مالیات در استرالیا

مالیات در استرالیا

مالیات بر درآمد در استرالیا توسط دولت این کشور بر درآمد افراد و شرکت ها وضع می شود. از افرادی که منبع درآمد آنها در استرالیا است، مالیات بر درآمد با نرخ های پیش رونده دریافت می شود. مالیات بر درآمد مهمترین منبع درآمد دولت در سیستم مالیاتی استرالیا می باشد. مالیات بر درآمد از طرف دولت فدرال به واسطه اداره مالیات این کشور اخذ می گردد. ما در این مقاله مالیات در استرالیا را مورد بررسی علمی قرار داده و به بسیاری از موضوعات مهم از جمله نظام مالیاتی استرالیا، مالیات فارکس در استرالیا، مالیات خانه در استرالیا و مالیات خودرو در استرالیا پرداخته ایم. ما شما را برای کسب اطلاعات کامل از مالیات در استرالیا به خواندن این مقاله دعوت می کنیم.

این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است.

فرم مشاوره رایگان

آنچه خواهید خواند:

مالیات-در-استرالیا

انواع مالیات در استرالیا

دولت استرالیا نیز به مانند دیگر کشور های جهان انواع مختلف مالیاتی را برای داشتن منبع درآمد به جهت خدمت رسانی بهتر در نظر گرفته است. انواع مختلف مالیات در استرالیا را از موارد زیر دانست:

انواع مالیات در استرالیا

اصطلاحات مالیاتی در استرالیا

ما در این بخش اصطلاحات و کلمات اختصاری برای مالیات در استرالیا را آورده ایم. شما از طریق این لیست رایج ترین اصطلاحات مالیاتی را خواهید دانست. در اینجا لیستی از رایج ترین اصطلاحات مالیاتی وجود دارد که بهتر است با آنها آشنا شوید.

 ATO مخفف اداره مالیات دولت استرالیا است.

ATO (اداره مالیات استرالیا)

GST مالیاتی است که بر بیشتر کالاها، خدمات و سایر اقلام فروخته شده در استرالیا تعلق می گیرد و نرخ فعلی GST 10٪ است.

GST (مالیات کالاها و خدمات)

اعتبار GST مبلغی از GST است که شامل هزینه هایی می شود که برای کمک به اجرای فعالیت های تجاری خود پرداخت کرده اید.

اعتبارات GST

در صورت کسب درآمد خارج از حقوق و دستمزدی که کارفرمای شما از آن مالیات می گیرد، ATO ممکن است شما را ملزم به پرداخت اقساط مالیات نسبت به بدهی مالیاتی کند. این اقساط به عنوان اقساط PAYG شناخته می شوند و بر اساس اظهارنامه مالیاتی است که اخیراً ثبت شده است.

اقساط PAYG

PAYG حفظ کننده، مالیاتی است که در طول سال از درآمد شما توسط کارفرمایتان حفظ می شود. این مبلغ در پرداخت پایان سال شما لحاظ می شود و باید به عنوان “مالیات بازپرداخت شده” در اظهارنامه مالیاتی شما لحاظ گردد.

PAYG حفظ کننده

اگر در GST ثبت نام کرده باشید باید BAS را در ATO ثبت کنید. BAS به شما کمک می کند با گزارش GST دریافتی و پرداختی در طول دوره و همچنین اقساط PAYG، در صورت نیاز، گزارش و پرداخت GST بدهکاری خود را به ATO پرداخت کنید.

BAS

اظهارنامه مالیات بر درآمد، مالیاتی سالانه است که تقریباً برای همه افراد لازم است که در ATO پرداخت شود. شما باید درآمد خود را از همه منابع و هرگونه کسری مربوط و مجاز توصیف کنید و در نتیجه درآمد یا زیان، مالیات شما در نهایت وضع میشود.

اظهارنامه مالیات بر درآمد

درآمد قابل ارزیابی اساساً درآمدی است که در طول سال از طریق تمام منابع خود کسب کرده اید. این می تواند شامل فعالیت های تجاری باشد. این ارزیابی باید در اظهارنامه سالانه مالیات بر درآمد شما گزارش گردد.

