کارآفرینی در کانادا

کارآفرینی در کانادا

در سال های اخیر، کارآفرینی در کشور کانادا بسیار گسترش یافته و پیشرفت کرده است. کارآفرینی در این کشور که حالا به نوعی به سطح سیلیکون ولی آمریکا رسیده، موجب شده تا استارتاپ ها و مخترعان فناوری، به جای انجام فعالیتشان در جنوب کالیفرنیا، کانادا را برای ادامه فعالیتشان انتخاب کنند. صنعت فناوری کانادا در حال حاضر بسیار پر جنب و جوش بوده و جای پا برای نوآوری در این کشور کاملا باز می باشد. اگر ایده ای نوآورانه در ذهن خود دارید و مایل هستید که یک تجارت جدید در کانادا برپا کنید، کانادا از تمامی کارآفرینان به بهترین نحو استقبال می کند.

 

 شما برای آنکه تجارت خود را در کانادا داشته باشید، باید ویزای کارآفرینی دریافت کنید. برنامه کارآفرینی در کانادا می تواند فرصت های بسیار خوبی را برای تمام کسانی که به عنوان یک خارجی قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارند را داشته باشد. با این حال، لازم است که حتما پیش از آنکه برای کارآفرینی کانادا اقدام کنید واجد شرایط کار در کانادا با ویزای کارآفرینی نیز باشید.

برای اطلاع از شرایط کارآفرینی در کانادا، ویزای کارآفرینی در کانادا و هزینه کارآفرینی در کانادا این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید.

فرم مشاوره رایگان

آنچه خواهید خواند:

کار-آفرینی-کانادا

اقتصاد کانادا

کانادا کشوری وسیع و بسیار بزرگی است که در قاره آمریکای شمالی و در مرزهای شمالی ایالات متحده آمریکا واقع شده است. از نظر تقسیمات کشوری کانادا به سه سرزمین و ده استان تقسیم می شود. کانادا کشوری است که از اقتصادی بسیار توسعه یافته تشکیل شده و یکی از بزرگترین اقتصاد های جهان را در اختیار دارد.

 

بر اساس آخرین داده هایی که بانک جهانی، در سال اخیر منتشر کرده، تولید ناخالص داخلی سالانه این کشور 1.64 تریلیون دلار بوده است. این امر موجب شده است که کانادا در رده بندی بهترین اقتصاد های جهان در رتبه نهم قرار بگیرد.

 

بزرگترین شریک های تجاری کانادا که با آنها معاملات بسیاری را انجام می دهد ایالات متحده آمریکا، چین و انگلستان هستند. سه صنعت بزرگ این کشور که نقش مهمی در تولید ناخالص داخلی کانادا داشته اند نیز عبارتند از: املاک و مستغلات؛ معدن و استخراج نفت و گاز.

 

کانادا محل بزرگترین شرکت های تجارت الکترونیک جهان است و بسیاری از بانک های بزرگ مانند Royal Bank of Canada و شرکت های انرژی در این کشور قرار دارند.

کارآفرینی در کانادا چیست؟

برنامه مهاجرتی کارآفرینی کانادا یک برنامه مهاجرتی برای تمام کسانی است که واجد شرایط دریافت اقامت دائم این کشور باشند.

هدف این برنامه مهاجرتی این است که موجب جذب کارآفرینان نوآور از سراسر جهان بشود که برای تقویت اقتصاد این کشور نیز مفید هستند. کارآفرینانی که قصد دارند در این کشور به فعالیت بپردازند باید با مشاغل بخش خصوصی مانند گروه سرمایه گذاران فرشته، صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر یا انکوباتورهای تجاری در ارتباط باشند. در واقع دولت کانادا از این طریق سعی دارد که تسهیل ایجاد مشاغل پایه را در کانادا موجب شود.

 

کارآفرینی کانادا در چه سطحی قرار دارد؟

طبق مطالعه اخیر Global Entrepreneurship Monitor (GEM)، در کانادا سطح کارآفرینی به یکی از بهترین و بالاترین سطح خود در بین هفت قدرت برتر اقتصادی جهان رسیده است. در میان این کشورهای صنعتی، کانادا از لحاظ رتبه بندی تنها از کشور آمریکا عقب است. اما در همین زمینه از کشورهایی مانند استرالیا و آلمان بسیار جلوتر است.

