کیفیت زندگی در استرالیا

کیفیت زندگی در استرالیا

در این مقاله قصد داریم در مورد کیفیت زندگی در استرالیا و شرایط آن صحبت کنیم. استرالیا ششمین کشور بزرگ جهان، که در تقسیمات مرسوم جزو قاره آسیا است. جمعیت این کشور بیش از 20 میلیون نفر است که تقریباً همه آنها ساکن شهرها بوده و زندگی روستایی چندان مرسوم نیست. استرالیا کشوری مرفه بوده که دارای امکانات بسیاری برای مهاجرین است.

 

استرالیا با جمعیتی بالغ بر 26 میلیون و 473 هزار نفر با تراکم نسبی 2.6 نفر در هر کیلومتر مربع است که کمترین تراکم را در جهان دارد. متوسط نرخ رشد جمعیت سالانه در این کشور 3.1 در سال است و هر دو دقیقه یک کودک در این کشور متولد می شود. لازم به ذکر است که افرادی با نرخ 4.1 نفر در این کشور مهاجر هستند.

 

اکثر مردم در ایالات نیو ساوت ولز و ویکتوریا متمرکز شده اند. پایتخت این کشور کانبرا بوده، جایی که مجلس در آن واقع شده است. بزرگترین شهر استرالیا، سیدنی است. از دیگر شهرهای بزرگ استرالیا می توان به ملبورن، بریزبن، پرت، آدلاید، داروین و هوبارت اشاره کرد. استرالیا تنها کشوری در جهان است که قاره خاص خود را دارد.

 

استرالیا از جنوب هم مرز با اقیانوس منجمد جنوبی، چندین دریا در شمال، اقیانوس آرام از شرق و اقیانوس هند از غرب است، اما مرز خشکی با کشورهای دیگر ندارد.

 

از نظر شرایط آب و هوایی، این کشور دارای شرایط مختلف آب و هوایی در ایالات مختلف است. از نظر زیست محیطی، این کشور دارای تنوع بیش از 750 گونه است. حیواناتی مانند کوالا، دینگو و کانگورو در این کشور ادامه حیات می دهند. در استرالیا جنگل ها و پوشش گیاهی بسیار خوبی وجود دارد.

این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است.

فرم مشاوره رایگان

آنچه خواهید خواند:

استرالیا

درباره استرالیا

پیش از هرچیز بهتر است کمی درباره استرالیا و ویژگی های این کشور صحبت کنیم. اقتصاد استرالیا به کشاورزی و بازرگانی وابسته است.  محصولات اصلی این کشور پنبه، نیشکر، غلات و گوشت است.

 

 استرالیا معادن زیادی داشته و از نظر توسعه انسانی و تولید ناخالص داخلی در رتبه اول جهان قرار دارد. یکی از مزایای استرالیا وجود دانشگاه های با کیفیت است که هر ساله تعداد زیادی دانشجوی بین المللی می پذیرند. اینها تنها برخی از دلایلی است که بسیاری از مردم جهان مایل به مهاجرت به این کشور هستند.

 

استرالیا کشوری است متشکل از قاره استرالیا، جزیره تاسمانی و تعدادی از جزایر کوچکتر است. استرالیا ششمین کشور بزرگ جهان است. این کشور با اندونزی، گینه نو و نیوزیلند هم مرز است. استرالیا سیزدهمین اقتصاد بزرگ در جهان و نهمین کشور به لحاظ درآمد سرانه را دارد.

این کشور که از نظر توسعه انسانی نیز در رده دوم قرار دارد، از نظر زندگی، بهداشت، آموزش، رفاه اقتصادی، آزادی های مدنی و حقوق سیاسی کیفیت بسیار بالایی را ارائه می دهد.

 

کانبرا پایتخت استرالیا است، بزرگترین شهرها سیدنی و ملبورن هستند و پس از آنها بزرگترین شهرهای استرالیا – بریزبن و آدلاید است. معمولاً در رتبه بندی مجله اکونومیست از 3 تا 4 شهر استرالیا در 10 شهر برتر جهان از نظر کیفیت زندگی قرار دارند.

