دلایل ریجکتی ویزا

دلایل ریجکتی ویزا

یکی از دغدغه های اصلی متقاضیان اخذ ویزا و دریافت مجوز ورود به کشور مقصد است. اینکه فردی ویزا بگیرد و در یک کشور اقامت داشته باشد کاملا به سفارت و مقاماتی که ویزا را ارائه می دهند بستگی دارد. اما چه چیزی باعث ریجکت ویزا توسط سفارت یا کنسولگری می شود؟ دلایل ریجکت ویزا چیست؟ اینها سوالاتی است که بسیاری از افراد هنگام مهاجرت کاری و گرفتن ویزا از خود می پرسند.

 

واقعیت این است که وقتی ویزای هر کشوری ریجکت می شود، متقاضیان از این امر ممکن است که ناراحت شوند. بسیاری از این متقاضیان از این شرایط سردرگم شده و از دلایل دقیق ریجکت ویزای خود چیزی نمی دانند. بنابراین، این مقاله به ارائه علل رایج شناخته شده چنین شرایطی می پردازد. موسسه کاربین می تواند در خصوص توضیح دلایل ریجکت ویزا به شما مشاوره رایگان بدهد. برای کسب اطلاعات تکمیلی در مورد دلایل ریجکتی ویزا، ریجکتی یعنی چه، دلایل ریجکتی ویزای کانادا و دلایل ریجکتی ویزای آمریکا این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید.

فرم مشاوره رایگان

آنچه خواهید خواند:

ویزا

ریجکتی یعنی چه

زمانی که شخصی برای اقامت کوتاه مدت یا طولانی مدت درخواست خود را ارائه می کند و تصمیم سفارت و یا کنسولگری برای اعطای ویزا یا اقامت منفی است، به آن ریجکت ویزا گفته می شود. ریجکت ویزا چندین سال در پاسپورت متقاضی باقی می ماند و افسر ویزا می تواند آن را مشاهده کند.

 

موسسه کاربین به بررسی دلایل ریجکت شدن انواع روادید در این مقاله پرداخته است. یکی از مهم ترین نکاتی که در این قسمت باید به آن اشاره کرد این است که ریجکت ویزا با ریفیوز شدن آیا متفاوت است؟

اگر فردی تمام مدارک را همراه داشته و به موقع و به صورت منظم به سفارت ارائه دهد اما افسر ویزا معتقد باشد که فرد نمی تواند وارد کشور مقصد شود، ویزای فرد ریجکت خواهد شد. اما زمانی که پرونده متقاضی معیوب بوده و دارای نواقصی باشد، پرونده متقاضی ریفیوز می شود. در مورد دوم، فرد می تواند در زمان دیگری برای ویزا و دریافت اجازه اقامت در سفارت اقدام کند.

پس از ریجکت ویزا چه باید کرد؟

همانطور که در بالا ذکر شد، تفاوت بین ویزا ریجکت شده و ویزا ریفیوز شده را مورد بحث قرار دادیم. اما در مواقعی که فرد از ویزا ریجکت می شود چه تصمیمی باید گرفت و چه باید کرد؟ این یکی از چیزهایی است که مردم پس از ریجکت شدن ویزای خود به آن فکر نمی کنند و اغلب ممکن است ناامید شوند. با این حال باید گفت که نباید اینطور باشد. زیرا وکلای مهاجرت کاری برای دریافت ویزا یا اجازه اقامت و تصحیح آن با شما همراه هستند. در ادامه این موضوع با جزئیات بیشتری این مورد را بررسی خواهیم کرد.

همیشه دلیلی برای ریجکت ویزا وجود دارد. متقاضی باید دلیل ریجکت ویزا را بیابد. زیرا در صورت ارائه عدم شواهد کافی برای ریجکت ویزا، متقاضی می تواند با مراجعه به دادگاه های کشوری که به آن درخواست خود را ارائه کرده با کمک موسسات معتبر قضایی، ریجکتی ویزای خود را برطرف کند.

