کار در کانادا

کار در کانادا

کار در کانادا مطلبی است که در این مقاله با جزئیات به آن خواهیم پرداخت. نرخ بیکاری در کانادا بسیار پایین است، اما لازم به ذکر است که بازار کار در کانادا بسیار رقابتی است و کارفرمایان در کانادا پیش از در نظر گرفتن متقاضیان خارجی، از سوی دولت کانادا برای استخدام شهروندان کانادایی ترغیب می شوند. کانادا کشوری دو زبانه است و هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی از زبان های رسمی این کشور هستند. اما معمولاً تسلط به زبان فرانسوی تنها برای مشاغل خاص در استان کبک مورد استفاده می باشد. برای کار در این کشور داشتن مدرک زبان نیز می تواند بسیار مفید باشد.

 

اگر بستگان شما در کانادا اقامت دارند، حتما از آنها برای کسب امتیازات لازم استفاده کنید. زیرا داشتن خانواده در کانادا می تواند برای مهاجرت کاری به کانادا امتیازات اضافی را به همراه داشته باشد. اگر می خواهید در مورد شرایط کار در کانادا، مشاغل مورد نیاز در کانادا، نحوه جستجوی کار در کانادا و حقوق آن بدانید این مقاله را از دست ندهید.

فرم مشاوره رایگان

زندگی در کانادا

در جدیدترین گزارش سایت معتبر worldpopulationreview، کانادا از لحاظ شادی و خوشبختی در بین ۱۵۶ کشور جهان رتبه سیزدهم را کسب کرده است. همچنین از نظر خوشبختی ساکنان خارجی متولد شده در این کشور نیز رتبه هفتم از ۱۱۷ کشور را توانسته است بدست آورد. این می تواند برای کسانی که قصد اقامت در کانادا را دارند بسیار دلگرم کننده باشد.

 

به خاطر داشته باشید که کانادا کشوری عظیم است و ده استان و سه سرزمین را در خود جای داده است. بیان کلی در مورد شرایط زندگی در کانادا بسیار دشوار است. به عنوان مثال آب و هوا و فرهنگ در قسمت غربی کانادا از شرق آن کاملا متفاوت است. اگر دوست دارید بیشتر زمان خود را بیرون از منزل بگذرانید و از یک آب و هوای معتدل لذت ببرید، ونکوور می تواند شهر مناسبی برای شما باشد، اگرچه اگر تاب تحمل باران را ندارید این شهر را نادیده بگیرید.

 

در آن سوی کانادا، تورنتو با تابستان های طولانی و گرم، در زمستان دمای منفی ۲۰ درجه را تجربه می کند. شما باید در مورد شهرها یا مکان هایی که احتمالاً قصد کار در آن ها را دارید بیشتر تحقیق کنید. زیرا زندگی در یک استان با استان دیگر کاملا متفاوت است.

زندگی در کانادا

آیا مشاغل زیادی در کانادا وجود دارد؟

نرخ بیکاری در کشور کانادا در مقایسه با سایر کشورهای صنعتی نسبتا پایین است. با توجه به پیری جمعیت، بسیاری از شرکت ها، مهاجرت کاری را راه‌‌ حلی برای رفع نیازهای نیروی کار خود میدانند. برای کار در کانادا، باید مراحل اداری را دنبال کنید تا از وضعیت خوبی برخوردار شوید. اگر در کشور خود حرفه ای هستید، باید مدارک شما توسط سازمان های مربوطه در کانادا تایید شود تا حرفه ای بودن شما به رسمیت شناخته شود.

جستجوی کار در کانادا

اگر به دنبال اقامت کاری در کانادا هستید باید سراغ کارهایی بروید که مدرک تحصیلی و سابقه کاری از ملزومات آن است. کارفرمای کانادایی برای استخدام شما باید LMIA (ارزیابی تأثیر بازار کار) را تهیه کند.

 

این مدرکی است که توسط اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) صادر می شود. به این علت است که استخدام یک کارگر خارجی، تاثیر منفی بر بازار کار کانادا نگذارد. اگر به دنبال شغلی هستید که در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا است، نیاز به مهارت و سابقه کاری دارید. برای کار در کانادا از طریق مهارت کاری شما باید از طریق ویزای اکسپرس اینتری اقدام کنید.

