قوانین کار در استرالیا

قوانین کار در استرالیا

در این مقاله اطلاعات کاملی از قوانین کار در استرالیا را برای متقاضیان کار در این کشور فراهم کرده ایم. اگر می خواهید به سوالات و ابهامات شما در مورد کار در استرالیا، ساعات کاری در استرالیا، حداقل حقوق در استرالیا و روزهای کاری هفته در استرالیا پاسخ داده شود این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

فرم مشاوره رایگان

آنچه خواهید خواند:

قوانین کار در استرالیا

حقوق قانونی کار در استرالیا

تمام کارمندان و کارگران در استرالیا که به صورت تمام وقت تحت قرارداد کاری استخدام می شوند، تحت حمایت قانون کار استرالیا قرار می گیرند. طبق قانون کار در استرالیا تمام کارکنانی که در این کشور به صورت تمام وقت کار می کنند حداقل شرایط زیر را دارا می باشند:

 

  • کارمندان در استرالیا می توانند تا حداکثر 38 ساعت در هفته کار کنند، با این حال یک کارفرما ممکن است که از کارمند خود بخواهد که ساعاتی را به عنوان اضافه کار مشغول به کار باشد. اما این تنها در صورتی است که ساعات کار اضافی وی قانونی بوده باشد.
  • کارمندان استرالیایی که مسئول مراقبت از کودک خردسال، افراد دارای معلولیت، افراد مسن بالای 55 سال هستند می توانند درخواست کار انعطاف پذیر را داشته باشند.
  • کارمندان در استرالیا چهار هفته در سال حق داشتن مرخصی سالانه با حقوق را دارند؛
  • حق دریافت مرخصی بدون حقوق تا 12 ماه برای تولد نوزاد. پدر و مادری که به تازگی کودک آنها متولد شده باشد این حق را دارند که برای مراقبت از کودک خود درخواست مرخصی بدون حقوق تا 12 ماه را داشته باشند.
  • کارمندان در استرالیا این حق را دارند که حداکثر تا 10 روز در سال را به عنوان مرخصی دریافت کنند، این در حالی است که می توانند دو روز مرخصی بدون حقوق برای سرپرستی از خانواده خود و دو روز مرخصی برای کمک به بیماری خانواده خود دریافت کنند.
  • در صورت پایان کار یک کارمند در استرالیا توسط کارفرمای خود، وی باید یک اخطار کتبی از روز پایان کارش دریافت کرده باشد. با این حال، در صورت هرگونه استثناء، مانند پایان کار کارمند به دلیل سوء رفتار بدون اخطار به کار کارمند پایان داده می شود.
  • بر اساس قانون کار در استرالیا، کارفرما موظف است مدت زمانی را برای اخطار اخراج کارمند خود در نظر بگیرد. مدت زمان اخطار بسته به مدت زمانی دارد که کارمند برای کارفرمای خود کار کرده است، کارمندی که کارفرمای وی یک سال کار کرده باشد می تواند حداقل یک هفته پیش از اخراج خود از کارفرما اخطار دریافت کند. اگر کارمندی نیز دو سال خدمت کرده باشد باید دو هفته پیش از اخراج اخطار خود را دریافت کرده باشد.
  • در صورتی که کارفرمایی در کانادا قصد داشته باشد که تعدیل نیرو کند، کارمند می تواند تا 16 هفته به عنوان خسارت حقوق دریافت کند. با این حال، این حقوق طبق قانون کار در استرالیا در همه شرایط قابل پرداخت نیست. به عنوان مثال، کارمندی که برای یک کارفرما در مشاغل کوچک کار می کند، از دریافت حقوق معاف خواهد بود. اگرچه لازم به ذکر است که در این زمینه قرارداد کاری کارمند حرف نهایی را می زند.
  • کارمند در کار با یک کارفرما، باید یک نسخه از بیانیه اطلاعیه کار منصفانه در استرالیا را دریافت کرده باشد. این اطلاعیه حاوی مواردی است که در مورد قانون کار در استرالیا می باشد. این موارد می تواند شامل پاداش، قرارداد، حقوق و مزایای کار و کمیسیون کار عادلانه و نمایندگی کار عادلانه در استرالیا باشد.