ویزا-ریجکت

دلایل ریجکت ویزا

اگر سفارت یا کنسولگری تمام اطلاعات لازم در مورد متقاضی ویزا را دریافت نکند، درخواست ویزا نپذیرفته تلقی می شود. بدون این اطلاعات، سفارت نمی تواند تعیین کند که آیا ویزا برای کاندید مناسب است یا خیر و ویزا مستقیما ریجکت می شود.

از سوی دیگر، کنسولگری ها ممکن است گاهی اطلاعاتی را از متقاضیان دریافت کنند که غیرقابل قبول یا خارج از رویه های تعیین شده باشد. گاهی هم ممکن است که متقاضیان تمایل به انجام فعالیت های غیرقانونی یا غیر صادقانه باشند. در تمامی موارد فوق افسر درخواست ویزا را ریجکت می کند.

 

در زیر به دلایل ریجکت ویزا می پردازیم.

 

 

 

فعالیت مجرمانه گذشته یا فعلی

شرایط و رفتار گذشته و حال متقاضی برای تصمیم کنسولگری برای صدور ویزای فردی بسیار مهم است. در چنین مواردی، ویزا ممکن است که ریجکت شود. زیرا متقاضی تهدیدی برای نظم عمومی، امنیت داخلی، یا دارایی عمومی کشور (به عنوان مثال، تروریسم، کودک آزاری، اعتیاد مصرف مواد مخدر و سایر جرایم جدی) تلقی می شود.

 

 

 

 

مدارک جعلی سفر

سرنوشت مشترکی برای همه متقاضیانی که اقدام به ارائه مدارک جعلی سفر به سفارت یا کنسولگری می کنند وجود دارد. آنها هویت خود را نادرست معرفی می کنند و از هویت جعلی استفاده می کنند. این همراه با ریجکت شدن مطلق ویزا است و پیامدهای نامطلوب دیگری نیز دارد.

اگر هدف و شرایط اقامت در نظر گرفته نشده باشد

یکی دیگر از دلایلی که کنسولگری ها ویزا را ریجکت می کنند، عدم توجیه هدف و شرایط سفر و برنامه ریزی اقامت است. این نکات عبارتند از:

 

  • عدم ارائه صلاحیت های حرفه ای و مشاغل متناسب با وضعیت مالی ارائه شده.
  • در صورتی که مدارکی دال بر هدف سفر و اقامت ارائه نشود.
  • بسته به برنامه سفر، تعطیلات یا وضعیت درآمد نیازی به درخواست ویزا ندارید.
  • اگر برای مقاصد مسافرتی و اقامتی اظهارنامه های تغییر ناپذیر ارائه نشده باشد.
 

ارائه پاسپورت جعلی و یا مخدوش

یکی دیگر از دلایل عدم پذیرش ویزا ممکن است ارائه پاسپورت نامناسب باشد. ممکن است صفحات گذرنامه پاره یا گم شده، جلدهای گذرنامه آسیب دیده و یا غیره رخ داده باشد.

گذرنامه منقضی شده باشد

یکی دیگر از انگیزه های سفارت برای ریجکت درخواست ویزا، ارائه پاسپورتی است که توسط سفارت یا کنسولگری پذیرفته نشده باشد. این موقعیت به شرح زیر دسته بندی می شوند:

 

  • لطفا پس از ورود به کشور پاسپورتی با مدت اعتبار 3 ماه یا کمتر ارائه دهید.
  • لطفاً پاسپورتی ارائه دهید که شامل دو صفحه خالی ویزا باشد.
  • لطفا دفترچه سفر ارائه دهید به جای گذرنامه معتبر.
  • لطفا یک پاسپورت معتبر با حداقل قدیمی تر از ده سال ارائه کنید.
 