ویزایی-استارت-اپ-کانادا

ابتدا به ویدئو زیر در رابطه با خود اشتغالی در کانادا توجه نمایید:

طرح تجاری کارآفرینی در کانادا

برخلاف ایالات متحده آمریکا، جایی که بنیانگذاران استارتاپ را معمولا فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند، در کانادا افراد 45 تا 64 سال بیشتر کارآفرینان را تشکیل دهند. در بررسی های پیشین دیده شده است که این محدوده سنی کاهش پیدا کرده و بین 30 تا 40 سال می باشد. لازم به ذکر است که سطح استارتاپ کانادا با تحصیل افزایش می یابد.

 

تمام کسانی که این توانایی را دارند که در کانادا کارآفرینی کنند می توانند مجوز اقامت این کشور را نیز دریافت کنند. شرایط لازم برای اخذ اقامت به عنوان کارآفرین در کانادا بسیار متنوع است. مهمتر از همه، شما برای آنکه در کانادا کارآفرینی کنید باید یک طرح تجاری مورد قبول نیز داشته باشید و آن را به مقامات این کشور ارائه کنید.

 

طرح تجاری که شما ارائه می کنید باید شامل اطلاعات دقیق در مورد موارد زیر باشد:

 

  • کسب و کار شما به عنوان مثال شکل قانونی و زمینه فعالیتتان.
  • اطلاعات شما شامل تجربه حرفه ای، آموزش و دانشگاه.
  • نحوه تامین مالی برای کسب و کار.
  • طرح کسب و کار شما باید همچنین به سوالات زیر پاسخ دهد:
  • آیا کسب و کار شما می تواند پتانسیل شرکت های دیگر آلمانی را افزایش دهد؟
  • آیا شرکت شما این امکان را دارد که به محصولات پایدار تولید کند؟
  • آیا شرکت شما قصد دارد که محصولات خارجی را وارد آلمان کند یا اینکه محصولات شما از آلمان صادر می شود؟
  • آیا منطقه ای که شما قصد دارید در آنجا کسب و کار خود را راه بیاندازید از کمبود عرضه در رابطه با محصولاتی که شما قصد تولید آن را دارید رنج می برد یا خیر ؟
 

شما برای آنکه مجوز اقامت کانادا خود را دریافت کنید و به عنوان یک کارآفرین در این کشور فعالیت داشته باشید باید نشان دهید که تجارت شما می تواند تاثیرات مثبتی بر اقتصاد آلمان داشته باشد. این می تواند به این معنی باشد که کسب و کار شما دارای منافع اقتصادی و یا نیاز های منطقه ای هم راستا است. با این وجود، ایجاد شغل در کانادا برای شهروندان این کشور و سرمایه گذاری از معیارهای اساسی دریافت ویزای کارآفرینی کانادا می باشد.

 

بهترین استان کانادا برای کارآفرینی

بر اساس مطالعه GEM ، در استان آلبرتا کارآفرینی در مراحل اولیه در بهترین سطح خود قرار دارد و نوا اسکوشیا، که بیشتر استانی سنتی می باشد و دارای روستاهای بسیاری است در انتهای جدول برترین استان های کانادا برای کارآفرینی قرار دارند. اما نباید فراموش شود که در مجموع سطوح کارآفرینی در سراسر ایالت های کانادا در بالاترین سطح خود قرار گرفته اند.

 

اما استان های کانادا هنوز برای آنکه جا پای آمریکا بگذارند جای پیشرفت دارند. دو سوم جمعیت بیشتر کارآفرینان استان های کانادا را مردان تشکیل داده اند. در همین راستا نیز دولت کانادا از کارآفرینان زنی که در ایالت های این کشور کسب و کار خود را به راه بیاندازند استقبال می کند.

بهترین نوع کارآفرینی در کانادا

مطالعه GEM بیان کرده است که کارآفرینی اجتماعی از سطح بالایی از تقاضا در کانادا برخوردار است. کارآفرینی اجتماعی به زیرمجموعه ای گفته می شود که در آن بنیانگذاران و سازندگان معمولا در پروژه هایی فعالیت می کنند که اهداف همگانی و یا زیست محیطی دارند.