درآمد قابل ارزیابی

کسر مجاز هزینه هایی است که ATO تعیین کرده است و می تواند در اظهارنامه مالیات بر درآمد شما به عنوان کسر لحاظ شود. هزینه هایی که می توان به عنوان کسر در نظر گرفت بسته به اینکه چه کسی آنها را مطالبه می کند و نوع کار شما چه بوده است متفاوت می باشد.

کسر مجاز

درآمد مشمول مالیات، درآمد قابل ارزیابی شما کمتر از کسرهای مجازتان است. این مبلغی است که شما در پایان سال به عنوان مالیات باید بپردازید.

درآمد مشمول مالیات

مالیات بر کسب و کار در استرالیا

یکی از قوانین کار در استرالیا این است که مالیات شرکت ها با نرخ 30 درصدی به صورت ثابت اعمال می شود. شرکت ها در این کشور ملزم به پرداخت مالیات به دولت برای سود حاصل شده، هستند.

 

پیش از توزیع سود بین سهامداران، در ابتدا باید مالیات شرکت به دولت پرداخت شود. اعتبار فرانک نیز که اعتبار مالیاتی در استرالیا است، در اختیار سهامداران قرار می گیرد تا آنها بتوانند مالیات شرکتی را که پیشتر پرداخت شده بوده است را ببینند. این روش به عنوان سود سهام شناخته می شود.

مالیات-بر-کسب-وکار-در-استرالیا

مالیات بر درآمد در استرالیا

نرخ مالیات بر در آمد در استرالیا یکی از از بالاترین نرخ ها را در جهان در اختیار دارد. در مقایسه با بسیاری از کشور های پیشرفته جهان، درآمد های بیشتر، مالیات بیشتری را باید بپردازند. با این حال، در مقایسه با بسیاری از کشور های دیگر، نرخ مالیات در استرالیا در همان سطح، یا کمی کمتر نیز می باشد.

 

حداکثر نرخ مالیات بر درآمد شخصی در استرالیا 45 درصد است. نرخ مالیات بر درآمد در استرالیا از سال 2003 تا 2018 به طور متوسط 45.50 درصد بوده و در سال 2004 به بالاترین میزان خود یعنی 47 درصد و در سال 2007 به کمترین میزانش در حدود 44 درصد رسیده بوده است.

 

به طور کلی، افرادی که اقامت دائم استرالیا را ندارند مالیات بر درآمد یا مالیات مدیکر را هنگامی که به صورت بین المللی کار می کنند نخواهند داشت. با این حال، باید بر اساس هر درآمدی که در استرالیا دارید، مالیات خود را باید پرداخت کنید. مالیات بر درآمد در استرالیا نیز شامل موارد زیر است:

نرخ مالیات استرالیا در سال 2023–22

 

مالیات بر این درآمد

درصد

درآمد مشمول مالیات

0

0%

0 – 18200 دلار

19 سنت برای هر 1 دلار بیش از 18200 دلار

19%

18201 دلار – 45000 دلار

5،092 دلار به علاوه 32،5 سنت برای هر 1 دلار بیش از 45،000 دلار

32.5%

45،001 دلار – 120،000 دلار

29،467 دلار به علاوه 37 سنت برای هر 1 دلار بیش از 120،000 دلار

37%

120،001 دلار – 180،000 دلار

51،667 دلار به علاوه 45 سنت برای هر دلار بیش از 180،000 دلار

45%

180،001 دلار به بالا

مالیات بر دارایی در استرالیا

دولت و استان ها در استرالیا برای انجام فعالیت های مختلف خود بیشتر به مالیات بر دارایی وابسته هستند. مالیات بر دارایی شامل فعالیت های تجاری، صنعتی و مسکونی و همچنین بودجه دولتی می شود. زمانهایی وجود دارد که دولتهای محلی مالیات خود را بر ارزش زمین نیز اعمال می کنند.


مالیات های اعمال شده بر ارزش زمین عمدتا در مورد املاک اعمال می گردند. عوارض تمبر توسط دولت های استانی در مورد واگذاری زمین و معاملات دیگر نیز اعمال می شود.


برای قراردادهای بیمه مربوط به موسسات داخلی و همچنین مشاغل نیز مالیات قابل اجرا است. این مالیات های بدست آمده از تمام این بخش ها در تأمین بودجه فعالیت های مختلفی مانند آتش نشانی و پلیس به کار گرفته می شود.