 

قانون استخدام در استرالیا

همان طور که در مقاله کاریابی در استرالیا هم بیان شد، هنگامی که یک کارمند قصد دارد در استرالیا استخدام شود باید کارفرمایان حداقل استانداردها و شرایط قانونی استخدام را رعایت کرده باشند. تمام پروسه های استخدام در استرالیا باید بر اساس قانون کار منصفانه باشد.

استانداردهای ملی اشتغال در استرالیا در واقع شامل لیستی از 10 حق قانونی کار است که حتما باید در همه قراردادهای کاری که بین کارمند و کارفرما در نظر گرفته شود.

در کشور استرالیا یک سیستم مالیاتی وجود دارد به نام سیستم مالیاتی Pay as You Go که به موجب این سیستم مالیاتی کارفرمایان موظف هستند که مالیات کارکنان را از حقوق آنها کسر کرده و به دولت بپردازند. استرالیایی ها همچنین می توانند فیش حقوقی خود را ظرف یک روز کاری دریافت کنند.

 

قرارداد کار در استرالیا

تمام کارکنان استرالیایی می توانند تحت قرارداد کاری، میزان حقوق و پاداش خود را در قرار خود قید کنند. قانون قرارداد های کاری در استرالیا برگرفته از استانداردهای ملی استخدام و قوانین ایالتی و فدرال دولت استرالیا می باشد.

 

در استرالیا اگر مهارت و توانایی کارمند در حدی نیست که بتواند حقوق بالایی دریافت کند، شامل حداقل حقوق استرالیا می شود. در استرالیا متداول است که کارمندان به غیر از حقوق پاداش نیز دریافت می کنند. میزان پاداشی که شما باید برای کار در استرالیا دریافت کنید بین ایالت، کارفرما و صنعتی که در ان مشغول فعالیت هستید متفاوت می باشد.

تمام قرارداد های کاری در استرالیا شامل موارد زیر می شوند:

 

  • نرخ پایه حقوقی که شما باید دریافت کنید.
  • نوع اشتغالی که شما در استرالیا (تمام وقت، پاره وقت) در آن فعالیت خواهید کرد.
  • نرخ اضافه کاری شما.
  • تغییرات ساعات کاری مانند تغییر ساعت یا نوبت کاری.
  • حقوق سالانه ای که شما باید دریافت کرده باشید.
  • اطلاعات مربوط به مرخصی و شرایط دریافت آن.
  • پاداش و هزینه های اضافی حقوق.
  • اطلاعات مربوط به حل اختلافات در مورد استعفا و یا اخراج.
  • قوانین مربوط به تعدیل نیرو.
  • فراهم کردن نیازهای فردی کارمند مانند غذا و مسکن.

 

قرارداد سازمانی و کتبی در استرالیا

قرارداد های سازمانی در استرالیا یکی از مهمترین روش های قرار داد است و اهمیت فراوانی نیز دارند. قرارداد های سازمانی شرایط کار را برای گروهی از کارکنان در یک یا چندین محل که معمولاً در یک سازمان ایفای نقش می کنند تعیین می کند. قراردادهای سازمانی یکی از متداول ترین روش های قرارداد با کارمندان در استرالیا می باشد. قرارداد های سازمانی به غیر از تعیین دستمزد و شرایط محل کار در استرالیا به مسائل بیشتری نیز می پردازد.

 

قراردادهای کتبی نیز همان قرار داد های معمول در هستند که در آن میزان دستمزد و شرایط کاری کارمند فراهم می شود. این قرارداد های کاری برای کارمندانی است که مشمول دریافت پاداش هستند. در یک قرارداد کتبی در استرالیا موارد زیر ذکر می شود که اگر قصد مهاجرت کاری به استراليا هم داشته باشید لازم است آن ها را بدانید:

 

  • نام کارفرما و کارمند به همراه مشخصات کامل آنها.
  • تاریخ تولد کارمند.
  • عنوان شغلی کارمند.
  • محل کار کارمند.
  • وضعیت اشتغال کارمند (تمام وقت و یا پاره وقت).
  • تاریخ دقیق شروع و پایان قرارداد کارمند.
  • نرخ پرداخت حقوق به کارمند.
  • ساعت و زمان های کاری کارمند.
  • شرایط استعفا و یا اخراج کارمند.
 

