هزینه فریت بار با کانادا

هزینه فریت بار به کانادا

کانادا یکی از بهترین کشور های جهان از لحاظ اقتصادی است. همچنین این کشور شاهد یکی از سریعترین رشد های اقتصادی خود از سال 2014 نیز بوده است. کانادا از یک سیستم بازار آزاد استفاده می کند که این امر موجب شده است که رقابت اقتصادی خود را با دیگر کشور های جهان در سطح بالایی حفظ کند. 

تجارت خارجی 65 درصد از کل تولید ناخالص داخلی کانادا را نیز تشکیل داده است. یکی از مهمترین عواملی که در موفقیت اقتصادی کانادا نقش داشته، وجود فریت بار دریایی بوده است. در واقع فریت بار نقش مهمی در دستیابی کانادا به رشد اقتصادی سریع در این سالها داشته است.

 

 با کسب رتبه اول از لحاظ کیفیت زندگی، نرخ بیکاری پایین و قدرت خرید بالا، مهاجران بسیاری برای تجربه یک زندگی جدید، کانادا را برای مهاجرت انتخاب می کنند. مهاجران اغلب بارهای خود را با فریت بار دریایی به این کشور انتقال می دهند. گرچه ممکن است فریت بار هوایی محموله ها را سریع به مقصد برساند اما فریت بار دریایی بسیار مقرون به صرفه تر است.

ما در این مقاله راهنمای کاملی را از فریت بار به کانادا برای شما فراهم کرده ایم. اگر می خواهید در مورد هزینه فریت بار به کانادا ، قوانین فریت بار به کانادا و فریت بار با کشتی به کانادا اطلاعات کاملی کسب کنید، این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید.

این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است و کاریابی کاربین در این زمینه خدماتی ارائه نمیدهد.

فرم مشاوره رایگان

آنچه خواهید خواند:

کانادا

نرخ فریت بار به کانادا

نرخ و قیمت فریت بار به کانادا بستگی بسیاری به مقدار وزن و شهری دارد که شما قصد دارید محموله های خود را به کانادا ارسال کنید. ما در ادامه هزینه های کلی ارسال فریت بار به کانادا را آورده ایم.

قیمت های ذکر شده در اینجا بر اساس محتویات یک خانواده ایرانی است که قصد دارد اثاثیه خانه خود را به کانادا ارسال کند. هزینه فریت بار به کانادا به شهر های غربی و مرکزی کانادا به دلیل آنکه باید یک فریت بار زمینی را نیز داشته باشد، معمولا بیشتر از سواحل شرقی آن است.

هزینه حدودی ارسال فریت بار به کانادا را شما می توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

 

میانگین هزینه

حجم محموله

350 – 760 دلار

5 جعبه

500 – 1070 دلار

10 جعبه

920 – 1280 دلار

لوازم دانشجویی

1500 – 2180 دلار

1 اتاق خواب

2850 – 3970 دلار

منزل + 1 اتاق خواب

2850 – 5520 دلار

منزل + 2 اتاق خواب

4370 – 4870 دلار

منزل + 3 اتاق خواب

5860 – 6980 دلار

منزل + 4 اتاق خواب

برای ارسال اثاثیه منزل به کانادا بهتر است که آنها را از طریق فریت بار دریایی در یک کانتینر ارسال کنید. این امر از این جهت اهمیت دارد که مقرون به صرفه تر از فریت بار دریایی می باشد.

همه لوازمی که شما به کانادا می فرستید در ابتدا به گمرک ارسال می شود و شامل هزینه های گمرکی نیز می گردد.

هزینه های فریت بار شما بسته به اینکه به کدام منطقه در کانادا ارسال شده است متفاوت خواهد بود. به طور مثال فریت بار به بنادر اصلی کانادا بسیار ارزان تر از شهرهای دورافتاده آن می باشد.

 

توجه: تمام قیمت هایی که شما برای فریت بار به کانادا در جدول مشاهده می کنید به صورت تقریبی می باشد. 

فریت-بار-کانادا

هزینه پست کالا به کانادا

اگر وسایلی کمی دارید که نیاز به یک کانتینر ندارد و قصد دارید به کانادا ارسال کنید استفاده از خدمات پست کانادا می تواند بهترین انتخاب شما باشد. شما با حمل و نقل پستی لازم نیست که هزینه بارگیری و دیگر هزینه های اضافی فریت بار را نیز پرداخت کنید.

