کار در اروپا

کار در اروپا

کار در اروپا، به طور کلی چشم انداز بسیار خوبی دارد و همین مسئله باعث شده است این روزها دلیل مهاجرت بسیاری از افراد به این قاره، اشتغال و کار باشد. اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که به خاطر کار و موقعیت های شغلی موجود در اروپا قصد مهاجرت کاری به آن را دارید، این مقاله را از دست ندهید. قبل از پرداختن به موضوع کار و آمار های جالب مربوط به کار در اروپا لازم است که با این قاره بیشتر آشنا شویم.

فرم مشاوره رایگان

آنچه خواهید خواند:

قاره اروپا

اروپا، دومین قاره کوچک جهان می باشد که کشور هایی چون روسیه، آلمان، انگلستان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، نروژ، ایرلند، لوکزامبورگ، دانمارک، استرالیا، سوئد، سوئیس، آیسلند و ده ها کشور دیگر را در خود جای داده است.

روسیه بزرگترین کشور موجود در قاره اروپا است که از لحاظ مساحتی ۳۹ درصد و از لحاظ جمعیتی ۱۵ درصد قاره اروپا را تشکیل داده است. آلمان، قدرتمند ترین کشور اتحادیه اروپا از لحاظ اقتصادی است که ۴ تریلیون تولید ناخالص داخلی دارد و بعد از آن کشورهای انگلستان و فرانسه با تولید نا خالص داخلی حدود ۸/۲ تریلیون در رده دوم و سوم قرار دارند. البته به طور کلی، اروپا از لحاظ اقتصادی بسیار قدرتمند است چرا که بسیاری از شرکت های بزرگ و برتر جهان در اروپا قرار دارند و بیشتر کشورهای اروپایی به خاطر راحتی کار در معامله های اقتصادی، واحد یورو را برای خود انتخاب کرده اند.

بخش عمده جمعیت اروپا به ویژه در بخش اروپای غربی که شامل ۹ کشور آلمان، اتریش، بلژیک، سوئیس، فرانسه، لوکزامبورگ، لیختن اشتاین، موناکو و هلند می شود، بالاترین سطح کیفیت زندگی را دارند.

قاره اروپا

چشم انداز کار در اروپا

کار در قاره اروپا به متقاضیان خارجی کمک می‌کند تا با فرهنگ‌ها، سنن و آداب‌ورسوم منحصربه‌فرد در هر نقطه از اروپا آشنا شوند و تجربیات کاری پایدار و عالی در زندگی کسب کنند. کارکردن در کشورهای این منطقه از کره زمین، متقاضیان بااستعداد و پرتلاش را در برابر دنیایی پر از فرصت‌های مختلف شغلی قرار می‌دهد که هرکدام زندگی افراد را به سمت هیجان‌انگیزتری می‌کشاند.

استراتژی اروپا در سال ۲۰۲۳ بر رشد هوشمندانه، پایدار و فراگیر برنامه ریزی شده است تا اقتصاد اتحادیه اروپا به خوبی مقاوم شود و همچنین قدرت بیشتری پیدا کند. از این رو اروپا به گونه ای برنامه ریزی کرده است تا اشتغال را در تمامی کشور های خود افزایش بدهد. البته به طور کلی بازار کار اتحادیه اروپا از سال ۲۰۰۲ به طور مداوم پویایی مثبتی را نشان می دهد.

جالب است بدانید که با توجه به افزایش جمعیت کهن سال اروپا، اشتغال افراد ۲۰ تا ۶۴ سال به ویژه زنان، از اولویت های اصلی استراتژی اروپا در سال ۲۰۲۳ است.

اصولاً قاره اروپا به تعادل بین زندگی و کار معروف است و این شهرت برای میلیون‌ها نفری که این قاره را خانه خود می‌دانند، بسیار مهم است. اصول اساسی استاندارد در این قاره سبز پهناور به‌گونه‌ای است که آزادی، دموکراسی و برابری موجب برقراری صلح در ابعاد گسترده‌ای می‌شود. کشورهای موجود در اروپا ساعات کاری ۳۵ ساعته در طول هفته دارند و نرخ پایین بیکاری حتی بعد از شیوع کرونا در دنیا نیز در این قاره ۶.۴ درصد باقی ماند و از این نظر قاره اروپا در رده دوم دنیا قرار دارد.

چگونگی پیدا کردن کار در اروپا

انجام کار در خارج از کشور برای تضمین استانداردهای خوب یک زندگی مناسب، بسیار مهم است در نتیجه قبل از مهاجرت به هر یک از کشور های اروپایی، لازم بدانید که در آن کشور چگونه برای خود کار پیدا کنید. قبل از اینکه به جستجوی کار در کشور اروپایی مورد نظرتان بپردازید، لازم است که با توجه به مدارک تحصیلی و توانایی هایی که دارید، زمینه فعالیت خود را انتخاب کنید و سپس به جستجو کار در اروپا بپردازید.

