سوالات مهم در مصاحبه کاری کانادا

سوالات مهم در مصاحبه کاری کانادا

همانند بسیاری دیگر از کشورهای جهان، در روز مصاحبه استخدام در کانادا، از شما سوالات اساسی در مورد مهارت و تجربه کاریتان پرسیده خواهد شد. صرف نظر از نیاز به نیروی کار، این سوالات توسط مصاحبه کنندگان مطرح می شود تا شما را بهتر شناخته و مورد ارزیابی قرار دهند. با این سوالات متوجه خواهند شد که آیا شما دارای مشخصات ایده آل برای کار در این شرکت هستید یا خیر. در همین راستا کارفرمایان کانادایی اغلب متداول ترین سوالات استخدامی را در مصاحبه های کاری خود در کانادا از متقاضیان کار می پرسند.

 

پیشنهاد ما این است که پیش از روز مصاحبه کاری به آماده سازی خود بپردازید و به سوالاتی که ممکن است در روز مصاحبه توسط کارفرما از شما پرسیده شود پاسخ داده باشید. حفظ کردن پاسخ های سوالاتی که اغلب در مصاحبه های کاری در کانادا پرسیده می شود، به هیچ عنوان توصیه نمی شود. تنها کافی است که شما متناسب با واقعیت های خود پاسخ هایی را آماده کرده باشید.

 

ما در این مقاله مرسوم ترین سوالات مهم در مصاحبه کاری کانادا که ممکن است که در روز مصاحبه برای کار در کانادا پرسیده شود را فراهم کرده ایم. برای آنکه در جریان جزئیات روز مصاحبه قرار بگیرید پیشنهاد می شود که این مقاله را تا پایان مطالعه بفرمایید.

فرم مشاوره رایگان

مصاحبه-کاری-کانادا

مصاحبه با شرکت های کانادایی

خودتان را به ما معرفی کنید

این سوال بسیار آسانی است که معمولا در ابتدای مصاحبه ها پرسیده می شود تا مقداری از استرس شما کاهش پیدا کند و همچنین کارفرما در مورد سوابق و مهارت های شما نیز اطلاعاتی دریافت کند.

  • Tell me about yourself

پیشنهاد می شود سه مورد زیر را به طور خلاصه در پاسخ خود به این سوال بیاورید.

  1. شرایط و تجربه خود را در رابطه با موقعیت کاری خود تیتروار و سریع بگویید.
  2. ویژگی های خود را از جمله توانایی برای کار جمعی با دیگران را بیان کنید.
  3. برخی از اطلاعات شخصی تاثیر گذار خود را برای نشان دادن ثبات شخصیتی و فردی به کارفرما را بگویید. به عنوان مثال، علایق شخصی، ویژگی های شخصیتی، مشارکت اجتماعی و علاقه به ورزش خود را خیلی کوتاه بیان کنید.
 

شما به این موارد اکتفا نکرده و آماده باشید تا به سوالات بیشتری که ممکن است توسط مصاحبه کننده درباره نکاتی که هنگام پاسخ به این سوالات بیان کرده اید، پاسخ دهید.

 

از تجربه خود در این شغل به ما بگویید

هدف کارفرما از پرسیدن این سوال این است که متوجه شود شما تجربه انجام کار در این موقعیت شغلی را دارید یا خیر؟.

  • Tell me about your Experience with this type of Work

پیشنهادات ما را در پاسخ به این سوال مد نظر داشته باشید.

  1. اگر تجربه، تحصیلات یا مدرکی در رابطه با شغل خود دارید، با ذکر شهر و مکانی که شما در این رابطه کسب تجربه کرده اید را با ذکر مثالهای خاصی از جمله دستاوردهای ویژه خود ذکر کنید.
  2. اگر تجربه، تحصیل یا مدرک مرتبط با شغل مورد نظر خود دارید به همراه جزئیات ذکر کنید و مهارت های خود را لیست وار بگویید.
  3. اگر تجربه، تحصیل یا مدرکی نیز ندارید، مهارت ها و ویژگی های مرتبط به کار خود را بیان کنید و علاقه خود را به آموزش در شغل مدنظر به کارفرمای خود نشان دهید.
 
 

چرا قصد دارید برای شرکت ما کار کنید؟

هدف از این سوال این است که کارفرما بفهمد واقعاً شما علاقه مند به این شغل و کار در این شرکت هستید و چرا قصد مهاجرت کاری به کانادا دارید. کارفرما با مطرح کردن این سوال همچنین می خواهد بداند که واقعا شما کارمندی هستید که به مدت طولانی بتواند در این شرکت کار کند.