 

مهمترین صنایع در کانادا کشاورزی، انرژی، فناوری، خدمات (به ویژه خرده فروشی، آموزش و بهداشت) و تولید هستند. بانک ها، شرکت های بیمه و خرده فروشی ها بیشترین کارفرمایان را در کانادا در اختیار دارند. از مهمترین شرکت های کانادایی که میتوانید جهت جستجوی کار بررسی کنید، موارد زیر هستند:

 

✔ بانک مونترال
✔ اسکوشیا بانک
✔ جورج وستون
✔ شرکت های Loblaw (بزرگترین خرده فروش مواد غذایی کانادایی)
✔ مگنا بین الملل (تامین کننده خودرو)
✔ شرکت Onex (شرکت سرمایه گذاری سهام خصوصی)
✔ رویال بانک کانادا
✔ بانک تورنتو-دومینیون
✔ تامسون رویترز

کاریابی در کانادا

اگر به‌دنبال کار در کانادا هستید ولی از نحوه و چگونگی آن اطلاعی ندارید، به ادامه مطلب توجه کنید. با تمرکز و انگیزه کافی، امکان یافتن شغل در کانادا در زمینه کاری شما وجود دارد. اما مهم است که به‌طور کامل برنامه‌ریزی کنید. این نکات، بر اساس تجربه و بازخوردهای زیادی از همکاران ما گردآوری شده است. با استفاده از این موارد برای کاریابی در کانادا اقدام کنید.

رزومه
اطمینان حاصل نمایید که پیش از ارسال رزومه خود به کارفرمایان در کانادا، رزومه شما با کیفیت و صحیح نوشته شده باشد. احتمال موفقیت رزومه هایی که با دقت کافی نوشته نشده و به‌جای دستاوردهای شخصی یا تیمی وظایف را لیست میکنند، کمتر است. این نوع رزومه ها مانع از تاثیرگذاری شما میشود و ممکن است که کارفرمایان، شما را قبل از رسیدن به مرحله مصاحبه رد کنند.

 

مطمئن شوید که هدف از کار در شرکت موردنظر را درک کرده اید و مفاهیم ساده را به‌کار بگیرید تا کارفرما را تحت تاثیر قرار دهد. نوشتن رزومه مناسب، اولین قدم برای کاریابی در کانادا است.

 

انتخابگر باشید
در بسیاری از موارد، پاسخ به آگهی های شغلی آنلاین روش مناسبی برای یافتن شغل در کانادا نیست. پس لازم است که در جستجوی شغل انتخابگر باشید. نباید به تعداد زیادی از شرکت‌ها رزومه یکسان ارسال کنید، زیرا مدیران شرکت ها با یکدیگر صحبت و تعامل میکنند.

 

مشتاق بودن
پس از ارسال رزومه با شرکت موردنظر در تماس باشید تا آنها از اشتیاق شما برای بدست آوردن جایگاه شغلی مربوطه آگاه شوند. پاسخ به ایمیل های شرکت پیش و پس از مصاحبه، شما را از سایر نامزدهای متقاضی شغل در کانادا متمایز میکند. همین کارهای به‌ظاهر ساده و حاشیه ای، میتواند منجر به یافتن شغل و کاریابی در کانادا شود.

 

از ابزارهای موجود استفاده کنید
از لینکدین استفاده کنید که یک رسانه اجتماعی برای حرفه ای‌ها است تا تجارب خود را قبل از مصاحبه حضوری به شرکت مربوطه نشان دهند. چه بسا با مطالعه و بررسی صفحه لینکدین به جذب شما راغب شوند. در نتیجه نباید از این ابزار مهم غافل شوید.

 

شبکه سازی را فراموش نکنید
شبکه سازی موثر، به شما این امکان را میدهد که از نظر اجتماعی و حرفه ای، بینش مفید و ارتباطات مهمی به‌دست آورید. از رویدادهای مربوط به حرفه خود مطلع شوید یا از مخاطبین بپرسید که چگونه میتوانید با افراد بیشتری در زمینه کاری خود آشنا شوید. جالب است بدانید که در کانادا بازار کار پنهان وجود دارد. یعنی بیشتر عنوان شغل ها در این کشور به‌طور رسمی و عمومی تبلیغ نمیشوند. به همین دلیل است که شبکه سازی در کانادا برای کاریابی بسیار مهم است.

 

معتبر باشید
حرفه شما ممکن است نیازمند تایید مدارک بین المللی در کانادا باشد. مشاغلی مانند تدریس، فیزیوتراپی، پرستاری و مددکاری اجتماعی به نسبت سایر مشاغل معمولا نیاز به اعتبار بیشتری دارند.

 

اعتمادبه نفس داشته باشید، شما لیاقتش را دارید
مهاجرت کاری به یک کشور جدید یک چالش است. بسیار مهم است که در طول این فرآیند به خود و توانایی‌هایتان اعتماد داشته باشید.

قراردادهای کاری در کانادا

طبق قوانین کانادا قرارداد کاری کتبی یک الزام قانونی نیست، اما به شما توصیه میشود که حتما اینکار را انجام دهید. قراردادها همیشه مفید هستند، زیرا توافق صریح بین کارفرما و کارمند شامل شرایط، مزایا، حقوق، مرخصی و ساعات کار را مشخص میکنند. قرارداد، یک مرجع قابل‌اعتماد برای هر دو طرف است.