در مورد پست کالای شما به کانادا لازم به ذکر است که با افزایش مقدار یا حجم حمل، هزینه های هر جعبه نیز کاهش پیدا می کند.

جعبه ها استانداردی که شما لوازم خود را می توانید از طریق پست به کانادا ارسال کنید با ابعاد 51 X 40 X 61  سانتی متر هستند که نباید وزن هر کدام از جعبه های شما نیز بیش از 30 کیلوگرم شود.

 

هزینه ارسال بسته به کانادا

ارسال بسته های کوچک به کانادا می تواند برای شما بسیار ارزان تمام شود. به عنوان مثال، شما برای آنکه یک بسته کوچک 2 کیلویی را به مقصد خود در کانادا ارسال کنید تنها حدودا 20 دلار باید پرداخت کنید. ارسال بسته به کانادا از طریق پست هوایی انجام می شود.

هزینه-فریت-بار-به-کانادا

فریت بار به کانادا با کشتی

فریت بار دریایی یکی مهمترین روش های ارسال کالا به کانادا می باشد. از رایج ترین روش های حمل و نقل کالا برای واردکنندگان و صادرکنندگان کانادایی نیز فریت بار دریایی است. در حقیقت، چیزی بیش از 90 درصد ارسال و دریافت محموله ها در کانادا از طریق فریت بار دریایی انجام می پذیرد.

 

محموله های شما نیز عمدتا از طریق فریت بار دریایی و در داخل کانتینرهای کشتی های باری به کانادا ارسال خواهد شد. با آنکه فریت بار هوایی سریعتر از فریت بار دریایی می باشد، اما فریت بار دریایی بسیار مقرون به صرفه تر می باشد. اگر شما نیز قصد دارید محموله های خود را به کانادا ارسال کنید ما فریت بار دریایی را پیشنهاد می کنیم.

 

علت برتری فریت بار دریایی به کانادا

 
  • ظرفیت و ارزش – فریت بار دریایی نسبت به فریت بار هوایی می تواند بار بیشتری را حمل کند. فریت بار دریایی می تواند هر آنچه که دارید و ندارید را به کانادا ارسال کند. علاوه بر ظرفیت زیادی که فریت بار دریایی فراهم کرده است، بسیار ارزان تر از سایر روش های فریت بار است. ارسال هر محموله با وزن بیش از 500 کیلوگرم با فریت بار هوایی بسیار گرانتر است.
  • محدودیت های کمتر – حقوق بین المللی، ملی، مقررات سازمانی و مقررات مربوط به فریت بار در مورد فریت بار دریایی بسیار ساده می باشد. شما برای ارسال محموله هایتان از طریق فریت بار دریایی با محدودیت های کمتری روبرو خواهید بود.

به طور معمول، شما امکان ارسال مواد قابل اشتعال مانند گازها، مواد سمی یا خورنده، مواد مغناطیسی، اکسید کننده ها و محصولات بیوشیمیایی را از طریق فریت بار هوایی نخواهید داشت. این در حالی است که با فریت بار دریایی نگران این محدودیت ها نخواهید بود.

  • انتشار 2CO – فریت بار دریایی در مقایسه با فریت بار هوایی  2CO کمتری را وارد جو می کند. بر اساس تحقیقاتی که به تازگی انجام شده است دیده شده است که ارسال 2 تن فریت بار به 5000 کیلومتر مسافت از طریق فریت بار دریایی منجر به انتشار 150 کیلوگرم 2CO به جو زمین می شود. این در حالی است که از طریق فریت بار هوایی 6605 کیلوگرم انتشار 2CO با همان شرایط مشاهده شده است.

 

انواع فریت بار دریایی به کانادا

شما به دو صورت می توانید بار خود را از طریق فریت بار دریایی به کانادا ارسال کنید. برای ارسال، شما اگر بار کمتری دارید می توانید از طریق بار کانتینری اشتراکی (LCL) یا اگر بار زیادی دارید از طریق بار کانتینری دربستی(FCL)  استفاده کنید. کانتینر هایی که شما می توانید انتخاب کنید معمولا 20 و یا 40 فوتی می باشند.