دولت و استان ها در استرالیا برای انجام فعالیت های مختلف خود بیشتر به مالیات بر دارایی وابسته هستند. مالیات بر دارایی شامل فعالیت های تجاری، صنعتی و مسکونی و همچنین بودجه دولتی می شود. زمانهایی وجود دارد که دولتهای محلی مالیات خود را بر ارزش زمین نیز اعمال می کنند.


مالیات های اعمال شده بر ارزش زمین عمدتا در مورد املاک اعمال می گردند. عوارض تمبر توسط دولت های استانی در مورد واگذاری زمین و معاملات دیگر نیز اعمال می شود

.

برای قراردادهای بیمه مربوط به موسسات داخلی و همچنین مشاغل نیز مالیات قابل اجرا است. این مالیات های بدست آمده از تمام این بخش ها در تأمین بودجه فعالیت های مختلفی مانند آتش نشانی و پلیس به کار گرفته می شود.


دولت و استان ها در استرالیا برای انجام فعالیت های مختلف خود بیشتر به مالیات بر دارایی وابسته هستند. مالیات بر دارایی شامل فعالیت های تجاری، صنعتی و مسکونی و همچنین بودجه دولتی می شود. زمان هایی وجود دارد که دولتهای محلی مالیات خود را بر ارزش زمین نیز اعمال می کنند.


مالیات های اعمال شده بر ارزش زمین عمدتا در مورد املاک اعمال می گردند. عوارض تمبر توسط دولت های استانی در مورد واگذاری زمین و معاملات دیگر نیز اعمال می شود.


برای قراردادهای بیمه مربوط به موسسات داخلی و همچنین مشاغل نیز مالیات قابل اجرا است. این مالیات های بدست آمده از تمام این بخش ها در تأمین بودجه فعالیت های مختلفی مانند آتش نشانی و پلیس به کار گرفته می شود.

برای قراردادهای بیمه مربوط به موسسات داخلی و همچنین مشاغل نیز مالیات قابل اجرا است.

مالیات خانه در استرالیا

مالیات خانه در استرالیا در سطح استانی و شهرداری دریافت می شود. در استرالیا مالیات به واسطه صاحبان املاک پرداخت می گردد. اجاره کنندگان در این کشور از پرداخت مالیات معاف هستند.

 

مالیات استانی که معمولاً “تمبر” نامیده می شود هنگام خرید یا انتقال ملک باید به دولت پرداخت شود. مالیات استانی به طور معمول در حدود 5٪ از قیمت خرید است که توسط خریدار پرداخت می گردد. سایر هزینه های انتقال نیز ممکن است اعمال شود، که به طور مثال می توان از هزینه های ویژه برای سرمایه گذاران خارج از کشور نام برد.

 

مالیات زمین نیز در استرالیا وجود دارد که هر ساله ارزش ملک به واسطه دولت ارزیابی می شود. بیشتر استرالیایی ها مالیات زمین را پرداخت نمی کنند، زیرا برای ساخت خانه یا محل اقامت مکان هایی در نظر گرفته می شود که معاف از مالیات هستند.

 

بسته به استان، نرخ مالیات برای مالکان خارجی اعمال می گردد. نرخ مالیات شهرداری برای یک خانوار متوسط استرالیایی حدود 1300 دلار در سال است.

مالیات بازنشستگی در استرالیا

حقوق بازنشستگی یک دریافتی از برنامه بازنشستگی در استرالیا است. حقوق بازنشستگی از طریق پرداخت های کارفرما جمع آوری می شود. کارفرما بخشی از حقوق کارمندان را در صندوق بازنشستگی پس انداز می کند. پس از بازنشستگی صندوق جمع می شود و همراه با مشوق های دیگر در اختیار کارمند بازنشسته قرار می گیرد.

 

در قوانین استرالیا اگر سن فردی 60 سال باشد، نیازی به پرداخت مالیات بر درآمد را نخواهد داشت و وضعیت اشتغال و درآمد در استرالیا برای آن ها خوب است. در سایر موارد، مبلغ ثابت 11 درصد از وجوه دریافتی اخذ خواهد شد.