در صورت لزوم، ممکن است که دیگر شرایط مانند وظایف شغلی، کمک هزینه، پاداش، استانداردهای کاری و دیگر عوامل مهم برای یک کارمند نیز درج شود.

حقوق-در-استرالیا

تعطیلات در استرالیا

در استرالیا تعداد تعطیلات در طول یک سال 9 روز می باشند. این تعطیلات شامل:

 

  • روز سال نو مسیحیت.
  • روز ملی استرالیا.
  • جمعه خوب.
  • دوشنبه عید پاک.
  • روز آنزاک (25 آوریل).
  • روز کریسمس.
  • روز بوکسینگ (روز دوم کریسمس).
 

همچنین در استرالیا استان ها تعطیلات ویژه خود را نیز ممکن است که داشته باشند. از آنها می توان به روز تولد ملکه و روز کارگر اشاره داشت. اگر هم تعطیلات در آخر هفته باشد دوشنبه پس از آن نیز تعطیل است.

تعطیلات در استرالیا

حداقل حقوق در استرالیا

در استرالیا در مورد میزان حداقل حقوق به واسطه کمیسیون کار عادلانه تصمیم گیری می شود. در جدیدترین بیانیه این کمیسیون میزان کمترین حقوقی که باید در استرالیا باشد 2.5 درصد نسبت به سالهای قبل افزایش داشته است.

 

 

بر این اساس آن کارمندان در استرالیا برای یک کار تمام وقت که 38 ساعت کار در هفته می باشد، 20.33 دلار در هر ساعت دریافت می کنند. این میزان می تواند به 772.6 دلار در هفته برسد.

 

پردرآمدترین شغل در استرالیا

استرالیا یکی از بهترین کشور های جهان از لحاظ پرداخت حقوق بالا به کارمندان خود است و از این رو کارمندان در این کشور می توانند با 8 ساعت کار در روز یک زندگی رویایی را برای خود بسازند. از این میان پردرآمدترین مشاغل در استرالیا عبارتند از:

 

 

    شغل                                                                  میانگین حقوق در ماه

 

  1.     متخصصان بیهوشی                                               192،816 دلار
  2.     مدیر امور مالی                                                     166،068  دلار
  3.     جراح عمومی                                                       160،000  دلار 
  4.     مدیر ارشد اجرایی                                                155،631  دلار
  5.     مدیر پروژه ارشد فناوری اطلاعات (IT)                       143،615  دلار 
  6.     مدیر عملیات                                                       143،463  دلار
  7.     توسعه دهنده پایتون                                            126،436  دلار
  8.     روانپزشک                                                          125،762  دلار
  9.     وکیل                                                                124،759  دلار
  10.     مدیر مرکز سلامتی                                                123،510  دلار
  11.     معمار                                                                120،668  دلار
  12.     مهندس معدن                                                    120،001  دلار
  13.     متخصص ارتودنسی                                             111.902  دلار
  14.     مهندس امنیت سایبری                                         95،000    دلار
  15.     محقق                                                              92،450     دلار

 

پاداش در استرالیا

پاداش سالیانه چیزی نیست که بر اساس قانون حتما باید به کارمند پرداخت شود. اما لازم به ذکر است که تقریباً یک سوم کارگران و کارمندان استرالیایی پاداش دریافت می کنند.

میانگین پاداشی که کارمندان استرالیایی دریافت می کنند چیزی بین 6 تا 10 درصد از دستمزد سالانه آنها می باشد.

 

 

در استرالیا کسانی که بیشترین میزان پاداش را دریافت می کنند، شامل مدیران رده بالای شرکت می باشند. مدیران سطح بالای سازمان چیزی تا حدود نیمی از حقوق خود را به عنوان پاداش دریافت می کنند.

حداقل-حقوق-در-استرالیا

ساعات کار در استرالیا

اگر قصد دریافت ویزای کار استرالیا را دارید، خوب است بدانید که بر طبق استانداردهای ملی اشتغال در استرالیا همه کارمندان باید 38 ساعت را در هفته کار کنند تا به عنوان ساعات کاری در نظر گرفته شود. اما در صورت لزوم با رضایت کارمند و کارفرما این ساعات نیز می تواند افزایش داشته باشد.

