وضعیت اشتغال و ذرامد در استرالیا

وضعیت اشتغال و درآمد در استرالیا

سالن نمایش اپرای سیدنی، طبیعتی بکر و مردم بسیار مهربان تنها تعداد معدودی از جذابیت های بی شمار استرالیا هستند. ساحل آرام پرت و اقیانوس زیبای آرام و آب های بکری که اطراف صخره ها را احاطه کرده اند، در کنار اقتصاد قوی و کیفیت بالای زندگی، مهاجران بسیاری را از سراسر جهان مبهوت و مجذوب این قاره کوچک می کند. 

 

یکی از آسانترین روش های مهاجرت به استرالیا از طریق دریافت ویزای کار است. خواه عاشق ورزش، معماری، طبیعت، تجارت یا توریسم باشید، موقعیت های بسیاری برای شما در استرالیا جهت کار وجود دارد. ما در این مقاله به بسیاری از سوالات شما مانند وضعیت اشتغال در استرالیا چگونه است؟ حقوق کار در استرالیا چقدر است؟ و هزینه های زندگی در استرالیا چگونه است؟ پاسخ خواهیم داد. برای آنکه با وضعیت اشتغال و درآمد در استرالیا آشنا شوید این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید.

فرم مشاوره رایگان

استرالیا

چرا مهاجرت کاری به استرالیا

آیا از اینکه استرالیا مقصد مناسبی برای شماست هنوز مطمئن نیستید؟ آیا از خود پرسیده اید چرا استرالیا؟ اگر چنین افکاری ذهن شما را به خود مشغول کرده و شما را از مهاجرت به این کشور باز داشته است، به موارد زیر توجه کنید:

 

کیفیت زندگی در استرالیا بسیار بالا است و بسیاری از جویندگان کار، استرالیا را برای مهاجرت انتخاب می کنند. استرالیا یکی از بهترین مقاصد مهاجرت است و قوانین ساده ای برای دریافت اقامت دائم نیز دارد. نکات ذکر شده در زیر را مرور کنید و بر اساس آن تصمیم نهایی خود را بگیرید.

 

  • استرالیا کشوری است که بیشترین دستمزد را در سراسر جهان به کارمندان و کارگران پرداخت می کند.
  • سازمان ملل از لحاظ کیفیت زندگی استرالیا را در رتبه 2ام قرار داده است.
  • 38 سال است که استرالیا رکود اقتصادی تجربه نکرده و آخرین باری که شاهد آن بوده، برمیگرده به سال 1981.
  • تقریباً 45٪ از مردم استرالیا مهاجرانی هستند که در خارج از استرالیا متولد شده و یا پدر و مادرشان مهاجر بوده اند.
  • سیستم مراقبت های بهداشتی و درمانی استرالیا در دنیا بی نظیر است. براساس این طرح، هر فردی که اقامت دائم یا شهروندی استرالیا را داشته باشد، می تواند از خدمات بهداشتی و درمانی این کشور به صورت رایگان بهره مند شود.
  • شهروندان استرالیا امکان سفر بدون ویزا به کشور های دیگر را خواهند داشت.
  • با اقامت دائم استرالیا این توانایی را دارید که از اعضای خانواده خود حمایت مالی داشته باشید.
  • ملبورن، سیدنی و پرت بهترین شهر های زندگی در استرالیا هستند که در لیست 100 کشور برتر جهان قرار دارند.
  • استرالیا سیستم آموزشی بسیار با کیفیتی دارد. در رده بندی جهانی این کشور در رتبه هشتم قرار گرفته است.

شما مقاله ی وضعیت اشتغال و درآمد در استرالیا را مشاهده می نمایید

وضعیت اشتغال در استرالیا

کار در استرالیا دارای یک سیستم اشتغال کاملاً پیشرفته است که برای بالاترین بهره وری کارفرمایان و کارمندان طراحی شده است. این سیستم تحت الزامات دولت و ایالت و سرزمین استرالیا می باشد.