 

در کانادا دو زبان انگلیسی و فرانسوی استفاده میشود، اما انتظار میرود که زبان انگلیسی در قراردادها گنجانده شود. البته به‌غیر از استان کبک که زبان اول در آنجا فرانسوی است.

 

قانون کار کانادا، نحوه فسخ قرارداد را مشخص کرده است. بر اساس این آیین نامه، کارفرمایان باید روند فسخ قرارداد را به‌درستی انجام دهند، در غیر این صورت میتواند منجر به شکایت کارمند شود. به‌طور کلی، یک کارمند باید قبل از ترک داوطلبانه کار، ۲ هفته قبل درخواست کتبی خود را به کارفرما تحویل دهد.

قراردادهای کاری در کانادا

قوانین و مزایای کار در کانادا

ساعات کاری
طبق قانون کار کانادا، کارمندان ملزم به پنج روز کار در هفته (دوشنبه تا جمعه) هستند. با این حال، قوانین استانی خاصی در مورد ساعات کاری در سراسر کانادا وجود دارد. به‌عنوان مثال، در برخی استان ها مانند انتاریو، حداکثر ساعات کاری در هفته ۴۸ ساعت است. به‌طور کلی، اکثر استان ها انتظار دارند که کارمندان ۴۰ ساعت در هفته کار کنند.


حق قطع ارتباط
کارفرمایان در استان انتاریو که ۲۵ کارمند یا بیشتر استخدام میکنند، باید سیاستی کتبی در مورد قطع ارتباط با کار داشته باشند. به‌منظور افزایش بهره‌وری و جلوگیری از فرسودگی شغلی با امکان دور شدن از میز و صندلی، این حق در قانون کار کانادا گنجانده شده است تا به نفع کارمندان باشد و تعادل کار و زندگی بهتر را ارتقا دهد.


مزایا
مزایای قانونی خاصی برای کارمندان در کانادا وجود دارد که همه کارفرمایان باید طبق قانون کار کانادا ارائه دهند. این قوانین شامل مواردی مانند مشارکت در طرح بازنشستگی و بیمه اشتغال، ارائه مرخصی استعلاجی قانونی و سایر اوقات مرخصی با حقوق مانند مرخصی زایمان، حق پدری و والدین است. علاوه بر مزایای اجباری که کارفرمایان باید طبق قانون انجام دهند، میتوانند مزایای تکمیلی نیز ارائه کنند. مزایای تکمیلی شامل مواردی مانند تخفیف، طرح های پاداش و مزایای اضافی است. کارفرمایان ممکن است این موارد را برای جذب و حفظ کارمندان ارائه دهند.


مرخصی استعلاجی
طبق قانون کار کانادا، کارمندان حداقل پنج روز مرخصی استعلاجی دارند.

فرهنگ کار در کانادا

میانگین ساعت کار در کشور ۸ ساعت در روز و ۴۰ ساعت در هفته است. تعطیلات در کانادا در مجموع دو هفته می باشد، به غیر از استان ساسکاچوان که سه هفته می توانید در تعطیلات باشید. بیشتر استان ها پس از اشتغال در مدت زمان معینی هفته سوم را نیز به شما اجازه می دهند که در تعطیلات سپری کنید. علاوه بر این، کارمندان بسته به استان محل کار خود ۶ تا ۱۰ روز تعطیل رسمی با حقوق دریافت خواهند کرد. این موارد را در مقاله قوانین کار در کانادا بسیار دقیق تر و جزئی تر بررسی کرده ایم که پیشنهاد می کنیم حتماً آن را هم مطالعه کنید.

شرایط کار در کانادا

شرایط کار در کانادا

درخواست کار در کانادا بسیار شبیه به درخواست کار در دیگر نقاط دنیا می باشد. برای پیدا کردن کار در این کشور شما به یک رزومه و یک کاور لتر احتیاج دارید. پس از اینکه کار مورد نظر خود را پیدا کردید باید فرم درخواست آنلاین را نیز تکمیل کنید. مصاحبه شما به دلایل مشخص از طریق تلفن و یا اینترنت انجام خواهد شد. برای پیدا کردن کار در این کشور مثل همیشه، به خوبی تحقیق کنید. درخواست کار خود را متناسب با کارفرمایی که مورد نظر شما است تنظیم کنید و بر اساس نیاز، مدارک سابقه کار و تحصیلی خود را آماده کنید.

