ویزای پیوست به خانواده استرالیا

ویزای پیوست به خانواده در استرالیا

اداره اقامت استرالیا در تلاش برای گردآوری اعضای خانواده مهاجران، ویزای خانوادگی را در نظر گرفته است. استرالیایی ها به بنیان خانواده اهمیت بسیاری داده و از این رو اعطای ویزای خانوادگی برای آنها بسیار با اهمیت است. این حق به همسران، والدین، فرزندان و سایر اعضای خانواده مهاجران داده شده است که به استرالیا تحت ویزای پیوست به خانواده سفر کنند. این ویزا در اصل توسط شهروندان استرالیا، ساکنان دائمی این کشور و شهروندان واجد شرایط در نظر گرفته شده است. ما در این مقاله ویزای پیوست به خانواده در استرالیا، شامل ویزای والدین، ویزای همسر و ویزای فرزندان استرالیا است را مورد بررسی قرار داده ایم.

فرم مشاوره رایگان

آنچه خواهید خواند:

استرالیا

درباره استرالیا بیشتر بدانید

درباره استرالیا خوب است بدانید که تنها کشوری در جهان است که کل یک قاره را در بر گرفته است. این کشور یکی از شش کشور بزرگ جهان است که کاملاً توسط آب احاطه شده است. استرالیا از نظر مساحت ششمین کشور بزرگ جهان بوده و حدود 22 میلیون نفر جمعیت دارد.

 

استرالیا یکی از بهترین کشور های جهان برای زندگی است و بهترین اقتصاد جهان را در اختیار دارد. جوانب مثبت زندگی در استرالیا شامل مراقبت های بهداشتی و سیستم آموزشی بسیار با کیفیت آن است. مهاجران هنگام زندگی در استرالیا از مراقبت های بهداشتی با کیفیت بالا برخوردار می شوند. ساکنان که اقامت دائم این کشور را دارند می توانند با هزینه های بسیار کم و رایگان از خدمات این کشور بهره ببرند.

ویزای والدین استرالیا

طبق ویزای والدین استرالیا به فرزند یا فرزند خوانده ای که شهروند یا اقامت دائم استرالیا را دارد، اجازه داده می شود تا برای پیوستن به فرزندان خود به استرالیا مهاجرت کند.

 

ویزای والدین به متقاضیانی که دارای فرزندان واجد شرایط که اقامت دائم یا شهروندی استرالیا را دارند در نظر گرفته شده است. این دسته از مهاجران توسط فرزندان مقیم خود در این کشور حمایت مالی باید شوند.

 

به واسطه ویزای والدین متقاضیان مهاجرت می توانند در استرالیا توسط یک کارفرما استخدام شوند. در ابتدا ویزای والدین به صورت موقت صادر می شود که سپس با توجه به درخواست می تواند به دائمی تغییر کند.

 

هر ساله تنها تعداد محدودی ویزای والدین توسط مقامات مهاجرت استرالیا صادر می شود. به همین دلیل ممکن است مجبور باشید که در صف انتظار برای دریافت ویزای والدین قرار بگیرید.

 

شرایط ویزای والدین استرالیا

·       وضعیت اقامت فرزند (فرزندان) شما در استرالیا چگونه است.
·       مدت زمانی که فرزند حامی شما در استرالیا زندگی کرده است چه مدت است.
·       آیا شما آزمون تعادل خانواده را برآورده می کنید.
·       آیا از معیارهای سلامتی و شخصیتی برخوردار هستید
 

با این ویزا در استرالیا چه کار می توان کرد؟

·       برای کار یا تحصیل مجاز هستید.
·       دسترسی به مراقبت های بهداشتی از طریق مدیکر خواهید داشت که یارانه دولت دریافت می کند.
·       تأمین امنیت اجتماعی خواهید داشت.

شما مقاله ی ویزای پیوست به خانواده در استرالیا را مشاهده می کنید.

ویزای ازدواج استرالیا

ویزای-ازدواج-استرالیا

تمام کسانی که همسرشان دارای اقامت دائم یا شهروندی استرالیا است، می توانند با ویزای ازدواج به استرالیا مهاجرت کنند. در این کلاس همسر یا شریک زندگی قانونی می تواند برای دریافت اقامت دائم استرالیا اقدام کند. داوطلبانی که با این ویزا به این کشور مهاجرت می کنند، در ابتدا مجوز اسکان موقت دارند و پس از چند سال می توانند اقامت دائم این کشور را داشته باشند.