 

عناصر اصلی این سیستم شامل مجموعه ای از استانداردهای ملی استخدام برای کلیه کارمندان، از جمله مقررات ایمنی و بهداشت شغلی و پرداخت های مستمری است.

کار-در-استرالیا

سیستم جبران خسارت در استرالیا

طبق قوانین کار در استرالیا، کارفرمایان موظفند که محل کار کارمندان و کارگران را ایمن کنند. در صورت بروز حادثه در محل کار، بیمه خسارت کارگران را جبران می کند. این سیستم توسط دولت استرالیا اداره می شود.

 

علاوه بر قوانین دولتی استرالیا، قوانین ایالتی و سرزمینی نیز بر جبران خسارت حاکم گردیده است. مقامات مسئول در هر ایالت یا سرزمین مشاوره ای در مورد تعهدات تجاری و سیاسی مربوط به کار را ارائه می دهند.

بازنشستگی در استرالیا

بازنشستگی-در-استرالیا

حق بازنشستگی در استرالیا پولی است که در طول عمر کارمند برای تامین هزینه های بازنشستگی خود پرداخت می کند. طبق قوانین استرالیا، بیشتر کارمندان توسط کارفرمایان خود حق بازنشستگی را می پردازند. این پرداخت ها علاوه بر دستمزدی است که در قرارداد قید شده است.


قانون در استرالیا ضمانت می کند که کلیه کارکنان واجد شرایط در هر سه ماه حداقل پرداخت حق الزحمه را دریافت کنند که توسط کارفرمای خود به حساب فرد در صندوق سنوات پرداخت می شود.

انواع مشاغل محبوب در استرالیا

چه به دنبال کار اداری و چه شغل دیگری باشید، مشاغل مختلفی برای کار در خارج از کشور در استرالیا وجود دارد. بیشتر مسافران در استرالیا در صنعت خدمات یا توریسم مشغول به کار هستند و این شغل ها جز بهترین شغل ها در استرالیا هستند.

 

از مهمانسرا ها گرفته تا رستوران ها در کلان شهرها تا شهرهای ساحلی توریسم پر متقاضی ترین صنعت استرالیا می باشد. استرالیا مقصد بسیاری از جهانگردان از سراسر جهان است. اگر سابقه فعالیت در صنعت خدمات و توریسم داشته باشید، در این کشور مشاغل بسیاری برای شما وجود خواهد داشت و شما می توانید از آنها استفاده کنید.

 

اگر هم عاشق حیوانات، زمین و کشاورزی هستید. مزرعه های کشاورزی بسیاری در سرتاسر استرالیا وجود دارد. از رانندگی با تراکتور و تعمیر نرده ها گرفته تا کار با اسب یا دوچرخه مکان های بسیاری برای کار در استرالیا برای شما وجود خواهد داشت.

هزینه زندگی در استرالیا

هزینه-های-زندگی-در-استرالیا

هزینه زندگی در استرالیا نسبت به دیگر کشور های جهان بالا است و شما به عنوان مهاجر که به این کشور مهاجرت می کنید نباید انتظار داشته باشند که پول بسیاری را بتوانید پس انداز کنید. بیشتر هزینه های ماهانه شما شامل مسکن می شود. اگر شما پایتخت استرالیا سیدنی را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کرده اید هزینه های شما نسبت به دیگر شهر های استرالیا می تواند بیشتر هم باشد.

 

هزینه های روزانه شما مانند مواد غذایی و یا خوراکی که مصرف می کنید ممکن است که هزینه های شما را در طول زمان افزایش دهد. اگرچه این هزینه می تواند به میزان قابل توجهی با سبک زندگی شما کاهش یابد.

 

به طور کلی، میانگین هزینه زندگی برای یک مهاجر مجرد در شهری مانند سیدنی، گران‌ترین شهر استرالیا، چیزی در حدود 1,785 دلار استرالیا در ماه است. البته لازم به ذکر است که این هزینه بدون احتساب اجاره مسکن می باشد. برای یک خانواده چهار نفره نیز انتظار می رود که هزینه های آنها تقریباً به 6,331.6 دلار استرالیا در ماه (بدون احتساب اجاره) برسد.