 

مدارکی که باید برای کار در کانادا جمع آوری کنید شامل موارد زیر است:

 

  • ✔ گذرنامه معتبر با اعتبار بیش از ۶ ماه از تاریخ ورود به کانادا.
  • ✔ دو عکس پرسنلی تازه
  • ✔ گواهینامه صلاحیت آموزشی مانند مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد
  • ✔ اثبات صلاحیت های حرفه ای، از جمله سابقه کار
  • ✔ اثبات داشتن تمکن مالی
  • ✔ معاینه پزشکی
  • ✔ پرداخت هزینه درخواست

کار در کانادا با کارآموزی

کارآموزی در کانادا دوره ای است که توسط یک سازمان یا شرکت برای مدت زمان محدودی ارائه می شود. کارآموزی در کانادا شامل طیف وسیعی از مشاغل مختلف خصوصی و دولتی می باشد. سپری کردن دوره های کارآموزی در کانادا موجب می شود که به غیر از آنکه در طی این دوره حقوق دریافت می کنید این امکان را دارید که با کسب مهارت در یک زمینه خاص بتوانید خود را برای یافتن کار دائم در کانادا آماده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره های کارآموزی کانادا و کاریابی در کانادا با کارشناسان ما در موسسه کاربین در تماس باشید.

کار در کانادا در تعطیلات

ویزای کار در تعطیلات کانادا، یک ویزا کاری است که شما می توانید به عنوان پیشخدمت یا کارمند و کارگر، تعطیلات خود را در این کشور به کار مشغول شوید. شما باید برای دریافت این ویزا بین 18 تا 30 سال سن داشته باشید. برنامه اقامت کاری در کانادا موقت است و شما مجوز کار در این کشور را تا 24 ماه دریافت می کنید. پیش از اقامت در کانادا باید شماره بیمه اجتماعی (SIN) داشته باشید تا کار های مالی شما با سهولت بیشتری انجام شود.

اقامت دائم کانادا از طریق ویزای کار

اگر قصد دارید برای مدت طولانی در کانادا باشید و در این کشور کار کنید، شما باید اقامت دائم کانادا را داشته باشید. در حال حاضر، شما تحت یکی از شش دسته زیر می توانید اقامت دائم کانادا را دریافت کنید:

 

✔ اقامت در کانادا از طریق ویزای مهارت کاری
اگر با یک کارفرمای کانادایی با مجوز کار موقت کار میکنید و کارفرما به شما پیشنهاد کار دائم داده است، ممکن است شما واجد شرایط درخواست اقامت دائم تحت برنامه مهارت کاری باشید. به چنین پیشنهادی، اشتغال مرتب یا استخدام سازماندهی گفته میشود. مهاجرینی که مجوز کار موقت دارند، باید امتیازات لازم را تحت برنامه کارگر ماهر خارجی به‌دست آورند. تحصیلات، سن و مهارت های زبانی، از تاثیرگذارترین عوامل در به‌دست آوردن امتیاز مدنظر است. روند اینکار معمولا ۱۸-۱۲ ماه به طول می انجامد.

 

✔ اقامت در کانادا از طریق ویزای کلاس تجاری
از طریق کلاس تجاری کانادا، متقاضیان میتوانند تا حدود یک سال برای اقامت دائم درخواست دهند. افرادی که دارای مجوز اقامت موقت و متقاضی اقامت دائم با استفاده از کلاس تجارت کانادا هستند، باید یکی از سه شرط زیر را داشته باشند:


– سابقه دو سال کار در کانادا
– سابقه یک سال تحصیلات متوسطه در کانادا
– داشتن یک سال سابقه کاری در این کشور


اقامت در کانادا از طریق ویزای کلاس تجاری، گزینه محبوب برای آن دسته از مهاجرینی است که شرایط موردنیاز ویزای مهارت کاری را ندارند.

 

✔ اقامت در کانادا از طریق ویزای نامزدی استانی
تحت برنامه نامزدهای استانی، متقاضیان به‌طور کلی میتوانند ظرف یک تا یک و نیم سال برای اقامت دائم درخواست دهند. از طریق این برنامه، کارگران خارجی توسط کارفرمایان برای اقامت دائم نامزد میشوند. این برنامه، در هر استان متفاوت است. اکثر این متقاضیان باید برای مشاغل خاص، مهارت بالایی داشته باشند.

 

✔ اقامت در کانادا از طریق ویزای انتخاب کبک
از طریق کلاس تجربه کبک، افراد میتوانند برای اقامت دائم درخواست دهند. ویزای انتخاب کبک (QEC) مشابه ویزای کلاس تجاری (CEC) است، اما QEC دارای شرایط بیشتری است. متقاضیان QEC باید به‌مدت حداقل یک سال در یک موقعیت ماهر در کبک کار کرده باشند (از طریق مجوز کار موقت). این متقاضیان، باید بتوانند زبان فرانسوی را در سطح متوسط صحبت کنند.