با مطالعه مطلب مهاجرت کاری به کانادا اطلاعات کامل‌تری به‌دست خواهید آورد.

شرایط کارآفرینی در کانادا

شما برای آنکه واجد شرایط کارآفرینی در کانادا باشید لازم است که معیارهای خاصی را برای ایجاد استارت آپ در این کشور کسب کنید. این معیار ها عبارتند از:

  1. شما باید دارای یک کسب و کار واجد شرایط باشید.
  2. شما باید از یک سازمان تعیین شده نامه حمایت و یا پشتیبانی دریافت کرده باشید.
  3. باید بودجه کافی برای ادامه کار خود در کانادا داشته باشید.
  4. شما باید در زبان انگلیسی و یا فرانسوی شرایط مورد نیاز را برآورده کنید.

کسب و کار واجد شرایط کارآفرینی در کانادا

مهمترین چیزی که شما برای کارآفرینی در کانادا باید به یاد داشته باشید این است که شما دارای یک کسب و کار واجد شرایط باشید. یک کسب و کار واجد شرایط شامل موارد زیر است:

 

  • باید حداقل 10 درصد از حق رای شرکت در اختیار صاحبان مشاغل که حداکثر پنج نفر هستند باشد.
  • باید حداقل 50 درصد از حق رای به صاحبان مشاغل و سازمان تعیین شده شرکت اختیار داده شود.
کار-آفرینی-در-کانادا

سازمان تعیین شده کانادا

اگر شما قصد دارید که در کانادا کارآفرینی خود را به راه بیاندازید باید کسب و کار شما در کانادا مورد حمایت یک سازمان تعیین شده قرار گرفته شده باشد. سرمایه گذاری یک سازمان تعیین شده یکی از مهمترین مراحل اخذ ویزای کارآفرینی در کانادا می باشد.

 

یک سازمان تعیین شده، به سازمانی گفته می شود که برای همکاری در ویزای استارتاپ و کارآفرینی شما سرمایه گذاری می کند. سازمانها این امکان را دارند که از طریق کارآفرینی در مشاغل جدید کانادا سرمایه گذاری کرده و آنها را اسپانسر کنند. سازمان های تعیین شده کانادایی به موارد زیر تقسیم می شوند:

 

  • پرورش دهندگان و یا انکوباتور های تجاری
  • صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر
  • گروه های سرمایه گذار فرشته
 

شما باید برای کارآفرینی در کانادا در مورد این که کدام سازمان برای کارآفرینی شما مناسب می باشد در مورد سازمانهای ذکر شده بیشتر تحقیق کنید. برای آنکه ببینید آیا آنها به سرمایه گذاری در پروژه شما علاقه ای به فعالیت دارند با آنها در ارتباط باشید.

 

در صورتی که شما توانستید حمایت لازم را از سازمان تعیین شده دریافت کنید این زمانی است که شما نامه پشتیبانی را از آنها دریافت می کنید. حالا در این زمان دیگر شما می توانید به احتمال زیاد خود را یک کارآفرین در کانادا بدانید.

 

پس از اینکه شما نامه را دریافت کردید، می توانید برای ویزای کارآفرینی کانادا درخواست خود را به سفارت کانادا ارسال کنید. از آنجا که سفارت کانادا در ایران تعطیل می باشد می توانید از سفارت کانادا در ترکیه، آذربایجان و یا امارات درخواست خود را ارسال کنید.

 

سازمانی که شما برای خود تعیین کردید مستقیماً به IRCC یک گواهی تعهد کامل را نیز ارسال می کند. اگر هم شما قصد دارید که بسته به شرایط خود از بیش از یک سازمان پشتیبانی دریافت کنید، آنها باید با هم یکی شده و یک گواهی تعهد مشترک را به اداره مهاجرت آلمان ارسال کنند.