هزینه زندگی در استرالیا

هزینه مواد غذایی در استرالیا

 مهاجران ساکن در شهرهای بزرگ کشور هزینه های بیشتری نسبت به ساکنان مناطق روستایی پرداخت می کنند. اگر در شهری در کنار ساحل زندگی می کنید که در بین گردشگران محبوب است، باید انتظار پرداخت بیشتری را نیز داشته باشید.

 

به طور کلی، غذا و خوراک برای یک فرد مهاجر در استرالیا چیزی در حدود 250-350 دلار استرالیا در ماه است. برای مهاجرانی که در سیدنی نیز زندگی می کنند، این میزان ممکن است حتی بیشتر نیز بشود. سوپرمارکت های زنجیره ای مانند کولز و وولورث اغلب معاملات روزانه یا هفتگی را انجام می دهند. یک روش خوب برای صرفه جویی در هزینه این است که تخفیفات را بررسی یا از کارمندان محلی در مورد کاهش هزینه های خود سوال کنید.

 

قیمت مواد غذایی در استرالیا

  • مورد                       دلار استرالیا     
  • یک بطری شیر               1.92
  • یک قرص نان                2.94
  • یک شانه تخم مرغ            7
  • بطری نوشابه                3.65
  • یک کیلوگرم سیب زمینی   3.70

ما در مطلب جاب آفر استرالیا نیز اطلاعات مفیدی آماده‌ کرده‌ایم. آن را هم از دست ندهید.

هزینه بهداشت و درمان در استرالیا

استرالیا دارای یک سیستم مراقبت بهداشتی و درمانی بسیار خوب در سطح جهانی است که از طریق مالیات ها هزینه های آن تامین می شود. هزینه های مراقبت های بهداشتی و سلامتی در استرالیا برای شهروندان و کسانی که اقامت دائم این کشور را دارند رایگان بوده و بر اساس یارانه بنا نهاده شده است. در استرالیا نیز اگر نیاز به بیمه های خصوصی دارید، باید خود هزینه های بیمه خود را تقبل کنید. هزینه بیمه ها در استرالیا بین 200 تا 300 دلار استرالیا می باشد.

بهداشت-و-درمان-در-استرالیا

شما مقاله ی وضعیت اشتغال و درآمد در استرالیا را مشاهده می نمایید

بهترین شهرهای استرالیا برای کار و زندگی

اگرچه به نظر می رسد که استرالیا فقط محل زندگی موج سواران است، اما در واقع اینطور نیست و مکانی عالی برای زندگی تمام قومیت ها از سراسر جهان می باشد. از جمعیت مهاجر بزرگ آسیایی گرفته تا جوامع بومی این کشور، فرهنگ های مختلفی را به خود دیده است. ما در زیر شهر هایی را به شما معرفی کرده ایم که بر اساس شاخص های کیفیت زندگی و کاری در رتبه های برتر جهان قرار گرفته اند.

 

  • سیدنی – پرجمعیت ترین شهر استرالیا سیدنی است و یکی از بهترین شهر های این کشور برای زندگی نیز می باشد. این شهر در سواحل شرقی استرالیا واقع گردیده است. از آسمان خراش ها، بازارها و سواحل بسیار خوب گرفته تا موقعیت ایده آل برای کار، این شهر به مقصد بسیاری از مهاجران از سراسر جهان تبدیل شده است. مهمترین صنعت این شهر گردشگری است. هر ساله مهاجران بسیاری از این شهر بازدید می کنند. بنابراین یکی از مهمترین و محبوب ترین مشاغل در سیدنی استرالیا، صنعت توریسم می باشد.
 
  • ملبورن – پایتخت ساحلی استرالیا در جنوب شرقی این کشور در ایالت ویکتوریا قرار دارد. این کلانشهر با هنرهای خیابانی، رستوران ها و موزه های تاریخی یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری است. ملبورن مرکز بسیاری از رویدادهای ورزشی استرالیا بوده و بسیاری از مراکز دولتی و مالی در این شهر قرار گرفته اند. به همین دلیل فرصتهای بسیاری برای کار در این شهر وجود دارد.
 
