کارآفرینی در استرالیا

کارآفرینی در استرالیا

استرالیا یکی از بهترین اقتصاد های جهان را در اختیار دارد و از لحاظ شاخص های کیفیت زندگی در بین کشور های برتر جهان می باشد. از همین رو استرالیا به یکی از مقاصد اصلی مهاجرت کاری در میان متقاضیان از سراسر جهان تبدیل شده است. جریان جدید مهاجرت کاری به استرالیا که مورد استقبال بسیاری از آنها قرار گرفته است، ویزای کارآفرینی می باشد. کسانی که در استرالیا نوآوری داشته و بتوانند سرمایه گذاری تجاری خود را اجرا کنند، ویزای کارآفرینی اعطا می شود. حتی این امکان وجود دارد که کارآفرینان با استعداد بالا و شرکت های نوپا با پشتوانه مالی شخص یا شرکتی ثالث به واسطه نامزدی یک استان اقامت دائم استرالیا را نیز دریافت کنند.

 

برای تمام افرادی که قصد دارند از طریق ویزای کارآفرینی در استرالیا مهاجرت کاری کنند ویزای 4 ساله در نظر گرفته شده است. برنامه کارآفرینی استرالیا برای نوآوران زیر 55 سال می باشد. متقاضیان این ویزا باید نشان دهند که انجام فعالیت کارآفرینی آنها برای اقتصاد استرالیا مؤثر بوده و قصد فعالیت دائم در این کشور را نیز دارند.

 

اگر شما قصد دارید که با برنامه کارآفرینی در استرالیا به این کشور مهاجرت کاری کنید و به سوالات خود در مورد شرایط کارآفرینی در استرالیا، هزینه کارآفرینی در استرالیا و ویزای کارآفرینی در استرالیا پاسخ داده شود این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

فرم مشاوره رایگان

آنچه خواهید خواند:

کارآفرینی-در-استرالیا

جغرافیا و اقتصاد استرالیا

استرالیا با مساحتی بالغ بر 7،617،930 کیلومتر مربع کوچکترین قاره، ششمین کشور بزرگ جهان و بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه به حساب می آید. استرالیا قاره ای بسیار خشک است و حدود 35 درصد از این کشور با دوره های بی باران روبرو می باشد. تقریباً چیزی در حدود 20 درصد از زمین های استرالیا تحت تسلط بیابان ها و مناطق نیمه خشک قرار گرفته است.

 

جمعیت استرالیا بیش از 22،000،000 نفر می باشد که شامل بومیان استرالیایی و افرادی از نژادها، مذاهب و فرهنگ های مختلفی است که به واسطه متقاضیانی از سراسر جهان شکل گرفته است.

 

کشور استرالیا از اقتصادی قدرتمند برخوردار است و بسیار توسعه یافته می باشد و می توان گفت وضعیت اشتغال و درآمد در استرالیا بسیار خوب است. از نظر تولید ناخالص داخلی استرالیا رتبه دوازدهم جهان  و از لحاظ صادرات نیز یکی از برترین کشور های جهان می باشد و در رتبه بیستم قرار گرفته است.

 

در کنار داشتن ثروت بسیار زیاد، استرالیا را می توان به جرات یکی از کارآفرین ترین کشورهای جهان نامید. تحقیقات جدید نشان می دهد که استرالیا به 84 درصد از کارآفرینان متقاضی، پاسخ مثبت داده است. این موجب شده که استرالیا سومین کشور جهان باشد که احساس خوبی نسبت به کارآفرینی دارد.

 

استرالیا تنها 3 درصد از فنلاند و دانمارک که در صدر جدول قرار دارند اختلاف داشته و 14 درصد بالاتر از میانگین جهانی است.

شرایط-کار-افرینی-در-استرالیا

کارآفرینی در استرالیا چگونه است؟

دولت استرالیا پیوندهای بسیار خوب و قوی با بازارهای آسیایی و غربی دارد. دولت این کشور کارآفرینان خارجی را تشویق می کند تا ایده های خلاقانه خود را به عمل تبدیل کنند.