 

بودجه سرمایه گذاری سازمان تعیین شده کانادایی

  • یک گروه سرمایه گذار فرشته تعیین شده باید حداقل 75000 دلار کانادا را در تجارت واجد شرایط شما سرمایه گذاری کند. همچنین این امکان وجود دارد که دو یا چند تعهد از گروه های سرمایه گذار فرشته به مبلغ 75000 دلار کانادا دریافت کنید.
  • یک صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر تعیین شده از سوی شما باید حداقل 200،000 دلار کانادا را برای مشاغل واجد شرایط در کسب و کار شما هزینه کند. این امکان نیز وجود دارد که یک، دو یا چند تعهد از صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر در استارت آپ شما به مبلغ 200،000 دلار کانادا دریافت کرده باشید.
  • یک انکوباتور تجاری تعیین شده نیز باید تأیید کند که متقاضی را در برنامه انکوباتور کسب و کار خود می پذیرد.

توضیحات کامل درباره جاب آفر کانادا را در این مقاله می توانید مطالعه کنید.

هزینه کارآفرینی در کانادا

هنگامی که شما به کانادا مهاجرت می کنید برای تأمین مخارج خود و یا اینکه اعضای خانواده تان شما را همراهی می کنند، بودجه کافی با خود به همراه آورده باشید.

 

لازم به ذکر است که شما در کانادا هیچ گونه حمایت مالی را دریافت نخواهید کرد. بنابراین لازم است که پول کافی را برای تامین هزینه های زندگی خود و خانوادتان در کانادا به همراه خود داشته باشید. شما باید به دولت کانادا نشان دهید که تا زمانی که کسب و کار شما شروع به سود مالی نکرده است تمکن مالی لازم را دارید.

 

دولت کانادا از شما انتظار دارد که حداقل 12،669 دلار برای خود و برای هر عضو دیگری از خانواده خود تقریباً 3،400 دلار به همراه آورده باشید.

زبان برای کارآفرینی در کانادا

برای آنکه شما بتوانید به کانادا مهاجرت کنید و در این کشور زندگی کنید، باید این امکان را داشته باشید که بتوانید به یکی یا هر دو زبان رسمی این کشور که شامل زبان های انگلیسی و یا فرانسوی هستند تسلط لازم را پیدا کنید.

 

برای اثبات مهارت خود در زبان های رسمی این کشور، پیش از درخواست بهتر است که شما در آزمون زبان رسمی این شرکت کرده و نتایج آن را نیز ضمیمه کنید.

 

شما می توانید آزمون های مورد تایید کانادا را در صفحه اداره مهاجرت این کشور مشاهده کنید. از آزمون های مورد تایید IRCC می توان به آزمون های IELTS و CELPIP برای زبان انگلیسی، و همچین TEF برای زبان فرانسوی که زبان مورد تایید کبک کانادا نیز می باشد اشاره کرد.

 

حداقل معیار مورد نیاز زبان کانادایی (CLB) 5 است. شما برای آنکه مورد تایید قرار بگیرید در مهارت های خواندن، شنیدن، مکالمه و نوشتن مورد آزمایش و ارزیابی قرار خواهید گرفت.

زبان مورد نیاز

ما در مطلب ویزای کار کانادا نیز اطلاعات مفیدی آماده‌ کرده‌ایم. آن را هم از دست ندهید.

مراحل کارآفرینی در کانادا

پس از اینکه صلاحیت شما در مورد کارآفرینی در کانادا مورد تایید قرار گرفته شما می توانید برای دریافت ویزای کارآفرینی کانادا، اقدامات خود را آغاز کنید. در همین راستا شما باید فرم های لازم برای کارآفرینی در کانادا را پر کرده و مدارک لازم برای درخواست ویزای استارت آپ را ارسال کنید.

مدارک لازم برای کارآفرینی در کانادا

شما باید اسناد و مدارک لازم را که در ادامه به آنها ذکر خواهد شد مورد اعتبار قرار دهید، امضا کنید و یک کپی از آنها را به سفارت و اداره مهاجرت کانادا ارسال نمایید.