  • پرت – اگر به دنبال یک سبک زندگی راحت و آسان هستید، پرت را به شما معرفی می کنیم که در آن شما می توانید فعالیت های بسیاری خوبی را در خارج از منزلتان داشته باشید. پرت به دلیل موقعیت مکانی عالی، برای کارهای معدنی و کشاورزی یکی از بهترین کشور های دنیا لقب گرفته است. شما می توانید در هنگام کار در این شهر با تعادل کامل در آرامش به زندگی خود بپردازید.

توضیحات کامل درباره ویزای کار استرالیا را در این مقاله می توانید مطالعه کنید.

گران‌ترین و ارزان‌ترین شهرهای استرالیا

در بین تمام شهر های استرالیا سیدنی گران‌ترین شهر این کشور است. این شهر به طور پیاپی به عنوان یکی از 20 شهر گران برای سالهای پیاپی قرار گرفته است.

 

بعد از سیدنی، می توان ملبورن را به عنوان دومین شهر گران استرالیا نام برد. در این دوشهر هزینه های زندگی و اجاره مسکن موجب شده است که پرداختی های مهاجران بالا رود. پس از این دو شهر نیز کانبرا، هوبارت و بریزبن لقب گرانترین شهرهای کانادا را یدک می کشند. بیشتر هزینه ها در این سه شهر نیز به مانند سیدنی و ملبورن شامل هزینه های مسکن می شود.

 

این شهرها از شهرهای محبوب توریستی و گردشگری هستند که موجب شده است که هزینه رستوران ها و مراکز تجاری نیز افزایش یابد. در بیشتر این شهرها، مهاجران نمی توانند با درآمد کم هزینه های خود را پرداخت کنند. زوجین و خانواده ها باید برای پرداخت هزینه های خود به منبع درآمدی بیشتر یا شغل دیگری نیز بیاندیشند.

 

از ارزان و مقرون به صرفه ترین شهرهای استرالیا نیز می توان به آدلاید، پرت و داروین اشاره داشت. قیمت مسکن در این مناطق از ثبات بیشتری برخوردار است و در برخی از این شهر ها مانند پرت حتی قیمت ها نیز کاهش می یابند.

 

هزینه زندگی در سیدنی (نیو ساوت ولز)

                              دلار استرالیا     

مجرد                           8,783

خانواده چهار نفره            5,404

 

هزینه زندگی در بریزبن (کوئینزلند)

                              دلار استرالیا     

مجرد                           3,797

خانواده چهار نفره             7,061

 

هزینه زندگی در ملبورن (ویکتوریا)

                              دلار استرالیا    

مجرد                           4,499

خانواده چهار نفره             8,004

 

هزینه زندگی در پرت (استرالیای غربی)

                              دلار استرالیا     

مجرد                           3,601

خانواده چهار نفره             6,940

 

هزینه زندگی در آدلاید (استرالیای جنوبی)

                              دلار استرالیا     

مجرد                           4,296

خانواده چهار نفره             7,500

 

هزینه زندگی در هوبارت (تاسمانی)

                              دلار استرالیا     

مجرد                            3,739

خانواده چهار نفره              6,643

حقوق کار در استرالیا

حداقل دستمزد در استرالیا حدود 23.23 دلار در ساعت است و معمولاً بین 20 تا 25 دلار برای کارمندان خارجی در برخی مشاغل در سیدنی پرداخت می شود. اما شهرهای استرالیا از گرانترین مکان های جهان برای زندگی هستند. حقوق مهاجران بسته به شغل، مهارت و محل کار می تواند از 25000 تا 75000 دلار در سال متغیر باشد.