 

به بیان ساده، کارآفرینی در استرالیا یکی از چندین برنامه اقامتی این کشور است که به متقاضیان کارآفرین این اجازه را می دهد تا در فعالیت های کارآفرینی شرکت داشته باشند. این می تواند شامل مواردی مانند راه اندازی یک محصول جدید و یا گسترش یک شرکت موجود در بازار بین المللی باشد.

 

دولت استرالیا حتی اگر شما بنیانگذار شغلی هم که نباشید این امکان را به شما می دهد که همچنان واجد شرایط دریافت ویزای کارآفرینی استرالیا قرار بگیرید.

 

با این حال، به یاد داشته باشید که ویزای مناسبی برای فعالیت خود دریافت کنید. اگر فعالیت پیشنهادی شما بیشتر به یک فعالیت تجاری شباهت داشته باشد، ویزای تجاری دریافت کنید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید که در یک فعالیت حسابداری در استرالیا فعالیت داشته باشید، بهتر است که درخواست ویزای تجاری استرالیا را بدهید.

انواع ویزای کارآفرینی در استرالیا

ویزاهای سرمایه گذاری استرالیا

برای انکه فعالیت کارآفرینی خود را در استرالیا آغاز کنید، این امکان را دارید که برای یکی از دو نوع مختلف ویزای کارآفرینی در استرالیا درخواست دهید. مهمترین ویزا های کارآفرینی استرالیا شامل ویزای زیر کلاس 188 (جریان کارآفرینی)و ویزای زیر کلاس 132 (جریان سرمایه گذاری) تقسیم می شود.

 

اینکه آیا شما باید برای ویزای 188 یا 132 برای کارآفرینی درخواست خود را ارائه کنید، بستگی بسیار زیادی به مواردی مانند میزان بودجه مورد نظر شما برای کارآفرینی و تواناییتان در زبان انگلیسی دارد.

پیشنهاد می شود که برای اطلاع از ویزای مناسب برای خود و خانوادتان از ارزیابی کارشناسان  ما در موسسه کاریابی بین المللی کاربین استفاده کنید. 

 

ویزای 188 کارآفرینی استرالیا

ویزای 188 یک ویزای موقت است که به شما امکان انجام فعالیتهای کارآفرینانه مطابقت با قوانین در استرالیا را می دهد. شما با این ویزا این امکان را دارید که برای حداکثر 4 سال و 3 ماه در استرالیا اقامت داشته باشید. پس از آن، شما این امکان را دارید که بتوانید ویزای خود را به ویزای کارآفرینی دائم استرالیا تبدیل کنید.

 

در صورتی که شما درخواست ویزای 188 را بدهید باید 4،045 دلار استرالیا هزینه درخواست ویزای خود را پرداخت کنید. اگر قصد داشته باشید که یکی از اعضای بالای 18 سال خانواده خود را در برنامه ضمیمه کنید، هزینه درخواست شما برای آنها 2025 دلار خواهد بود. برای اعضای زیر 18 سال خانواده خود نیز باید 1010 دلار استرالیا هزینه درخواست ویزا بدهید.

 

اگر یکی از اعضای خانواده بالای 18 سال شما که قصد دارد به استرالیا ورود کند نتواند ثابت کند که به زبان انگلیسی مسلط است باید هزینه دیگری پرداخت شود. هزینه اضافی درخواست اینگونه ویزا به 4890 دلار نیز می رسد.

 

مدت زمانی که طول می کشد که ویزای 188 استرالیا مورد بررسی از زمان استانداردی بهره مند نیست. برای درخواست ویزای 188 بر اساس تجربه، شما باید بین 18 تا 24 ماه منتظر بمانید.

 

ویزای 132 سرمایه گذاری استرالیا

ویزای 132 سرمایه گذاری استرالیا یک ویزای با اقامت دائم است که به شما این امکان را می دهد تا یک شرکت جدید در استرالیا ایجاد کرده و یا در یک فعالیت کارآفرینی موجود شرکت داشته باشید. شما این امکان را دارید که اعضای خانواده خود را به عنوان بخشی از درخواست ویزای 132 استرالیا همراه خود در این کشور داشته باشید.