یکی از راه های معتبری که می توانید از طریق آن شغل مورد نظر خود را پیدا کنید، مراجعه به سایت های کاریابی معتبری چون Indeed ، CareerBuilder و Monster می باشد. مراجعه به پرتال اختصاصی کار اتحادیه اروپا نیز می تواند یکی از راه های عالی باشد و شما را به شغل دلخواهتان برساند. شما در این پرتال می توانید شغل های مورد نیاز هر کشور در اروپا را مشاهده کنید. اگر شغل انتخابی شما در پرتال شغلی کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید، وجود داشته باشد، روند مهاجرت شما ساده تر و آسان تر است.

شغل های مورد نیاز اروپا

نکته قابل‌تأمل در خصوص مشاغل پرتقاضا در قاره اروپا این است که تقریباً هر شرکت و یا اداره‌ای در اروپا برای دیجیتالی کردن روند کاری خود اشتیاق قابل‌ملاحظه‌ای نشان می‌دهد؛ ازاین‌رو تقاضا برای متخصصان فناوری اطلاعات و کامپیوتر فضای بسیار زیادی را در اروپا دربرگرفته است. بااین‌وجود، طبق گزارشات منتشر شده در سال ۲۰۲۳، رشته های زیر بیشترین تقاضا در رابطه با استخدام متخصصان را در اروپا دارند:

  • هوش مصنوعی
  • رباتیک
  • امنیت شبکه
  • بازاریابی و فروش
  • کامپیوتر
  • پزشکی
  • مکانیک
  • برق
  • و سایر رشته هایی از این قبیل

به ترتیب کشور های آلمان، انگلستان و اسپانیا، بیشترین تقاضا را برای استخدام متخصصان در سال ۲۰۲۳ دارند.

شغل های مورد نیاز اروپا

یافتن شغل مناسب برای مهاجران غیراروپایی

حقیقت این است که با وجود فرصت‌های شغلی بسیار زیاد در اروپا، اگر به‌عنوان یک خارجی که ملیتی غیراروپایی دارید اقدام به شغل یابی کنید، اکثر شرکت‌ها و ادارات مستقر در اروپا تنها زمانی شما را جذب خواهند کرد که متخصصان مورد نیازشان را در بین اروپاییان پیدا نکنند؛ چرا که ادارات موظف‌اند ابتدا از بین اروپاییان متخصصان مورد‌نیاز خود را جذب کنند. اگر از قبل دارای تابعیت اروپایی هستید و یک شهروند اروپا محسوب می‌شوید، این مسئله برای شما وجود نخواهد داشت و همچون یک اروپایی‌الاصل در مشاغل این کشور استخدام خواهید شد. خبر خوب دیگر برای متقاضیان کار در اروپا کمبود مهارت‌های اساسی در کشورهای اروپایی است. همچنین نمودار منفی جمعیت اروپا نشان‌دهنده نیاز مبرم این بخش از کره زمین به متخصصان ماهر در زمینه‌های مختلف است.

این مسئله در استخدام خارجیان در قاره اروپا بسیار مؤثر است. شما می‌توانید از طریق مشورت با مشاوران مؤسسه کاریابی کاربین، از کمبود مهارت‌های مختلف در کشور اروپایی مورد نظرتان آگاه شوید و سپس برای استخدام در ادارات معتبر اقدام به ارسال رزومه خود کنید. فراموش نکنید که شانس استخدام متخصصان خارجی در شرکت‌های چندملیتی مستقر در سراسر اروپا بسیار بیشتر خواهد بود و فرصت بهتری برای مهاجران فراهم می‌کند. چنین شرکت‌هایی ترجیح می‌دهند متقاضیان غیراروپایی را استخدام کنند تا هم به زبان انگلیسی مسلط بوده و هم مهارت و تجربه کافی داشته باشند.

نکات قابل توجه در مورد کار در اروپا

برای اینکه بتوانید در اروپا مشغول کار شوید، باید بعد از پیدا کردن شغل مورد نظرتان، نسبت به اخذ ویزای کار اقدام کنید. اگر سن شما کمتر از ۳۰ سال باشد، پیدا کردن شغل مورد نظرتان در اروپا و مهاجرت به کشور مورد نظرتان، روند ساده تری دارد. شرایط کار در اکثر کشور های اروپایی یکسان است، اما شرایط کاری بین دسته های شغلی مختلف، متفاوت است.

با توجه به استراتژی که اروپا به طور کلی برای خود تدوین کرده است، تمام کشور های اروپایی تعهد جدی برای بهبود شرایط کاری خود دارند و از این رو همه کشورهای اروپایی به ویژه آلمان در تلاش اند تا کیفیت کاری و مزایای شغلی هر کار را افزایش دهند.

یکی از سیاست هایی که سالیان سال است، کشور های اروپایی در رابطه با کار به طور جدی به آن عمل می کنند، برابری حقوق زن و مرد در محیط کار است.