 

در استرالیا در حالی که مواد خوراکی و قهوه نسبتاً مقرون به صرفه هستند، اما هزینه تفریحات و اجاره منزل در این کشور می تواند گران باشد. با تقسیم هزینه محل اقامت خود با دیگران و کم کردن هزینه های اضافی شما خواهید دید که هزینه هایتان در این کشور کمتر شده است. خوشبختانه، بیشتر کارفرمایان در استرالیا هزینه های مسکن، غذا و رفت و آمد را می پردازند.

میانگین درآمد در استرالیا

فردی که در استرالیا کار می کند، معمولاً سالانه به طور میانگین چیزی در حدود 79800 دلار استرالیا درآمد دارد. دامنه حقوق در کشور استرالیا بین 23000 دلار استرالیا (کمترین میانگین) تا 405،000 دلار استرالیا (بالاترین میانگین) در نوسان است.

 

میانگین حقوق کارمندان در استرالیا که سالانه دریافت می شود شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا نیز می گردد. حقوق و دستمزد در استرالیا بین شغل های مختلف می تواند متفاوت باشد. ما در ادامه به صورت جزئی حقوق یک سری از شغل ها را در استرالیا برای شما جهت کسب اطلاعات بیشتر آماده کرده ایم.

درامد-در-استرالیا

پردرآمدترین شغل در استرالیا

احتمالاً حدس شما در مورد پردرآمدترین شغل در استرالیا می تواند کار در بخش معادن یا بخش های مالی باشد. اما جواب ما به شما منفی است. به نظر میرسد که بیشترین درآمد را در استرالیا جراحان دارند. به طور میانگین، جراحان سالانه 294,000 دلار استرالیا درآمد کسب می کنند. ما در ادامه لیستی را آماده کرده ایم که پردرآمدترین مشاغل در استرالیا به شما معرفی می کند.

 

لیست کامل پردرآمدترین مشاغل در استرالیا: (بر اساس دلار استرالیا)

 

  • جراح                                          294,000 دلار
  • متخصص بیهوشی                          289,000 دلار
  • متخصص طب داخلی                      280,000 دلار
  • کارمند مالی                                   275،984 دلار
  • روانپزشک                                    238,000 دلار
  • سایر رده های پزشکی                      222،933 دلار
  • متخصصان حقوقی                          188،798 دلار
  • مهندس معدن                                80,800 دلار
  • مدیر اجرایی یا مدیر عامل                204,000 دلار
  • مدیر مهندسی                                159،940 دلار

فرصت های کاری در استرالیا

در استرالیا، به بسیاری از افرادی که مهارت های کاری داشته باشند، فرصت های مختلف شغلی به متقاضیان داده می شود. معلمان، پزشکان، مهندسان و حسابداران در استرالیا دارای دامنه وسیعی از موقعیت های شغلی هستند.

 

افرادی که به استرالیا، مهاجرت می کنند راه های بسیاری برای کسب درآمد دارند و می توانند به راحتی در آن کشور اقامت داشته باشند. تخمین زده می شود که در حدود هشت مهاجر از هر ده مهاجر در مدت زمان کمی می توانند در استرالیا شغل خوب با درآمد بالای خود را پیدا کنند.

 

مهمترین هدف مهاجران از مهاجرت به استرالیا، یافتن شغلی مناسب است که دارای احترام و درآمد بالایی باشد. استرالیا همچنین برای کسانی که قصد دارند به نوعی تجارت خود را گسترش دهند، یکی از بهترین کشور های جهان لقب گرفته است.

 

اگر قصد قانونی برای مهاجرت دارید، دولت استرالیا به شما در گسترش تجارتتان کمک می کند. استرالیا یکی از مهمترین کشور های جهان است که شما می توانید، تجارت خود را به خوبی گسترش دهید.

نرخ بیکاری در استرالیا

بیکاری-در-استرالیا

بر اساس آمار، نرخ بیکاری در استرالیا در بین سالهای 2019 تا 2023 همواره بین 5 تا 7 درصد بوده است. استرالیا همواره در بین کشور های پیشرفته نرخ بیکاری بسیار پایین داشته و توانسته رتبه خود را در جهان حفظ کند. در جدول زیر می توانید نرخ بیکاری استرالیا را در بین سالهای 2019 تا 2023 مشاهده کنید.