مالیات-بازنشستگان-در-استرالیا

مالیات بر کالاها و خدمات در استرالیا

دولت در استرالیا 10 درصد مالیات بر ارائه خدمات و همچنین کالاها را به صورت ثابت وضع می کند. این مالیات معمولاً از افرادی که در مالیات کالا و خدمات یا GST قرار داشته باشند، اخذ می شود.


تمام وسایلی مانند محصولات صادراتی، محصولات غذایی، خدمات پزشکی، خدمات آموزشی از پرداخت مالیات معاف هستند.


ممکن است آنها از درآمد هایی مانند خدمات مالی یا محل اقامت، مالیات دریافت کنند. درآمد حاصل از مالیات کالاها و خدمات در بین استان ها توزیع می شود.


عوارض تمبر نیز توسط انواع مختلفی از معاملات توسط دولت استرالیا وضع می شود. با این حال، دولت فدرال در استرالیا، مالیات فروش را برای معاملات خاص وضع نکرده و نمی کند.

مالیات بر تولید در استرالیا

مالیات بر تولید که مالیات غیرمستقیم نیز نامیده می شود، توسط دولت فدرال برای مصرف بنزین، سیگار و الکل وضع شده است. این کالاها به عنوان کالاهای غیر الاستیک شناخته می شوند زیرا تقاضا برای این کالاها همیشه وجود دارد حتی اگر در این کالاها افزایش قیمت نیز وجود داشته باشد.

مالیات خودرو در استرالیا

مالیات اتومبیل در استرالیا، مالیاتی است که برای برخی از خودرو ها که قیمت آن ها بالاتر از آستانه مشخصی باشد باید پرداخت شود. این مالیات بیشتر بر اتومبیل فروشان یا واردکنندگان اعمال می شود.

 

مالیات اتومبیل 33٪ نسبت به ارزش خودرو است که بیش از آستانه قیمت آن می باشد. طبق گفته اداره مالیات استرالیا (ATO) هزینه مالیات خودرو در سالهای اخیر به شرح زیر بوده است:

 

سال

خودروهای کم مصرف

سایر خودروها

2023–24

$89,332

$76,950

2022–23

$84,916

$71,849

2021–22

$79,659

$69,152

2020–21

$77,565

$68,740

2019–20

$75,526

$67,525

2018–19

$75,526

$66,331

2017–18

$75,526

$65,094

 

آستانه قیمت ها، هر سال در برخی از ظرفیت ها می تواند تغییر کند. دولت استرالیا برای وسایل نقلیه ای که کم مصرف شناخته می شوند، آستانه قیمت بیشتری را در نظر گرفته است، تا مردم را ترغیب به خرید خودروهای سازگار با محیط زیست کند. به بیان ساده، خریدار یک اتومبیل 70،000 دلاری و کم مصرف، 1260 دلار بالاتر از آستانه خودرویی با قیمت 68740 دلار باید مالیات بپردازد.

مالیات-خودرو-در-استرالیا

کسر مالیات در استرالیا

کسر مالیات در استرالیا هزینه ای است که شما در طول یک سال مالی برای اهداف کاری متحمل شده اید. به طور کلی، کسر مالیات بر درآمد مالیات شما را کاهش می دهد و اغلب به دلیل بازپرداخت مالیات است. هر پولی که با  هدف انجام بخشی از کار شما خرج می شود از مالیاتتان کسر خواهد شد. اگر برای انجام کارتان پول خرج کرده اید از مالیات شما کسر خواهد شد.

این حق را دارید که هر هزینه پرداختی برای کارتان را را به عنوان کسر از مالیات مطالبه کنید. به عنوان مثال، می توان از هزینه های سفر برای اهداف کاری یا هزینه لباس فرم اشاره داشت.


اگر شما از لپ تاپ، کامپیوتر دسکتاپ یا تلفن شخصی برای منافع کاری استفاده می کنید، می توانید برای استفاده از آنها درخواست کسر هزینه را بکنید.


مهم است که به یاد داشته باشید، فقط آنچه را که استحقاق دارید، ادعا کنید. هزینه های خصوصی یا هرگونه هزینه ای که توسط کارفرمای شما بازپرداخت شده است قابل مطالبه نیست. ادعای آنچه حق شما نیست، می تواند منجر به جریمه نقدی و حسابرسی توسط ATO شود.

