ویزای پیوست به خانواده در کانادا

ویزای پیوست به خانواده در کانادا

دولت کانادا به بنیان خانواده ارزش زیادی قائل است و درک می کند که خانواده متقاضیان مایلند که در کنار هم زندگی کنند. به همین منظور برنامه های بسیاری برای اعضای خانواده متقاضیان در نظر گرفته شده است. برخی از اعضای خانواده، مانند همسران و فرزندان وابسته می توانند در اولین درخواست ویزا به کانادا سفر داشته باشند. این در حالی است که دیگر بستگان مانند والدین باید به واسطه شهروندان و کسانی که اقامت دائم کانادا را داشته، تحت حمایت مالی قرار بگیرند و به کانادا سفر داشته باشند.

 

برای آنکه در جریان جزئیات ویزای پیوست به خانواده در کانادا، رفتن به کانادا از طریق ویزای همسر و یا سفر به کانادا از طریق ویزای فرزند قرار بگیرید، پیشنهاد می شود که این مقاله را تا پایان مطالعه بفرمایید.

فرم مشاوره رایگان

ویزای-خانواده-کانادا

ویزای خانوادگی کانادا چیست؟

ویزای خانوادگی کانادا یا ویزای پیوست به خانواده در کانادا یکی از مرسوم ترین روش ها برای رفتن به کانادا می باشد. این برنامه اغلب با حمایت مالی از فردی که در کانادا شهروند و یا ویزای اقامت دائم را دارد انجام می پذیرد.

 

با این برنامه، همه اعضای خانواده شما قادر خواهند بود که در کانادا در همراهتان باشند. به عبارت دیگر، ویزای خانوادگی کانادا به اعضای خانواده شما این امکان را می دهد که تا اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. اعضای خانواده شما نیز پس از دریافت اقامت دائم این امکان را خواهند داشت که در این کشور به کار نیز مشغول شوند.

 

در مجموع می توان گفت که ویزای پیوست به خانواده این معنی را دارد که همه اقوام شما می توانند پس از دریافت ویزای اقامت دائم به کانادا سفر کنند و در کانادا به کار، تحصیل و زندگی بپردازند.

 

ویزای خانوادگی کانادا توسط اداره تابعیت کانادا اداره می شود، که به عنوان بخشی از برنامه اقامتی کانادا در نظر گرفته می شود. کسانی که قصد دارند شما اگر قصد دارید که با حمایت مالی خانواده خود را به کانادا بیاورید، باید پیش از آن شهروندی و یا اقامت دائم کانادا را داشته و حداقل 18 سال سن نیز داشته باشید.

شرایط دریافت ویزای خانوادگی کانادا

شرایطی که شما باید به عنوان حمایت کننده مالی باید داشته باشید شامل موارد زیر می باشد.

 

  • شما باید حتما 18 سال یا بیشتر سن داشته باشید.
  • شما و بستگانتان که تحت حمایت مالی شما ممکن است که قرار بگیرند باید قرارداد حمایت مالی را امضا کنید. با این قرار دارد متعهد می شوید که به صورت قانونی از بستگان خود حمایت مالی را انجام دهید. در این توافق نامه بین شما و بستگانتان همچنین نوشته شده است که شما که اقامت دائم کانادا را دارید باید تمام تلاش خود را انجام  داده تا هزینه زندگی بستگان و یا خود را پرداخت کنید.
  • شما باید برای همسر یا شریک زندگی خود به مدت سه سال از تاریخ اقامت دائم حمایت مالی انجام دهید.
  • شما لازم است که به مدت 10 سال یا تا زمانی که فرزند شما به 25 سالگی برسد از وی حمایت مالی را داشته باشید.
 

کسانی که تحت حمایت مالی شما می توانند به کانادا بیایند

  •     همسر شما در خارج یا در داخل استرالیا
  •     شریک قانونی زندگی (محدودیت اعمال می شود)
  •     نامزد – (محدودیت اعمال می شود)
  •     کودکان وابسته
  •     والدین – (شرایط اعمال می شود)
  •     پدربزرگ و مادربزرگ – (شرایط اعمال می شود)
  •     خواهر و برادر، خواهر زاده ها یا برادر زاده ها، نوه یا نوه هایی که یتیم هستند، زیر 18 سال ندارند و ازدواج نکرده اند یا در یک رابطه نمی باشند.
  •     از بستگان شما در هر سن یا رابطه که دارای شرایط خاص دولت کانادا است
  •     همراهان بستگان فوق (به عنوان مثال، همسر، شریک زندگی و فرزندان وابسته آنها).

