کار در استرالیا

کار در استرالیا

کشور استرالیا برای کار یکی از بهترین کشور های جهان است. پایین بودن نرخ بیکاری، بالا بودن درآمد ها و همچنین نزدیک به صفر بودن تورم در این کشور موجب شده است که استرالیا به یکی از محبوب ترین مقصد های مهاجرتی کاری در جهان تبدیل شود. یکی از آسانترین روش های مهاجرت کاری به کشور استرالیا، دریافت ویزای کار این کشور است. دولت استرالیا برنامه های مهاجرت کاری بی شماری برای کسانی که قصد مهاجرت کاری دارند در نظر گرفته است. ما در اینجا قوانین مربوط به کار در استرالیا و مسیرهای دریافت اقامت دائم این کشور و شرایط دریافت ویزای کار استرالیا را توضیح داده ایم. اگر قصد مهاجرت از طریق کار به کشور استرالیا را دارید به هیچ عنوان این مقاله را از دست ندهید.

فرم مشاوره رایگان

آنچه خواهید خواند:

شرایط کار در استرالیا چیست؟

کشور استرالیا برنامه های مهاجرتی کاری بی شماری را برای متقاضیان در نظر گرفته است. این برنامه های مهاجرت کاری بسته به مهارت و ویژگی های شما متفاوت هستند. برای آنکه بدانید که کدام برنامه مهاجرت کاری برای شما مناسب است، می توانید با کارشناسان ما در موسسه کاریابی کاربین در تماس باشید. در مجموع برای شرکت در برنامه های مهاجرتی کار استرالیا شرایط زیر را باید داشته باشید:

  • داشتن مهارت کاری
  • شغل شما در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا باشد
  • پیشنهاد کاری داشته باشید
  •  بیماری نداشته باشید
  •  تسلط به زبان انگلیسی
  • داشتن ۳ سال سابقه کاری
  • سن شما زیر ۴۵ سال باشد
  • با فرهنگ استرالیایی مشکلی نداشته باشید
شرایط کار در استرالیا چیست؟

انواع ویزای کار استرالیا

برای کار در این کشور باید را دریافت کرده باشید. با ویزای کاری استرالیا شما می توانید مجوز اقامت استرالیا را داشته باشید. ویزای کار استرالیا شامل ۴ مورد می شود. دو ویزای موقت و دو ویزای دائم. با ویزای موقت شما می توانید به مدت محدودی در این کشور اقامت داشته باشید، اما شما با ویزای اقامت دائم در کنار داشتن مزایای کاری بی شماری که به شما داده می شود، می توانید به صورت دائم در کشور استرالیا اقامت داشته باشید.

در ادامه مهمترین ویزاهای کار استرالیا را برای شما معرفی کرده ایم:

ویزای زیر کلاس ۱۸۶ و ۱۸۷

(ویزای اقامت دائم حمایت مالی کارفرما) – این ویزا به تمام کسانی که با استفاده از حمایت مالی وارد استرالیا می شوند تعلق می گیرد.

ویزای زیر کلاس ۱۸۹

(ویزای مستقل مهارت کاری) – این ویزا برای کسانی که قصد دارند بدون اسپانسر مالی اقامت داشته باشند در نظر گرفته شده است. متقاضیان در این برنامه مهاجرت کاری بر اساس امتیازی که با رزومه خود کسب کرده اند در رتبه بندی با دیگران می توانند برای اقامت دائم استرالیا اقدام کنند.

ویزای زیر کلاس ۴۵۷

(ویزای کار موقت) – این ویزا به متقاضیانی تعلق دارد که مهارت آنها در استرالیا با کمبود مواجه است. برای دریافت این ویزای کاری داشتن مهارت و سابقه کاری بسیار قابل اهمیت است.

