترجیحات شخصی خود در مورد محیط زندگی نیز اهمیت بدهید و شهر مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

 

شهر هایی که ما به شما معرفی کردیم بی شک کامل و جامع بوده است. با این اوصاف، شهر های بسیار خوب دیگری نیز برای زندگی در آلمان برای ایرانیان مانند آخن، نورنبرگ، دارمشتات، بیله فیلد، هاگان، هایدلبرگ، کارلسروهه، ارلانگن، هوف و جنا وجود دارد.

با مطالعه مطلب حقوق و دستمزد آلمان نیز اطلاعات مفیدی به‌دست خواهید آورد.

سوالات متداول

طبق تخمین سازمان ملل، 12 میلیون و 165 هزار و 83 نفر در آلمان زندگی می کنند که مهاجر یا فرزندان مهاجران هستند. اکثر مهاجران آلمان از اروپای شرقی مانند لهستان و کشور های خاورمیانه مانند سوریه و ترکیه به آلمان مهاجرت کرده اند.

اکثر آلمانی ها به مهاجران خوشبین هستن زیرا اعتقاد دارند که آلمان با ایده ها و فرهنگ های جدید پیشرفت بهتری را خواهد داشت. با این حال آنها نگرانی هایی در مورد سازگاری عقاید اسلامی برخی مهاجران با فرهنگ خود نیز دارند. آنها اعتقاد دارند که نباید مهاجران به طور دائم در این کشور زندگی کنند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای آلمان شامل؛ تکمیل دو فرم درخواست، دو عکس در ابعاد گذرنامه، گذرنامه ملی معتبر، تایید محل سکونت، عدم سوء پیشینه و بیمه سلامت می باشد.

هزینه ویزای آلمان به نوع ویزایی که شما دریافت می کنید بستگی داشته و متفاوت است. هزینه ویزای اقامت کوتاه مدت آلمان چیزی در حدود 80 یورو می باشد.

بر اساس شاخص های بسیاری مانند کیفیت زندگی، نرخ بیکاری، درآمد و تحصیل شهر های آلمان معمولا در یک سطح هستند. اما اگر بخواهیم چند شهر را نام ببریم می توان به درسدن، مونیخ، اشتوتگارت، فرانکفورت و هامبورگ به عنوان بهترین شهر های آلمان برای زندگی اشاره کرد. اما اگر تنها بخواهیم یک شهر را نام ببریم با توجه به بسیاری از شاخص ها برلین بهترین شهر آلمان است.

فرم مشاوره زیر رو پُر کنید تا شرایطتون آنلاین بررسی بشه و با شما تماس گرفته بشه 

نظرات کاربران

guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کارشناس مهاجرت
کارشناس مهاجرت
پاسخ به  خانوم یاوری
2 سال قبل

سلام . شهر کلن معمولا تقاضای بیشتری داره

خانوم یاوری
خانوم یاوری
2 سال قبل

سلام خسته نباشید بین بهترین شهرهای آلمان برای ایرانیان کدوم شهر ساکنین ایرانیه بیشتری داره؟

بخش سوالات کاربین

مقالات پیشنهادی