  • Why do You Want to Work here?

پیشنهاد ما برای موفقیت در این سوال به شما نکته زیر است:

  1. هر آنچه را که درباره این شرکت می دانید شرح دهید. اگر واقعا در مورد شهرت، خدمات، محصولات یا پیشرفت این شرکت در سالهای اخیر می دانید بدون شک آن را تعریف کنید.
 

در آخرین شغل خود چند بار در سر کار غایب بودید؟

هدف کارفرما از پرسیدن این سوال آن است که بفهمد که آیا می تواند به شما به عنوان نیروی کار ثابت تکیه کند و یا خیر.

  • How often were You absent from Work in your last Job?
 

پیشنهاد ما برای پاسخ به این سوال؟

  1. اگر شما همیشه در کار سابق خود حضور داشته اید، بدن شک بگویید. اما حالا اگر به هر دلیلی مجبور بودید روزهایی را غائب باشید و مشکلی بود که اکنون برطرف شده است، این را به طور خلاصه برای کارفرمای خود با دلیل و علت توضیح دهید.
 
توضیحات کامل درباره جاب آفر کانادا را در این مقاله می توانید مطالعه کنید.
 

چرا آخرین شغل خود را ترک کردید؟

هدف از پرسیدن این سوال از سوی کارفرما این است که وی کشف کند که آیا مشکلی در کار قبلی خود داشته اید که دلیل بر عدم استخدام شما بتواند شود. با این سوال به خوبی نگرش شما نسبت به کارفرما، سرپرست، کارکنان و سیاست های کاری هویدا خواهد شد.

  • Why did you leave your last job
 

پیشنهادات ما برای پاسخ به این سوال:

  1. در مورد شرکت سابق، محصولات، خدمات و پرسنل آن هر چیز مثبتی که می دانید بگویید. دلایل خود را برای ترک به طور خلاصه و با واقعیت بیان کنید. اگر به دلایلی که مجبور به ترک آخرین کار خود شدید یک رضایت نامه از کارفرما قبلی حتما به همراه داشته باشید. اگر شرایط بدی را در شرکت قبلی نیز پشت سر گذاشتید، به خاطر داشته باشید که مصاحبه کننده ممکن است که حرف های شما را بعدا بررسی کند پس تا آنجا که ممکن است به هیچ عنوان دروغ نگویید.
  2. آنچه که در کار قبلی خود موجب شد که از شما قدردانی کنند، یا برخی از دستاوردهای شغلی و رابطه خوبی که با برخی از پرسنل را داشته اید را ذکر کنید.
 

انتظار شما برای دریافت حقوق برای این کار چقدر است؟

این سوال به این دلیل پرسیده می شود که کار فرما بتواند بفهمد که چقدر به آنچه که آنها مایل به پرداخت آن هستند نزدیک هستید و آیا در مورد محدوده حقوق و نرخ شغل خود واقع بین می باشید.

  • What is your Salary Expectation?

اگر قصد دارید که به این سوال به خوبی پاسخ دهید این نکات را مد نظر حتما داشته باشید.

  1. شما این امکان را دارید که با کمال ادب بگویید، من واقعاً علاقه مندم که بدانم که شما در کدام محدوده قصد دارید که حقوق پرداخت کنید. کارفرمایان کانادایی اغلب این اطلاعات را با شما به اشتراک می گذارند.
  2. علاقه خود را برای کار در شرکت حتما ابراز کنید و در صورت نیاز اطلاعات کاملتری در مورد شرح وظیفه خود را بدهید. اگر هم هنوز در مورد وظایف خود مطمئن نیستید، از کارفرما بپرسید تا بدانید که مسئولیت ها و وظایف کاریتان در چه محدوده ای هستند.
  3. اگر کارفرمای شما علاقه مند به استخدام شما است یا اصرار دارد که این جواب را از شما بگیرد، محدوده حقوقی خود را بیان کنید، اما در نظر داشته باشید که این محدوده واقعی باشد.
  4. در مورد سود، افزایش و فرصت های آموزشی که می توانید در این شرکت داشته باشید حتما سوال بفرمایید.
  5. از گفتن عدد بپرهیزید و حتما محدوده را تعریف کنید.
 
با مطالعه مطلب ویزای کار کانادا اطلاعات کامل‌تری به‌دست خواهید آورد.
 

از چه زمانی می توانیم کار را شروع کنیم ؟

کارفرما این سوال را با هدف اینکه بفهمد از چه زمانی شما آماده به کار هستید و آیا تعهدات دیگری نیز هم اکنون دارید این سوال را از شما می پرسد.