 

استان کبک برای متقاضیان موفق، گواهی انتخاب کبک صادر میکند و به آنها اجازه میدهد تا برای اقامت دائم درخواست دهند. اگر اتباع خارجی در کانادا با ویزای تعطیلات کاری شرایط ذکرشده در بالا را داشته باشند، واجد شرایط درخواست اقامت دائم از طریق QEC هستند. انتقال از اقامت موقت به دائم از طریق QEC ممکن است کمتر از یک سال طول بکشد.

 

قوانین و مقررات مربوط به اقامت معمولاً پیچیده هستند و به طور مکرر تغییر می کنند، بنابراین بهتر است اطلاعات اقامت و تابعیت را به طور مکرر پیگیری کنید. کسانی که اقامت دائم کانادا را دارند تقریباً همان حقوق شهروندان کانادایی را دریافت می کنند. اگرچه اجازه رای دادن ندارند اما اقامت آنها نامحدود بوده و به بسیاری از امکانات آموزشی و بهداشتی کانادا می توانند دسترسی داشته باشند.

کار در کانادا بدون مدرک زبان

برای کار در این کشور شما باید مدرک زبان داشته باشید و برنامه اقامتی که بدون مدرک زبان از نیروی کار پشتیبانی کند وجود ندارد. به طور مثال شما باید برای کار در کانادا از طریق اکسپرس اینتری، ۶۷ از ۱۰۰ امتیاز لازم را کسب کرده باشید. مدرک زبان شما نقش بسیار مهمی در جمع امتیازات شما دارد. به طور کلی در کانادا کارفرمایان از کسانی که مدرک زبان ندارند، دعوتنامه ارسال نمی کنند.

کار در کانادا بدون مدرک زبان

کار در کانادا بدون مدرک تحصیلی

برای کار در کانادا شما می توانید در مشاغل بسیاری بدون مدرک دانشگاهی مشغول به کار شوید. در حقیقت، بسیاری از مشاغل مانند صنعت ساخت و ساز و نصب لوله به مدارک دانشگاهی یا آکادمیک احتیاج ندارند. برای کار در این بخش ها تنها لازم است که چند دوره که بیشتر آن ها بصورت آنلاین می باشند را سپری کنید و یا اینکه با کار و تجریه آن را بدست آورید.

هزینه زندگی در کانادا

هزینه زندگی در کانادا بین استان ها و مناطق روستایی و شهری کاملا متفاوت است. بخش مهمی از کیفیت زندگی در کانادا، به قدرت خرید شما بر میگردد. هزینه زندگی در کانادا عادی به‌نظر میرسد. چنانچه سطح درآمد خوبی داشته و مصرف کننده مناسبی باشید، هزینه زندگی در کانادا زیاد نخواهد بود.

 

به طور کلی ونکوور گرانترین مکان برای زندگی در آمریکای شمالی در نظر گرفته میشود. طبق آمار سایت numbeo هزینه زندگی در کانادا برای یک فرد در ماه بدون در نظر گرفتن اجاره بها چیزی در حدود 1,448.6 دلار کانادا است. همین شرایط برای یک خانواده چهار نفره در کانادا نیز چیزی در حدود 5,194 دلار کانادا است. در ادامه هزینه برخی موارد را نیز برای شما آورده ایم.

 

شیر (معمولی) ۱ لیتری۲.۴۷ دلار کانادا
یک قرص نان تازه۲.۹۳ دلار کانادا
تخم مرغ (۱۲ عددی)۳.۵۱ دلار کانادا
موز (۱ کیلوگرم)۱.۷۳ دلار کانادا
آب (بطری ۱.۵ لیتری)۲.۱۶ دلار کانادا
هزینه ماهانه باشگاه ورزشی برای ۱ بزرگسال۵۰.۷۵ دلار کانادا

حقوق کار در کانادا

طبق آمار کانادا، متوسط دستمزد کارمندان در کانادا چیزی در حدود ۹۵۲ دلار در هفته است یا چیزی کمتر از ۵۰،۰۰۰ دلار در سال. بیشتر مشاغل پردرآمد کانادا چیزی در حدود ۳ برابر این میانگین حقوق می گیرند. مشاغل کم درآمد کانادا نیز در حدود کمتر از نصف میانگین حقوق کار در کانادا حقوق دریافت می کنند.