 

هزینه درخواست ویزای سرمایه گذاری  132 استرالیا چیزی در حدود 7855 دلار استرالیا می باشد. شما اگر قصد دارید که اعضای بالای 18 سال خانواده خود را نیز در برنامه بگنجانید باید، 3،930 دلار آمریکا هزینه این ویزا را نیز پرداخت کنید. این در حالی است که برای اعضای خانواده زیر 18 سال که در برنامه شما ضمیمه هستند باید 1،960 دلار استرالیا پرداخت کرده باشید.

 

اگر شما و یا یکی از اعضای بالای 18 سال خانوادتان تسلط به زبان انگلیسی نداشته باشد شما باید هزینه اضافی درخواست این ویزا را نیز پرداخت کنید. هزینه اضافی اینگونه ویزا برای شخص شما 9،795 دلار استرالیا است. این در حالی است که 4،890 دلار استرالیا نیز باید برای اعضای بالای 18 سال خود که توانایی مکالمه به زبان انگلیسی را ندارند نیز پرداخت کرده باشید.

 

همچنین برای بررسی این ویزا نیز هیچ زمان استانداردی در نظر گرفته نشده است. اما مانند درخواست ویزای 188، معمولا مدت زمانی که برای درخواست این ویزا ممکن است که سپری شود چیزی بین 18 تا 24 ماه می باشد.

مزایای کارآفرینی در استرالیا

از مهمترین مزایای کارآفرینی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • امکان ایجاد یک کسب و کار جدید یا توسعه تجارت فعلی و/یا سرمایه گذاری در کشور استرالیا.
  • امکان داخل و خارج شدن از استرالیا.
  • امکان همراهی اعضای خانواده تان با شما به استرالیا.
  • دریافت اقامت دائم استرالیا با درخواست ویزای نوآوری و سرمایه گذاری.
  • دسترسی به سیستم بهداشتی استرالیا مشابه شهروندان این کشور
  • امکان استفاده از سیستم آموزشی بسیار با کیفیت استرالیا برای خود و خانوادتان
کار-آفرینی-در-استرالیا

مراحل دریافت ویزای کارآفرینی استرالیا

دریافت ویزای کارآفرین استرالیا، نیز مانند درخواست ویزای تجاری استرالیا، معمولا شامل سه مرحله می شود. با این حال، شما برای آنکه واجد شرایط دریافت ویزای 188 استرالیا باشید، نیازی ندارید که امتیازات لازم را دریافت کرده باشید.

برای ارسال درخواست ویزای 188 یا 132 استرالیا شما باید این مراحل را سپری کرده باشید:

 

1-       ارائه ابراز علاقه (EOI) از طریق Skillselect استرالیا

2-       درخواست نامزد شدن از یک آژانس دولتی استانی و یا سرزمینی در استرالیا

3-       درخواست برای دریافت ویزای 188 یا 132 استرالیا

مدت زمان ویزای کارآفرینی استرالیا

ویزای کارآفرینی استرالیا یک ویزای موقت 4 ساله است. پس از آنکه شما در استرالیا عملیات تجاری خود را آغاز کردید، این امکان را دارید که از طریق ویزای زیر کلاس 888 برای ایجاد کسب و کار نوآوری و سرمایه گذاری در این کشور درخواست اقامت دائم خود را نیز بدهید.

 

برای دریافت اقامت دائم استرالیا شما باید حداقل 2 سال در استرالیا با ویزای کارآفرینی خود زندگی کرده باشید. شما این امکان را دارید که با قرار گرفتن تحت حمایت دولت ایالتی یا منطقه ای بتوانید ویزای زیر کلاس 888 دائمی خود را نیز دریافت کنید.

شرایط کارآفرینی در استرالیا

همه متقاضیان که قصد فعالیت کارآفرینانه در استرالیا را دارند باید شرایط زیر را داشته باشند:

 

  • شما توسط یک دولت استانی و یا منطقه ای در استرالیا مورد حمایت قرار گرفته باشید.
  • مسلط به زبان انگلیسی باشید.
  • شما باید زیر 55 سال سن داشته باشید. مگر اینکه به دولت استانی و یا سرزمینی نشان دهید که برای استان یا منطقه که در آن قصد فعالیت خواهید داشت، می توانید مؤثر باشید.
  • توافق نامه حداقل 200،000 دلار برای تأمین بودجه ایجاد یک سرمایه گذاری در استرالیا.
  • حداقل 30 درصد سود مالکیت در سرمایه گذاری در اختیار شما باشد.
  • انجام یا پیشنهاد فعالیت کارآفرینی در استرالیا به صورت دائم.

