ویزای کار استرالیا

ویزای کار استرالیا

شرایط و امتیازات لازم برای اخذ ویزای کار استرالیا در این مقاله توضیح داده شده است. انواع ویزای کار و مدارک مورد نیاز نیز توضیح داده شده است. کشور استرالیا یک مقصد بسیار محبوب برای متخصصان و افراد داری مهارت های بالا است که مایل به شروع زندگی جدید در یک کشور دیگر هستند. اقتصاد استرالیا در طول سال های اخیر با وجود بحران های شدید اقتصادی که سایر کشورها را فراگیر شده است همچنان پابرجاست و منجر به تقاضای زیاد برای افراد ماهر شده است.

 

افراد ماهر که مایل به کار دائم در استرالیا هستند، براساس سیستم مبتنی بر امتیاز ارزیابی می شوند این امتیازها براساس تجربه کاری، مدارک تحصیلی و مهارت زبان رتبه می شود. راه های دیگر اقامت در استرالیا شامل اقامت خانوادگی استرالیا و برنامه های بشردوستانه است.

 

برنامه اقامت استرالیا برای سال های ۲۰۱۵-۲۰۱۶ حداکثر ۱۹۰،۰۰۰ مکان را در اختیار شما قرار می دهد که ۱۲۸.۵۵۰ نفر از آنها از طریق اقامت براساس مهارت و تجربه وارد این کشور می شوند – مانند ویزای مستقل ماهر استرالیا. سیستم اقامت استرالیا برای افرادی که سابقه کاری، شرایط سنی، همچنین سایر شرایط لازم را دارا هستند، فرصت های طلایی را فراهم آورده است.

فرم مشاوره رایگان

ویزای کار ۴۸۲

ویزاهای کاری موقت استرالیا مانند ویزای کار ۴۸۲ و ویزای کار هالیدی مارکر که زیر کلاس ۴۱۷، ممکن است در بسیاری موارد گزینه های بهتری نسبت به ویزاهای دائم باشد.

توضیحات کامل درباره ویزای 482 استرالیا را در این مقاله می توانید مطالعه کنید.

ویزای کار هالی دِی مارکر (زیر کلاس ۴۱۷)

گزینه ای بسیار مناسب و محبوب برای مهاجرت کاری به استراليا در رنج سنی جوانان از سراسر جهان است، این ویزا به افراد در درنج سنی ۱۸ تا ۳۰ ساله اجازه می دهد که در هنگام کار برای تکمیل درآمد خود، اقامت در استرالیا به صورت طولانی را در داشته باشند.

 

انواع ویزاهای کاری استرالیا
از آنجایی که استرالیا مقصدی فوق العاده جذاب برای افراد ماهر محسوب می شود، تحت برنامه Skillselect متقاضیان کارگر ماهر می توانند ویزای اقامت دائمی استرالیا را بدست آورند. با استفاده از مدارک تحصیلی، تجربه کاری و مهارت زبان برای اینکه قادر به برقرای ارتباط با کارفرما و سایرین باشد می توان برای این نوع ویزا اقدام کرد.

برنامه “اقامت براساس مهارت (Skillselect) “برای کلیه کارگرانی که دارای مهارت موردنظر کشور استرالیا هستند قابل اقدام است. این سیستم دارای 5 زیرشاخه ویزا است و دارای امتیاز است. متقاضیان اقامت در استرالیا باید حداقل 60 امتیاز از جدول امتیازات اقامت ماهر (Skillselect) را در نظر بگیرند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای اسکیل وورکر استرالیا

تعدادی از موارد اساسی وجود دارد که متقاضیان اقامت باید در نظر بگیرند تا در برنامه GSM در نظر گرفته شوند. اگرچه این یک لیست جامع از کلیه معیارهای ارزیابی کشور استرالیا نیست، اما معیار خوبی از حداقل شرایطی که متقاضیان باید مطابق آن باشند، ارائه می دهد:

چنانچه متقاضی نتواند این شرایط اساسی را برآورده کند، بنابراین نمی تواند در پروسه اسکیل وورکر شرکت کند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای اسکیل وورکر استرالیا

آزمون رایگان امتیاز استرالیا

اقامت عمومی استرالیا را بصورت آنلاین امتحان کنید تا ببینید آیا به اندازه کافی قادر هستید امتیازهای ویزای اسکیل ورکر دریافت کنید یا خیر.