 

مدارک مورد نیاز برای کارآفرینی در کانادا عبارتند از:

 

  • تمام مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای کارآفرینی در کانادا.
  • کپی گذرنامه و مدارک شناسایی شما – از تاریخ انقضا گذرنامه شما باید 6 ماه مانده باشد.
  • مدارک و اسناد مهارت زبان فرانسه و یا انگلیسی
  • نامه رسمی حمایت از سازمان تعیین شده
  • شناسنامه و کارت ملی شخصی
  • مدارک ازدواج یا طلاق
    • (اگر شما چند همسر داشته اید مدارک مربوط به هر ازدواج را باید ارائه کنید.)
  • مدارک فوت همسر در صورت وجود.
  • اگر هم با شریک خود زندگی می کنید و در یک مکان هستید باید این را از طریق صورت حساب های مشترک خود نشان دهید.
  • مدارک مربوط به فرزند شما – این مدارک می تواند شامل گواهی تولد، مدارک فرزندخواندگی یا مدارک حضانت فرزند شما بوده باشد.
  • عدم سوء پیشینه و گواهی سلامت 
  • تصاویر پرسنلی مطابق با شرایط ویزای کارآفرینی کانادا
  • پرداخت هزینه های دریافت ویزای کارآفرینی کانادا

 

شما باید تمام این مدارک خود را به آدرسی که به شما از قبل اطلاع داده خواهد شد ارسال کنید.

مدارک بیومتریک کارآفرینی در کانادا

پس از اینکه شما درخواست خود را برای کارآفرینی در کانادا ارائه کردید، باید تحت بررسی اطلاعات بیومتریک قرار بگیرید. این ها شامل اثر انگشت و تصاویر چهره شما می شود. افسران مهاجرتی کانادا در این مورد در هنگام درخواست ویزا به شما اطلاع لازم را خواهند داد که این امر چگونه و به چه شکلی امکان پذیر است.

 

با این حال، به یاد داشته باشید که شما تا از سازمان تعیین شده پشتیبانی دریافت نکنید برای ادامه مراحل ویزای کارآفرینی خود مجاز به درخواست نخواهید بود. زمانی که آنها گواهی تعهد خود را به اداره مهاجرت و پناهندگی کانادا به نام IRCC ارسال کنند این مرحله برای شما انجام خواهد پذیرفت.

 

اطمینان حاصل کنید که همه مدارک و هزینه هایی که در این مقاله ذکر شده است را شما به برنامه مهاجرتی خود ضمیمه کرده اید. در غیر این صورت درخواست شما رد خواهد شد.

استارت-اپ-کانادا

مجوز کار در کانادا با کارآفرینی

شما می توانید پیش از آنکه درخواست مجوز اقامت خود را برای ویزای کارآفرینی در کانادا بدهید، برای اخذ ویزای موقت کار در کانادا برای راه اندازی کسب و کار و مقدمات آن اقدام کنید.

 

اما توجه داشته باشید که این تنها پس از زمانی است که شما نامه حمایت را به همراه گواهی تعهد خود از سازمان تعیین شده برای مجوز کار در کانادا دریافت کرده باشید.

 

شما به غیر از آنکه باید حمایت خود را از سازمان تعیین شده دریافت کنید، هزینه مجوز کارفرما شدن خود را در کانادا نیز باید بپردازید. همچنین شما باید درآمد کافی برای تأمین هزینه زندگی خود و خانوادتان را نیز داشته باشید.

 

شما می توانید از طریق پورتال کارفرمایان در اداره مهاجرت کانادا به نام IRCC پیشنهادات شغلی خود را برای استخدام نیرو بدهید. شما لازم است که اطلاعات کسب و کار، شخصی و جزئیات شغل خود را به صورت کامل ارائه کنید و فرم مورد نظر را نیز پر بفرمایید.

 

با این حال به یاد داشته باشید که مجوز کار کوتاه مدت پیش از آنکه شما ویزای کارآفرینی کانادا را دریافت کنید امری اختیاری است.

کسب اطلاعات بیشتر

شما می توانید برای دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد کارآفرینی در کانادا با کارشناسان ما در موسسه کاریابی بین المللی کاربین در تماس باشید. برای دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ما تماس بگیرید.

