بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

در این مقاله قصد داریم بهترین کشورها برای مهاجرت کاری را معرفی کنیم. اگر شما هم قصد اقدام برای مهاجرت کاری دارید این مقاله را مطالعه کنید و آگاهی های اولیه را از کشورهای مقصد پیدا کنید.

فرم مشاوره رایگان

آنچه در این مطلب می خوانید

best-country

ابتدا در این پادکست به توضیحی اجمالی در مورد بهترین کشورها برای کار می پردازیم:

لیست بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

بهترین کشورها برای مهاجرت

کشور فنلاند

دهمین کشور برای مهاجرت کاری، فنلاند است. فنلاند یک کشور چند زبانه است، زبان های فنلاندی و سوئدی هر دو زبان های رسمی این کشور هستند. کیفیت زندگی در این کشور بسیار بالاست همچنین مردم این کشور در امنیت بالایی زندگی می کنند.

 

کشور فنلاند از نظر اقتصادی وضعیت بسیار خوبی دارد و مردم این کشور رفاه اجتماعی بالایی دارند. اغلب دانشگاه های کشور فنلاند نیز رتبه های جهانی بسیار خوبی دارند.

finland

فرم مشاوره رایگان

کشور هلند

کشور هلند بزرگترین صادر کننده گل در جهان می باشد و نزدیک به 80 درصد از گل های جهان را تامین میکند. براساس گزارش های ثبت شده در سال 2023 کشور هلند، پنجمین کشور شاد دنیا انتخاب شده است.

 

هلند دارای یکی از با ثبات ترین اقتصاد های اروپاست. این کشور علاوه بر صادرات گل دومین کشور صادر کننده محصولات کشاورزی در دنیاست. همچنین هلند بزرگترین تولید کننده لبنیات در جهان است. از زمان انقلاب صنعتی در هلند اقتصاد آن رشد قابل توجهی داشته است و توانست رتبه سیزده را در پر درآمدترین کشور های دنیا به خود اختصاص دهد.

holland

کشور دانمارک

دانمارک جزو شادترین کشور های دنیا بوده و پاسپورت آن از معتبر ترین پاسپورت ها در جهان می باشد. رعایت کردن قوانین راهنمایی و رانندگی تبدیل به فرهنگ این کشور شده و حقوق بانوان با آقایان برابر و گاها حتی بیشتر هم هست. دانمارک تواسته با بهبود وضعیت زیر ساخت های اقتصادی خود در جایگاه بسیار خوبی در اروپا و حتی کل دنیا قرار بگیرد. در این کشور چیزی که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است حقوق یکسان زن و مرد است.

denmark

کشور نروژ

نروژ از کشور های منطقه اسکاندیناوی است که در مناطق شمالی اروپا واقع شده است. شاخص امید به زندگی در این کشور به طرز قابل توجهی بالا است و جزو 10 کشوری که در جهان شاخص امید به زندگی در آنها بالاست قرار گرفته.

 

کشور نروژ یک کشور صنعتی است که اقتصاد صنعت و نفت و گاز در آن رونق دارد. این کشور به دلیل صنایع پر رونق و شیلاتی که دارد جزو ثروتمند ترین کشور های دنیا ست و مردم آن زندگی مرفه و بسیار راحتی دارند.

 

آب و هوای نروژ در قسمت های شمالی نسبتا سرد است، اما نواحی جنوبی نروژ آب و هوای معتدل ترین دارد.

norway

کشور آمریکا

کشور آمریکا در قاره آمریکا قرار گرفته است. آمریکا با مساحتی در حدود 3 میلیون و 797 هزار کیلومتر مربع، سومین کشور بزرگ در جهان است. آمریکا از شمال به کانادا و از جنوب با کشور مکزیک هم مرز است. پایتخت آمریکا واشنگتن و پر جمعیت ترین شهر آن نیویورک است.

 

بزرگترین اقتصاد در بین کشور های جهان متعلق به آمریکا میباشد. تولید ناخالص داخلی این کشور سالیانه در حدود 16 تریلیون دلار است.

america

کشور آلمان

کشور آلمان رتبه پنجم بهترین کشورها برای مهاجرت کاری را به خود اختصاص داده است. پایتخت آلمان در گذشته شهر بن بوده است و هم در حال حاضر شهر برلین است. این کشور با 10 کشور دیگر مرز مشترک دارد از جمله: آلمان، فرانسه، هلند، و …

 

از نظر علمی و اقتصادی کشور آلمان از قدرت های جهانی محسوب می شود. بیشتر شرکت های آلمانی وابسته به بازار خارجی هستند و تا 30 درصد از درآمد خود را از صادرات تامین میکند.