میانگین ساعات کار در هفته در استرالیا چیزی در حدود 7.6 ساعت در روز می باشد. میزان و محدوده ساعات کاری در استرالیا باید از سوی کارفرما مشخص شده باشد، معمولاً کارمندان در استرالیا از دوشنبه تا جمعه کار می کنند.

در استرالیا بسیاری از سازمانها و شرکت ها نیز ممکن است که از کارمندان خود بخواهند که در صورت لزوم به اضافه کاری بپردازند که میزان آن نیز بر اساس قانون کار در استرالیا باید منطقی باشد.

 

زمان استراحت در استرالیا

طبق قانون کار در استرالیا هر کارمند باید پس از 5 ساعات کار متوالی 30 دقیقه استراحت دریافت کند. قوانین مربوط به زمان استراحت در استرالیا بیشتر به صورت توافق بین کارمند و کارفرما می باشد. از این رو زمان استراحت در استرالیا قابل تغییر می باشد.

در بیشتر مواقع در استرالیا کارفرمایان برای زمان استراحت به کارمندان حقوقی پرداخت نمی کنند.

 

ساعت کار دانشجویی در استرالیا

مانند دیگر کشور های جهان دانشجویان می توانند در استرالیا در هنگام تحصیل برای کسب تجربه یا داشتن درآمد برای کمک به پرداخت هزینه های زندگی خود به کاری نیمه وقت بپردازند.

تمام دانشجویان در استرالیا می توانند تا 20 ساعت در هفته در حین تحصیل به کار مشغول باشند. همچنین در تعطیلات ترم دانشگاهی خود نیز می توانند به صورت تمام وقت کار کنند.

 

ساعت کاری پرستاران در استرالیا

پرستاران در استرالیا معمولا به صورت تمام وقت و بین 36 تا 40 ساعت در هفته کار می کنند. ساعت کاری پرستاران در استرالیا معمولا در سه شیفت 12 ساعته در هفته می باشد.

این برنامه کاری برای پرستارانی است که در بیمارستان ها، مراکز مراقبت بهداشتی و سلامتی کار می کنند. پرستاران وظیفه دارند که 24 ساعت در روز به بیماران خود خدمت رسانی کنند.

پرستاران-در-استرالیا

مرخصی در استرالیا

  • تمام کارکنان در استرالیا که به صورت تمام وقت کار می کنند این حق را دارند که حداقل چهار هفته در سال را برای استراحت به مرخصی بروند. با این حال، معمول است که آنها 25 تا 30 روز را در مرخصی باشند.
  • مرخصی سالیانه بدون استفاده در استرالیا سال به سال جمع می شود و در پایان کار تمام آن ممکن است که پرداخت شود.
  • مدت زمانی که شما در مرخصی قانونی خود هستید نیز از مدت زمانی که برای مرخصی استعلاجی یا تعطیلات عمومی استفاده می کنید کم نخواهد شد.

 

مرخصی استعلاجی در استرالیا

مرخصی استعلاجی در استرالیا به نوعی از مرخصی گفته می شود که کارمند احساس ناراحتی می کند. این مرخصی به کارمند اجازه می دهد تا از یکی از اعضای خانواده خود که حال فیزیکی و یا روحی خوبی ندارد و یا تحت شرایط اضطراری غیرمنتظره قرار دارد مراقبت کند.

بر اساس قوانین ملی کار در استرالیا، تمام کارمندانی که به صورت تمام وقت در استرالیا کار می کنند می توانند از 10 روز مرخصی با حقوق برای استعلاج خود و یا خانواده بیمار خود در سال برخوردار باشند.

مرخصی استعلاجی که شما دریافت نکرده اید در پایان کار مبلغ آن پرداخت نمی شود.

بودجه های مرخصی استعلاجی توسط کارفرمایان و دولت استرالیا تامین می شود.