  • When are You Available for Work?

برای جواب به این سوال پیشنهاد می کنیم که:

  1. اگر آزاد هستید و این امکان را دارید که مشتاقانه و بلافاصله کار را در شرکت شروع کنید، این را صادقانه بگویید. اما اگر هم اکنون در حال کار هستید زمان لازمی را کی نیاز دارید اعلام کنید.
 

نقاط قوت شما چیست؟

هدف از این سوال این است که کارفرما کشف کند که آیا دلایل لازم برای استخدام شما وجود دارد و اینکه آیا به خودتان اعتقاد و اعتماد دارید. با این سوال کارفرما می فهمد که آیا شما مطمئن هستید که فرد مناسبی برای پیشرفت شرکت می توانید باشید.

  • What are your Greatest Strengths?
 

پیشنهاد ما برای پاسخ به این سوال:

  1. بهترین مهارتها، تحصیلات، آموزشها و تجربیات را که دارید و یا اینکه داشته اید را که این امکان را به شما می دهد که در موفقیت شرکت سهیم باشید، بیان کنید. در صورت امکان اگر احساس کردید که باید بیشتر صحبت کنید ویژگیهای خود را با ذکر مثال به کارفرما بگویید.
 

نقاط ضعف شما چیست؟

هدف از پرسیدن این سوال این است که کارفرما کشف کند اینکه آیا به دلیل کمبود تجربه یا مهارت، نگرش، ضعف، تنبلی یا عدم توانایی در کنار آمدن با فشار در کار ممکن است که فرد اشتباهی برای استخدام باشید.

  • What are your Weaknesses?

برای جواب به این سوال این پیشنهادات ما را در نظر داشته باشید.

  1. ویژگی مثبتی را که دارید خیلی سریع توصیف کنید. به عنوان مثال، بیان کنید که ضرب الاجل های کاری، حفظ استانداردهای بالا برای رضایت مشتری، حفظ و نگهداری از تجهیزات شرکت یا نقد و انتقاد از شما بسیار مهم است. سپس بیان کنید که من در برابر سختی ها باید صبور باشم.
  2. صادقانه ضعف یا نقصی از خود را که آشکار می باشد را بیان کنید و سپس عملی را که می تواند به نوعی جبران کننده باشد را شرح دهید. به یاد داشته باشید که هرگاه از نقاط ضعف خود صحبت کردید باید فوراً عاملی را که موجب ترک و یا بهبود آن عامل می شود را به کارفرما بیان کنید.
 

اهداف بلند مدت شما چیست؟

برای کشف اینکه آیا شما اهداف بلند مدتی برای کار در شرکت دارید یا نه این سوال از سوی کارفرما پرسیده می شود. در واقع کارفرما با پرسیدن این سوال قادر خواهد بود که اهداف شغلی شما را شناسایی کند.

  • What are your long-range Goals?

برای پاسخ به این سوال این مورد را نیز مد نظر داشته باشید.

  1. پاسخ خود را طوری دهید که مربوط به کار شما می باشد و با در نظر داشتن کار در این شرکت، علاقه و تعهد خود را برای ماندن و رشد در جایی که کار می کنید را اعلام کنید.
 

با چه نوع سخت افزار و نرم‌افزار اداری کار کرده اید؟

هدف کارفرما برای پرسیدن این سوال این می تواند باشد که بفهمد آیا شما شرایط و موقعیت کار را دارید یا خیر. با این سوال کارفرما می خواهد بداند که آیا می تواند بدون هیچ درنگی شما را وارد کار کند و یا اینکه به آموزش نیاز دارید.

  • What Types of Office Equipment have You Worked with?

برای آنکه به این سوال پاسخ دهید این نکته را مد نظر داشته باشید.

  1. تجهیزات مرتبط به شغل و کار خود را که می دانید با توجه به انواع، دسته ها، اندازه و نحوه استفاده از آن به کارفرما بگویید. اگر مهارت و یا تجربه ای در این زمینه داشته اید را ذکر کنید. اگر با تجهیزاتی که می دانید که مد نظر آنها است کار نکرده اید، از تجربه خود در مورد انواع مشابه آن صحبت کنید و ابراز تمایل به یادگیری در حین کار نیز کنید.
 

بزرگترین دستاوردی که تا به کنون کسب کرده اید چیست؟

با هدف کشف اینکه آیا شما قادر به شناسایی دستاوردهای خود هستید این سوال را کارفرما از شما می پرسد. با جواب به این سوال شما این امکان را خواهید داشت که دلایل بیشتری برای استخدام خود به کارفرما بگویید.