حداقل دستمزد کار در کانادا

«حداقل دستمزد» کمترین مبلغی است که کارفرما میتواند به کارمند پرداخت کند. این مقدار بسته به استان، وضعیت، صنعت، و سن یک کارمند متفاوت است. حداقل دستمزد ممکن است به‌طور منظم افزایش یابد. به‌عنوان مثال، از ۱ ژانویه ۲۰۲۲ حداقل نرخ دستمزد در استان انتاریو به قرار زیر است:

حداقل دستمزد کار در کانادا

– حداقل دستمزد به‌صورت عمومی: ۱۵ دلار در ساعت
– حداقل دستمزد دانشجو: ۱۰/۱۴دلار در ساعت
– حداقل دستمزد کارگران خانه: ۵۰/۱۶دلار در ساعت

سیستم بهداشت و درمان در کانادا

در کانادا، استان ها و مناطق، مسئول مدیریت خدمات مراقبت های بهداشتی هستند. سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا از بودجه عمومی تأمین میشود. شهروندان کانادایی و کسانی که اقامت دائم این کشور را دارند میتوانند از طریق مالیات خود هزینه بیمه درمانی را پرداخت کنند.

 

در حالی که دولت فدرال در تامین بودجه و برخی حوزه‌های تخصصی بسیار خاص (مانند تایید دارو) دخیل است، شما باید در استان خود ثبت‌نام کنید تا یک کارت بیمه درمانی بگیرید. باید بدانید که کلینیک های خصوصی مراقبت های بهداشتی در کانادا وجود دارند که رایگان نیستند. اگر در کانادا کار میکنید، کارفرمای شما باید شما را تحت پوشش بیمه درمانی قرار دهد.

 

داروها و هزینه های مراقبت از دندان و یک سری دیگر از موارد پزشکی معمولاً تحت قانون بیمه دولتی کانادا قرار ندارند. این بدان معناست که شما باید بیمه خصوصی دریافت کنید. اگر در کانادا مشغول کار غیررسمی هستید، باید بیمه درمانی خصوصی خود را داشته باشید زیرا بدون آن هزینه درمان شما بسیار زیاد میشود.

بیمه درمانی در کانادا

کانادا، کشور بزرگی است و وقتی صحبت از ارائه خدمات درمانی باکیفیت میشود، جغرافیای آن میتواند یک چالش باشد. نگرانی ها و اولویت های یک حوزه ممکن است بسیار متفاوت از حوزه‌های دیگر باشد. جمعیت روستایی در مقابل شهری، سنت های زبانی، اندازه جمعیت بومی، نزدیکی بیمارستان های بزرگ و اولویت های فرهنگی، همگی بر تصمیم های هزینه های مراقبت های بهداشتی تاثیر میگذارند.

 

کانادا به ساکنان خود و افراد مقیم در این کشور خدمات بهداشتی و درمانی عالی ارائه میدهد. اما مراکز درمانی دولتی، خدمات ضروری را تنها به افراد تحت پوشش طرح بیمه درمانی محلی ارائه میدهند. از سوی دیگر، طرح‌های بیمه درمانی خصوصی گرانتر هستند اما خدمات کافی و مناسبی را به مشتریان ارائه میدهند.

پوشش خدمات بهداشتی جهانی کانادا

کانادا به‌دلیل برنامه بیمه سلامت ملی با کیفیت بالا و سهولت نسبی دسترسی به خدمات بهداشتی، شناخته شده است. شهروندان کانادایی و مهاجرانی که واجد شرایط اقامت دائم هستند، به یک سیستم مراقبت بهداشتی همگانی دسترسی دارند که به Canada’s Medicare معروف است. دستورالعمل ها و استانداردهای سیستم بیمه درمانی در کانادا، توسط دولت فدرال تعیین میشود. هدف اصلی این برنامه، تضمین سطح یکسانی از دسترسی در سراسر کشور، هم برای شهروندان و هم برای مقیمان خارجی در کشور است. با این حال، مدیریت برنامه بیمه ملی بر عهده هر استان و منطقه است.

بازار کار در کانادا

طی سال‌های اخیر تعداد کارجویان در این کشور به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. در ماه‌های ابتدایی سال جاری شرکت‌ها و کسب ‌و کارهای کانادا حدود سی و هفت هزار نفر را استخدام کرده‌اند. طبق آخرین آمار نرخ بیکاری در کشور کانادا حدود پنج و هفت دهم درصد است. کسب ‌و کارهای فعال در زمینه امور مالی، بیمه و خرده‌فروشی بیشتر از سایر کسب ‌و کارهای فعال در این کشور کارجویان جدید را استخدام می‌کنند.

 

در سال اخیر میزان دستمزدهای کارکنان در کشور کانادا به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. کارکنان خارجی بیش از دوازده درصد از نیروی کاری فعال در کشور کانادا را تشکیل می‌دهند. در دهه فعلی نرخ اشتغال در استان آلبرتا و منطقه آتلانتیک سریع‌تر از سایر نقاط کانادا رشد کرده است.

 

 برای دریافت راهنمایی در زمینه شرایط کلی کار در کانادا می‌توانید با کارشناسان کاربین تماس بگیرید. این مؤسسه در زمینه ارائه خدمات به متقاضیان مهاجرت کاری فعالیت می‌کند. ذکر این نکته حائز اهمیت است کاربین در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و لینکدین نیز حضور دارد.