نکات قابل توجه در مورد کار در اروپا

وجود مشاغل انگلیسی‌زبان در اروپا

وقتی صحبت از کار در قاره اروپا به میان می‌آید بسیاری از مهاجران به‌خصوص افراد غیراروپایی به سمت مشاغل انگلیسی‌زبان متمایل می‌شوند؛ چرا که یادگیری و تسلط این زبان ساده‌تر است و موقعیت‌های بیشتری را در اختیار این افراد قرار می‌دهد. کار در اروپا برای کارکنان بینشی بسیار فراتر در خصوص تکنیک‌های شغلی به ارمغان خواهد آورد که برای کارفرمایان بسیار جذاب خواهد بود. در برخی از کشورهای اروپایی صحبت کردن به زبان انگلیسی بسیار مرسوم‌تر از سایر کشورها است. لهستان یکی از این کشورها به شمار می‌رود و شمار بالای افرادی که در آن به انگلیسی صحبت می‌کنند، اعجاب‌انگیز است. روشن است کار کردن در چنین کشوری، هم موجب بهره‌مندی شما از مزایای کار در اروپا می‌شود و هم هدف شما برای یافتن یک شغل انگلیسی‌زبان را تحقق می‌بخشد.

زندگی در کشوری به زیبایی یونان می‌تواند از نظر یافتن یک شغل انگلیسی زبان نیز پراهمیت جلوه کند. در یونان بیش از نیمی از مردم به زبان بین‌المللی انگلیسی صحبت می‌کنند. آلمان نیز به‌عنوان یک کشور سازماندهی شده و منظم فرصت‌های شغلی هیجان‌انگیزی برای خارجیان مسلط به زبان انگلیسی دارد. یکی از اصلی‌ترین مزایای کار در آلمان حقوق بسیار بیش‌تر در ازای کار کوتاه‌تر نسبت به سایر نقاط اروپا است.

به‌عنوان آخرین کشور برای یافتن کار انگلیسی زبان باید کشور اسپانیا را به شما معرفی کنیم. اسپانیا غنی از فرهنگ و شاداب است. وجود موقعیت‌های شغلی مناسب، گرانی زندگی در این کشور را خنثی می‌کند؛ بنابراین اگر به دنبال یافتن مشاغل انگلیسی هستید می‌توانید روی کشورهای نام‌برده‌شده بیش از سایر نقاط در قاره اروپا حساب باز کنید.

آمار های جالب مربوط به کار در اروپا

  • ۸۳ درصد جمعیت اروپا کارمند هستند و ۱۷ درصد جمعیت اروپا کارفرما هستند.
  • شایع ترین مشکلات مربوط به شرایط ضعیف کار در اروپا عبارتند از: کمر درد (حدود ۳۰ درصد کارمندان)، استرس (حدود ۲۸ درصد کارمندان) و درد های عضلانی (حدود ۱۷ درصد کارمندان).
  • ۲۳ درصد متخصصان، ۴ روز کاری خود در سال را به خاطر مشکلاتی که از شرایط ضعیف کاری پیدا کرده اند، از دست می دهند.
  • سرعت کار در چند سال اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است.
  • انجام کار تکراری و یکنواخت بسیار در اروپا متداول است، اما به طور جدی سعی دارند استقلال کاری بیشتری به افرادی که کار های یکنواخت انجام می دهند، اعطا کنند.
  • کامپیوتر بخش مهمی از مشاغل اروپایی شده است.
  • ۳۲ درصد افراد شاغل در طی سال، از طرف کمپانی که در آن کار می کنند، در کلاس های آموزشی شرکت می کنند.
آمار های جالب مربوط به کار در اروپا

نتیجه گیری

 کار در قاره اروپا یکی از این انگیزه‌ها است که بسیاری از جوانان به خصوص جوانان ایرانی را به خارج از مرزها می‌کشاند. در این مقاله تلاش کردیم مهم‌ترین مسائل و نکته‌های موجود در خصوص این موضوع را شرح دهیم تا علاقه‌مندان با خواندن این مطلب بتوانند درباره این تصمیم بیشتر اطلاعات داشته باشند؛ اما فراموش نکنید اگر تمایل دارید برای کار در اروپا مهاجرت کنید، بایستی پیش از مهاجرت با متخصصان مجرب و کارکشته‌ای مشورت کنید. مؤسسه کاریابی کاربین با دارا بودن کادری با تجربه در خدمت شما است تا مشاغل مورد نیاز  و متناسب با شرایط شما را در اروپا پیدا کند.

سوالات متداول

کشور های آلمان، انگلستان و اسپانیا

۸۳ .درصد جمعیت اروپا کارمند هستند و ۱۷ درصد جمعیت اروپا کارفرما هستند

فرم مشاوره زیر رو پُر کنید تا شرایطتون آنلاین بررسی بشه و با شما تماس گرفته بشه 

نظرات کاربران

guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سیمین فلاحتی
سیمین فلاحتی
1 ماه قبل

درود، برای کار در اروپا میخوام اقدام کنم، مهندس آی تی هستم، کدوم کشور میتونم راحت تر اقامت دائم بگیرم؟

شایان
شایان
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر، من جوشکارم، 15 سال سابقه کار و 38 سال سن دارم، برای کار در اروپا کدوم کشور برای من مناسبتره؟

بخش سوالات کاربین

مقالات پیشنهادی