استخدام مهندس مکانیک در آلمان

استخدام مهندسی مکانیک در آلمان

برای صحبت در خصوص استخدام مهندس مکانیک در آلمان اجازه دهید تا با شرایط کلی شغل مهندسی مکانیک در این کشور آشنا شده و اطلاعاتی را در این زمینه به دست بیاوریم. اگر با کشور آلمان آشنایی دارید حتما می‌دانید که کشور آلمان یکی از کشورهای بزرگ در حوزه تولید ماشین‌آلات است و سهم 11 درصدی از تولید ماشین‌آلات در دنیا را دارا است. از طرف دیگر این کشور به‌عنوان رتبه سوم کشورهای بزرگ در زمینه تولید ماشین‌آلات و مهندسی تجهیزات کارخانه شناخته می‌شود.

 

همین مسئله نیز باعث شده تا امروزه رشته مهندسی مکانیک یکی از معروف‌ترین رشته‌ها در این کشور باشد و دارای جایگاه شغلی و درآمد بسیار خوب باشد. امروزه بیش از 20 هزار شرکت مختلف به طور مستقیم یا غیرمستقیم نیروهایی در زمینه مهندسی مکانیک استخدام می‌کنند که نشان‌دهنده محبوبیت زیاد این رشته در کشور آلمان است. از طرف دیگر نباید فراموش کنید که مجموعه گردش مالی این شرکت‌ها در سال‌های اخیر به 250 میلیارد یورو می‌رسد که مبلغ بالایی است. تمامی این موارد در کنار یکدیگر نشان‌دهنده این است که آینده بازار کار رشته مهندسی مکانیک در این کشور بسیار خوب است.

فرم مشاوره رایگان

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

استخدام مهندس مکانیک در آلمان چه مزایایی دارد؟

مزایای استخدام مهندس مکانیک در آلمان

این سوال احتمالا یکی از مهم‌ترین سوالاتی است که در خصوص استخدام مهندس مکانیک در آلمان برای شما به وجود آمده و شما هم به دنبال پاسخی جامع و کامل برای این سوال هستید. در پاسخ به این سوال باید گفت که استخدام به‌عنوان یک مهندس مکانیک در این کشور می‌تواند از جهات مختلفی برای شما مفید و سودمند باشد. اولین مزیت آن این است که شما می‌توانید تعادل خوبی را میان زندگی و کار خود در این کشور برقرار کنید.

 

مهندسان مکانیک در کشور آلمان معمولا دارای درآمد بالایی بوده و درعین‌حال ساعت کاری مناسبی نیز دارند. همین عامل نیز باعث ایجاد یک تعادل بین زندگی و کار آنها می‌شود. از طرف دیگر مهندسان مکانیکی که امروزه در این کشور فعالیت دارند دارای درآمد بالایی بوده و از رفاه اقتصادی خوبی برخوردار هستند. در ادامه بیشتر درباره حقوق و درآمد این مهندسان صحبت خواهیم کرد.

 

یک نکته کلیدی و بسیار مهم دیگر که باید درباره کارکردن به‌عنوان مهندس مکانیک در این کشور بدانید این است که فرصت برای پیشرفت شغلی به میزان زیادی در این کشور یافت می‌شود. باتوجه‌به این‌که کشور آلمان امروزه پیشروی صنعت خودرو به شمار می‌آید شما می‌توانید خیلی سریع به جایگاه‌های بالایی در زمینه مهندسی مکانیک در این کشور دست پیدا کنید.

توضیحات کامل درباره مهاجرت کاری به آلمان را در این مقاله می توانید مطالعه کنید.

درآمد یک مهندس مکانیک در آلمان چقدر است؟

به‌طورکلی معیارها و عوامل مختلفی وجود دارند که پس از استخدام مهندس مکانیک در آلمان روی درآمد او اثرگذار هستند و به همین علت نیز شما در زمان استخدام باید به این عوامل دقت و توجه داشته باشید. یکی از مهم‌ترین این عوامل نوع تخصصی است که شما دارید. در بخش‌های بعدی برخی از تخصص‌های موردنیاز در حوزه مهندسی مکانیک در کشور آلمان را معرفی می‌کنیم که امروزه جذابیت‌های بیشتری در این کشور دارند. در گام بعدی شهری که شما در آن مشغول به کار هستید نیز روی این درآمد تاثیرگذار خواهد بود.

درآمد مهندسان مکانیک در برخی از شهرهای کشور آلمان به شرح زیر است:

 

  • وورتمبرگ: 4463 یورو
  • بایرن: 4322 یورو
  • برلین: 3884 یورو
  • برمن: 4166 یورو
  • هامبورگ: 3,900 یورو
 

پس شما باید به شهری که در آن مشغول به کار می‌شوید نیز توجه داشته باشید. البته نباید فراموش کنید که این حقوق و درآمدها در واقع میانگین درآمد هستند. طبیعتا هرچه شما رزومه بهتری داشته باشید و از تخصص بیشتری برخوردار باشید می‌توانید درآمد و حقوق بیشتری را نیز در جایگاه شغلی مهندسی مکانیک در این کشور تجربه کنید. مدرک تحصیلی شما عامل مهم دیگری است که می‌تواند به طور مستقیم روی این میزان درآمد در کشور آلمان اثرگذار باشد.