ویزای زیر کلاس ۴۶۲ و ۴۱۷

(ویزای کار در تعطیلات) – این ویزا برای جوانانی در نظر گرفته شده است که علاقه دارند که تعطیلات خود را در استرالیا مشغول به کار شوند. هر ساله تعداد محدودی از این ویزا برای علاقه‌مندان کار در استرالیا صادر می شود.

پیشنهاد می کنم برای کسب اطلاعات بسیار کامل تر درباره این موضوع، حتماً مقاله ویزای کار استرالیا را هم مطالعه کنید.

ویزای حمایت مالی کارفرما استرالیا

ویزای حمایت مالی کارفرما برای متقاضیانی در نظر گرفته شده است که قصد دارند در استرالیا با حمایت مالی کارفرما مشغول به کار شوند. برای تمام کسانی که در استرالیا هستند و اقامت موقت این کشور را دارند می توانند ویزای خود را به این ویزای تغییر دهند. ویزای حمایت مالی کارفرما خود به دو بخش ویزای غیر منطقه ای و ویزای منطقه ای تقسیم می شود.

کارفرمایان در استرالیا برای آنکه از شما حمایت مالی انجام دهند باید اثبات کنند که امکان این که در موقعیت شغلی شما از داخل استرالیا نیروی کار دریافت کنند را ندارند و نیاز دارند که نیروی مورد نظر خود را از خارج استرالیا وارد نمایند.

ویزای حمایت مالی کارفرما استرالیا

ویزای مهارت کاری مستقل استرالیا

یکی از روش های مهاجرت کاری به استرالیا از طریق برنامه مهاجرت مهارت کاری مستقل استرالیا می باشد. برای کار با ویزای مستقل مهارت کاری، کار مورد نظر شما باید در لیست مشاغل مورد نظر استرالیا وجود داشته باشد. این برنامه مهاجرت کاری مبتنی بر امتیاز است و شما در برابر سایرین رتبه بندی می شوید. برای انکه واجد شرایط دریافت این ویزای کاری باشید باید حداقل ۶۰ امتیاز کسب کرده باشید.

اگر شرایط لازم را داشته باشید، برای شما دعوت نامه ای ارسال می شود که شما برای کار در این کشور درخواست دهید. این ویزا همراه با اقامت دائم استرالیا می باشد. شرایط دریافت این ویزا این است که كمتر از ۴۵ سال داشته و مهارت و سابقه کاری نیز داشته باشید.

ویزای کمبود مهارت کاری استرالیا

ویزای کمبود مهارت کاری (TSS) یک ویزای کوتاه مدت دو تا چهار سال است. با داشتن مهارت کاری می توانید با این ویزا در استرالیا مشغول به کار شوید. یکی از شرایط دریافت ویزا مهارت کاری این است که از یک کارفرمای استرالیایی پیشنهاد کاری دریافت کرده باشید. ویزای کمبود مهارت کاری به دو دسته؛ مشاغل مهارت کاری کوتاه مدت (STSOL) و مهارت کاری استراتژیک میان مدت و بلند مدت (MLTSSL) تقسیم می شود. شغل مورد نظر شما در این ویزا باید در لیست مشاغل با کمبود مهارت کاری استرالیا باشد.

ویزای کار در تعطیلات استرالیا

ویزای کار در تعطیلات استرالیا ویزایی موقت بوده و به جوانانی که قصد دارند در تعطیلات خود در کشور استرالیا تا یک سال کار کنند در نظر گرفته شده است. از شرایط دریافت این ویزای کار این است که شما ۱۸ تا ۳۰ سال سن داشته باشید. این ویزا به شما اجازه می دهد که تا در استرالیا اقامت داشته باشید.

کار در استرالیا بدون مدرک زبان

در استرالیا بدون داشتن مدرک زبان این که کار کنید ممکن نیست. مهارت در زبان انگلیسی از شرایط دریافت ویزای کار استرالیا می باشد. کارفرمایان استرالیا از کسانی که مهارت قابل قبولی را در زبان انگلیسی ندارند به هیچ عنوان دعوت به کار نمی کنند. برای کار در کشور استرالیا شما باید مدرک زبان آیلتس ۶.۰ در هر چهار آزمون آن را داشته باشید.