 

افرادی که می توانند اقدام کنند شامل موارد زیر هستند:

·       همسران یا شرکای متاهل؛
·       نامزد، یا شریکی که قصد ازدواج دارد.

 

نامزدهای مهاجرت باید شریک زندگی خود را به صورت زیر داشته باشند:

·       اقامت دائم استرالیا داشته باشد
·       شهروند استرالیا باشد
·       شهروند واجد شرایط نیوزلند باشد.
 

ویزای موقت ازدواج یا نامزدی استرالیا – زیر کلاس 820

این ویزا به شما اجازه می دهد که به عنوان شریک زندگی یا همسر یک شهروند استرالیایی، که اقامت دائم استرالیا را دارد یا شهروند واجد شرایط نیوزلند به طور موقت در استرالیا اقامت داشته باشد. دریافت این ویزا اولین قدم برای دستیابی به ویزای دائمی (زیر کلاس 801) است.

 

·       این ویزا موقت است
·       به ویزای اقامت دائم منجر می شود.
·       هنگام اقدام باید در استرالیا باشید
 

از 7،850 دلار استرالیا برای بیشتر متقاضیان تا 1،310 دلار استرالیا برای دارندگان ویزای ازدواج (زیر کلاس 300) هزینه خواهد داشت. شما هزینه ویزای موقت و دائمی را همزمان پرداخت باید کنید.

 

ویزای دائم ازدواج یا نامزدی استرالیا – زیر کلاس 801

این ویزا به شما اجازه می دهد تا اگر شریک زندگی یا همسر یک شهروند استرالیا هستید که اقامت دائم استرالیا یا شهروند واجد شرایط نیوزلند است اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.  این فقط برای افرادی است که در حال حاضر ویزای موقت شریک زندگی را دارند (زیر کلاس 820).

 

·       این ویزا دائمی است.
·       شما باید یک ویزای موقت داشته باشید
 

شما هنگامی که درخواست ویزای موقت و اقامت دائم استرالیا شریک را ارائه دادید، باید هزینه های آن را پرداخت کنید.

شما مقاله ی ویزای پیوست به خانواده در استرالیا را مشاهده می کنید.

ویزای فرزندان استرالیا

ویزای-خانواده-استرالیا

ویزای فرزندان استرالیا فرزند یا فرزند ناتنی کسی را که مجوز اقامت استرالیا دارد را اجازه می دهد تا در شرایط خاص از فرزند خود حمایت کند تا به استرالیا مهاجرت کند.

 

به طور مشابه ویزای والدین، ویزای فرزندان نیز تحت چندین زیر کلاس صادر می شود. به طور کلی، حمایت مالی از ویزای کودک لزوماً توسط پدر یا مادری که به طور دائم در استرالیا اقامت داشته باشد تعلق می گیرد. ویزای فرزند به والدینی که شهروند استرالیا یا نیوزلند باشند تعلق می گیرد.

 

طبق برنامه مهاجرتی خانوادگی استرالیا امکان آوردن اعضای خانواده، از جمله کودکان وابسته، فرزندان خوانده، فرزندان ناپدری و بستگان یتیم وجود دارد.

 

در صورتی که کودک مورد نظر در استرالیا اقامت داشته باشد، می تواند اقامت دائم استرالیا را بدست آورد. در صورتی که کودک در خارج از استرالیا است می تواند ویزای فرزند وابسته را دریافت کند.

 

ویزای کودک استرالیا به والدین اجازه می دهد تا فرزندان خود را برای پیوستن به خود در استرالیا حمایت مالی کنند. اگر کودک کمتر از 18 سال باشد، والدین می توانند از طرف کودک این درخواست را بدهند.

 

شرایط لازم ویزای فرزندان استرالیا

این ویزا برای یک کودک مناسب است اگر:

·       شهروند استرالیا باشد.
·       اقامت دائم استرالیا را داشته باشد.
·       شهروند نیوزلند واجد شرایط باشد.
·       کودک باید زیر 18 سال سن داشته باشد.
 