 

فعالیتهای واجد شرایط کارآفرینی در استرالیا

برای آنکه شما بتوانید تحت نام این برنامه به استرالیا مهاجرت کاری کنید باید سرمایه گذاری پیشنهادی شما در استرالیا شامل یکی از موارد زیر باشد.

  • سرمایه گذاری و یا تجاری سازی یکی از  محصولات یا خدمات خود در استرالیا.
  • مشارکت در توسعه یک شرکت یا فعالیت تجاری در یک استان و منطقه استرالیا
 
 

دولت استرالیا به برخی از فعالیتهایی که نمی توانند به اندازه کافی نوآورانه تلقی شوند اجازه فعالیت کارآفرینی را نمی دهد. فعالیت هایی که در استرالیا نمی توانند تحت نام کارآفرینی کار کنند شامل موارد زیر می شوند.

  • خرید کامل یک کسب و کار و یا حق امتیاز آن.
  • فعالیتهایی که شامل حوزه املاک و مستغلات می شود.
  • شرکت های کاریابی و اینکه به استخدام نیروی کار برای کارفرمایان می پردازند.
کارافرینی-استرالیا

توضیحات کامل درباره ویزای کار استرالیا را در این مقاله می توانید مطالعه کنید.

هزینه کارآفرینی در استرالیا

برای آنکه شما واجد شرایط کارآفرینی باشید باید حداقل 200،000 دلار را بتوانید از یک یا چند منبع دریافت کنید تا بودجه کافی برای فعالیت خود داشته باشید. این منابع عبارت است از:

 

  • آژانس های مشترک المنافع برای کارآفرینی در استرالیا.
  • دولت های استانی و منطقه ای
  • سازمانهای تحقیقاتی و دانشگاهی که با بودجه عمومی فعالیت می کنند.
  • سرمایه گذاران که تحت مشارکتهای محدود سرمایه گذاری یا مشارکت محدود سرمایه اولیه ثبت نام کرده باشند.
 

طبق قرارداد تأمین مالی شما باید 12 ماه پس از آغاز فعالیت حداقل 10 درصد از وجوه سرمایه گذاری را دریافت کنید.

شرط سنی کارآفرینی در استرالیا

کارآفرینی از لحاظ سنی در استرالیا به دو قسمت تقسیم می شود. یکی این است که در زمان دریافت دعوتنامه ویزای 188 استرالیا زیر 55 سال سن داشته باشید.

 

یا اینکه شما از طریق آژانس های دولتی استانی استرالیا یا منطقه ای استرالیا که نامزد شده اید، تشخیص داده شود که فعالیت کارآفرینی شما برای استان می تواند همراه با مزیت های اقتصادی استثنایی همراه باشد. 

 

در حالی که هر استان و مناطق استرالیا هر کدام دارای اختیار برای اعطا نامزدی برای افراد بالای 55 سال هستند، اما همه آژانس های دولتی استانی و سرزمینی در استرالیا بدون دلیل این را اجرا نمی کنند.

 

اگر شما کارآفرینی هستید که بیش از 55 سال سن دارید بهتر است که پیش از آنکه درخواست خود را بدهید، در مورد قوانین هر یک از استان های دولتی استرالیا بیشتر تحقیق کنید.

 

شما می توانید برای بررسی شرایط خود و یا کسب اطلاع از قوانین کارآفرینی در هر یک از استان ها استرالیا با کارشناسان ما در موسسه کاریابی بین المللی کاربین در تماس باشید.

انواع-کار-آفرینی-در-استرالیا

زبان برای کارآفرینی در استرالیا

یکی از مهمترین شرایط دریافت ویزای کارآفرینی، داشتن مدرک زبان و گواهی اثبات توانایی شما برای مکالمه به زبان انگلیسی است.