در صورت داشتن اقامت دائم کانادا، اقوام شما این امکان را خواهند داشت که بتوانند با حمایت مالی شما به زندگی، کار و تحصیل در کانادا بپردازند. شما با داشتن شرایط لازم می توانید اقوام خود را به کانادا بیاورید. شما برای آنکه خانواده خود را همراه داشته باشید باید در ابتدا حتما یکی از شرایط زیر را داشته باشید.

 

  •     شهروندی کانادا داشته باشید.
  •     اقامت دائم کانادا را دریافت کرده باشید.
ویزای-پیوست-فرزندان-در-کانادا

کسی که در کانادا اقامت دائم و یا شهروندی دارد، می تواند برای همسر یا شریک زندگی خود درخواست ورود به کانادا را بدهد. در کانادا شریک زندگی به شخصی از هر جنسیتی (از جمله شرکای همجنسگرا) گفته می شود که حداقل 1 سال با متقاضی زندگی کرده باشد. لازم است اطلاعات مشابه متقاضی در فرم درخواست ویزا برای شریک زندگی نیز ارائه شود.

 

این برنامه یکی از مهمترین برنامه های اقامتی کانادا می باشد و ورود به کانادا با این برنامه ورودی بسیار آسان و متداول است.

 

اگر شما واجد شرایط هستید، می توانید از همسر، شریک یا فرزندان وابسته خود برای دریافت اقامت دائم کانادا حمایت مالی کنید.

 

برای آنکه بتوانید همسر و شریک زندگی خود را در کانادا به همراه خود داشته باشید باید:

 

  •     از آنها حمایت مالی کنید.
  •     اطمینان حاصل کنید که آنها به کمک اجتماعی دولت نیاز نخواهند داشت.

در برنامه اقامتی کانادا که از آگوست 2014 اجرا شده است، فرزندان وابسته زیر 19 سال این امکان را خواهند داشت که درخواست ویزای همراه کانادا را بدهند.

 

اما همچنین در شرایطی که شما کودکانی با معلولیت های جسمی و یا روانی دارید که امکان زندگی مستقل برای آنها دشوار است، شامل گروه با شرایط خاص و بهداشتی می شوند و برای این افراد برای ورود به کانادا، محدودیت سنی در نظر گرفته نشده است. قبلاً اینطور بوده است که کودکان زیر 22 سال نیز این امکان را داشتند که به کانادا ورود کنند اما اکنون قوانین کاملا تغییر کرده است.

 

بر اساس قوانین کانادا یک کودک وابسته یا غیر مستقل، عبارت است از کودکی که زیر 19 سال سن دارد و همچنین همسر یا شریک زندگی ندارد. هر فرزندی از شما که در هر سنی بوده و به دلیل نقص جسمی یا نقص روحی به شما یا همسرتان وابستگی مالی داشته باشد کودک وابسته شما می تواند اطلاق می شود.

 

اگر فرزندان وابسته شما یا همسرتان دارای فرزندان وابسته دیگری باشند، فرزندان وی نیز این امکان را خواهند داشت که با حمایت مالی به کانادا ورود کنند.

والدین تنها در صورتی که فرزندان آنها اقامت دائم یا شهروندی کانادا را داشته باشند، می توانند با حمایت مالی به کانادا ورود کنند.

 

اما در این میان موارد نادری نیز وجود دارد که والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ این امکان را دارند که اگر بتوانند نشان دهند که در شرایط سختی زندگی می کنند و دلایل قانع کننده بشردوستانه را نشان دهند، آنها نیز این امکان را خواهند داشت که به سادگی با هر برنامه اقامتی از طریق فرزندان خود به کانادا ورود داشته باشند.