مزایای ویزای فرزندان استرالیا

·       به طور دائم در استرالیا زندگی خواهد کرد.
·       سفر نامحدود به مدت پنج سال به استرالیا می تواند داشته باشد
·       پس از اعطای ویزا در استرالیا می تواند کار کند
·       در هر موسسه آموزشی در استرالیا می تواند تحصیل کند
·       در خدمات اجتماعی استرالیا مانند مدیکر می تواند ثبت نام کند
·       پس از داشتن معیارهای تابعیت، برای تابعیت استرالیا می تواند اقدام کند.

ویزای آخرین خویشاوند بازمانده استرالیا

ویزای آخرین خویشاوند بازمانده که به سابکلاس 115 معروف است یک ویزای اقامت دائم است که به طور خاص برای کسانی طراحی شده است که همه اقوام نزدیک آنها در استرالیا اقامت دارند و تنها شخصی است که در کشور خود باقی مانده است.

 

شرایط لازم برای دریافت ویزای آخرین خویشاوند بازمانده استرالیا

برای اینکه بتوانید ویزای آخرین خویشاوند بازمانده را کسب کنید، باید شرایط زیر را داشته باشید:

 

·       یک حامی واجد شرایط داشته باشید
·       متقاضی باید با یک شهروند استرالیا، مقیم دائم، یا یک شهروند واجد شرایط ارتباط خانوادگی داشته باشد. اقوام زیر واجد شرایط حمایت مالی برای ویزای نسبی هستند:
                والدین
                برادر و خواهر
·       متقاضی نباید برادر، خواهر و پدر و مادری در خارج از استرالیا داشته باشد. اگر متقاضی ازدواج کرده یا شریک زندگی دارد، نباید برادر، خواهر یا پدر و مادر وی در خارج از استرالیا زندگی کنند.
·       نیازهای سلامتی و شخصیتی لازم را برآورده کرده باشد.
 

مدت زمان بررسی ویزای آخرین خویشاوند بازمانده استرالیا

از آنجا که دولت در سال فقط تعداد محدودی اینگونه ویزا را صادر می کند، زمان انتظار برای این ویزا معمولا طولانی است. درخواست ها به ترتیب ثبت شده و پس از رسیدن به زمان موعد مورد بررسی قرار می گیرند.

 

هزینه ویزای آخرین خویشاوند بازمانده استرالیا

هزینه این ویزا برای متقاضی از 6،100 دلار استرالیا است. شما برای این ویزا باید در 2 قسمت هزینه ویزا را پرداخت کنید. اولین قسط 4،035 دلار استرالیا هنگام تقاضا باید پرداخت شود. قسط دوم 2065 دلار استرالیا است. همچنین برای هر یک از اعضای خانواده که با شما درخواست ویزا می کنند، هزینه جداگانه نیز باید پرداخت شود.

ویزای خویشاوند وابسته سالمند استرالیا

ویزای خویشاوند وابسته سالمند (زیر کلاسهای 114 و 838) این امکان را می دهد که یکی از اقوام مسن یک شهروند استرالیایی یا کسی که اقامت دائم استرالیا را دارد برای دریافت اقامت دائم استرالیا اقدام کند. اگر متقاضی از نظر مالی به خویشاوند خود وابسته باشد و شرایط سنی لازم را داشته باشد می تواند برای دریافت این ویزا اقدام کند.

 

ویزای سالمند وابسته (زیر کلاس 114) ویزای برون مرزی است که هنگام ارائه درخواست و هنگام اعطای ویزا، متقاضی در خارج از استرالیا قرار دارد. ویزای سالمند وابسته زیر کلاس 838 ویزایی است که هنگام ثبت درخواست و هنگام اعطای ویزا، فرد متقاضی در استرالیا اقامت دارد.

 

مزایای ویزای نسبی وابسته به سن

به عنوان یک دارنده ویزای خویشاوند وابسته سالمند (زیر کلاسهای 114 و 838) می توانید از شرایط زیر استفاده کنید.