نرخ فریت بار شما بستگی بسیاری به میزان بار شما دارد که قصد دارید آن را به کانادا ارسال کنید. یک کانتینر 40 فوتی تا 21 پالت را می تواند در خود حمل کند. این در حالی است که اگر شما از یک کانتینر 20 فوتی استفاده کنید تنها 10 پالت را می توانید با خود حمل کنید. همچنین، توجه داشته باشید که اندازه استاندارد پالت ها معمولا 47.24 در 39.37 اینچ هستند.

 

اگر فکر می کنید بار شما به حدی است که باید بیش از نیمی از کل فضای کانتینر را استفاده کند می توانید از FCL  استفاده کنید. این امر برای شما بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود و همچنین بار شما در معرض خطر آسیب کمتری بوده و از آلودگی کانتینر های دیگر نیز به دور می ماند.

 

از طرف دیگر، اگر شما بار زیادی ندارید گزینه LCL می تواند بهترین انتخاب شما باشد. علاوه بر این، شما با اشتراک گذاشتن فضای کانتینر خود با دیگر شرکت های فریت بار می توانید از هزینه های خود نیز بکاهید. در صورتی که شما محصولات با دوام و مقاوم در برابر خرابی و آلودگی دارید توصیه می شود از LCL استفاده کنید.

هزینه فریت بار دریایی به کانادا

کشور کانادا در حال حاضر با توجه به سیستم بازار آزادی که دارد، با افزایش قابل توجهی در نرخ رشد اقتصادی خود مواجه شده است. در واقع، کانادا توانسته است رتبه دوازدهم کشور برتر از لحاظ صادرات را در جهان در اختیار داشته باشد.

مهمترین صادرات کانادا شامل صادرات نفت خام، گاز و قطعات خودرو می باشد. عمده واردات به کانادا را نیز اتومبیل، کامیون، کشتی و هواپیما تشکیل داده اند.

در همین راستا فریت بار دریایی در کانادا نقش بسیار مهمی را در اقتصاد این کشور بازی می کند. ایالات متحده آمریکا به عنوان بزرگترین شریک تجاری کانادا بیش از نیمی از ارزش واردات این کشور را در اختیار دارد.

انتخاب فریت بار دریایی به کانادا انخاب بسیار خوبی میباشد برای آنکه این روش می تواند برای شما مقرون به صرفه باشد. هزینه فریت بار دریایی از ایران به کانادا می تواند از 1000 تا بیش از 3000 دلار متغیر باشد.

 

عوامل مؤثر بر هزینه فریت بار دریایی به کانادا

از مهمترین عواملی که می تواند بر هزینه کلی فریت بار شما به کانادا تاثیر گذار باشد می توان شامل موارد زیر باشد:

 

  • هزینه ایستگاه فریت بار کانتینری (هزینه های تجمیع و فقط برای LCL)
  • هزینه های جابجایی محموله ها و کانتینر های شما در ترمینال
  • هزینه های اضافی برای پرداخت خدمات شما در گمرک (AMS، ISF)
  • هزینه های جانبی فریت بار شامل سوخت، ذخیره سازی، حمل مواد خطرناک و قرنطینه
  • پرداخت پول کارگزاری گمرک
  • هزینه های مربوط به بارگیری و تحویل
  • هزینه های مسیریابی
  • هزینه های مربوط به بیمه
فریت-بار-کشتی-کانادا

فریت بار هوایی به کانادا

فریت بار دریایی به کانادا نسبت به فریت بار هوایی دارای مزیت های بیشتری است. اما به دلیل ماهیت منحصر به فرد این حمل و نقل به برخی از مقاصد در کشور کانادا ممکن است که، حمل و نقل فریت بار از طریق هواپیما مقرون به صرفه تر نیز باشد.

به طور مثال برای ارسال فریت بار خود به شهر های مرکزی و غربی کانادا ممکن است که به غیر از هزینه های گمرکی مجبور باشید که هزینه های فریت بار ریلی و یا زمینی را تا مقصد نهایی خود بپردازید. در این صورت شما با ارسال بار از طریق فریت بار هوایی می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

گاهی اوقات نیز هست که شما احتیاج فوری برای ارسال محموله های خود به کانادا دارید. در این صورت حتی اگر حمل و نقل هوایی ارزان تر نباشد، ارسال هوایی ارزشمندتر است. تفاوت هزینه در مقایسه با صرفه جویی در زمان ارزش آن را نمایان می کند.

