مهاجرت کاری به کانادا با مدرک فنی و حرفه ای

مهاجرت به کانادا با مدرک فنی و حرفه ای

با داشتن حداقل سه سال سابقه کار مرتبط با مدرک فنی و حرفه ای از سازمان فنی و حرفه ای یا هنرستان های فنی این امکان وجود دارد که جهت ویزاهای تخصص و مهارت کشور کانادا اقدام نمایید. ما در این مقاله تمام نکات مهم در مورد مدارک فنی و حرفه ای را برای شما آماده کرده ایم. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که قصد دارند با مدرک فنی و حرفه ای به کانادا مهاجرت کنند بهتر است که تا پایان این مطلب را مطالعه بفرمایید. ما در این مقاله شرایط مهاجرت کاری به کانادا با مدرک فنی و حرفه ای را به شما خواهیم گفت.

فرم مشاوره رایگان

آنچه خواهید خواند:

مهاجرت کاری به کانادا با مدرک فنی حرفه ای

این سوال نیز شاید پیش آید که ممکن است که با مدرک فنی و حرفه ای به کانادا مهاجرت کنم؟ لازم است شما بدانید کانادا، مسیرهای مهاجرتی را برای افراد توانمند و با مهارت هر ساله آسانتر می کند. اما قوانین بسیار سخت گیرانه ای را برای آنکه بیش از حد مهاجران به این کشور هجوم نیاورند تدوین کرده است. این موجب شده است که به جمعیت مهاجران این کشور توسط کسانی که دارای مدارک تحصیلی دانشگاهی و آزمون های زبان مانند تافل و آیلتس هستند افزوده شود.

 

اگر مدرک فنی حرفه ای دارید و یا تکنسین رشته های فنی و حرفه ای هستید برای مهاجرت به کانادا بسیار مناسب بوده و پیشنهاد می شود که این فرصت خوب را از دست ندهید.

مهاجرت کاری به کانادا با مدرک فنی حرفه ای

شیوه‌های مهاجرت به کانادا از طریق کار

از دو طریق امکان‌ مهاجرت کاری به کانادا وجود دارد. یکی از آنها تخصص و مهارت کاری است و دیگری از طریق مهاجرت به روش استانی و یا اسپانسر منطقه ای.

به طور واضح‌تر در این نوشتار این دو روش مورد بررسی قرار گرفته است. دانستن نرخ بیکاری حقوق و دستمزد برای رشته‌ها و رده های مختلف کاری در کانادا برای آن کسی که قصد کار در این کشور را دارد بسیار مهم است.

 

هزینه خرید یا اجاره مسکن و هزینه زندگی نیز از دیگر مسائلی است که بسیار مهم می باشد. همچنین برای مهاجرین چگونگی شرایط و کیفیت زندگی در کانادا نیز بسیار مهم تلقی می شود. به فرد مهاجر برای انتخاب درست، پیشنهاد می شود که در فرصت مناسب قوانین کار در کانادا را مطالعه کند. با وجود داشتن تخصص، عدم آگاهی از قوانین، ممکن است که مشکلات مهاجر افزایش یابد و شرایط بهتری را برای مهاجر با آگاهی از شرایط مهاجرت به همراه داشته باشد.

شیوه‌های مهاجرت به کانادا از طریق کار

مهاجرت از طریق تخصص به کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق کار یک فرایند آنلاین برای کسانی است که تخصص دارند. بر اساس پارامترهای مختلف، مهاجرین از این طریق می توانند امتیاز لازم را کسب کنند. بسته به سن متقاضی، تحصیلات، سابقه کار و میزان تسلط به زبان انگلیسی متقاضی می تواند نمره کسب کند. تمام افرادی که متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق کار هستند باید در شغل‌ مربوط به مدیریت و تخصص مربوط به آن حداقل یک سال سابقه کار تمام وقت را داشته باشد.

 

نمره ۶ آزمون زبان آیلتس یکی از مهمترین شرایط مهاجرت کاری از طریق مدرک فنی و حرفه ای است. متقاضیان کار در کانادا باید حداقل مدرک دیپلم را نیز داشته باشند. برای تمام کسانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند باید حداقل نمره ۶۷ را در آزمون ارزیابی مهاجرت به کانادا از طریق تخصص دریافت کرده باشند.