 

مرخصی زایمان در استرالیا

در استرالیا والدین می توانند تا 18 هفته مرخصی زایمان والدین با حقوق از طرف دولت فدرال برخوردار شوند که این علاوه بر مرخصی ارائه شده توسط کارفرمایان در استرالیا می باشد که به آنها نیز حقوق پرداخت می شود.

دولت فدرال استرالیا به تازگی قصد دارد تغییراتی را ایجاد کند که به موجب آن مزایای مرخصی زایمان محدود کردن شود تا اگر مرخصی ارائه شده توسط کارفرما در حال پرداخت است، پرداخت مرخصی توسط دولت فدرال کاهش بیابد. تا به امروز، دولت استرالیا نتوانسته این امر را در مجلس سنا به تصویب برساند و قانون پیشین همچنان پابرجاست.

شرایط لازم والدین برای دریافت مرخصی زایمان در استرالیا اینگونه می باشد:

 

  • والد مراقب اصلی نوزاد تازه متولد شده و یا فرزند خوانده باشد.
  • حداقل تا این مدت در شرکت مورد نظر کار کرده باشد:
    • 10 ماه از 13 ماه قبل از تولد یا فرزندخواندگی
  • 330 ساعت در دوره 10 ماهه، که کمی بیشتر از 1 روز در هفته است و بیش از 8 هفته فاصله بین 2 روز کاری متوالی وجود نداشته باشد.
  • والد میتواند در صورت بیماری کودک در هنگام تولد از مرخصی بیشتری برخوردار شود.
  • کارمند والد در سال مالی پیش از تولد کودک خود درآمد مشمول مالیات وی معادل 150،000 دلار یا کمتر در سال باشد.
  • دریافت مرخصی تا زمانی که مراقب کودک حفاظت وی را بر عهده بگیرد ممکن است افزایش یابد.
 

لازم به ذکر است در استرالیا کارمند نمی تواند حقوق مرخصی والدین و پیش پرداخت نوزاد را برای همان فرزند دریافت کند.

در استرالیا قوانین سختگیرانه ای برای حمایت از والدینی که نوزاد آنها تازه متولد شده وجود دارد. در همین راستا مادر و پدر کودکی که حقوق مرخصی از کارفرمای خود دریافت نکنند می توانند حداکثر تا دو هفته مرخصی با حقوق از دولت دریافت کرده باشند.

کار-در-استرالیا

توضیحات کامل درباره جاب آفر استرالیا را در این مقاله می توانید مطالعه کنید.

اخراج در استرالیا

کارفرما باید پیش از آنکه کارمند خود را اخراج کند در این رابطه اخطار قانونی را که شامل موارد زیر است، به کارمند خود ارائه کرده باشد:

  • خدمات کارمند کمتر از یک سال باشد – یک هفته اخطار فسخ قرار تا پیش از اخراج.
  • خدمات کارمند بین یک تا سه سال باشد – دو هفته اخطار فسخ قرار تا پیش از اخراج.
  • خدمات کارمند بین سه سال تا پنج سال باشد – سه هفته اخطار فسخ قرار تا پیش از اخراج.
  • خدمات کارمند بیش از پنج سال باشد – چهار هفته اخطار فسخ قرار تا پیش از اخراج.
 

در صورتی که کارمند بالای 45 سال سن داشته باشد و حداقل دو سال برای کارفرمای خود خدمت کرده باشد باید مدت زمان اخطار به وی تا یک هفته دیگر افزایش پیدا کند. قانون در استرالیا این اجازه را می دهد تا به جای اخطار قانونی پول نیز پرداخت شده باشد.

در قراردادهای کاری اغلب اخطارهایی با مدت زمان طولانی تری نیز ممکن است که گنجانده شود. ممکن است یک کارمند در شرایط خاصی اخطار فسخ قرارداد خود را تا 12 ماه پیش از فسخ قانونی قرارداد دریافت کند.

 

اخراج ناعادلانه در استرالیا

در استرالیا هر کارمندی که تحت پوشش سیستم کاری قرار دارد و حداقل دوره های اشتغال را دارد، می تواند برای اخراج ناعادلانه درخواست عدالت خود را به کمیسیون کار منصفانه ارائه دهند. برای ارائه درخواست باید در مدت زمان های زیر کار کرده باشد.