این کشور علاوه بر آب و هوای خوب و طبیعت زیبا از کیفیت زندگی بالایی نیز برخوردار است و شهروندان ایالت های مختلف استرالیا سطح رفاهی قابل قبولی را احساس می کنند. علاوه بر این، استرالیا کشوری مهاجرپذیر است و این کشور مهاجران زیادی از ملیت های مختلف را در خود جای داده است، بنابراین مردم شانس بیشتری برای دریافت ویزای استرالیا دارند.

 

در بسیاری از رتبه بندی های جهانی، استرالیایی ها یکی از خوشبخت ترین افراد جهان محسوب می شوند. دلیل این سطح از رفاه، امنیت کامل و محیط زندگی مسالمت آمیز است.

 

مورد دیگری که زندگی در استرالیا را بسیار لذت بخش می کند، طبیعت بسیار زیبا و بکر این کشور است. استرالیا کشوری عظیم با مناظر طبیعی بی نظیر است. سواحل بسیار تمیز و زیبا، آب و هوای عالی، کیفیت زندگی بالا و داشتن فرهنگ مهاجرت تنها برخی از دلایل جذابیت این کشور است و مهاجران دوست دارند در استرالیا زندگی کنند.

 

در مورد اقتصاد استرالیا نیز باید گفت که استرالیا کشوری پیشرفته است که از نظر طبقه بندی فعلی در بین ثروتمندترین کشورهای جهان قرار دارد.

درباره استرالیا

زندگی در استرالیا چگونه است؟

هزینه های زندگی در استرالیا

در بسیاری از رتبه بندی های جهانی، استرالیایی ها یکی از خوشبخت ترین افراد جهان محسوب می شوند. دلیل این امر سطح بالای رفاه، امنیت کامل و محیط زندگی مسالمت آمیز است.

 

مورد دیگری که زندگی در استرالیا را بسیار دلپذیر می کند، طبیعت بسیار زیبا و دست نخورده این کشور است. استرالیا کشوری عظیم با مناظر طبیعی بی نظیر است. سواحل بسیار تمیز و زیبا، آب و هوای عالی، کیفیت بالای زندگی و فرهنگ مهاجرت تنها برخی از دلایل جذابیت این کشور است که مهاجران دوست دارند در استرالیا زندگی کنند.

 

از دیگر مسائلی که باید در مورد مهاجرت به کشور استرالیا به آن دقت داشت، هزینه های زندگی در این کشور است. در نظر گرفتن شرایط زندگی در استرالیا و همچنین هزینه های زندگی در استرالیا از فاکتورهای مهم در انتخاب استرالیا به عنوان محل مهاجرت است. اگر می خواهید در این کشور زندگی کنید، بهتر است بدانید که هزینه های زندگی شما از جمله غذا، اجازه اقامت و سایر نیازها چیست.

 

در استرالیا، بسیاری از مردم به دلیل داشتن محیطی تمیز و فضای طبیعی و سبز زیبا، سطح بالای تحصیلات، دسترسی به خدمات بهداشتی رایگان و غذای با کیفیت بالا، به فکر زندگی در استرالیا هستند. اولین چیزی که قبل از مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا باید در نظر بگیرید این است که هزینه زندگی در استرالیا چقدر است؟ کیفیت بالای زندگی در استرالیا، زندگی در این کشور را بسیار گران می کند. البته این هزینه ها برای افرادی که در استرالیا کار می کنند چندان قابل توجه نیست، زیرا متوسط درآمد در این کشور بسیار زیاد است. البته هزینه زندگی در استرالیا بسته به نحوه زندگی در این کشور متفاوت است.

 

به همین خاطر در ادامه فهرست متنوعی از هزینه های زندگی در استرالیا را قرار دادیم تا با این هزینه ها آشنا شوید.