نمره ۶ آزمون زبان آیلتس

شرایط لازم برای مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای به کانادا

شرایط لازم برای مهاجرت کاری با مدرک فنی حرفه ای به کانادا

شرایط لازم برای مهاجرت از طریق مدرک فنی حرفه ای به کانادا شامل موارد زیر است:

  • داشتن سطح زبان مورد نیاز در هر چهار مهارت زبانهای انگلیسی یا فرانسه
  • در پنج سال اخیر داشتن دو سال سابقه کار
  • تجربه کاری در طبقه بندی مشاغل ملی کانادا
  • پیشنهادها شغلی معتبر از کارفرمایان کانادایی
  • مدرک فنی و حرفه ای

زبان برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه ای

برای برنامه مهاجرت کانادا با مدرک فنی حرفه ای حداقل شما باید برای دو مهارت مکالمه و شنیداری CLB 5 و یا معادل IELTS 5 را داشته باشید و برای مهارت نوشتن CLB 4 یا معادل IELTS 4 و برای خواندن IELTS 3.5 را داشته باشید. لازم به ذکر است که برای برنامه مهاجرت فنی حرفه ای کانادا شما باید تنها آزمون مدرک زبان جنرال را بدهید. حداقل سطح مورد نظر برای دو مهارت مکالمه و شنیداری CLB5 و برای دو مهارت خواندن و نوشتن CLB 4 می باشد.

زبان برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه ای

ما در مطلب جاب آفر کانادا نیز اطلاعات مفیدی آماده‌ کرده‌ایم. آن را هم از دست ندهید.

سابقه کار برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی

سابقه کار برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی

برای مهاجرت به کانادا شما باید ۲ سال از ۵ سال را بصورت تمام وقت که می شود معادل حداقل ۳۰ ساعت در هفته تجربه کاری داشته باشید.

 

سامانه سابقه کار تمام وقت و پاره وقت کانادا نیز به صورت زیر می باشد:

 

  • تمام وقت – ۳۰ ساعت کار در هفته در ۱۲ ماه
  • نیمه وقت – ۱۵ ساعت کار در هفته در ۲۴ ماه

لیست مشاغل مورد نیاز فنی حرفه ای کانادا

کد گروه شغلی کار در کانادا NOC

رشته مورد نظر

#

گروه شغلی سری ۷۲

ساختمان و سازه – صنعت – برق

۱

گروه شغلی سری ۷۳

تعمیر و نگهداری تجهیزات تجاری

۲

گروه شغلی سری ۸۲

کشاورزی و تولیدات وابسته به همراه سوپروایزر و کارهای فنی

۳

گروه شغلی سری ۹۲

تولید و پردازش – سرپرست کنترل،

۴

نحوه مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه ای

در مرحله اول برای مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای به کانادا شما باید یک شغل را انتخاب نمایید.

 

مدرک تحصیلی و تجربه کاری شما ارتباط مستقیمی با مهاجرت و استخدام شما در کانادا خواهد داشت.

 

طیف وسیعی از رشته های فنی حرفه ای در کانادا مورد نیاز است که می توان از ساخت و ساز، خودرو، فلز و سرآشپزان تا کار به عنوان پزشک، مدیر تولید و مشاور فروش اشاره کرد.

نحوه مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه ای

مراحل ارزیابی مدارک در کانادا

آزمون عملی مدرک فنی و حرفه ای کانادا

اگر شما دارای مدرک فنی حرفه ای هستید، باید به صورت عملی به کارفرمایان کانادایی نشان دهید که توانایی کار در کانادا را دارید. شما به همین منظور باید نشان دهید که ۵ سال تجربه کاری در زمینه شغلیتان را دارید. در صورتی که شما دارای گواهینامه فنی حرفه ای در استرالیا باشید، تجربه کاری مورد نیاز به ۳ سال کاهش پیدا خواهد کرد.

برای مهاجرت با مدرک فنی و حرفه ای از طریق اسکایپ مصاحبه فنی از شما انجام خواهد گرفت. شما در طی این مصاحبه باید شیوه کار خود را کاملا اعلام کنید. طی این پروسه همچنین شما در زمینه شغلی مورد نظر می توانی توانایی های خود را نیز به کارفرمای خود نشان دهید.

 

ارزیابی مدارک فنی و حرفه ای کانادا

یکی از مهمترین مواردی که در مهاجرت شما به کانادا در نظر گرفته خواهد شد، ارزیابی مدارک شما خواهد بود. شما باید مدارکی را دال بر صلاحیت حرفه ای مانند ارائه مدرک فنی رسمی و کارآموزی ارائه دهید. حداقل ۳ سال سابقه کاری نیز باید در ۱۲ ماه از پیش از اقدام برای اخذ ویزا داشته باشید.

 

آمادگی به کار با مدرک فنی و حرفه ای کانادا

در این مرحله شما می توانید با نشان دادن شواهدی دال بر اخذ مدرک فنی مربوطه در کانادا و حداقل میزان ساعات کار مرتبط با آن یک ارزیابی موقت داشته باشید. معمولا شما باید برای کار در کانادا با برنامه مهاجرتی اکسپرس انتری، امتیازات مورد نیاز مهاجرتی را اخذ کرده باشید.