  • What is your Greatest Achievement?
 

پیشنهاد ما برای پاسخ به این سوال این است که:

  1. در جواب به این سوال، دستاورد کاری خود را توصیف کنید که دانش و تخصص شما را در این زمینه به کارفرما نشان می دهد. موارد ویژه را با ذکر مثال بگویید. اگر تازه وارد این کار شده اید یا دوباره می خواهید وارد آن شوید، از افتخارات خود در دانشگاه، یا هنگامی که داوطلبانه یا نیمه وقت کار می کرده اید بگویید.
  2. نشان دهید چگونه مهارت های شما می تواند در موقعیت کاریتان در این شرکت مفید باشد.
  3. در پاسخ به این تامل نکنید و سریع پاسخ دهید، انعطاف پذیر باشید و روحیه رهبری، خلاقیت با فداکاری خود را نشان دهید.
 

چه مدت است که شغل خود را ترک کرده اید؟

هدف از پرسیدن این سوال این است که آیا شما نگرش درستی برای آنکه آماده به کار باشید را دارید یا خیر. شما با پاسختان نشان خواهید داد که یک کارمند قابل اعتماد هستید یا خیر.

  • How long have You been out of Work or Changed Jobs?

پیشنهادات: برای پاسخ به این سوال نیز این موارد را نیز در نظر داشته باشید.

  1. مدت زمانی را که آخرین شغل خود را ترک کرده اید بیان کنید. سپس، در صورت صحت، به این نکته اشاره کنید که شما فردی هستید که با سخت کوشی، برنامه ریزی، صحبت با افراد ماهر و مطالعه فراوان در مورد حرفه خود فردی آپدیت هستید.
  2. هر دلیل موجهی که منجر به تغییر شغل شما شده بوده است را ذکر کنید. توضیح دهید جابجایی، رکود اقتصادی، کاهش هزینه ها، نگرانی از وضعیت بهداشتی یا مشکلات خانوادگی یا قراردادی کاری شما عاملی برای تغییر حرفه شما بوده است.
 

در شرایط سخت، دشوار و زیر فشار چه واکنشی دارید؟

هدف از پرسیدن این سوال این است که ارزیابی شوید که آیا توانایی کار در شرایط غیر منتظره را دارید و دانش شما در مواقع سختی چیست.

  • What Would You Do in a “harsh situation”?
 

پیشنهاد ما برای پاسخ به این سوال مد نظر داشتن این نکته است:

  •     زمانی را توصیف کنید که با یک وضعیت مشابه آنچه را که کارفرما از شما می پرسد روبرو شده اید. تعهد خود را برای پیروی از دستورالعمل های شرکت و تمایل خود برای مشاوره با سرپرست در صورت لزوم ذکر کنید.
 

آیا شما سوالی دارید که بخواهید از ما بپرسید؟

از پرسیدن این سوال در ابتدا کارفرما قصد دارد که نشان دهد مصاحبه تقریباً به پایان رسیده است. شما نیز باید سوالی را بپرسید که در طی مصاحبه در مورد آن صحبت نشده باشد. شما همچنین اگر نکته خاصی بوده که علاقمندید در مورد آن بدانید حتما در جواب به این سوال بیان کنید.

  • What Questions do You Have?
 

پیشنهاد ما برای پاسخ به این سوال این است.

  1. سعی کنید سوالات خود را مختصر بپرسید و مصاحبه کننده را خسته نکنید. به علائم غیرکلامی کارفرما توجه داشته باشید. نشان دهید که در طول مصاحبه به حرف کارفرما گوش داده اید و قبلاً درباره شرکت تحقیق کرده اید.
 

اگر با چینی شرایطی روبرو شدید چه کاری انجام می دهید؟

خود را همچین اگر سوالاتی در این مورد پرسیدند آماده کنید.

  • اگر متوجه شوید که یکی دیگر از کارمندان در حال دزدی، نقض قوانین و یا فاش کردن اسناد محرمانه شرکت است چه برخوردی خواهید داشت؟
  • اگر متوجه شدید که مشتری در حال دزدی کردن است چه می کنید؟
  • اگر دو سرپرست سازمان، دستورالعمل های متناقضی را به شما دهند شما چه کار می کنید؟
  • اگر همکارانتان به صورت پیاپی كار شما را قطع كرده و در مورد مشكلات شخصي با شما گفتگو مي كنند شما چه واکنشی خواهید داشت؟
تاپ-اینترویو