  • 1 سال – اگر کارفرما مدیر یک از مشاغل کوچک باشد که کمتر از 15 کارمند دارند.
  • 6 ماه – اگر کارفرمای وی مدیر مشاغل کوچک نباشد.
 

علاوه بر این، یکی از موارد زیر نیز اعمال می گردد:

  • پاداش به شخص تعلق می گیرد.
  • یک قرارداد سازمانی در مورد این شخص اعمال می شود.
  • بازگشت به کار.
 

تمام کارکنان در استرالیا از روزی که اخراج می شوند 21 روز فرصت دارند تا ادعا خود را به کمیسیون کار منصفانه ارائه دهند. اولین راه حل این کمیسیون این است که فردی که به صورت ناعادلانه اخراج شده است باید، به کار خود بازگردد. اگر این امر کافی نیست، کارفرما باید تا 6 ماه حقوق به فرد متقاضی به عنوان پاداش پرداخت کند.

قانون-اخراج-در-استرالیا

تعدیل نیرو در استرالیا

تعدیل نیرو در واقع زمانی اتفاق می افتد که کارفرما این تصمیم را داشته باشد که دیگر قصد ندارد که موقعیت خاصی را در اهداف شرکت خود داشته باشد و به آن خاتمه می دهد. در اینجا بر خلاف اخراج شغل و نه خود کارمند حذف می شود. در شرکت های استرالیا تعدیل نیرو می تواند به دلایل زیر رخ دهد:

 

  • شغلی که کارمندی انجام می دهد به دلیل آمدن فناوری جدید جایگزین شده باشد.
  • کاهش کارکنان یک کار خاص به دلیل رکود در تجارت شرکت.
  • در شغل مورد نظر کارمند ادغام رخ داده و صاحب آن دیگر نیازی نیست که در موقعیت آن قرار داده شده باشد.
  • کسب و کار بازسازی یا سازماندهی مجدد می شود و موقعیت وی دیگر مورد نیاز نیست.
  • ورشکستگی کارفرما.
 

میزان خسارت تعدیل نیرو که باید به کارمند پرداخت شود با نرخ پایه دستمزد تعیین می گردد که در دوره های حقوق بازنشستگی مشخص شده در جدول زیر اعمال می شود:

دوره حقوق

دوره کار مستمر کارمند با کارفرما

4 هفته

     حداقل 1 سال اما کمتر از 2 سال

6 هفته

     حداقل 2 سال اما کمتر از 3 سال

7 هفته

     حداقل 3 سال اما کمتر از 4 سال

8 هفته

     حداقل 4 سال اما کمتر از 5 سال

10 هفته

     حداقل 5 سال اما کمتر از 6 سال

11 هفته

     حداقل 6 سال اما کمتر از 7 سال

13 هفته

     حداقل 7 سال اما کمتر از 8 سال

14 هفته

     حداقل 8 سال اما کمتر از 9 سال

16 هفته

     حداقل 9 سال اما کمتر از 10 سال

12 هفته*

     حداقل 10 سال*

* کاهش حقوق بازنشستگی از 16 هفته به 12 هفته برای کارمندانی که حداقل 10 سال خدمات مستمر داشته باشند.

 

در صورت اعمال هر یک از موارد زیر ، حقوق اضافی قابل پرداخت نیست:

  • کارفرما یک کارفرمای مشاغل کوچک باشد که کمتر از 15 کارمند دارند.
  • مدت زمانی که کارمند خدمت مداوم دارد کمتر از 12 ماه باشد.
  • اشتغال به دلیل سوء رفتار خاتمه یابد.
  • کارمند برای مدت مشخصی استخدام شده باشد.
  • شغل کارمند در طرح تعدیل نیرو در قرارداد اعمال شده باشد.
 

این طرح یک طرح تعدیل نیرو است که شامل خسارت نیز می شود.

  • یک کارمند معمولی باشد.
  • یک کارآموز  باشد.
قانون-کار-استرالیا

مالیات در استرالیا

تمام کارفرمایان در استرالیا موظف هستند که در قبال حقوق و دستمزد مزایا و مستمری کارمندان خود به نمایندگی از آنها مالیات پرداخت کنند.