 

امتیاز مهاجرت به کانادا با مدرک فنی و حرفه ای کانادا

برای دریافت ویزای کار کانادا از طریق عوامل زیر به شما امتیاز داده خواهد شد.

  • سن
  • تسلط به زبان انگلیسی
  • تحصیل در کانادا
  • داشتن اقوام در کانادا
  • تجربه کاری مرتبط در زمینه فنی و حرفه ای
  • نامزدی استانی

پس از کسب امتیازات لازم از طریق برنامه مهاجرتی اکسپرس انتری می توانید برای مهاجرت با برنامه مهاجرتی اکسپرس انتری کانادا اقدام کنید.

سخن پایانی

کانادا یکی از مهمترین مقاصد مهاجرتی در ده های اخیر بوده است. در همین حال یکی از مهمترین روش های مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه ای می باشد. خیلی از کسانی که دارای مدرک فنی و حرفه ای هستند از آنجا که کشور کانادا به نیروی کار متخصص نیاز دارد قصد دارند که به این کشور مهاجرت کنند. برای مهاجرت با مدرک فنی و حرفه ای باید امتیازات لازم و سابقه کاری مرتبط را داشته و مسلط به زبان انگلیسی و یا فرانسه باشید. از بین تمام روش های مهاجرت به کانادا، مهاجرت با مدرک فنی و حرفه ای به شما پیشنهاد می شود و معمولا دریافت ویزای کار این کشور بسیار آسانتر از دیگر کشور های پیشرفته دنیا می باشد.

اگر می‌خواهید، همه‌چیز را در مورد وضعیت اشتغال و درآمد در کانادا در مقاله‌ای تازه و کامل بخوانید، روی لینک زیر کلیک کنید:

وضعیت اشتغال و درآمد در کانادا

سوالات متداول

دو روش مهاجرتی وجود دارد. یک روش از طریق اکسپرس اینتری استانی و دیگری داشتن پیشنهاد کاری. استان های مهاجرپذیر مانند استان آلبرتا، استان بریتیش کلمبیا، استان مانیتوبا، استان لابرادور، استان نیوبرانزویک و استان نیوفاندلند از مهم‌ترین این استان ها می باشند. شما می توانید برای مهاجرت به کانادا با این روش مهاجرتی مدارکتان را به استان مورد نظر ارسال کنید و پس از تایید فاکتورهای مورد نظر مهاجرت شما ممکن است که تایید یا رد شود.

مشاغلی که در کانادا متقاضی بسیاری دارند شامل مشاغل مربوط به پزشکی و داروسازی، مشاغل مربوط به رشته‌های مهندسی در گرایش‌های مختلف، مشاغل مربوط به رشته مدیریت با گرایش‌های مختلف، مشاغل مربوط به محیط زیست، مشاغل حقوقی بخصوص مشاغل مربوط به وکالت می باشند.

هزینه زندگی در کانادا به طور کلی بدون در نظر گرفتن مسکن برای یک مهاجر، در حدود ۱,۳۴۲.۸ دلار کانادا می باشد.

شما برای مهاجرت با مدرک فنی و حرفه ای باید حداقل ۵ سال سابقه کاری داشته باشید. که البته مدرک فنی و حرفه ای شما اگر از داخل کانادا باشد این مقدار نیز کاهش پیدا خواهد کرد. متوسط ​​دستمزد ساعتی در کانادا ۳۴.۵۵ دلار کانادا است.

برای ارزیابی مدارک و اعلام نتیجه چیزی در حدود ۹۰ روز زمان نیاز است.

برای مهاجرت به کانادا با این روش مهاجرت باید شما مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه خود را ارائه دهید. شما باید حداقل برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی و حرفه ای، آیلتس ۶ را داشته باشید.

فرم مشاوره زیر رو پُر کنید تا شرایطتون آنلاین بررسی بشه و با شما تماس گرفته بشه 

نظرات کاربران

guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شقایق میرخانی
شقایق میرخانی
پاسخ به  مازیار
2 ماه قبل

سلام مازیار عزیز وقتتون بخیر
بستگی به نوع مهاجرت کاریتون داره اگر برای کار در بخش های فنی بخواید به این کشور مهاجرت کنید بله داشتن مدارک از سازمان فنی و حرفه ای شرط هستش.

شقایق میرخانی
شقایق میرخانی
پاسخ به  هنگامه
2 ماه قبل

سلام هنگامه عزیز وقتتون بخیر
ممنون از درج نظرتون با تیم کاربین

هنگامه
هنگامه
2 ماه قبل

مطلب خوبی بود ممنون

مازیار
مازیار
2 ماه قبل

سلام روزبخیر برای مهاجرت کاری به کانادا، مدارک سازمان فنی و حرفه ای اعتبار داره؟

بخش سوالات کاربین

مقالات پیشنهادی