شرایط سنی

متقاضی اقامت در استرالیا باید هنگام درخواست، باید زیر ۵۰ سال سن داشته باشد.

زبان انگلیسی

متقاضی اقامت باید در زبان انگلیسی توانایی کافی برای کار در استرالیا (حداقل در سطح صالح) داشته باشد. این توانایی از طریق سیستم بین المللی تست زبان انگلیسی اندازه گیری می شود.

صلاحیت ها

متقاضی اقامت باید مهارت ها و مدارک خود را که توسط مقام ارزشیابی مربوطه که برای شغل کاندید شده است ارائه دهد.

کاندیدای شغلی

وقتی متقاضی اقامت برای ویزای کار اقدام می کند، که متناسب با مهارت ها و مدارک تحصیلی متقاضی است. شغل کاندید شده متقاضی باید در لیست مشاغل مهارتی یافت شود.

ارزیابی مهارت

قبل از درخواست، باید مهارت های متقاضی اقامت به استرالیا را توسط مقام ارزشیابی استرالیا که برای شغل کاندید شده ارزیابی گردد.

ارزیابی سلامت

متقاضی باید تحت ارزیابی پزشکی قرار بگیرد و نشان دهد که از نظر جسمی و روانی در سلامت است.

ارزیابی شخصیت

متقاضی باید از شخصیت خوبی برخوردار باشد، معمولاً این به معنی بررسی سابقه کیفری است.

امتیاز بندی برنامه اقامت اسکیل وورکر استرالیا

سیستم Skillselect دارای امتیازاتی است که متقاضیان برای معیارهای مختلف از سن تا تجربه کاری امتیاز کسب می کنند. متقاضیان برای گرفتن ویزای خود باید حداقل ۶۰ امتیاز کسب کنند. به تفصیل درباره نحوه اعطای امتیاز برای ویزاهای Skillselect توضیح داده شده است. با آزمون رایگان امتیازبندی آنلاین اقامت عمومی استرالیا می توان دریافت که به اندازه کافی امتیاز به متقاضی اقامت تعلق می گیرد یا خیر.

شاخص های امتیازبندی

  • شغل کاندید شده
  • سن
  • مهارت در زبان انگلیسی
  • اشتغال فرد ماهر
  • شایستگی های تحصیلی
  • شایستگی های شهروندان استرالیایی
  • مطالعه منطقه ای
  • مهارت های زبان جامعه
  • مهارت ها و مهارت های همسر / شریک زندگی
  • سال کاری
  • کاندیدها و حمایت مالی (فقط زیرمجموعه ۱۹۰ و ۴۸۹)

کاندید شغل

قبل از تاریخ ۱ ژوئیه ۲۰۱۱، به متقاضیان امتیازات مربوط به مشاغل نامزد مشخص اهدا می شد. با این حال، برای واجد شرایط بودن برای درخواست با برنامه اقامت نیروی ماهر، متقاضیان هنوز هم باید بسته به نوع ویزای خود باید حامی مالی خود را معرفی كنند. و همچنین باید مهارت های متقاضی توسط مقام ارزشیابی مربوطه برای شغل ارزیابی گردد.