 

شرایط دریافت ویزای والدین کانادا

به منظور حمایت از والدین، پدربزرگ و مادربزرگ خود برای آنکه بتوانند به کانادا ورود کنند شما باید حداقل اقامت دائم کانادا را داشته باشید و یک قرارداد حمایتی بین خود را امضا کنید که در آن آمده باشد که:

  • شما این امکان را خواهید داشت که در صورت لزوم از آنها پشتیبانی مالی انجام دهید. مثلاً در زمانی که اگر آنها بیکار شوند، شما می توانید برای یک دوره بین 3 تا 10 سال هزینه های زندگی آنها را تامین کنید.
  • والدین یا مادربزرگ و پدربزرگ شما باید تمام اقدامات لازم را که موجب تأمین مالی خودشان می شود را انجام دهند.
 

محدودیت برای دریافت ویزای والدین کانادا

در صورتی که شما یکی از شرایط زیر را داشته باشید دولت کانادا به شما این امکان را نخواهد داد که از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود بتوانید حمایت مالی کنید و آنها نمی تواند از طریق شما به کانادا ورود داشته باشند.

  • شما نتوانسته اید که از شرایط حمایت مالی برای یکی از اقوام خود در گذشته، پیروی کنید.
  • شما از دستورات دادگاه، مانند دستور حمایت از فرزند، کوتاهی کرده باشید.
  • تا به حال از دولت کانادا مزایا و یا حمایت مالی دریافت کرده باشید (به جز حمایت از معلولیت).
  • شما پیشتر به جرم خشونت فیزیکی و یا جنسی یا هرگونه جرمی علیه یکی از بستگان خود محکوم شده باشید.
  • تا به کنون پرداخت های خود را انجام نداده اید و یا اینکه در پرداخت های خود به دولت کانادا دیرکرد داشته اید و در پرداخت وام کوتاهی کرده باشید.
  • شما هم اکنون در حال سپری کردن دوره زندانی خود هستید.
  • از لحاظ دولت کانادا در حال حاضر شما یک ورشکسته اعلام شده اید.
ویزای-پیوست-کانادا

مزایای دریافت ویزای خانواده کانادا

با کمک ویزای خانواده کانادا، شهروندان کانادایی و کسانی که اقامت دائم کانادا را دارند این امکان را خواهند داشت که از اعضای خانواده خود حمایت مالی داشته باشند:

  • ویزا حمایت مالی از خانواده
  • ویزای نامزدی استانی بر اساس خانواده
  • سوپر ویزا برای والدین یا مادربزرگ ها و پدربزرگ ها
  • ویزای وابسته
  • ویزای همسر، ویزای شریک زندگی
 

در هر دسته از ویزا انتظاراتی خاص وجود دارد به نحوی متقاضی باید آن شرایط را نیز داشته باشد تا  اداره اقامت کانادا به طور مناسب درخواست ویزای حمایت مالی خانواده را مورد تایید قرار دهد.

 

حامیان مالی باید این شرایط را داشته باشند:

  • باید دعوت نامه را برای یکی از اعضای خانواده خود که از وی حمایت مالی خواهد شد، ارسال کنند.
  • شما باید توافق نامه ای را امضا کنید که تایید می کند که هر دو طرف شما مسئولیت های متقابل و تعهدات دو طرفه را رعایت خواهید کرد.
  • شما باید تعهدنامه ای را امضا کنید که نشان می دهد که شما قادر خواهید بود که نیازهای اساسی اعضای خانواده تان را که به کانادا ورود کرده اند تأمین کنید و از آنها حمایت مالی داشته باشید.

درخواست حمایت مالی برای بستگان یتیم شما که زیر 19 سال سن دارند نیز یکی از مهمترین برنامه های اقامتی کانادا است. اعضای خانواده شما مانند برادر، خواهر، خواهرزاده، برادرزاده یا نوه می توانند در صورتیکه شرایط یک کودک یتیم را داشته باشد با کمک شما به کانادا ورود داشته باشند. حمایت از بستگان شما شامل همان شرایط و محدودیت های مشابهی می شود که برای حمایت والدین شما به کار می برده اید.

علاوه بر روش هایی که ذکر شده است، شما به طور معمول می توانید یک کودک زیر 19 سال را به فرزند خواندگی (تحت رعایت قوانین مربوط به فرزندخواندگی) قبول کنید.