 

متقاضیان ویزای 188 برای آنکه مهارت خود را به زبان انگلیسی نشان دهند باید حداقل نمره 6 را در هر یکی از گروه های آزمون زبان آیلتس شامل، خواندن، نوشتن، مکالمه و شنیداری را کسب کرده باشند.

اقامت دائم استرالیا با ویزای کارآفرینی

به منظور دریافت اقامت دائم استرالیا از طریق کارآفرینی، متقاضی باید اسنادی را نشان دهد که مبنی بر موفقیت وی در فعالیتهای کارآفرینی بوده باشد.

 

معیار “موفقیت” در کارآفرینی از نظر دولت استرالیا ترکیبی از “عوامل کلیدی در موفقیت” و “عوامل حمایت کننده موفقیت” می باشد.

 

در همین راستا، متقاضی دریافت ویزای کارآفرینی استرالیا باید نشان دهد که حداقل دارای دو عامل کلیدی موفقیت و یا یک عامل موفقیت کلیدی و سه عامل حمایت کننده موفقیت را به همراه خود دارد.

 

عوامل کلیدی موفقیت عبارتند از:

 

  • استخدام دو یا چند استرالیایی، که اقامت دائم استرالیا را دارند یا دیگر عوامل واجد شرایط؛
  • داشتن گردش مالی سالانه شرکت به میزان حداقل 300،000 دلار در سال؛
  • ثبت اختراع؛
  • دریافت بودجه یا سرمایه گذاری متداوم در فعالیت کارآفرینی خود؛
  • ایجاد مشارکت کسب و کار خود با یک موسسه آموزشی و یا دانشگاه ؛ یا
  • فروش پروژه کارآفرینی به یک سرمایه گذار دیگر به مبلغ 2 میلیون دلار.
 

عوامل حمایت کننده مؤثر در موفقیت شما عبارتند از:

 

  • تنوع بخشیدن به سایر زمینه های تجاری در فعالیت های کارآفرینانه و سرمایه گذاری خود؛
  • دریافت بیانیه موفقیت از نامزد دولت ایالتی یا منطقه ای؛
  • دریافت حمایت مالی و اسپانسرینگ از بخش شرکتی؛
  • کمک به حداقل دو کسب و کار یا راه اندازی حداقل یک کسب و کار دیگر؛ 
  • دریافت جوایز یا تقدیر رسمی دولتی از استان و یا منطقه استرالیا؛
  • به سرمایه اجتماعی استرالیا چیزی را افزایش داده و یا کمکی کرده باشید.
ویزای-کارافرینی-استرالیا

نتیجه گیری

استرالیا یکی از برترین اقتصاد های جهان را در اختیار دارد و از این رو سالانه شاهد ورود بسیاری از متقاضیان برای کار و زندگی به این کشور است. یکی از محبوبترین شیوه های مهاجرت کاری به استرالیا از طریق دریافت ویزای کارآفرینی است.

 

استرالیا دو نوع عمده ویزای کارآفرینی به نام های ویزای کارآفرینی 188 و 132 را دارا می باشد. اغلب ویزاهای کارآفرینی استرالیا با دریافت اقامت دائم در این کشور همراه هستند. شما با استفاده از حمایت مالی شخص ثالث و نامزدی استانی و با داشتن طرح کارآفرینی مولد برای اقتصاد این کشور می توانید ویزای کارآفرینی استرالیا را دریافت کنید.

 

برای دریافت ویزای کارآفرینی تنها کافی است که در حدود 4000 دلار هزینه کنید. مدت زمان بررسی ویزای کارآفرینی استرالیا نیز بین 18 تا 24 ماه می باشد.

با مطالعه مطلب کار در استرالیا اطلاعات کامل‌تری به‌دست خواهید آورد.

سوالات متداول

هنگام ثبت درخواست ویزای کارآفرینی استرالیا شما می توانید در استرالیا یا خارج از این کشور باشید. درخواست ها فقط باید به صورت آنلاین از طریق سیستم SkillSelect انجام شده باشد.