کار در استرالیا بدون مدرک زبان

نحوه دریافت ویزای کار استرالیا

وب سایت اداره مهاجرت کاری استرالیا یا یک موسسه مهاجرت کاری مناسب‌ترین مکان برای اقدام به دریافت ویزای کار کشور استرالیا می باشند. اگر به کار در کشور استرالیا علاقه دارید شما می توانید علاقه خود را از طریق SkillSelect به دولت استرالیا نشان دهید. این درخواست هزینه ای نداشته و تنها کارفرمایان و دولت های استرالیایی در مورد مهارت کاری شما آگاه می شوند و چند سوال مهم در مصاحبه کاری استراليا می پرسند. همچنین ممکن است که از شما اطلاعات یا مدارک بیشتری را پس از درخواست بخواهند که بهتر است که، مدارک مورد نظر را در زمان گفته شده ارائه دهید.

میزان درآمد در استرالیا

طبق آمار رسمی سایت wgea میانگین ​​حقوق کارمندان مرد در کشور استرالیا چیزی در حدود 1982.8 دلار در ماه می باشد. این در حالی است که همتایان خانم آنها مقداری کمتر حقوق نیز دریافت می کنند و به طور متوسط در استرالیا 1744.80 دلار در ماه درآمد دارند. پایتخت استرالیا کانبرا بالاترین میانگین پرداخت حقوق را دارد و این در حالی است که کارمندان در جزیره تاسمانی کمترین میزان حقوق را دریافت می کنند.

مالیات بر درآمد در استرالیا

مالیات در استرالیا به این صورت است که با توجه به میزان درآمد خود هنگام کار در این کشور باید مالیات پرداخت کنید. شماره پرونده مالیاتی در هنگام کار در این کشور لازم است. دریافت شماره پرونده مالیاتی در کشور استرالیا رایگان است و شما می توانید به محض ورود به این کشور پس از دریافت ویزای کار برای آن درخواست دهید. لازم به ذکر است که شما در صورت نداشتن این شماره، باید مالیات بیشتری را پرداخت کنید. پس بهتر است که ظرف ۲۸ روز از شروع کار فرم پرونده مالیاتی را برای کارفرمای خود پر کنید.

سیستم بازنشستگی در استرالیا

بخشی از حقوق شما هنگامی که در استرالیا کار می کنید در یک صندوق بازنشستگی ریخته می شود. برای آنکه شما از این سیستم پرداختی در استرالیا بهره مند شوید باید ۴۵۰ دلار در ماه پرداختی داشته باشید و بیش از ۳۰ ساعت در هفته کار کنید. حتی اگر شما قصد خروج از استرالیا را دارید پولی که کارفرمای شما برای بازنشستگی شما پس انداز کرده است به شما پرداخت خواهد شد.

سیستم بازنشستگی در استرالیا

اقامت دائم استرالیا با ویزای کار

بسیاری از برنامه های مهاجرتی کار در کشور استرالیا با اقامت دائم این کشور همراه است. از آنها می توان به طرح نامزدی کارفرما، ویزای مستقل مهارت کاری و یا ویزای کار طرح حمایت مالی منطقه ای اشاره داشت. اگر اقامت دائم استرالیا را دریافت کنید به شما نیز به مانند دیگر شهروندان این کشور برخوردار خواهد شد. تنها تفاوت این است که شما رأی نمی توانید بدهید و اگر قصد خروج از استرالیا را دارید باید، ویزای کشور ثالث را دریافت کنید.

لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا

بازار کار استرالیا یکی از محبوب ترین بازارهای کار در جهان است و متقاضیان بسیاری برای کار در کشور استرالیا هر ساله به این کشور سفر می کنند. استرالیا نیز برنامه های مهاجرت کاری بی شماری را برای تمام متقاضیان با شرایط متفاوت در نظر گرفته است که با تامین کمبود نیروی خود، رشد اقتصادی خود را تداوم می بخشد. بهترین شغل ها در استرالیا که دولت استرالیا اقدام به جذب نیرو میکند؛ برقکاری، معلمی، جراحی ، معماری، حسابداری، نصابی، کارمند IT، کابینت سازی، مشاور فروش، پرستاری، باغبانی، مهندسی مکانیک، کتابداری، تکنسین آزمایشگاه می باشد.

همچنین بیشترین کسانی که برای کار در این کشور اقدام می کنند تکنسین ها و تاجران و مدیران هستند. از پنج شغل برتری که در سالهای اخیر متقاضیان بسیاری را توانسته به استرالیا جذب کند حسابداری، مهندسی نرم افزار، پرستاری و حسابرسی و معماری بوده است.

مدت زمان بررسی ویزای استرالیا

از چند هفته ها تا بیش از یک سال ممکن است که درخواست ویزای شما طول بکشد. تمام این، بسته به شرایط شما و کنسولگری استرالیا دارد. به طور مثال ویزای نامزدی کارفرما معمولا در طی ۹ ماه پردازش می شود. زمان پردازش ویزای کار استرالیا به تعداد متقاضیان، مدارک ناقص، مدت زمان رسیدگی ادارات دیگر، پیچیدگی پرونده بستگی دارد. اگر هم قصد دارید که بررسی پرونده شما با سرعت بیشتری اعمال شود حتما از طریق آنلاین اقدام کنید.

سخن پایانی

آسانترین راه مهاجرت کاری به استرالیا از طریق کار در این کشور است. برنامه های مهاجرتی کاری بسیاری در استرالیا وجود دارد. استرالیا در بسیاری از مشاغل به علت پیر شدن جمعیت با کمبود نیرو مواجه شده است. اگر سابقه کار همراه با مهارت کاری دارید و زبان انگلیسی شما خوب است به هیچ عنوان مهاجرت کاری به کشور استرالیا را از دست ندهید.

برای درخواست ویزای کار استرالیا شما به یک موسسه کاریابی بین المللی نیاز دارید. موسسه کاریابی بین المللی کاربین با داشتن پرونده های موفق می تواند به شما در کسب ویزای کار این کشور کمک کند.

سوالات متداول

بسته به ویژگی و توانایی های شما برنامه های کاری بی شماری در کانادا وجود دارد. از آنها می توان به ویزای کار در استرالیا، مهارت کاری، ویزای طرح نامزدی کارفرما با حمایت منطقه ای اشاره داشت.

یکی از بهترین روش های پیدا کردن کار در استرالیا استفاده از موسسات کاریابی بین المللی می باشد.

در ابتدا در مورد کلاس ویزای کار خود تصمیم بگیرید. مدارک مورد نیاز خود را جمع آوری کنید و پس دریافت پیشنهاد کاری برای ویزای کار استرالیا اقدام کنید.

تنها ویزای کار هنرمندان نیاز به مدرک تحصیلی ندارد.

بله – شما باید مدرک زبان ایلتس با حداقل نمره ۶ داشته باشید.

فرم مشاوره زیر رو پُر کنید تا شرایطتون آنلاین بررسی بشه و با شما تماس گرفته بشه 

نظرات کاربران

guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدرضا
محمدرضا
1 ماه قبل

سلام افرادی که بالای ۴۵ سال سن دارن میتونن برای کار در استرالیا اقدام کنن؟

سمانه
سمانه
1 ماه قبل

من 35 سالمه و مدرک کارشناسی بیهوشی دارم و 6 سال سابقه کار. چقدر برای کار در استرالیا شانس دریافت ویزا دارم؟

بخش سوالات کاربین

مقالات پیشنهادی