با قبول کردن یک فرزند خوانده، می توانید برای ورود وی به کانادا از وی حمایت مالی داشته باشید.

ویزی-پیوست-به-خانواده-کانادا

شما تنها باید داشتن اقامت دائم و شهروندی کانادا نیز این امکان را که خانواده خود را به کانادا بیاورید را نخواهید داشت. شما این امکان را خواهید داشت که تحت انواع ویزای موقت نیز خانواده خود را با خود به کانادا بیاورید و آنها را نیز در کنار خود داشته باشید.

ویزای همراه کار کانادا

شما در صورتی که پیشنهاد کاری طبق لیست مشاغل قانونی و مورد نیاز کانادا از سوی کارفرمای کانادایی داشته باشید این امکان را دارید که با خانواده خود به کانادا ورود کنید. شما با داشتن مجوز کار کانادا، این امکان را دارید که همسر و فرزندان وابسته خود را همراه خود در کانادا داشته باشید.

 

اگر فرزندان شما در سنی هستند که باید در مدرسه تحصیل کنند، آنها بدون داشتن مجوزهای جداگانه این امکان را خواهند داشت که با حمایت مالی شما در مدارس این کشور تحصیل کنند. اگر هم فرزندان شما در سنی هستند که باید به دانشگاه بروند نیز آنها با داشتن شرایط لازم می توانند بدون هیچ مشکلی در موسسات آموزشی و دانشگاهی کانادا ثبت نام داشته باشند.

 

همسر یا شریک زندگی شما نیز از مهمترین افرادی است که می تواند با شما به کانادا ورود کند. وی در کانادا ممکن است که واجد شرایط درخواست مجوز کار آزاد باشد. همسر شما می تواند با داشتن ویزای همراه کانادا برای هر کارفرمایی در کانادا به کار بپردازد.

هزینه برنامه های کانادا از آوریل 2020، تغییر کرده است، اما این در حالی است که هزینه برنامه حمایت مالی از خانواده به نوعی بدون تغییر باقی مانده است.

 

برای بررسی درخواست ویزای خانوادگی کانادا، هزینه پردازش و هزینه “حق اقامت دائم” باید پرداخت شود. هزینه بررسی این درخواست قابل استرداد نیست. هزینه های بررسی و حق اقامت دائم (RPRF) به شرح زیر است:

 

  • حمایت از اعضای خانواده بالای 22 سال = 550 دلار کانادا / بزرگسالان
  • حمایت از اعضای خانواده زیر 22 سال = 150 دلار کانادا / فرزند
  • هزینه حق دریافت اقامت دائم  = 500 دلار کانادا / بزرگسال و برای کودک غیر وابسته زیر 22 سال.

همراه داشتن خانواده خود در کانادا یکی از بهترین اتفاقاتی است که می تواند در زمان مهاجرت کاری شما به این کشور بیفتد. شما تحت برنامه های گوناگون اقامت دائم و یا موقت مانند ویزای کار کانادا یا تحصیل، می توانید به کانادا ورود کنید و خانواده خود را نیز همراه داشته باشید.

کیفیت بالای سیستم آموزشی کانادا

کانادا از لحاظ شاخص های آموزشی از کیفیت بالایی برخوردار است. در واقع این بدان معناست که وقتی فرزندان شما با ویزای همراه تحت حمایت مالی شما به کانادا سفر می کنند، می توانند دانش خود را در بهترین مدارس کانادا در بالاترین حد حفظ کنند. علاوه بر این، فرزندان شما با تحصیل در بهترین کشور دنیا مطمئناً آینده ای درخشان را پیش روی خود چه در کانادا یا دیگر نقاط جهان خواهند داشت.

هزینه پایین زندگی در کانادا

شما چه با ویزای اقامت دائم، موقت و یا توریستی به کانادا سفر کرده باشید، قطعا نگران هزینه های خود در کانادا خواهید بود. اما خبر خوب به شما این است که کانادا یکی از مقرون به صرفه ترین کشور های جهان برای زندگی می باشد.

کشور کانادا با هزینه بسیار کم در جهان رتبه اول استاندارد زندگی را نیز دارد. از این رو این امکان را خواهید داشت که با کمترین هزینه از کیفیت بالای زندگی در این کشور بهره لازم را نیز ببرید.