فریت-بار-هوایی-کانادا

مهمترین بنادر و پایانه های فریت بار در کانادا

ما در ادامه برخی از مهمترین بنادر حمل و نقل کانتینری فریت بار در کانادا را به شما معرفی خواهیم کرد. اگر مقصد نهایی فریت بار شما در کانادا بیش از 30 مایل از پایانه دریایی فاصله داشته باشد، ممکن است که هزینه های فریت بار زمینی را نیز از شما دریافت کنند.

محموله های گروهی یا بارهای مشترک کانتینری شما نیز از تورنتو به مقصد نهایی شما در دیگر شهر های کانادا منتقل خواهند شد. محموله های باری کانتینری دربستی نیز معمولا به مونترال ارسال می شوند.

برخی از پایانه های اصلی فریت بار کانتینری کانادا عبارتند از:

 

 

شهر                                                                  استان

  • تورنتو                                                                    انتاریو
  • هالیفاکس                                                              نوا اسکوشیا
  • مونترال                                                                  کبک
  • ساسکاچوان                                                            ساسکاچوان
  • ادمونتون                                                                آلبرتا
  • کلگری                                                                   آلبرتا
  • ونکوور                                                                  بریتیش کلمبیا
  • روپرت                                                                  بریتیش کلمبیا

 

فریت بار به غرب کانادا

محموله های فریت بار ارسالی شما به غرب کانادا معمولا از طریق کانال پاناما به ونکوور یا بندر روپرت ارسال می شوند. با این حال، ممکن است که ارسال فریت بار شما به سواحل شرقی کانادا و سپس ارسال آنها از طریق راه آهن به دیگر شهر های کانادا در غرب این کشور به صرفه تر باشد.

فریت بار خودرو به کانادا

بسیاری از خانواده ها خودروی خود را نیز به کانادا ارسال می کنند. از این رو شما نیز برای ارسال خودروی خود به کانادا دو روش را پیش روی خود دارید. یکی این است که شما از طریق کانتینر های معمول برای ارسال خودروی خود استفاده کنید. روش دیگر که بسیار نیز محبوب است، این است که از طریق سرویس رورو استفاده کنید. در سرویس رورو شما خود به همراه ماشین از طریق دریا به کانادا مهاجرت می کنید.

اگر قصد دارید که در کانتینر خود ماشین خود را حمل کنید می توانید، برای صرفه جویی در هزینه های خود در همان کانتینر، لوازم و اثاثیه منزل خود را نیز جای دهید.

 

شما این امکان را دارید که کاروان، اتومبیل، موتور، دوچرخه و قایق خود را به کانادا ارسال کنید. ممکن است که برخی از خودروهای خود را نیز که در کانتینر جا نمی شوند از طریق رورو به کانادا با خود به این کشور حمل کنید.

در مورد ارسال خودرو به کانادا ممکن است که محدودیت هایی برای حمل بعضی از خودروهای شما وجود داشته باشد. بهتر است که پیش از ارسال خودروی خود مطمئن شوید که وسیله نقلیه شما معیارهای لازم را دارا است و یا خیر.

فریت-بار-خودرو-در-کانادا

مالیات و عوارض گمرکی فریت بار به کانادا

شما برای ارسال محموله های خود به کانادا باید عوارض گمرکی و مالیات واردات را پرداخت کرده باشید. این در واقع به عهده شخص شما می باشد اما نماینده فریت بار شما نیز می تواند این کار ها را برای سهولت این روند برای شما انجام دهد. در این رابطه پیشنهاد می کنیم حتماً مقاله مالیات در کانادا را هم با دقت مطالعه کنید که دچار مشکل نشوید.

 

خوشبختانه بر اساس قوانین کانادا بسیاری از مهاجران از جمله دانشجویان و حتی افرادی که دارای ویزای کار و یا توریستی هستند می توانند از عوارض معاف باشند. این در شرایطی است که شما ثابت کنید که کالاهای خانگی و وسایل شخصی خود را برای مصرف شخصی به کانادا ارسال کرده اید و قصد استفاده تجاری از آنها را ندارید.