  • هزینه غذا و رستوران: حدود 25 دلار استرالیا برای یک وعده غذا در رستوران ارزان
  • هزینه های برق و گاز: تقریباً 163 دلار استرالیا در ماه
  • اینترنت: حدود 71 دلار استرالیا در ماه
  • هزینه حمل و نقل عمومی: حدود 180 دلار استرالیا در ماه 
  • هزینه استهلاک خودرو: حدود 150 تا 260 دلار 
 

تمامی هزینه هایی که در بالا عنوان شد در صورتی به راحتی تامین می شود که در این کشور دارای شغل باشید. حداقل حقوق دریافتی بابت یک شغل در کشور استرالیا جزو پردرآمدترین کشورهای جهان است، به همین دلیل است که استرالیا را جزو کشورهایی می دانند که سطح رفاهی بسیار بالایی دارد. 

کیفیت زندگی در استرالیا چگونه است؟

اگر به دنبال کشوری با شرایط زندگی عالی هستید، زندگی در استرالیا را به شما پیشنهاد می کنیم. استرالیا کشوری مناسب برای افرادی است که می خواهند نه تنها از زندگی لذت ببرند، بلکه در یک کشور پیشرفته با امکانات بالا زندگی کنند. از آنجا که شرایط زندگی در استرالیا آسان تلقی می شود ، اما از نظر امکانات رفاهی و توجه دولت به شهروندان این کشور مانند کشورهایی همچون کانادا است.

 

شهرهای مهم استرالیا انواع خدمات را به شهروندان خود ارائه می دهند. بهترین شرایط کار و اوقات فراغت را برای افرادی که در اینجا زندگی می کنند، ایجاد کرده اند. طبیعت و همچنین سواحل زیبا، مجاورت با اقیانوس و دیگر جاذبه های طبیعی استرالیا را از هر کشور دیگری منحصر به فرد می کند. پیشنهاد می کنم در این رابطه حتماً مقاله بهترین شهرهای استرالیا برای اقامت ایرانیان را هم مطالعه کنید تا خیلی بهتر متوجه این موضوع شوید.

کیفیت زندگی در استرالیا

مقایسه کیفیت زندگی استرالیا با دیگر کشورهای اروپایی

در مقاله استرالیا یا آلمان هم گفتیم که اگرچه کیفیت زندگی در شهرهای استرالیا همچنان رتبه بالایی دارد و در این میان شهر سیدنی در این کشور در رتبه بالایی قرار دارد، اما رتبه دهم آن به یازدهم کم شده است.

 

نظرسنجی های کیفیت زندگی Mercer نشان می دهد که افزایش ترافیک به این افت رتبه کمک کرده است. شهر وین با رکورد ده ساله خود در ردیف با کیفیت ترین شهرهای جهان قرار دارد، شهر زوریخ نیز در رتبه بعدی قرار دارد. در جایگاه سوم، شهرهای اوکلند، مونیخ و ونکوور و شهرهای کشورهای اروپایی جزو 20 شهر برتر جهان قرار دارند. از نظر ایمنی و سلامتی، بغداد در پایین جدول کیفیت زندگی در رتبه 231 قرار دارد.

 

 یکی از معیارهایی که Mercer، در این ارزیابی از آن استفاده کرد ، استاندارد زندگی است که برای مهاجران از کشورهای مختلف وجود دارد. بر اساس آخرین آمار، شهر ملبورن جایگاه شانزدهم خود را به مکان 17 تغییر داده است، در حالی که شهرهای پرت، آدلاید و کانبرا به ترتیب 21 ، 29 و 30 هستند و شهر بریزبن نیز جایگاه 37 ام خود را به 35 ارتقا داده است. کیفیت بالای زندگی استرالیا به جذابیت بین المللی آن افزوده و راه را برای مهاجرت باز کرده است.