 

در استرالیا مالیاتی که بر حقوق و دستمزد اعمال می شود توسط استان های این کشور اعمال می شود. نرخ هایی که باید کارمندان در استرالیا بر حقوق خود مالیات بپردازند استان به استان دیگر متفاوت است.

 

در استرالیا دولت های استانی به صورت مستقل میزان مالیات حقوق ناخالص و دستمزد سالیانه را اعمال می کنند. آستانه شروع مالیات بر حقوق استان به استان کاملا متفاوت است. ما در جدول زیر نرخ شروع مالیات بر حقوق و دستمزد را برای هر استان استرالیا مشخص کرده ایم:

 

آستانه شروع اخذ مالیات بر حقوق

نرخ مالیات

استان

1.200.000 دلار

4.85 %

نیو ساوت ولز

650،000 دلار

4.85 %

ویکتوریا

1،300،000 دلار

4.75 تا 4.95 ٪

کوئینزلند

1.500.000 دلار

0 تا 4.95 %

استرالیای جنوبی

1.000.000 دلار

5.5 %

استرالیای غربی

1،250،000 دلار

4 تا 6.1٪

تاسمانی

2،000،000 دلار

6.85 %

قلمرو پایتخت استرالیا

1.500.000 دلار

5.5 %

قلمرو شمالی

 

بر اساس قوانین کار در استرالیا کارفرمایان در استرالیا موظف هستند که مبلغی معادل 9.5 درصد از میزان حقوق ناخالص کارمندان خود را به عنوان بیمه بازنشستگی به صندوق بازنشستگی واریز کنند. داشتن بیمه بازنشستگی در استرالیا برای همه کارمندانی که بیش از 450 دلار در ماه درآمد دارند، الزامی می باشد. 

 

مالیات بر مزایای کار در استرالیا

کارفرمایان در استرالیا ملزم به پرداخت مالیاتی هستند که به عنوان مزایا به کارمندان خود ارائه می دهند. میزان این مالیات نیز بر اساس مزایا و همچنین نوع مزایا متفاوت می باشد. نمونه مزایایی که کارفرمایان به کارمندان خود ارائه می دهند و باید بر آن مالیات بپردازند عبارتند از:

  • ماشین برای کار.
  • پارکینگ خودرو.
  • استفاده از امکانات بدنسازی.
  • وام کم هزینه.
  • بیمه درمانی خصوصی رایگان.
 

لازم به ذکر است که مالیات بر لپ تاپ و تلفن های همراهی که برای کار از آن استفاده می شود شامل مالیات نمی شود.

بسیاری از کارفرمایان در استرالیا تمایل دارند که به علت بهتر بودن شرایط مالیات بر مزایا، به کارمندان خود به جای بیمه درمانی مزایای کاری را اعطا کنند.

مالیات-در-استرالیا

بیمه در استرالیا

استرالیا یکی از بهترین سیستم های بهداشتی در جهان را در اختیار دارد. سیستم مراقبت های بهداشتی در استرالیا به صورت عمومی و همچنین خصوصی اداره می شود.

 

تمام کارمندان استرالیا که دارای درآمد هستند، مشمول مالیات می شوند. کارمندان در استرالیا باید 2 درصد از درآمد خود را به عنوان مالیات بپردازند. مهمترین بیمه درمانی در استرالیا Medicare نام دارد.

 

بیمه خصوصی در استرالیا

استرالیایی ها همچنین می توانند برای خود بیمه مراقبت های بهداشتی خصوصی دریافت کنند. دریافت بیمه درمانی خصوصی مزایای بیشماری دارد که از آنها می توان به طرح هایی اشاره کرد که تحت پوشش بیمه Medicare نیستند.

به عنوان مثال می توان به خدماتی درمانی مانند دندانپزشکی، چشم پزشکی و غیره اشاره داشت که شامل بیمه درمانی دولتی نمی شوند. از این رو شما باید برای دریافت کمک هزینه از بیمه های خصوصی استفاده کنید.

در استرالیا تمام افرادی که تصمیم می گیرند که بیمه خصوصی دریافت نکنند و درآمد مشمول مالیات سالانه آنها بیش از آستانه تعیین شده است، موظف هستند که 1٪ بیشتر برای بیمه Medicare  هزینه کنند.