لیست مشاغل پر متقاضی در کانادا که بیشترین درآمد را در سال 2023 داشتند

میزان درآمد کارکنان در کشور کانادا نسبت به اکثر کشورها بالاتر است. از میان مشاغل پرمتقاضی که بیشترین درآمد را در کانادا داشته‌اند می‌توان به متخصص قلب اشاره کرد. این افراد بیش از سیصد و هشتاد هزار دلار کانادا طی سال درآمد کسب می‌کنند. مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات نیز یکی دیگر از مشاغل مورد نیاز و پردرآمد در این کشور محسوب می‌شود. میزان درآمد این افراد با کار در کانادا طی هر سال حدود صد و چهل هزار دلار کانادا است.

 

 طی سال‌های اخیر نام روان‌شناسی نیز در لیست مشاغل پرمتقاضی که بیشترین درآمد را دارند ذکر می‌شود. روان‌شناسان طی هر سال بیش از سیصد هزار دلار کانادا درآمد کسب می‌کنند. وکالت یکی دیگر از مشاغل مورد نیاز پردرآمد در کانادا است. وکلا می‌توانند بین هفتاد هزار دلار کانادا تا صد و سی هزار دلار کانادا درآمد کسب کنند. دندانپزشکی یکی از مشاغل پرمتقاضی با بیشترین درآمد محسوب می‌شود. دندانپزشکان می‌توانند صد و هشتاد هزار دلار کانادا طی سال درآمد داشته باشند.

پیش نیازهای لازم برای دریافت مجوز کار

 تمامی افرادی که خواهان کار در کشور کانادا هستند باید پیش از شروع به کار در این کشور یک مجوز اخذ کنند. در حال حاضر هزینه صدور مجوز کار در کانادا صد و پنجاه و پنج دلار است. متقاضیان باید هنگام ثبت درخواست اخذ مجوز این هزینه را پرداخت کنند. داشتن نامه پیشنهاد کاری از سمت یک کارفرمای کانادایی نیز برای دریافت مجوز کار در این کشور الزامی به حساب می‌آید. از میان سایر پیش‌نیازهای لازم برای دریافت مجوز کار می‌توان به پاسپورت معتبر اشاره کرد.

 

تمامی متقاضیان اخذ مجوز کار در این کشور باید مدارک تحصیلی خود را نیز داشته باشند. داشتن مدارک مرتبط با سابقه کاری متقاضیان نیز برای اخذ مجوز کار در این کشور الزامی به حساب می‌آید. ارائه گواهی عدم سوءپیشینه و گواهی سلامت فیزیکی نیز برای دریافت مجوز کار ضروری محسوب می‌شود. ذکر این نکته حائز اهمیت است طی کردن فرایند دریافت مجوز کار در کشور کانادا بین یک تا سه هفته طول می‌کشد.

 

افرادی که خواهان دریافت مجوز کار در کشور کانادا هستند باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی به طور کامل تسلط داشته باشند. از این جهت ارائه مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی برای دریافت مجوز کار در کشور کانادا ضروری به حساب می‌آید. در نظر داشته باشید حداقل سطح قابل‌قبول برای زبان‌های انگلیسی و فرانسوی به ترتیب CLB 7 و NCLC 7 است.

مالیات در کانادا

نرخ مالیات بر درآمد کارکنان در کشور کانادا به میزان درآمد آنها بستگی دارد. افرادی که درآمد پایین‌تر از پنجاه و پنج هزار دلار کانادا طی سال داشته باشند، تنها پانزده درصد مالیات پرداخت می‌کنند. نرخ مالیات برای افرادی که با کار در کانادا بین پنجاه و پنج هزار دلار کانادا تا صد و یازده هزار دلار کانادا درآمد دارند 20.5 درصد است. افراد دارای درآمد بین صد و یازده هزار دلار کانادا تا صد و هفتاد هزار دلار کانادا نیز طی هر سال بیست و شش درصد مالیات می‌پردازند.

 

 نرخ مالیات کارکنانی که بین صد و هفتاد هزار دلار کانادا تا دویست و چهل و شش هزار دلار کانادا طی سال درآمد دارند بیست و نه درصد است. در نظر داشته باشید کارکنان دارای درآمد بالای دویست و چهل و شش هزار دلار کانادا نیز باید سی و سه درصد طی سال مالیات پرداخت کنند.

 

برای دریافت راهنمایی در زمینه کار در کانادا می‌توانید با کارشناسان کاریابی کاربین تماس بگیرید. متقاضیان مهاجرت کاری با دریافت راهنمایی از کارشناسان این مؤسسه بسیار سریع‌تر می‌توانند امور مربوط به فرایند مهاجرت را پیگیری کنند.