 

مشخصه          نرخ بیکاری

  • 2023               3.7٪
  • 2022              3.66٪
  • 2021              5.12٪
  • 2020              6.46٪
  • 2019              5.16٪

نتیجه گیری

از دیر باز استرالیا همواره یکی از پیشرفته‌ترین کشور های جهان بوده و به علت داشتن رتبه بسیار خوب از لحاظ شاخص کیفیت زندگی و بالا بودن دستمزد ها از مهمترین مقصدهای مهاجرتی جهان بوده است. نرخ بیکاری در استرالیا بسیار پایین است و به کسانی که دارای مهارت و تجربه کاری باشد اقامت دائم اعطا می کند. نرخ درآمد ها در استرالیا بسیار بالا بوده و در این بین، جراحان، متخصصان بیهوشی و مدیران اجرایی بیشترین درآمد را کسب می کنند. کانادا در زمینه های IT و فناوری نیز نیاز مبرمی به نیروی انسانی با مهارت و با تجربه دارد.


اگر می‌خواهید، همه‌چیز را در مورد شرایط و هزینه های زندگی در استرالیا در مقاله‌ای تازه و کامل بخوانید، روی لینک زیر کلیک کنید:

شرایط و هزینه های زندگی در استرالیا

سوالات متداول

  • متوسط ​​دستمزد در استرالیا ساعتی 37.21 دلار استرالیا است. دستمزد ساعتی در استرالیا حقوقی است که در یک ساعت کاری پرداخت می شود. معمولاً مشاغل در استرالیا به دو دسته طبقه بندی می شوند که شامل مشاغل با حقوق و مشاغل ساعتی می شود.

    1. حداقل نرخ دستمزد در  استرالیا 23.23 دلار استرالیا در ساعت است.

  • بر اساس آمار رسمی میانگین ​​حقوق یک وکیل در استرالیا 190,000 دلار استرالیا در سال است.

  • میانگین ​​حقوق و دستمزد یک معلم در استرالیا 74,800 دلار استرالیا در سال است. حقوق و دستمزد معلمان در استرالیا بر اساس مکان، تحصیلات، تجربه، جنسیت، سن و غیره می تواند متفاوت باشد.

  • نرخ بیکاری استرالیا در بین کشور های پیشرفته تنها 3.7 درصد است که یکی از کمترین نرخ های بیکاری می باشد.

بازار کار استرالیا بسیار رقابتی است. به خصوص برای مهاجران. همه مشاغل و مهارت ها در استرالیا تقاضای یکسانی ندارند. به عنوان یک خارجی، بیشترین تقاضا در بخش توریسم، ساخت و ساز و آموزش است.

مدت زمان بررسی ویزای مهاجرت به استرالیا بر اساس این که در کدام بخش متقاضی می باشید متفاوت است. 75٪ برنامه های مهاجرت کاری استرالیا در 29 روز انجام می شود.

فرم مشاوره زیر رو پُر کنید تا شرایطتون آنلاین بررسی بشه و با شما تماس گرفته بشه 

نظرات کاربران

guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کارشناس مهاجرت
کارشناس مهاجرت
پاسخ به  فاطمه
2 سال قبل

سلام. بستگی به شغلتون و میزان حقوقی که دریافت میکنید متفاوت هست

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلام. وضعیت مالیات این مشاغل چجوریه؟ یعنی بعد از اشتغال و کسب درآمد در استرالیا چقدر از درآمدها شامل مالیات میشه؟

کارشناس مهاجرت
کارشناس مهاجرت
پاسخ به  خانوم سماواتی
2 سال قبل

بهترین شهر استرالیا برای کار سیدنی هست

خانوم سماواتی
خانوم سماواتی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید
با توجه به وضعیت اشتغال و درآمد در استرالیا اقتصادی ترین شهر استرالیا برای زندگی کدوم شهره؟

بخش سوالات کاربین

مقالات پیشنهادی