متقاضیان می توانند از طریق ویزای زیر برای یک شغل در لیست اسکیل ووکر اقدام نمایید

  • ویزا موقت تحصیلات تکمیلی (زیر کلاس ۴۸۵) (فقط کارشناسی ارشد)
  • ویزا مستقل مهارت (طبقه ۱۸۹)
  • ویزای ماهرانه (زیرمجموعه ۸۸۷)

متقاضیان ویزاهای زیر باید یک شغل را در لیست مشاغل حمایت شده متحدین (CSOL) معرفی کنند:

  • مهارتی – کاندید(زیر کلاس ۱۹۰) ویزا
  • مهارتی – ویزا کانید یا حمایت شده موقت (زیرمجموعه ۴۸۹)
  • ویزای کار موقت (مهارتی) (زیر کلاس ۴۵۷)

سن مناسب برای اخذ ویزای کار استرالیا

متقاضیان با توجه به اینکه در کدام گروه سنی در زمان درخواست خود قرار می گیرند نمره می گیرند و افراد بین ۲۵ تا ۳۲ سال بیشترین امتیاز را کسب می کنند. در حالی که افراد ۴۵ ساله و بالاتر هیچکدام را کسب نمی کنند.

 

امتیازهای سنی به قرار زیر است:

  • ۱۸-۲۴ ۲۵ امتیاز
  • ۲۵-۳۲ ۳۰ امتیاز
  • ۳۳-۳۹ ۲۵ امتیاز
  • ۴۰-۴۴ ۱۵ امتیاز
  • ۴۵-۴۹ ۰ امتیاز

مهارت زبان انگلیسی در ویزای کار استرالیا

اکثر متقاضیان Skillselect ملزم به شرکت در آزمون بین المللی سیستم تست زبان انگلیسی (IELTS) هستند. افرادی که از کشورهای انگلیسی زبان و متقاضیانی که دارای مدرک درجه سوم (معادل مدرک لیسانس استرالیا یا مدرک بالاتر) از دانشگاهی هستند که انگلیسی زبان اصلی آنها باشد، نیازی به دادن آزمون مهارت انگلیسی ندارند. برای متقاضیان کسب امتیاز برای مهارت های زبان انگلیسی برتر یا ماهر، کلیه متقاضیان باید آزمون آیلتس را بگذرانند.

مهارت زبان انگلیسی در ویزای کار استرالیا

مهارت زبان انگلیسی (نمره آیلتس)

  • برتر (نمره IELTS از ۸ یا بیشتر) = ۲۰ امتیاز
  • با مهارت (نمره آیلتس ۷ یا بیشتر)= ۱۰ امتیاز
  • شایسته (نمره IELTS از ۶ یا بیشتر)= ۰ امتیاز

امتیاز سابقه کار در ویزای کار استرالیا

به متقاضیان برای تجربه اشتغال در یک حرفه، چه در استرالیا و چه در کشور دیگری، امتیاز داده می شود. مهارت باید در یک شغل اعلام شده در لیست مشاغل ماهر استرالیا یا شغلی باشد که ارتباط نزدیکی با کسب امتیاز برای اشتغال فرد حاذق داشته باشد و باید طی ده سال گذشته بوده باشد.

 

امتیازها به طور جداگانه برای تجربه کاری ماهرانه در استرالیا و جاهای دیگر کسب می شود امتیاز هر دو جدول را می توان با هم ترکیب کرد، اما حداکثر اعطای امتیازات برای اشتغال ماهر ۲۰ امتیاز است.

امتیاز مدت اشتغال نیروی کار ماهر در استرالیا (ظرف ده سال گذشته)

  • ۱ سال = ۵ امیتاز
  • ۳ سال = ۱۰ امتیاز
  • ۵ سال = ۱۵ امتیاز
  • ۸ سال = ۲۰ امتیاز

امتیاز طول مدت کار ماهرانه خارج از استرالیا (طی ده سال گذشته)

  • ۳ سال = ۵ امتیاز
  • ۵ سال = ۱۰ امتیاز
  • ۸ سال = ۱۵ امتیاز

امتیاز مدرک تحصیلی در ویزای کار استرالیا

امتیازات فقط برای بالاترین مدرک تحصیلی متقاضی اعطا می شود. برای به دست آوردن امتیاز، هر مدرک تحصیلی باید مربوط به شغل اعلام شده متقاضی باشد و باید با مدارک تحصیلی استرالیا قابل مقایسه باشد. این امر معمولاً در طول ارزیابی مهارت های شغلی نامزد متقاضی تأیید می شود.