کاربین همراه شما در امر کاریابی در کانادا

کانادا یکی از بهترین کشور های جهان برای کار است. این کشور با داشتن نرخ بیکاری بسیار پایین و میانگین درآمد بسیار بالا در کنار کیفیت بسیار مطلوب زندگی، سالانه مقصد افراد بسیاری از سراسر جهان می باشد. برای کار در کانادا برنامه های اقامتی بی شماری وجود دارد که شما می توانید با داشتن شرایط و مدارک لازم برای هر کدام از آنها درخواست دهید. برای کار در این کشور شما باید تجربه کاری، مهارت کاری و یا مدرک تحصیلی مرتبط با زمینه کاری خود داشته باشید. ویزای کار کانادا یکی از مرسوم ترین روش های دریافت اقامت دائم این کشور می باشد.

سوالات متداول

اقامت کانادا با ویزای کاری شامل مزایای بسیاری است. کانادا کشوری است که هدف هر جوینده کار می باشد. درآمد در کانادا بسیار بالا است و کانادایی ها یکی از شادترین مردم جهان می باشند.

بهترین مشاغل در کانادا که می توانید درباره آنها فکر کنید، مدیران تولید، دندانپزشکان و پزشکان، پرستاران، روانپزشکان و کارمندان بخش منابع انسانی هستند.

اگر واجد شرایط درخواست ویزای کار کانادا هستید، می توانید این کار را به صورت آنلاین یا به صورت حضوری در سفارت کانادا در یکی از کشور های همسایه انجام دهید. اگر می خواهید به صورت آنلاین اقدام کنید، برای ایجاد کپی الکترونیکی از مدارک مورد نیاز خود به اسکن نیاز دارید. از ۸۱ تا ۱۲۵ دلار نیز باید هزینه ویزای کانادا را پرداخت کنید.

پردرآمدترین شغل در کانادا که بیش از سه برابر میانگین کشوری است برای پزشکان متخصص است.

بر اساس نظرسنجی ها، واترلو، کلگری و اتاوا جذاب ترین مکان ها برای کار در کانادا محسوب می شوند. آنها در میان شش شهری قرار دارند که وقتی در معیارهایی مانند آموزش، محیط زیست، بهداشت، مسکن، نوآوری قرار می گیرند نمره A را دریافت می کنند.

پرتقاضاترین مشاغل مورد نیاز در کانادا توسعه دهنده نرم افزار، جوشکار، پرستار، مدیر اداری و دولتی می باشد.

صداقت، دقت در کار، احترام به زمان و تعهد به کیفیت کار از اصول اساسی هستند. همچنین، یادگیری اصطلاحات حرفه‌ای کانادایی و فهم فرهنگ کاری به تعاملات شغلی شما کمک می‌کند.

 

هزینه زندگی در کانادا برای یک فرد مجرد ماهانه حدود ۳,۴۴۷ دلار کانادا میباشد.

 

بله، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال شما هم امکان دریافت ویزا را دارند.

میانگین ۱۲۰۰۰۰ دلار کانادا در سال

 

بله اما ریسک بالایی دارد و نیاز به مدارک فنی بین المللی و سابقه کار بالایی می‌باشد.

فرم مشاوره زیر رو پُر کنید تا شرایطتون آنلاین بررسی بشه و با شما تماس گرفته بشه 

نظرات کاربران

guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شقایق میرخانی
شقایق میرخانی
پاسخ به  خشایار
15 روز قبل

سلام خشایار عزیز وقتتون بخیر
بله اما بهتر هست در ابتدا شرایط شما توسط کارشناسان ما بررسی بشه تا بهترین مسیر رو به شما نشان دهند.

شقایق میرخانی
شقایق میرخانی
پاسخ به  عباس
15 روز قبل

سلام عباس عزیز وقتتون بخیر
برای این کار ابتدا باید شرایط شما مثل مهارت زبانی، تاهل، گواهی سلامت جسمی و … توسظ کارشناسان ما مورد ارزیابی قرار بگیرد تا بهترین روش را به شما معرفی کنند.

عباس
عباس
1 ماه قبل

سلام بنده 39 سالمه با مدرک فوق دیپلم و گواهینامه پایه یک رانندگی بین الملل آیا میتونم از طریق شغل رانندگی در کانادا کار کنم؟

خشایار
خشایار
1 ماه قبل

دورد برشما من ۲4 سالمه شغلم آرایشگری هست….. سه سال سابقه کار دارم دوتامدرک فنی حرفه ای دارم.. نمره آیلتس ۶ هست …. مدرک تحصیلی دیپلم. میخوام بدونم میتونم در کانادا کار کنم؟

بخش سوالات کاربین

مقالات پیشنهادی