به طور کلی استرالیا کشوری ثروتمند است. استرالیا از نظر میزان متوسط ​​درآمد هر خانوار در رتبه پنجم جهان قرار دارد. این می توان این معنا را داشته باشد که شهروندان این کشور قادر هستند که پول زیادی خرج کنند و این راه را برای تجارت و کارآفرینی هموارتر می کند.

شما برای راه اندازی کسب و کار خود در استرالیا باید در ابتدا ساختار تجارت خود را انتخاب کنید. برای شماره تجاری استرالیا (ABN) درخواست خود را ارائه دهید و نام کسب و کار خود را نیز طبق شرایط لازم ثبت کنید. پس از اینکه نام دامنه خود را نیز ثبت کردید منبع تامین مالی خود را نیز مشخص کنید. برای مالیات در استرالیا ثبت نام کنید و حالا شما یک کارآفرین در استرالیا هستید.

حقوق یک کارآفرین در استرالیا به طور میانگین در حدود 100،000 دلار در سال است. کمترین میزانی که کارآفرینان توانید با کارآفرینی خود در استرالیا کسب می کنند 50،000 دلار در سال می باشد.

استرالیا یکی از معدود کشور های جهان است که از کارآفرینان در هر شرایطی شدیدا استقبال می کند. اما در پاسخ به سؤال شما باید بگوییم که بله، شما این امکان را دارید که با ویزای دانشجویی یک کسب و کار جدید در استرالیا به راه بیاندازید.

بیشتر مهاجران برای کارآفرینی شهر سیدنی را انتخاب می کنند. سیدنی به عنوان شهری شناخته می شود که اغلب کسانی که در این شهر زندگی می کنند مهاجر بوده و خارج از استرالیا متولد شده اند. سیدنی نه تنها میزبان تعدادی از جوامع مهاجر است، بلکه به علت اینکه تعدادی بسیاری از موسسات آموزش عالی و شرکت های بین المللی در این شهر قرار دارند و یکی از ثروتمندترین استان های استرالیا می باشد می تواند شهر مناسبی برای کارآفرینی شما باشد.

راه اندازی یک کسب و کار در کشوری مانند استرالیا بسیار آسان تر از دیگر نقاط جهان می باشد. به گفته بانک جهانی، تکمیل فرایندهای رسمی کارآفرینی در استرالیا تنها کمتر از سه روز به طول خواهد انجامید، این در حالی است که در دیگر کشورهای جهان این روند بسیار طولانی است.

بله – شما این امکان را دارید که تنها با کارآفرینی و یا سرمایه گذاری در استرالیا اقامت دائم این کشور را نیز دریافت کنید.

خیر – شما با خرید یا مالکیت خانه یا مواردی مشابه آن امکان دریافت اقامت دائم استرالیا را نخواهید داشت.

فرم مشاوره زیر رو پُر کنید تا شرایطتون آنلاین بررسی بشه و با شما تماس گرفته بشه 

نظرات کاربران

guest
6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کارشناس مهاجرت
کارشناس مهاجرت
پاسخ به  Saba
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
بله

Saba
Saba
1 سال قبل

فرانشیز زیرمجموعه ویزای کارآفرینی قرار میگیره؟

کارشناس مهاجرت
کارشناس مهاجرت
پاسخ به  احمد سرداری
1 سال قبل

در این نوع ویزا امکان مهاجرت اعضای خانواده تان با شما به استرالیا وجود داره

احمد سرداری
احمد سرداری
2 سال قبل

خسته نباشید وقتتون بخیر
برای فرزند چطور هستش؟ یعنی بعد از این که ویزای کارآفرینی گرفتم فرزندم رو با چه شرایطی میتونم بیارم؟

کارشناس مهاجرت
کارشناس مهاجرت
پاسخ به  آقای بهرام
2 سال قبل

معمولا حداکثر تا 6 ماه بعد میتونید برای همسرتون اقدام کنید

آقای بهرام
آقای بهرام
2 سال قبل

سلام خسته نباشید…چه مدت پس از گرفتن ویزای کارآفرینی در استرالیا میتونم همسرم رو هم بیارم پیش خودم؟

بخش سوالات کاربین

مقالات پیشنهادی