مقاسه زندگی در استرالیا و اروپا

امید به زندگی در استرالیا چقدر است؟

یکی از شاخص های مهم کیفیت زندگی افراد، امید به زندگی آنها است. بین سالهای 2014 و 2015 امید به زندگی برای هر پسر متولد شده در استرالیا 4/80 سال و برای هر دختر متولد شده 6/84 سال بود. از سال 2006، امید به زندگی در استرالیا 1.7٪ برای مردان و 1.1٪ برای زنان افزایش یافته است.

 

 استرالیا، عضوی از سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD)، است که از لحاظ امید به زندگی در میان دیگر کشورها عدد بالاتری را به خود اختصاص داده است. برخی از زمینه های کیفیت زندگی که استرالیا در آن از میانگین بسیاری دیگر از کشورهای عضو OECD بالاتر رفته است، عبارتند از:

 

  • میانگین درآمد

برای هر کارفرمای تمام وقت در استرالیا، متوسط درآمد سالانه 91,200 دلار استرالیا است که بسیار بالاتر از میانگین کشورهای عضو OECD است.

  • وضعیت اشتغال

وضعیت اشتغال و درآمد در استرالیا خوب است و متوسط درآمد خالص خانوار برای هر استرالیایی بیشتر از میانگین درآمد کشورهای عضو OECD است. بیش از 72 درصد افراد 15 تا 64 ساله در استرالیا مشاغل پردرآمد دارند، در حالی که متوسط نرخ اشتغال OECD 67 درصد است. علاوه بر این ، 2/13 درصد از کارمندان استرالیا معمولاً ساعتها در طول هفته کار می کنند که در مقایسه با اقتصاد OECD، بسیار بیشتر است، زیرا این درصد در کانادا، ایتالیا، آلمان و فرانسه به ترتیب 7/3 ، 9/3، 6/4 و 8/7 درصد است.

  • وضعیت تحصیلی

در استرالیا، 80 درصد افراد 25 تا 64 ساله تحصیلات عالی دارند، در حالی که تحصیلات عالی در بین کشورهای OECD ،74 درصد است. دانشجویان بین المللی از نظر کیفیت سیستم آموزشی، ریاضیات و علوم موقعیت های خوبی دارند.

  • وضعیت آلودگی هوا

سطح آلودگی هوا در استرالیا در سطح جوی 5 میکروگرم بر متر مکعب است، در حالی که کمترین میانگین در OECD، 13.9 میکروگرم بر متر مکعب است. از نظر خلوص آب، 92٪ از مردم کشور از کیفیت آب آن راضی هستند که این عدد برای افراد عضو OECD، 81 درصد است.

  • میزان مشارکت انسانی

علاوه بر این، روحیه مشارکت فردی و جمعی در میان مردم استرالیا بالاست. حدود 94٪ از جمعیت کشور در شرایط اضطراری همیشه در کنار خود فردی را دارند، در حالی که این عدد برای کشورهای عضو  OECD ، 89 درصد است. از نظر میزان مشارکت و نظرسنجی، 92٪ از استرالیایی ها در آخرین نظرسنجی ها رای دادند. خوب است بدانید که متوسط مشارکت عمومی OECD در 69٪ تعریف شده است.

  • امید به زندگی 

امید به زندگی در میان مردم استرالیا 82.5 سال است که از متوسط OECD، 2.5 سال بیشتر است. از نظر رضایت کلی از جمعیت کشور، میانگین 10 از 10 استرالیا، استرالیایی است که 6.5٪ بالاتر از میانگین OECD است.