اگر می‌خواهید، همه‌چیز را در مورد کاریابی در کانادا در مقاله‌ای تازه و کامل بخوانید، روی لینک زیر کلیک کنید:

کاریابی در کانادا

نتیجه گیری و سخن پایانی

برای جلسه مصاحبه کاری کانادا شما باید بستری را در روز مصاحبه فراهم کنید تا نشان دهد که فرد مناسبی برای ایقای نقش در شرکت می باشید. در واقع کار سخت شما در همین مرحله است. سوالات روز مصاحبه را روبروی آینه یا در مقابل دوستان خود با صدای بلند تمرین کنید. تمرین موجب می شود تا استرس شما در روز مصاحبه کمتر شود و تسلط بهتری را بر روی سوالات پیدا کنید.

در روز مصاحبه حرف هایتان را خلاصه وار بگویید، زیرا کارفرما پیش از این رزومه شما را خوانده و دوست ندارد که دوباره صحبت های تکراری را بشنود. به هیچ عنوان از اینکه کانادا کشوری پیشرفته است و دوست دارید در این کشور زندگی کنید حرفی نزنید. بیشتر جواب های خود را به سویی ببرید که نشان دهد که شما دوست دارید در شغل خود ارتقاء داشته و با مهارت ویژه ای که دارید می توانید برای شرکت سود آور باشید.

سوالات متداول

اگر از شما خواستند که دلایل خود را برای انتخاب کانادا به عنوان مقصد مهاجرتی خود بگویید، به هیچ عنوان از اینکه کانادا را دوست دارید، زیرا می توانید در این کشور رفاه و امنیت اقتصادی و اجتماعی داشته باشید چیزی نگویید. تنها این نکته را مد نظر داشته باشید که شما دوست دارید در کار و حرفه خود ارتقاء پیدا کرده و وانمود کنید که می توانید در این شرکت مهارت های خود را افزایش دهید.

مانند تمام مصاحبه های کاری دیگر در نقاط دیگر جهان بیشتر مصاحبه کنندگان تمایل به پرسیدن انواع مشابهی از سوالات را از شما دارند. بنابراین استرس و نگرانی زیادی نداشته باشید و تنها تمرکز خود را حفظ کنید.

بیشتر مصاحبه های کاری کانادا از طریق اسکایپ یا تلفن همراه انجام می شود. اما در بعضی مواقع ممکن است که برای مصاحبه کاری شما مجبور باشید که به کانادا سفر کنید.

مهمترین سوالاتی که در روز مصاحبه از شما پرسیده خواهد شد این است که خودتان را معرفی کنید؟، به چه علتی قصد دارید که برای ما کار کنید؟، از تجربیات و دست آورد های خود در این شغل به ما بگویید؟، چرا شغل پیشین خود را ترک کردید؟، از نقاط قوت و ضعف خود به ما بگویید.

از مصاحبه کننده بخواهید که به شما بگوید که مزایای کار شما در شرکت چیست و اینکه شما چه آموزش هایی را در حین کار فراهم می کنید و اینکه محدوده حقوقی شما برای شغل درخواستی چه مقدار است.

یک یا دو نقطه ضعف خود را بگویید و وانمود کنید که یا این نقاط را حل کرده اید و یا با دلیل بگویید که در حال بهبود این ضعف در خود هستید. به هیچ عنوان، بدون استراتژی که برای حل نقاط ضعف خود دارید از ضعف های خود پرده برداری نکنید.

فرم مشاوره زیر رو پُر کنید تا شرایطتون آنلاین بررسی بشه و با شما تماس گرفته بشه 

نظرات کاربران

guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کارشناس مهاجرت
کارشناس مهاجرت
پاسخ به  milad aminian
2 سال قبل

سلام خیر میتونید با توجه به زبانی که مسلط هستین شهر هایی رو انتخاب کنید که اون زبان توش استفاده میشه

milad aminian
milad aminian
2 سال قبل

سلام وقت بخیر. باتوجه به این ک زبون رسمی کانادا هم انگلیسی هستش و هم فرانسوی، اگه فقط به یکی از این زبان ها مسلط باشیم موقع مصاحبه کاری به مشکل میخوریم؟

کارشناس مهاجرت
کارشناس مهاجرت
پاسخ به  آقای کامور
2 سال قبل

سلام خواهش میکنم . خوشحالیم براتون مفید واقع بود

آقای کامور
آقای کامور
2 سال قبل

سلام خیلی خیلی ممنون بابت سوالات مهم در مصاحبه کاری کانادا…خیلی مفید بود

بخش سوالات کاربین

مقالات پیشنهادی