 

علی رغم اینکه دولت آلمان به زوج های جوان و فرزندانشان امکانات مالی و تحصیلی خیلی خوبی ارائه می دهند اما جمعیت این کشور با رشد منفی رو به روست، به همین علت این کشور درهای خود را به روی متخصصان خارجی باز کرده است.

germany

کشور استرالیا

استرالیا ششمین کشور بزرگ دنیاست و پایتخت آن شهر کانبرا است. این کشور دارای 6 ایالت و 2 قلمرو است. سیدنی قدیمی ترین و بزرگ ترین شهر استرالیاست. این کشور تنوع فرهنگی بسیار زیادی دارد.

 

آب و هوای این کشور به دلیل وسعت آن در هر نقطه متفاوت است ولی در کل در قسمت های شمالی بیشتر شاهد آب و هوای گرم و خشک هستیم و در جنوب غرب آب و هوای مدیترانه تجربه می کند. به دلیل اینکه استرالیا در نیم کره جنوبی زمین قرار دارد فصل ها برعکس نیمکره شمالی است.

 

استرالیا اقتصادی توسعه یافته و وابسته به بازرگانی و کشاورزی دارد. این کشور معادن فراوانی دارد، شرکای بازرگانی این کشور، کشورهای چین، ژاپن، کره، و آمریکا هستند. بر اساس مطالعات انجام شده استرالیا سومین کشور توسعه یافته در دنیا محسوب می شود.

australia

کشور سوئد

سوئد از کشورهای منطقه اسکاندیناوی است که با کشورهای نروژ، فنلاند و دانمارک هم مرز است. تراکم جمعیت در این کشور بسیار پایین است. اقتصاد سوئد برپایه منابع طبیعی آن مثل: چوب، سنگ معدن، و نیروی آب استوار است. سوئد فاقد سوخت های فسیلی است از همین رو به واردات آن احتیاج دارد.

 

سوئد با داشتن یکی از توسعه یافته ترین اقتصادها در جهان، از نظر سرمایه گذاری کشور با ثباتی شناخته شده است.

sweden

کشور سوییس

سوئیس کشوری چند زبانه است. این کشور دارای سابقه بی طرفانه در مناسبت های جهانی است. کشور سوییس دارای 26 ایالت است و پایتخت آن شهر برن می باشد.

 

این کشور از ثروتمند ترین کشور های جهان است. این کشور جزو اتحادیه اروپا نیست اما عضو انجمن تجارت آزاد اروپا می باشد. بانکداری در این کشور از بخش های بسیار مهم است. شرکت های بیمه نیز نقش مهمی در اقتصاد آن دارند. حداقل حقوق در این کشور مبلغ 24 فرانک در ساعت می باشد.

switzerland

کشور کانادا

در نهایت کشور کانادا است که رتبه اول بهترین کشورها برای مهاجرت کاری را از آن خود کرده است. کانادا کمترین میزان جرم و جنایت را دارد و حدود 82 درصد از تعداد جمعیت رضایت کامل از شرایط زندگی خود دارند. تقریبا می توان گفت که کانادا از آرام ترین و مرفه ترین و آزادترین کشورهای دنیاست. طبق آمار 64 درصد از آمریکایی ها تمایل به زندگی در کشور کانادا را دارند.

 

خدمات درمانی، امنیت، سیستم آموزشی مناسب، حقوق برابر دلایلی ست که نظر همه مردم دنیا را به خود جلب کرده و آنها را راغب به زندگی در کانادا می کند. پایتخت کشور کانادا شهر اتاوا می باشد. اتاوا مرکز سیاسی کانادا نیز هست. کشور کانادا دارای 10 استان و 3 قلمرو می باشد.

canada
بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

کشور ژاپن

شاید برای شما جالب باشد که بدانید کشور ژاپن در حال حاضر سومین اقتصاد بزرگ در دنیا را دارد و در حال حاضر به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو، تجهیزات الکترونیکی و فولاد در کل دنیا به شمار می‌آید. همین عامل نیز باعث شده است تا شرایط اقتصادی در این کشور بسیار مناسب باشد و به همین علت نیز ما ژاپن را در لیست بهترین کشورها برای مهاجرت کاری قرار داده‌ایم. این کشور از نظر تولید ناخالص ملی یکی از بهترین کشورهای دنیا شناخته می‌شود و نیروی کار زیادی نیز دارد.