 

·       برای مدت نامحدود در استرالیا زندگی کنید
·       درخواست تابعیت استرالیا در صورتی که واجد شرایط هستید را بدهید.
·       از تاریخ اعطای ویزا، به مدت پنج سال می توانید استرالیا را ترک و دوباره بازگردید.
ویزای-خویشاوندی

ویزای خویشاوند یتیم استرالیا

ویزای خویشاوند یتیم استرالیا که به ویزای زیر کلاس 117 یا زیر کلاس 837 معروف است، ویزایی است که به فرزندی که “یتیم” است اجازه می دهد در صورتی که والدین آنها مرده، ناتوان و یا گم شده اند، با یکی از اقوام خود در استرالیا زندگی کند.

 

با این ویزا متقاضیان حق اقامت دائم در استرالیا را خواهند داشت. آنها قادر خواهند بود که به سیستم آموزشی و بهداشتی استرالیا دسترسی داشته باشند. در صورتی که متقاضی واجد شرایط باشد، می تواند درخواست تابعیت استرالیا را بدهد.

 

شرایط لازم برای ویزای خویشاوند یتیم استرالیا

متقاضی برای آنکه واجد شرایط دریافت ویزای خویشاوند یتیم استرالیا باشید باید:

 

·       توسط خواهر و برادر، مادربزرگ، خاله، دایی، عمه یا عمو حمایت مالی می شود.
·       اسپانسر باید توسط اداره مهاجرت استرالیا تأیید شود.
·       نباید والدینی داشته باشد که از وی مراقبت کند.
·       اعطای ویزا باید به نفع کودک باشد.
·       کودک باید از نظر سلامتی و شخصیت با  استرالیا مطابقت داشته باشد.

ویزای فرزند خواندگی استرالیا

ویزای فرزند خواندگی استرالیا که به زیر کلاس 102 معروف است؛ به کودکان از طریق یک شهروند استرالیایی، یا کسی که اقامت دائم این کشور را دارد اجازه می دهد که در این کشور زندگی کنند. والدین خوانده معمولاً درخواست خود را از طرف کودک ارائه می دهند و وظیفه گرفتن کفالت را به عهده می گیرند. اگر دولت استرالیا فرزندخواندگی را قبول کند، می توان درخواست ویزا را پیش از نهایی شدن فرزندخواندگی ثبت کرد.

 

شرایط لازم برای دریافت ویزای فرزند خواندگی

برای آنکه از طریق این ویزا اقدام کنید باید شرایط زیر را رعایت کرده باشید:

 

·       باید 18 ساله یا بیشتر باشید
·       شما باید آینده فرزند خوانده خود را قبول کنید.
·       شما باید یا شهروند استرالیا یا دارنده ویزای اقامت دائم این کشور باشید.
·       باید قوانین فرزند خواندگی استرالیا را قبول کرده باشید.
·       شما باید کودک را طبق قوانین کشور خود (به استثنای استرالیا) به فرزندی خواندگی قبول کرده باشید.

ویزای خویشاوندی استرالیا

برادران، خواهران، بستگان وابسته و کسانی که مراقب هستند می توانند با ویزای موقتی به استرالیا مهاجرت کنند و بعداً به نوع دائمی آن تغییر دهند. این ویزاهای خانوادگی در استرالیا توسط افراد زیر پشتیبانی می شود:

 

·       شهروندان استرالیا
·       کسانی که اقامت دائم استرالیا را دارند
·       شهروندان نیوزیلند
ویزای-خویشاندی-استرالیا

ویزای ۳۰۰ استرالیا

اگر قصد ازدواج با یک شهروند استرالیایی یا فردی را دارید که اقامت دائم این کشور را دارد و در ایران اقامت دارید، می توانید درخواست ویزای نامزدی استرالیا را بدهید. به عنوان راهی بالقوه برای اقامت دائم در استرالیا، ویزای زیر کلاس 300 در نظر گرفته شده است.

 

ویزای 300 استرالیا که به ویزای نامزدی معروف است، ویزای موقتی است که در صورت اعطا، به شما این امکان را می دهد که در مدت 9 ماه برای ازدواج با شریک زندگی خود به استرالیا سفر کنید. پس از ازدواج با همسر خود اگر قصد اقامت دائم در استرالیا را داشته باشید می توانید برای ویزای اقامت دائم استرالیا اقدام کنید.