مالیات پزشکان در استرالیا

میانگین حقوق ناخالص یک پزشک در استرالیا 236,000 دلار استرالیا در سال است. علاوه بر این، آنها به طور متوسط 12،048 دلار پاداش دریافت می کنند.

 

این برآورد حقوق بر اساس داده هایی است که مستقیماً از کارفرمایان و کارمندان ناشناسی در استرالیا جمع آوری شده است. یک پزشک سطح اول با 0-2 سال تجربه کاری نیز میانگین حقوق 137,000 دلار استرالیا در سال دارد.

 

درآمد مشمول مالیات پزشکان در استرالیا 296،891 دلار است. با فرض اینکه آنها بدهی دانشگاهی خود را تسویه کرده و دارای بیمه درمانی خصوصی هستند، بنابراین نیازی به پرداخت عوارض پزشکی ندارند.

 

با این اوصاف که پزشکان در استرالیا 45 درصد درآمد خود را باید مالیات بپردازند چنین پزشکی در این کشور باید 106،860 دلار از درآمد خود را مالیات پرداخت کند.

مالیات فارکس در استرالیا

بازار فارکس مخفف Foreign Exchange Market یکی از بزرگترین بازارهای جهان است. بازارفارکس از بانک های مرکزی، سرمایه گذاران، شرکت های بیمه و ترکیبی از ارزها تشکیل شده است.

 

همانطور که می دانیم تجارت فارکس در استرالیا قانونی است و بسیاری از دلالان و بازرگانان موفق فارکس در استرالیا به معامله می پردازند. بسیاری از معامله گران از طریق فارکس با انجام این تجارت، آزادی مالی خواهند داشت.

 

بنابراین، بسیاری از کشورها برای تجارت فارکس معافیت از مالیات را وضع کرده اند و این در حالی است که برخی دیگر از کشورها به دلیل ریسک مرتبط با آن، این تجارت را حتی غیرقانونی دانسته اند.

 

مالیات تجارت فارکس در استرالیا برای شخصی اعمال می شود که مقیم این کشور نباشد اما منبع درآمد وی در استرالیا است.

 

بنابراین ، اگر می خواهید از طریق یک کارگزار استرالیایی تجارت ارز انجام دهید، باید مالیات سود خود را بپردازید. بسیاری از معامله گران فارکس روزانه چندین معامله انجام می دهند. تجارت فارکس در استرالیا کاملا قانونی بوده و معامله گران استرالیایی در این کشور باید برای معملات خود در این بازار 50 درصد سود خود را مالیات بپردازند.

شماره پرونده مالیاتی استرالیا

مراحل دریافت شماره پرونده مالیاتی

برای کار در استرالیا، شما باید شماره پرونده مالیاتی (TFN) خود را دریافت کرده باشید. TFN یک شماره 9 رقمی منحصر به فرد و شخصی است که توسط مقامات استرالیا صادر می شود. این شماره به شما این امکان را می دهد تا در اداره مالیات استرالیا (ATO) ثبت نام کنید.

 

این شماره تغییر نمی کند و به صورت مادام العمر برای شما تعیین خواهد شد. این در حالی است که فرقی نمی کند نام، ویزا، آدرس و دیگر عوامل مشخصاتی شما تغییر کند. شما به عنوان مهاجر در استرالیا برای کار قانونی باید این شماره را در اختیار کارفرمای خود قرار دهید.

نحوه دریافت شماره پرونده مالیاتی استرالیا

شما این امکان را دارید که شماره پرونده مالیاتی خود را با درخواست آنلاین در وب سایت اداره مالیات استرالیا دریافت کنید. این سرویس 24 ساعته و 7 روز هفته در دسترس شما است. این درخواست برای شما رایگان است. شما باید آدرسی که محل اقامتتان است ثبت نام انجام دهید.



اگر قصد دارید که در کشور استرالیا کار کنید، داشتن TFN اجباری است. حداکثر نرخ مالیات شما در استرالیا 47٪ درصد است.


به دنبال درخواستتان از سایت اداره مالیات استرالیا، شما شماره مرجعی دریافت خواهید کرد که می توانید هنگام انتظار برای دریافت شماره پرونده مالیات نهایی خود در استرالیا از آن استفاده کنید.