اگر می‌خواهید، همه‌چیز را در مورد اکسپرس اینتری کانادا در مقاله‌ای تازه و کامل بخوانید، روی لینک زیر کلیک کنید:

اکسپرس اینتری کانادا

سوالات متداول

کانادا از تمام افراد موفقی که به دنبال فرصت ها و چالش های جدیدی در یک دنیای جدید به شرط داشتن شرایط لازم هستند استقبال می کند. در این میان هر دو دولت فدرال و استانی برای کمک به مهاجران برای اینکه یک تجارت خوب را شروع کنند و در این کشور استقرار داشته باشند از هیچ کمکی دریغ نمی کند.

اگر شما کارآفرینی هستید که سرمایه گذاری شما از طریق صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر کانادایی انجام می پذیر، 200،000 دلار حداقل سرمایه گذاری است که شما باید انجام دهید. اگر هم از طریق یک گروه سرمایه گذار فرشته قصد ایجاد کسب و کار در کانادا را دارید باید حداقل 75000 دلار کانادا هزینه کنید.

برای آنکه شرایط لازم برای دریافت ویزای کارآفرینی کانادا را داشته باشید در ابتدا لازم است که دارای کسب و کار واجد شرایط در این کشور بوده باشید، نامه پشتیبانی خود را از یک سازمان تعیین شده دریافت کنید، مدرک زبان خود را بگیرید و پول کافی برای تامین هزینه های خود و کسب و کارتان نیز در کانادا همراهتان داشته باشید.

راه اندازی یک تجارت در کانادا به صورت مرحله به مرحله بدین شکل  است که شما در ابتدا باید یک ایده خوب در ذهن داشته باشید. طرح کسب و کار خود را با جزئیات آن بنویسید. یک نام مناسب برای شرکت خود انتخاب کنید. فرم کسب و کار خود را انتخاب نمایید. برای کسب و کار خود منبع مالی پیدا کنید. مجوز کسب و کار را نیز دریافت کنید و برای مالیات بر فروش استان ثبت نام نیز بکنید.

از زمانی که شما درخواست ویزای کارآفرینی کانادا را می دهید تا زمانی که ویزای خود را دریافت کنید، چیزی بین 6 تا 12 ماه زمان می برد.

راه اندازی کسب و کار در کانادا برای کسانی که قصد کارآفرینی در این کشور را دارند فرایندی سریع و کاربر پسند است که فقط یک روز و نیم طول می کشد.

فرم مشاوره زیر رو پُر کنید تا شرایطتون آنلاین بررسی بشه و با شما تماس گرفته بشه 

نظرات کاربران

guest
8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شقایق میرخانی
شقایق میرخانی
پاسخ به  مهران
16 روز قبل

سلام مهران عزیز وقتتون بخیر
متاسفانه در این زمینه فعالیتی نداریم.

شقایق میرخانی
شقایق میرخانی
پاسخ به  سروش
17 روز قبل

سلام سروش عزیز وقتتون بخیر
در ابتدا به شما ویزای کار موقت تعلق میگیرد و سپس شما میبایست طی ۲ سال کسب و کاری را شروع و یا خریداری کنید.

مهران
مهران
21 روز قبل

سلام من ایده ای دارم و میخوام برای کارآفرینی در کانادا راهنماییم کنید، چطور میتونم ازتون کمک بگیرم؟

سروش
سروش
21 روز قبل

سلام ویزایی که کانادا برای کارآفرینی صادر میکنه چندساله هستش؟

کارشناس مهاجرت
کارشناس مهاجرت
پاسخ به  امیرحسین پاکدامن
1 سال قبل

سلام . پیشنهاد میکنم مقاله سرمایه گذاری در کانادا رو مشاهده کنید
https://karbinco.com/investing-in-canada/

امیرحسین پاکدامن
امیرحسین پاکدامن
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
شرایط سرمایه گذاری در کانادا چطور هستش؟

کارشناس مهاجرت
کارشناس مهاجرت
پاسخ به  آقای شاملی
2 سال قبل

سلام معمولا بعد 5 سال زندگی مداوم در کانادا و پرداخت مالیات میتونید برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید

آقای شاملی
آقای شاملی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید چه مدت بعد از کارآفرینی در کانادا میتونیم برای شهروندی کانادا اقدام کنیم؟

بخش سوالات کاربین

مقالات پیشنهادی