بر اساس استانداردهایی که امروزه در سراسر دنیا وجود دارد پاسپورت این کشور از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است و افرادی که به این کشور مهاجرت می‌کنند می‌توانند به بسیاری از کشورهای مختلف در سراسر دنیا نیز دسترسی داشته باشند. درآمد بسیار بالایی که نیروی کار متخصص و حرفه‌ای در این کشور دارند باعث می‌شود تا کارکردن در آن به یک تجربه بسیار جذاب برای هر شخصی تبدیل شود و از طرف دیگر افرادی که به کشور ژاپن مهاجرت می‌کنند رفاه اقتصادی خوبی نیز داشته باشند.


از طرف دیگر موقعیت‌های شغلی بسیار زیادی نیز در کشور ژاپن وجود دارد که باعث می‌شود تا شما از نظر پیداکردن شغل نیز محدودیت چندانی در این کشور تجربه نکنید. پس اگر قصد مهاجرت کاری به کشورهای آسیایی را دارید باید بدانید که ژاپن می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد.

مهاجرت کاری به ژاپن

کشور انگلیس

بریتانیا و کشور انگلیسی یکی از کشورهای بسیار توسعه‌یافته در سراسر دنیا به شمار می‌آید که دارای نفوذ اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی قابل‌توجهی در سراسر دنیا است. همین عامل نیز باعث شده تا شرایط اقتصادی در این کشور بسیار خوب باشد و افرادی که اقامت این کشور را دریافت می‌کنند بتوانند رفاه اقتصادی خوبی داشته باشند. صنایع متعددی که در حال حاضر در این کشور وجود دارد باعث شده تا موقعیت‌های شغلی زیادی تولید شود که امکان مهاجرت را برای افرادی از سراسر دنیا فراهم می‌کند.

 

انگلیس یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری شناخته می‌شود و صنایع بانکداری، گردشگری و صنایع تولیدی مانند تولید انواع تجهیزات از جمله صنایع پردرآمد در این کشور به شمار می‌آیند. درآمد بالایی که در این کشور وجود دارد فرصت‌های جذابی را برای داشتن یک زندگی ایده آل در کشور انگلستان فراهم می‌کند. امروزه در این کشور نیاز به نیروهای متخصص در زمینه‌های مختلف از جمله مهندسی، حسابداری، مدیریت و البته رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی به میزان زیادی احساس می‌شود.

 

به‌طورکلی می‌توان بریتانیا را یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت کاری به قاره اروپا به شمار آورد که شما هم می‌توانید شانس خود برای مهاجرت به این کشور را با کمک موسسه کاریابی کاربین امتحان کنید.

کار در انگلیس

کشور ایرلند

یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری کشور ایرلند است که شاید در نگاه اول کمی این موضوع عجیب به نظر برسد؛ ولی باید بدانید که امروزه بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت کاری به کشورهای خارجی را دارند کشور ایرلند را برای این کار انتخاب می‌کنند. یکی از مهم‌ترین مزایای مهاجرت کاری به این کشور این است که هیچ محدودیت سنی برای افرادی که قصد دریافت ویزای کاری کشور ایرلند را دارند وجود ندارد. از طرف دیگر درآمد افراد باتوجه‌به هزینه‌های زندگی در ایرلند بسیار بالاست.


همین عامل نیز باعث می‌شود تا نیروهای متخصصی که در این کشور مشغول به کار می‌شوند درآمد بالایی داشته باشند و از رفاه اقتصادی خوبی نیز برخوردار باشند. میزان درآمد شما در این کشور به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آنها می‌توان به مواردی مانند موقعیت شغلی شما، شهری که در آن مشغول به کار هستید، میزان تخصص و مهارت‌های شما، رزومه‌ای که برای خود تهیه کرده‌اید و مواردی ازاین‌دست اشاره کرد که هریک در جایگاه خوب اهمیت ویژه‌ای دارند.

کار در ایرلند

کشور چین

کشور چین یکی دیگر از کشورهای آسیایی است که امروزه می‌تواند برای کارکردن و دریافت ویزای کاری یکی از بهترین گزینه‌ها برای نیروهای متخصص به شمار بیاید. یکی از ویژگی‌ها و مزایای بسیار مهمی که باعث شده تا چین به یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری تبدیل شود این است که اخذ ویزای کاری این کشور امروزه فرایند بسیار ساده و راحتی دارد و معمولا شما برای اخذ این ویزا مشکل خاصی را تجربه نخواهید کرد. حتما می‌دانید که کشور چین یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای دنیا را دارا است.