کیفیت بالای زندگی در کانادا

گفته می شود که کانادا یکی از بالاترین کیفیت های زندگی را در جهان در اختیار دارد. شما با مهاجرت کاری خود به همراه خانواده به کانادا این امکان را نیز خواهید داشت که در بهترین کشور دنیا زندگی کنید. ویزای خانوادگی به شما و خانوادتان کیفیت زندگی در کانادا که بسیار بالاست را هدیه می کند.

نرخ پایین جرم و جنایت در کانادا

همانطور که تا به کنون متوجه شده اید کانادا در شاخص کیفیت زندگی رتبه اول را در اختیار دارد و این در حالی است که در مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته که کیفیت بالای زندگی را دارند، از لحاظ شاخص بزهکاری نیز کشوری بسیار امنی می باشد.

در کانادا با شما با همان روشی رفتار خواهد شد که با یک شهروند کانادایی نیز برخورد خواهد شد. بنابراین، شما با حمایت مالی از خانواده خود این امکان را نیز خواهید داشت که فضای امن و پایدار را برای خانواده خود تامین کرده باشید.

جامعه چند فرهنگی کانادا

یکی از بهترین و با شرف ترین جوامع جهان بی شک کانادایی ها هستند. مردم کانادا افرادی بسیار صادق بوده و با آنها شما احساس راحتی را خواهید داشت.

مردم کانادا برخلاف مردم بسیاری از کشور های پیشرفته جهان به هیچ عنوان نژاد پرست نمی باشند. کانادایی ها از فرهنگ های مختلفی تشکیل شده اند و انجمن های مهاجران در این کشور به خوبی فعالیت دارند.

یکی از بزرگترین جوامع مهاجر در کانادا، ایرانی ها هستند. شما در کانادا به راحتی می توانید در تمام شهر ها غذای ایرانی پیدا کنید و حتی در بعضی محلات کانادا مردمی بسیاری را خواهید دید که به زبان فارسی صحبت می کنند.

پاسپورت-کانادا

سوالات متداول

از مهمترین شرایطی که لازم است که شما برای دریافت شهروندی کانادا داشته باشید شامل؛ داشتن اقامت دائم کانادا، زندگی در کانادا 3 سال از 5 سال گذشته، ثبت مالیات و عدم تخلف مالیاتی، قبولی در آزمون تابعیت کانادا، مهارت در زبان انگلیسی می باشد.

ویزای پیوست به خانواده یکی از انواع ویزا است که شما می توانید و این امکان را خواهید داشت که با دریافت ویزای اقامت موقت و یا دائم، خانواده خود را برای همراهی با خود به کانادا بیاورید.

افرادی که می توانند همراه شما به کانادا ورود کنند و ویزای کانادا را دریافت کنند شامل نوه، پدربزرگ و مادربزرگ، همسر، فرزندان، والدین، خواهر و برادر و اقوام دیگر مانند خواهرزاده یا برادرزاده هستند.

فرم مشاوره زیر رو پُر کنید تا شرایطتون آنلاین بررسی بشه و با شما تماس گرفته بشه 

نظرات کاربران

guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کارشناس مهاجرت
کارشناس مهاجرت
پاسخ به  soroush
2 سال قبل

سلام خیر در صورتی که مجرد باشن و زیر 19 سال سن داشته باشن میتونن با خانواده همراه بشن

soroush
soroush
2 سال قبل

سلام. یعنی اگه خواهرزاده ام ازدواج کرده باشه، نمیشه ویزای پیوست به خانواده در کانادا دریافت کنه؟

کارشناس مهاجرت
کارشناس مهاجرت
پاسخ به  آقای صبوری
2 سال قبل

سلام خیر برای ویزای تحصیلی امکان همراه وجود نداره . مگر با هزینه شخصی یکی از والدین به مدت محدود بتونن همراهتون بیان .

آقای صبوری
آقای صبوری
2 سال قبل

سلام خسته نباشید اگر فرزندمون مشغول تحصیل در کانادا باشه… ویزای پیوست به خانواده در کانادا به پدر و مادر تعلق میگیره؟ یا فقط به یکی از والدین؟

بخش سوالات کاربین

مقالات پیشنهادی