 

ممکن است که آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) نیز درخواست کند که از کانتینرهای شما پس از رسیدن به کانادا یک بازرسی داشته باشد. در این صورت شما باید هزینه های این بازرسی را نیز پرداخت کرده باشید.

با این حال، محدودیت های گمرکی در کانادا در حال تغییر است.

پرچم-کانادا

سوالات متداول

شما برای ارسال فریت بار به کانادا باید چیزی در حدود 1500 تا بیش از 3000 دلار بسته به این که محموله های شما چند کیلو هستند و یا اینکه به کدام شهر ارسال می شوند هزینه کنید.

شما برای ارسال محموله های خود به کانادا با محدودیت حداکثر وزن مواجه نیستید. اما در مورد حداقل میزان وزن مجاز بسته به شرکت فریت بار شما این می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی 45 کیلو گرم حداقل محدودیت وزنی است که ممکن است برای شما در نظر گرفته شود.

بهترین روش برای بسته بندی محموله های خود استفاده از تیم بسته بندی حرفه ای است. برای آنکه بسته بندی شما بر اساس استاندارد باشد شما می توانید از کارشناسان حرفه ای شرکت فریت بار استفاده کنید.

شما برای ارسال فریت بار دریایی با محدودیتی کمتری نسبت به فریت بار هوایی روبرو هستید. برای ارسال فریت بار هوایی شما با محدودیت انتقال برخی از لوازم مانند عطر، الکل، شامپو، ادکلن، کرم، مایعات، باتری، سیالات، سلاح سرد و گرم و مواد غذایی روبرو خواهید شد.

  • فاصله حمل و نقل خود را کاهش دهید.
  • وزن و ابعاد بسته های خود را کم کنید.
  • شرکت های با تخفیف را پیدا کنید.
  • از حمل و نقل با تخفیف برخوردار شوید.

مهمترین خدماتی که شرکت های فریت بار به مهاجران ارائه می دهند به غیر از حمل و نقل لوازم و اثاثیه منزل شامل موارد زیر می شود:

  • بسته بندی کردن لوازم و اثاثیه منزل با توجه به رعایت استانداردها بین المللی در مبدا.
  • بارگیری اصولی و دقیق لوازم و وسایل دانشجویی به همراه انتقال  و یا حمل آن ها.
  • انجام کارهای گمرکی به نمایندگی از شما.
  • پالت بندی کردن اصولی و استاندارد بار.
  • دریافت بارنامه.
  • ارسال بار به کانادا.
  • انجام کارهای گمرکی و قرنطینه در کانادا.
  • تحویل بار در مقصد شما در کانادا.

بهترین روش برای ارسال مبلمان و اثاثیه منزل شما به کانادا از طریق فریت بار دریایی می باشد. برای ارسال دریایی مبلمان و اثاثیه منزل خود می توانید یک کانتینر را به صورت کامل و دربست در اختیار بگیرید و یا اینکه کانتینر خود را با افراد دیگر شریک شوید.

برای آنکه فریت بار شما از طریق هوایی به کانادا برسد باید 5 تا 10 روز منتظر باشید. اما از طریق فریت بار دریایی این در حدود دو ماه زمان می برد.

فرم مشاوره زیر رو پُر کنید تا شرایطتون آنلاین بررسی بشه و با شما تماس گرفته بشه 

نظرات کاربران

guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کارشناس مهاجرت
کارشناس مهاجرت
پاسخ به  مسیح
1 سال قبل

سلام بله میتونید از کانادا هم این اقدام کنید برای فریت بار

مسیح
مسیح
1 سال قبل

سلام خسته نباشید. برای فریت بار از کانادا به ایران هم همین موارد هستش؟ یعنی قوانین تغییر نمیکنن؟

کارشناس مهاجرت
کارشناس مهاجرت
پاسخ به  خانوم کیهانی
2 سال قبل

سلام خیر هزینه فریت بار ثابت هست و به صورت جداگانه

خانوم کیهانی
خانوم کیهانی
2 سال قبل

اینکه با چه نوع ویزایی به کانادا میریم در هزینه فریت بار به کانادا تفاوتی ایجاد میکنه؟

بخش سوالات کاربین

مقالات پیشنهادی