این کشور به علت اقتصاد قوی که دارد موفق شده تا صنایع مختلفی را راه‌اندازی کرده و محصولات متنوعی را به سراسر دنیا صادر کند. به همین علت نیز صنایع و کسب‌وکارهای زیادی در حال حاضر در این کشور فعالیت دارند. یکی از نیازهای امروزه کشور چین نیروی کار متخصص و به‌خصوص نیروی کار فنی برای شرکت‌ها و صنایع مختلف فعال در این کشور است. از طرف دیگر نیاز به نیروهای متخصص در زمینه پزشکی، پیراپزشکی، حسابداری، مدیریت، امور مالی و مواردی ازاین‌قبیل نیز در چین احساس می‌شود.

کشور جمهوری چک

جمهوری چک شاید یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری باشد؛ چراکه موقعیت‌های شغلی بسیار زیادی در این کشور وجود دارد که شما می‌توانید در هریک از آنها مشغول به کار شده و درآمد خوبی را نیز داشته باشید. یک نکته بسیار مهم در خصوص شرایط شغلی در این کشور این است که موقعیت‌های شغلی بسیار زیادی وجود دارد و این در حالی است که تعداد نیروهای کار متخصص در جمهوری چک بسیار کمتر است. همین عامل نیز نیاز به نیروهای کار متخصص را در این کشور به وجود می‌آورد.


برای ورود به این کشور برای اخذ ویزای کار شما می‌توانید ابتدا ویزای توریستی و گردشگری خود را دریافت کنید. پس از دریافت این ویزا شما اجازه ورود به جمهوری چک را به دست خواهید آورد. پس از این‌که وارد این کشور شدید زمان آن است که به دنبال یک موقعیت شغلی مناسب بر اساس توانایی‌ها و رزومه‌ای که تهیه کرده‌اید باشید. با پیداکردن یک موقعیت شغلی مناسب و دریافت دعوت‌نامه از کارفرمای خود شما می‌‌توانید مراحل مربوط به اخذ ویزای کاری جمهوری چک را طی کنید. از جمله عواملی که باعث می‌شوند تا جمهوری چک یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری باشد می‌توان به مواردی مانند درآمد بالا، هزینه‌های مناسب زندگی، موقعیت‌های شغلی گسترده، رفاه شغلی خوب و … اشاره کرد.

جمهوری چک برای کار

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری ایرانیان

این کشورها 10 کشور برتر برای مهاجرت کاری بودند، اما بهترین کشورها برای مهاجرت کاری که بهترین شرایط برای ایرانیان را دارند در زیر معرفی می کنیم:

 

 

هستند. امروزه مهاجرت به امری بسیار پیچیده و طولانی تبدیل شده پس در گام اول بهتر است کشور هایی که شرایط مهاجرت بهتر و راحت تری دارند بشناسید و بررسی کنید.

کارشناسان ما در کاربین آماده ارائه خدمات و راهنمایی شما در خصوص امر کاریابی هستند.

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری ایرانیان

ما در مطلب پردرآمدترین مشاغل جهان نیز اطلاعات مفیدی آماده‌ کرده‌ایم. آن را هم از دست ندهید.

فرم مشاوره زیر رو پُر کنید تا شرایطتون آنلاین بررسی بشه و با شما تماس گرفته بشه 

نظرات کاربران

guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کارشناس مهاجرت
کارشناس مهاجرت
پاسخ به  آقای وحدتی
2 سال قبل

سلام . در حال حاضر افر کاری ارائه ندادند و شما میتونید برای المان استرالیا یا کانادا برای افر کاری اقدام کنید

آقای وحدتی
آقای وحدتی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید قبرس شمالی هم جزو بهترین کشورها برای مهاجرت کاری محسوب میشه؟

peg@h@kmab@di
peg@h@kmab@di
پاسخ به  محسن
3 سال قبل

سلام المان شرایط پذیرش خوبی برای رشته شما دارد

محسن
محسن
4 سال قبل

سلام با مدرک لیسانس یا فوق لیسانس برق گرایش کنترل دانشگاه دولتی میشه برای کدام کشور ها اقدام کرد راحت هستش

بخش سوالات کاربین

مقالات پیشنهادی