تخصص‌های موردنیاز در کشور آلمان در زمینه مهندسی مکانیک

یکی دیگر از سوالات رایجی که احتمالا در این زمینه برای شما هم به وجود آمده این است که در کشور آلمان به چه تخصص‌هایی در زمینه مهندسی مکانیک موردنیاز است و برای استخدام مهندس مکانیک در آلمان به چه تخصص‌هایی نیاز داریم؟ از جمله مهم‌ترین این تخصص‌ها می‌توان به مکاترونیک اشاره کرد که در واقع ترکیبی از مهندسی مکانیک و الکترونیک به شمار می‌آید. مهندسی خودرو از دیگر تخصص‌هایی است که در حال حاضر در صنعت خودروسازی به میزان زیادی موردنیاز است.

 

در حوزه مکانیک معمولا در کشور آلمان صنایع مختلف نیازمند متخصص در زمینه مهندسی سیستم‌ها و مهندسی تولید نیز هستند. به‌این‌ترتیب آنها می‌توانند روند تولید محصولات خود را بهینه‌سازی کرده و نتایج بهتری را در طول تولید محصولات خود به دست بیاورند. مهندسی قدرت و مهندسی انرژی‌های تجدیدپذیر از دیگر زیرشاخه‌های رشته مهندسی مکانیک است که امروزه در صنایع مختلفی که در این کشور وجود دارد موردنیاز است و شما می‌توانید در آنها مشغول به کار شده و درآمد بالایی نیز داشته باشید.

نکات مهمی که باید در خصوص استخدام مهندس مکانیک در آلمان بدانید

نکات مهم درباره استخدام مهندس مکانیک

استخدام مهندس مکانیک در آلمان نیازمند داشتن دانش تخصصی بالا و در کنار آن داشتن تجربه کاری است. داشتن تجربه کاری حتی به‌عنوان کارآموز می‌تواند شانس شما را به میزان زیادی برای استخدام شدن در این حوزه افزایش دهد. امروزه برندهای بسیار معتبری در حوزه تولید انواع ماشین‌آلات و تجهیزات در کشور آلمان فعالیت دارند که هریک از آنها می‌توانند شرایط شغلی بسیار خوبی را برای شما ایجاد کنند. پس مسیر پیشرفت در این کشور به‌‌عنوان مهندس مکانیک باز خواهد بود.

 

از طرف دیگر باید به این نکته بسیار مهم دقت داشته باشید که شما می‌توانید هم‌زمان با کارکردن در این کشور در زمینه مهندسی مکانیک ادامه تحصیل دهید. کسب‌وکارها و برندهایی که در حال حاضر در این کشور فعالیت دارند معمولا تمایل زیادی به ادامه تحصیل و پیشرفت علمی نیروهای کار خود نشان می‌دهند و همین عامل نیز باعث می‌شود تا فرصت‌های جذابی در اختیار نیروهای کار قرار بگیرد.

 

نکته مهم دیگر این است که در این کشور تفاوت چندانی میان نیروهای کار مهاجر و نیروهایی که شهروند کشور آلمان هستند وجود ندارد و هردو آنها می‌توانند بر اساس تخصص و تجربه‌ای که دارند در موقعیت‌های شغلی مرتبط استخدام شوند. تمامی این موارد در کنار یکدیگر باعث می‌شوند تا استخدام مهندس مکانیک در آلمان یک گزینه جذاب برای کار شما باشد.

ما در مطلب کار در آلمان اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری آماده‌ کرده‌ایم. آن را هم از دست ندهید.

فرم مشاوره زیر رو پُر کنید تا شرایطتون آنلاین بررسی بشه و با شما تماس گرفته بشه 

نظرات کاربران

guest
24 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شقایق میرخانی
شقایق میرخانی
پاسخ به  میلاد
1 ماه قبل

سلام میلاد عزیز وقتتون بخیر
بله میتونید برای ویزای پیوست خانواده اقدام کنید و خانواده و فرزندان زیر 18 سال رو با خودتون ببرید.

شقایق میرخانی
شقایق میرخانی
پاسخ به  فرهاد
1 ماه قبل

سلام فرهاد عزیز وقتتون بخیر
بله برای کار در کشور آلمان 4 سال سابقه کاری مناسب هستش.

میلاد
میلاد
2 ماه قبل

وفت بخیر، من همسرو دو فرزند دارم، میتونم بعد از استخدام در آلمان اون هارو هم همراهم ببرم؟

فرهاد
فرهاد
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید برای استخدام به عنوان مهندس مکانیک در آلمان، 4 سال سابقه کار کافی هستش؟

بخش سوالات کاربین

مقالات پیشنهادی