فقدان ابزارهای مالی کافی

یکی از دلایلی که سفارتخانه ها یا کنسولگری ها در کشور مقصد از صدور ویزا امتناع می ورزند، کمبود یا ناکافی بودن تمکن مالی موجود در طول مدت اقامت یا بازگشت به کشور مقصد است. این شرایط ممکن است به علت موارد زیر باشد:

 

  • در صورتی که صورت های مالی بیش از یک ماه از تاریخ ارائه درخواست ارائه نشده باشد.
  • از حساب جاری استفاده نکرده باشید (یا اظهارنامه کارت اعتباری ارائه نکنید).
  • بودجه ارائه شده فاقد منابع کافی باشد.
  • ارائه چک مسافرتی که حاوی نام متقاضی نباشد.
 

گواهی تولد یا ازدواج پذیرفته نشده

یکی دیگر از دلایل اصلی عدم موفقیت دریافت ویزا، ارائه نکردن گواهی تولد یا ازدواج معتبر به سفارت یا کنسولگری است. این موقعیت ها عبارتند از:

 

  • عدم ارائه مدارک مورد تایید مقامات رسمی وزارت کشور.
  • ارائه گواهی ترجمه شده توسط مترجم به زبانی غیر از انگلیسی.
  • عدم وجود گواهی ازدواج قانونی (ارائه شده به جای سند ازدواج موقت).
  • اگر گواهی تولد قانونی ارائه نکنید.
  • ناتوانی در ارائه مدارک قانونی برای حضانت از کودک (در صورت مجرد بودن والدین).
  • ناتوانی در ارائه مدارک قانونی برای فرزندخواندگی (اگر فرزند خوانده ای داشته باشید).
 

بیمه مسافرتی نامعتبر

دلیل دیگری که ممکن است واجد شرایط ریجکتی ویزا باشید این است که بیمه برای اقامت خود در مقصد ارائه نکرده اید. این شرایط ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

  • عدم ارائه پوشش بیمه طبق برنامه
  • عدم ارائه بیمه مسافرتی که بازگشت متقاضی به کشور خود را تضمین نکند
  • عدم ارائه بیمه نامه یک شرکت تامین کننده معتبر در کشور هدف
 

اگر مدرکی مبنی بر اقامت ارائه نکنید

یکی دیگر از عواملی که می تواند منجر به ریجکت ویزا شود، عدم نشان دادن صحیح مکان اقامت خود است. این موقعیت ها عبارتند از:

 

  • شما نمی توانید مدرکی مبنی بر رزرو یا اجاره هتل ارائه دهید
  • عدم ارائه مدارک اقامتی
ویزا-ریفیوز

ریجکت ویزای آمریکا

دلایل زیادی برای ریجکت شدن ویزای آمریکا در سال های اخیر وجود داشته است. این به این دلیل است که اختلافات سیاسی بین دو کشور در سال های اخیر افزایش یافته است. بیشتر ایرانیان رویای سفر به آمریکا یا اقدامی در این رابطه را در سر می پرورانند. همچنین کسانی هستند که در برنامه اقامت آمریکا از طریق لاتاری قبول شده اند اما به دلایلی ویزای آنها ریجکت شده است.

 

از آنجایی که سیستم اعطای ویزای ایالات متحده سلیقه ای یا داخلی است، ممکن است قانون در این رابطه هنگام صدور ویزا رعایت نشود و شما بی دلیل از افسر ویزا پاسخ منفی دریافت کنید. بر خلاف این سیستم ویزا، کشورهایی مانند کانادا و استرالیا کشورهایی عینی و واقع بینانه (عینی) هستند که افسر ویزا فقط طبق قوانین ویزا را اعطا می کند.

 

به دوستان عزیز متقاضی سفر به آمریکا توصیه می شود قبل از تصمیم گیری نهایی با یک وکیل در موسسه کاریابی کاربین در تماس باشید و آگاهی خود را از روش های مهاجرت از طریق کار یا سفر در رابطه با آمریکا افزایش دهید. زیرا داشتن سابقه ریجکتی ویزای آمریکا برای ورود یا سفر به کشورهای دیگر خیلی می تواند موثر باشد.