این شماره در طی 28 روز به آدرس پستی مشخص شده شما ارسال می شود. اگر شما در آدرسی که ذکر کرده بودید همچنان زندگی نمی کنید می توانید آدرس خود را تغییر دهید.


4 مرحله ضروری برای دریافت شماره پرونده مالیاتی شامل این مراحل است.


  • بررسی کنید که شرایط لازم برای درخواست را دارید یا نه.
  • مدارک لازم را برای درخواست خود فراهم کنید.
  • به وب سایت ATO مراجعه کنید.
  • فرم مربوطه را تکمیل کنید.

نتیجه گیری

دولت استرالیا نیز به مانند دیگر کشور های جهان برای اداره امور کشور و ارائه هر چه بهتر خدمات به شهروندان و ساکنین استرالیایی مالیاتی را وضع کرده است. اگر چه مالیات در استرالیا را نمی توان گفت که کم است اما نسبت به بسیاری از کشور های پیششرفته جهان انچنان هم زیاد نیست.


انواع مالیات مختلفی در استرالیا وجود دارد مانند مالیات بر خانه، مالیات بر دارایی، مالیات بر درآمد، مالیات بر کسب وکار، مالیات بازنشستگی و غیره. برای تمام کسانی که در استرالیا اقامت دارند داشتن شماره پرونده مالیاتی یکی از مهمترین الزامات است و نداشتن آن معمولا با موانع کاری بسیاری همراه خواهد بود.


دولت این کشور اشراف کاملی بر دارایی و اموال و کار در استرالیا برای شهروندانش دارد و در صورت ارزیابی، کسر مالیاتی را نیز مالیاتتان در نظر خواهد گرفت.

سوالات متداول

به طور کلی، افراد غیر مقیم ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد یا مالیات بیمه درمانی حاصل از درآمد کار بین المللی نیستند. با این حال، همچنان مهاجران باید بر درآمد خود در خاک استرالیا مالیات پرداخت کنند.

نرخ مالیات در استرالیا یکی از بالاترین نرخ ها در جهان است. اما در مقایسه با بسیاری از کشور ها، نرخ مالیات استرالیا در یک سطح است.

در استرالیا، هیچ قانون مالیاتی خاصی برای بازارهای فارکس وجود ندارد. اما قوانین مالیات برای بازارهای سهام در بازار فارکس اعمال می شود. مالیات تجارت فارکس در استرالیا برای شخصی اعمال می شود که مقیم استرالیا نباشد اما منبع درآمد وی در این کشور است.

مهمترین منبع درآمدی دولت استرالیا از سه نوع متداول مالیات است، که شامل مالیات بر درآمد، مالیات بر دارایی و مالیات بر فروش می باشد.

مالیات بر درآمد در استرالیا مالیاتی است که شما بر اساس میزان درآمدتان از کار، سود و سهام حاصل از سرمایه گذاری یا فروش کسب می کنید.

اگر شما در حال خرید، فروش، اجاره، سرمایه گذاری یا توسعه ملک یا زمین خود هستید، باید تعهدات مالیاتی خود را از جمله مالیات بر درآمد، مالیات بر سود سرمایه (CGT) و مالیات بر کالاها و خدمات (GST) در استرالیا بپردازید.

فرم مشاوره زیر رو پُر کنید تا شرایطتون آنلاین بررسی بشه و با شما تماس گرفته بشه 

نظرات کاربران

guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آقای قلی پور
آقای قلی پور
پاسخ به  محمد
1 سال قبل

سلام به شما
بله – بدون کسر مالیاته

محمد
محمد
1 سال قبل

با سلام و تشکر از مطالبتان
سوال من این است
مبالغی که به عنوان دستمزد سالانه مشاغل ذکر میشود بدون کسر مالیات است ؟

کارشناس مهاجرت
کارشناس مهاجرت
پاسخ به  محسن
2 سال قبل

مطابق با جدول مالیاتی استرالیا، هرچه دستمزدتان بالاتر می رود و درآمد سالیانه افزایش پیدا می کند به همان نسبت نیز درصد مالیات شما بیشتر می شود.

محسن
محسن
2 سال قبل

سلام
مالیات در استرالیا باتوجه به شغل افراد فرق میکنه؟

بخش سوالات کاربین

مقالات پیشنهادی