امتیاز مدرک تحصیلی در ویزای کار استرالیا

صلاحیت ها

  • دکترا = ۲۰ امتیاز
  • مدرک لیسانس یا کارشناسی ارشد = ۱۵ امتیاز

امتیاز تحصیل در استرالیا در اخذ ویزای کار استرالیا

در صورت تکمیل مدارک تحصیلی استرالیا از یک موسسه آموزشی استرالیا، به متقاضیان ۵ امتیاز تعلق می گیرد. این مدرک تحصیلی را باید از یک موسسه استرالیا کسب کرده باشد. دوره تحصیل باید حداقل دو سال طول داشته باشد.

مدارک تحصیلی کسب شده در استرالیا

هر مدرک تحصیلی، دیپلم یا مجوز تجاری که حداقل ۲ سال به تحصیل در استرالیا منجر شده باشد.

مدارک تحصیلی کسب شده در استرالیا

ما در مطلب ویزای ۴۹۴ استرالیا نیز اطلاعات مفیدی آماده‌ کرده‌ایم. آن را هم از دست ندهید.

سوالات متداول

متقاضیان با توجه به اینکه در کدام گروه سنی در زمان درخواست خود قرار می گیرند نمره می گیرند و افراد بین ۲۵ تا ۳۲ سال بیشترین امتیاز را کسب می کنند. در حالی که افراد ۴۵ ساله و بالاتر هیچکدام را کسب نمی کنند.

 

اکثر متقاضیان Skillselect ملزم به شرکت در آزمون بین المللی سیستم تست زبان انگلیسی (IELTS) هستند.

ویزا موقت تحصیلات تکمیلی (زیر کلاس ۴۸۵) (فقط کارشناسی ارشد)

ویزا مستقل مهارت (طبقه ۱۸۹)

ویزای ماهرانه (زیرمجموعه ۸۸۷)

فرم مشاوره زیر رو پُر کنید تا شرایطتون آنلاین بررسی بشه و با شما تماس گرفته بشه 

نظرات کاربران

guest
6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شقایق میرخانی
شقایق میرخانی
پاسخ به  ترانه
1 ماه قبل

سلام ترانه عزیز وقتتون بخیر
بله ویزای تحصیلی استرالیا قابل تبدیل به ویزای کاری استرالیا هستش و در صورتی که بتونید جاب آفری پیدا کنید میتونید ویزای تحصیلیتون رو به کاری تبدیل کنید.

شقایق میرخانی
شقایق میرخانی
پاسخ به  مینا
1 ماه قبل

سلام مینا عزیز وقتتون بخیر
بسته به سنتون و نمره زبانتون اگر امتیازتون به 65 امتیاز از 100 امتیاز برسه میتونید اقدام بکنید یعنی باید سن ترجیحا زیر 40 سال باشه و نمره زبان آیلتستون حداقل بالای 6 و حدودا آیلتس 7 باشه.

شقایق میرخانی
شقایق میرخانی
پاسخ به  صحرا امینی
1 ماه قبل

سلام صحرا عزیز وقتتون بخیر
برای راه اندازی یک بیزینس در کشور مورد نظر حتما باید بودجه لازم برای این موضوع رو داشته باشید و حداقل باید حدود ۱۰۰ هزار دلار سرمایه داشته باشید.

صحرا امینی
صحرا امینی
1 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
من ۲۰ سال سن دارم 6 سال کارگاه تولیدی انواع نبات و سوهان کار کردم اما هیچ مدرکی ندارم. میخواسم ببینم میتونم برای راه اندازی کارگاه به یکی ازین کشورها مهاجرت کنم .

ترانه
ترانه
1 ماه قبل

سلام من به تازگی از یکی از دانشگاه های استرالیا فارغ التحصیل شدم، آیا میتونم ویزای تحصیلیم رو به ویزای کار استرالیا تبدیل کنم؟

مینا
مینا
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید، من مدرک ارشد در رشته صنایع غذایی و 10 سال سابقه کار دارم، میتونم برای ویزای کار استرالیا امیدوار باشم؟

بخش سوالات کاربین

مقالات پیشنهادی