ریجکت ویزای کانادا

عوامل متعددی وجود دارد که به طور کلی بر رد ویزای کانادا تأثیر می گذارد. این عوامل باعث می شود که مقامات اقامتی در صورت مشکوک شدن به انگیزه ها و اهداف متقاضی از سفر به کانادا یا عدم بازگشت به کشور پس از انقضای ویزا، درخواست ویزای کانادا را رد کنند. عواملی که موجب می شود که ویزای کانادا رد شود عبارتند از:

 

  • کارکنان سفارت مشکوک هستند که متقاضیان ویزا پس از پایان اعتبار ویزا به کشور خود بازنگردند.
  • تردید داشتن در مورد انگیزه و دلایل سفر به کانادا.
  • سابقه کم سفرهای خارجی متقاضی (به ویژه به کشورهای شنگن).
  • فقدان اسناد مالی و دارایی های مناسب.
  • وجود روابط خانوادگی ضعیف در کشور مبدا متقاضی.
 

شک و تردید افسران اقامتی در هر یک از این موارد و همچنین عوامل دیگری مانند مدت و شرایط اقامت در کانادا، اقامت در کشور مبدأ، وضعیت شغلی متقاضی و سابقه کیفری در کانادا همگی از عواملی هستند که منجر به رد ویزای کانادا می شوند.

کانادا-ریجکت

نتیجه گیری

دلایل رد ویزا، نحوه امتناع ویزا و نحوه برخورد با ردی ویزا در این مقاله به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفت. داشتن یک وکیل معتبر برای رسیدگی به رد درخواست ها و شکایات سفارت یکی از مهمترین ملاحظات متقاضیان در هنگام بررسی مهاجرت از طریق کار است. زیرا اگر سابقه گذرنامه شما حاوی گزارش ریجکتی باشد، قطعاً برای پرونده بعدی یا سفر شما مشکل ایجاد خواهد شد.

 

همانطور که در بالا در مورد اقدامات پس از رد ویزا ذکر شد، متقاضیان باید برای دریافت ویزا با وکلای معتبر و شرکت های حقوقی بین المللی در تماس باشند.

سوالات متداول

خیر اگر برای ویزا درخواست می دهید و ویزای شما رد می شود، دلیل رد ویزای خود را چه به صورت کتبی یا الکترونیکی باید دریافت کنید.

سفارت از طریق ایمیل یا پست این امر را به شما اطلاع می دهد.

فرم مشاوره زیر رو پُر کنید تا شرایطتون آنلاین بررسی بشه و با شما تماس گرفته بشه

نظرات کاربران

guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شقایق میرخانی
شقایق میرخانی
پاسخ به  شهاب
15 روز قبل

سلام شهاب عزیز وقتتون بخیر
نه معمولا درخواست مجدد برای بررسی رفع ریجکتی هزینه ی جدا نداره، ولی اگر کاملا ویزاتون ریفیوز شده باشه و بخواید درخواست مجدد بدید دوباره باید هزینه های کنسولگری رو پرداخت کنید.

شقایق میرخانی
شقایق میرخانی
پاسخ به  معین
15 روز قبل

سلام معین عزیز وقتتون بخیر
بستگی به ترافیک سفارت مورد نظر داره. بعضی وقتا بعد از رفع ریجکتی جواب پروندتون ظرف یک هفته میاد بعضی وقتا ممکنه بعد از شش ماه بیاد.

شهاب
شهاب
23 روز قبل

سلام برای درخواست بررسی دوباره ریجکتی ویزا، باید هزینه جداگانه ای پرداخته بشه؟

معین
معین
23 روز قبل

سلام وقت بخیر پس از اصلاح مدارک بعد از ریجکت شدن ویزا، دوباره چقدر طول میکشه که پرونده مون بررسی بشه؟

بخش سوالات کاربین

مقالات پیشنهادی