 

شرایط دریافت ویزای 300 استرالیا

شما باید در زمان اقامت شرایط زیر را برای دریافت ویزا داشته باشید:

 

·       سن شما باید 18 سال یا بیشتر باشد.
·       شما باید قصد ازدواج با یک شهروند استرالیایی یا فردی که اقامت دائم کشور را دارد داشته باشید.
·       شما باید توسط همسر خود حمایت مالی شوید.
·       همسر شما باید 18 سال یا بیشتر داشته باشد.
·       حتماً شخصاً با شریک زندگی خود باید ملاقات داشته بوده باشید.
·       شما باید ظرف 9 ماه از زمان اعطای ویزا با شریک زندگی خود ازدواج کنید.
·       هیچ مانعی قانونی برای ازدواج در استرالیا وجود ندارد.
·       همسر شما مدرک عدم سوء پیشینه را ارائه دهد و از لحاظ جسمی در سلامت باشد.

ویزای ۳۰۹ استرالیا

اگر با یک شهروند استرالیایی یا کسی که اقامت دائم این کشور را دارد ازدواج کرده اید یا با وی در رابطه هستید و در خارج از استرالیا مستقر هستید، می توانید درخواست ویزای 309 را به عنوان یک مسیر بالقوه مهاجرت به استرالیا در نظر بگیرید.

 

این درخواست شامل یک فرآیند 2 مرحله ای است که به موجب آن شما ملزم به ارائه همزمان یک درخواست ترکیبی برای ویزای موقت (زیر کلاس 309) و ویزای دائمی (ویزای زیر کلاس 100) می شوید. ابتدا ویزای زیر کلاس 309 شما مورد ارزیابی قرار می گیرد و در صورت اعطای مجوز ورود و اقامت در استرالیا ویزای زیر کلاس شما مورد بررسی قرار خواهید گرفت.

 

دو سال پس از ثبت درخواست، شما می توانید برای ویزای زیر کلاس 100 اقدام کنید. اگر درخواست شما موفقیت آمیز باشد، به شما اقامت دائم استرالیا اعطا می شود. یکی از جنبه های مهم این ویزا این است که آیا شما با شریک زندگی استرالیایی خود در یک رابطه واقعی هستید و یا خیر.

 

شرایط دریافت ویزای 309 استرالیا

شرایط زیر را باید برای دریافت ویزای 309 رعایت کرده باشید:

 

·       شما باید 18 سال یا بیشتر سن داشته باشید (استثناهایی برای زوج های متاهل وجود دارد).
·       شما باید با یک شهروند استرالیایی یا فردی که مقیم این کشور است در رابطه باشید.
·       حامی مالی شما باید 18 سال به بالا باشد.
·       شما باید توسط شریک زندگی استرالیایی خود حمایت مالی شوید.
·       شریک زندگی شما باید عدم سوء پیشینه داشته باشد و در سلامت کامل باشد.

شما مقاله ی ویزای پیوست به خانواده در استرالیا را مشاهده می کنید.

ویزای 600 استرالیا

ویزای 600 استرالیا

اگر در زمانی که شما در استرالیا حضور دارید، دوستان یا خانواده شما از شما دیدار کنند، احتمالاً می توانند برای بازدید از شما ویزای زیر کلاس 600 را دریافت کنند.

 

وزارت امور داخلی استرالیا ممکن است به عنوان بخشی از درخواست ویزای شما، از دوستان یا خانواده شما مدارک لازم را درخواست کند. این مدارک می تواند شامل موارد زیر شود:

 

·       نامه ای با محتوی حمایت از طرف شما
·       یک نسخه تصدیقی از گذرنامه و نامه اعطای ویزای دانشجویی شما
·       جزئیات مربوط به فارغ التحصیلی
·       جزئیات ثبت نام شما

نتیجه گیری

استرالیا به کنار هم بودن اعضای خانواده احترام گذاشته و از اعضای خانواده وابستگانی که به بستگان نزدیک خود نیاز دارند حمایت می کند. طرح مهاجرت خانوادگی استرالیا به افراد واجد شرایط این اجازه را می دهد که اقامت استرالیا را دریافت کنند و از اعضای خانواده خود برای پیوستن به خود به طور موقت یا دائم حمایت مالی كنند. اسپانسر و متقاضی باید معیارهای صلاحیت را داشته باشند که بسته به ویزا می تواند شرایط متفاوتی را داشته باشند. روش های بسیاری برای مهاجرت خانوادگی به استرالیا وجود دارد مانند ویزای بستگان، همسر، فرزند، آخرین بازمانده و خویشاوند یتیم و غیره که تمام آنها در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است.