کسب اطلاعات بیشتر

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار در کشور استرالیا با کارشناسان ما در کاریابی بین المللی کاربین در تماس باشید. 

ما در مطلب مشاغل مورد نیاز کشور استرالیا نیز اطلاعات مفیدی آماده‌ کرده‌ایم. آن را هم از دست ندهید.

سوالات متداول

معمولا 38 ساعت در هفته که معمولاً ساعات کاری کارکنان در استرالیا است به عنوان کار تمام وقت معرفی می شود. کارکنان در استرالیا می توانند به صورت دائم یا بر اساس مدت زمان قرارداد خود به شکل تمام وقت کار کنند.

حداقل دستمزد فدرال در استرالیا 20 دلار در هر ساعت می باشد. در استرالیا بسیار متداول است که در اکثر بخشهای شغلی پاداش نیز به کارمندان در کنار حقوق داده شود.

طبق آخرین آمارهای اداره کار استرالیا میانگین ​​درآمد کارمندان در استرالیا برای کار تمام وقت 1713 دلار است که 89،122 دلار استرالیا در سال می شود.

بر اساس قانون کار در استرالیا کارمندان این حق را دارند 10 روز را به عنوان مرخصی از کارفرمای خود دریافت کنند. این به علاوه حق داشتن دو روز مرخصی سرپرستی و دو روز مرخصی حمایت از خانواده بیمار است.

قوانین کار در استرالیا شامل حق مرخصی و حقوق در تعطیلات رسمی، اختیار کردن کار انعطاف پذیر؛ ارائه بیانیه کار منصفانه و اطلاع از فسخ و حقوق و پاداش می شوند که ما در این مقاله به همه آنها با جزئیات پرداخته ایم.

منابع اصلی که قانون کار در استرالیا از آنها گرفته شده اند عبارتند از: قوانین کار فدرال، قوانین کار استانی، قوانین کار صنایع و قانون عادی.

جواب به این سؤال کوتاه است و خیر می باشد. برای تغییر شرایط استخدامی، کارفرمایان باید در این راستا رضایت کارمندان خود را جلب کرده باشند یا اینکه در مورد تغییرات پیشنهادی به کارمند خود اطلاع کافی داده باشند. کارفرمایان در استرالیا نمی توانند بدون اطلاع هرگونه تغییری را در مورد کارمند خود ایجاد کنند.

در استرالیا هیچ دکترین مشخصی در این زمینه وجود ندارد. در این مورد قانون استرالیا مقرر کرده است که یک کارمند تنها می تواند یک کارمند در یک زمان داشته باشد.

فرم مشاوره زیر رو پُر کنید تا شرایطتون آنلاین بررسی بشه و با شما تماس گرفته بشه 

نظرات کاربران

guest
6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آقای مرحمتی
آقای مرحمتی
پاسخ به  صابری
4 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر، لطفا از طریق فرم مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید تا با بررسی کامل شرایطتتون راهنماییتون کنیم.

صابری
صابری
6 ماه قبل

سلام من ۴۲ سالمه و تقریبا ۲۰سال تجربه در زمینه تعمیرات پکیج و آبگرمکن با مدرک فنی دارم مدرک زبان ندارم چطور میتونم با همسر و فرزندم مهاجرت کاری استرالیا دو داشته باشم

آقای مرحمتی
آقای مرحمتی
پاسخ به  sam
7 ماه قبل

سلام ،بر اساس سیستم امتیاز بندی هست.سن و سابقه کار و مدرک تحصیلی و نمره زبان انگلیسیتون رو بفرمایید

sam
sam
10 ماه قبل

سلام. چه نمره آیلتس و مدارک مالی و کاری لازمه؟

کارشناس مهاجرت
کارشناس مهاجرت
پاسخ به  mohadese farhadi
2 سال قبل

بستگی به شغل حرفه و سابقتون داره و خود شخص باید پرداخت کنه

mohadese farhadi
mohadese farhadi
2 سال قبل

وقتتون بخیر. توی استرالیا مالیات چقدر هستش؟ از کارفرما کم میشه یا از کارمند؟

بخش سوالات کاربین

مقالات پیشنهادی