 

ما در مطلب مشاغل زنان در استرالیا نیز اطلاعات مفیدی آماده‌ کرده‌ایم. آن را هم از دست ندهید.

سوالات متداول

    • این افراد می توانند شامل شهروندان و کسانی که اقامت دائم استرالیا را دارند و شهروندان واجد شرایط نیوزلند می باشند.

·       هر دو شریک باید بالای 18 سال سن داشته باشند.

·       متقاضیان باید به طور واقعی در رابطه باشند و قصد فریب نداشته باشند.

·       یکی از افراد شهروند استرالیا یا شهروند واجد شرایط نیوزلند باشد.

·       رابطه آنها باید بیش از 12 ماه باشد

شرایط ورود به استرالیا این است که کلیه اتباع خارجی باید گذرنامه داشته باشند که حداقل 3 ماه پس از ورود به استرالیا معتبر باشد.

بله تحت شرایطی که الزامات لازم را برآورده کرده باشید می توانید در استرالیا با ویزای خانوادگی کار کنید.

 اگر با ویزای کار یا تجاری به استرالیا مهاجرت می کنید می توانید، هر یک از اعضای خانواده وابسته واجد شرایط خود را از جمله: بستگان وابسته پیر مانند پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ خود را با خود به کانادا بیاورید. کارفرمای دارنده ویزای کار باید همراه با احراز شرایط بیمه درمانی و گواهی عدم سوء پیشینه از افراد تحت تکفل خود حمایت مالی کند.

فرم مشاوره زیر رو پُر کنید تا شرایطتون آنلاین بررسی بشه و با شما تماس گرفته بشه 

نظرات کاربران

guest
8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شقایق میرخانی
شقایق میرخانی
پاسخ به  رها
1 ماه قبل

سلام رها عزیز وقتتون بخیر
هردو مورد به صورت همزمان قابل انجام هست.

شقایق میرخانی
شقایق میرخانی
پاسخ به  مارال
1 ماه قبل

سلام مارال عزیز وقتتون بخیر
هزینه ها دائما در حال تغییر هستن و نمیشه هزینه دقیقی گفت. اما تو هزینه های خویشاوندی استرالیا ویزای فرزندی کم‌هزینه‌ترین و ویزای ازدواج گران‌ترین میباشد.

مارال
مارال
1 ماه قبل

درود هزینه صدور ویزای پیوست به خانواده در استرالیا چقدر هزینه داره؟

رها
رها
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر به طور کلی ویزای پیوست استرالیا چه مدت پس از مهاجرت برای اعضای خانواده صادر میشه؟

کارشناس مهاجرت
کارشناس مهاجرت
پاسخ به  zahra
2 سال قبل

اقامت دائم استرالیا از طریق راه های زیادی وجود داره . پیسنهاد میکنم مقاله اقامت دائم استرالیا رو مطالعه کنید
https://karbinco.com/%d8%a7%d9%82%d8%a7%d9%85%d8%aa-%d8%af%d8%a7%d8%a6%d9%85-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%a7/

zahra
zahra
2 سال قبل

وقت بخیر. شرایط ویزای دائم در استرالیا چطور هستش؟

کارشناس مهاجرت
کارشناس مهاجرت
پاسخ به  خانوم نجاتی
2 سال قبل

سلام خیر ویزای تحصیلی ویزای پیوست نداره . در صورتی میتونه شما رو همراه ببره که اقامت دائم استرالیا رو داشته باشه

خانوم نجاتی
خانوم نجاتی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید
اگر فرزندمون ویزای تحصیلی استرالیا رو دریافت کرده باشه ما هم میتونیم با استفاده از ویزای پیوست خانواده در استرالیا بهش بپیوندیم؟

بخش سوالات کاربین

مقالات پیشنهادی