مقایسه کیفیت زندگی در استرالیا با ایالات متحده آمریکا

در آمار بدست آمده از بهترین شهرهای جهان در سال 2023 در همه شاخص ها، از جمله کیفیت زندگی، قدرت خرید، ایمنی، بهداشت، هزینه زندگی، سطح درآمد، شاخص ترافیک، آلودگی و آب و هوا از ده ها شهر در جهان، چهار شهر واقع شده در ایالات متحده و سه شهر در استرالیا قرار دارد. جالب اینجاست که اولین شهر با توجه به تمام این شاخص ها، شهر “کانبرا” در استرالیا است و شهرهای “آدلاید” و “بریزبن” در رتبه های 4 و 7 قرار دارند. شاخص مشابهی از کیفیت زندگی در میان کشورهای جهان در سال 2023 انجام شد که براین اساس دانمارک، سوئیس، فنلاند، استرالیا، اتریش، هلند، ایسلند، آلمان، نیوزیلند و نروژ در ده کشور اول قرار گرفتند.

مقایسه زندگی در استرالیا و آمریکا

مقایسه کیفیت زندگی در استرالیا با آلمان

آلمان، با بیش از 80 میلیون نفر جمعیت، دارای تراکم جمعیت قابل توجهی است، به طور متوسط در هر مایل مربع، حدود 232 نفر زندگی می کنند. در حالیکه جمعیت در کشور استرالیا حدود 26.5 میلیون نفر است، به این معنی که فقط 3 نفر در هر مایل مربع زندگی می کنند.

 

در برخی از شهرهای استرالیا، مانند سیدنی و کانبرا، تراکم جمعیت بیشتر است، در حالی که بیشتر زمین ها بیابان است. از نظر امید به زندگی، نزدیکی زیادی بین دو کشور وجود دارد، زیرا میانگین امید به زندگی در آلمان فقط کمی کمتر از استرالیایی ها بوده و در حدود 81 سال است. از نظر امنیتی، دو کشور مشترکات زیادی دارند.

 

در آلمان، نرخ قتل در هر 100000 نفر 0.8 درصد است، در حالی که در استرالیا 1.1 درصد تخمین زده شده است. از نظر بهداشتی، دو کشور از نظر وضعیت و کیفیت نسبتاً مشابه هستند. میزان مرگ و میر نوزادان در هر دو کشور 0.3٪ است. در آلمان، درصد مبتلایان به ایدز کمی بیشتر از استرالیا است. سیستم مراقبت های بهداشتی و خدمات ارائه شده در هر دو کشور از بهترین کیفیت و کمیت برخوردار هستند.

زندگی در استرالیا برای ایرانیان

در سال های اخیر، زندگی در استرالیا به رویای بسیاری از هموطنانمان تبدیل شده است که به لطف آن تعداد ایرانیان در استرالیا طی ده سال گذشته حدود 70٪ افزایش یافته است. شاید مهمترین دلیل مهاجرت ایرانیان به استرالیا، فرصت های مختلف شغلی در این کشور برای افراد تحصیل کرده و ماهر باشد، اما این تنها دلیل نیست.

 

کیفیت زندگی در استرالیا در سطح بالا این کشور ثروتمند، مدرن و مرفه در سال 2023، طبق اعلام رسمی آژانس های رتبه بندی بین المللی برای کیفیت زندگی، در رتبه هفتم جهان قرار دارد.

 

شرایط کار در استرالیا برای ایرانیانی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند همانند سایر مهاجران است. در استرالیا نیز، هیچ کارگری با برخورد ناعادلانه یا شرایط نامناسب کار روبرو نخواهد شد. اگر این اتفاق بیفتد، می توانید شکایت کرده و از لحاظ قانونی پیگیری کرد.

 

در حقیقت، استرالیا تمام تلاش خود را برای محافظت از حقوق اساسی کارگر انجام می دهد. شرایط کار در استرالیا برای ایرانیان بیش از هر چیز به تجربه آنها بستگی دارد. افراد حرفه ای به راحتی می توانند در استرالیا شغل پیدا کنند و درآمد خوبی داشته باشند.

استرالیا برای ایرانیان

کار مناسب برای ایرانیان در استرالیا

برخی رشته های مناسب در استرالیا

اگر فردی از ایران بخواهد به استرالیا مهاجرت کند، در کدام دسته شغلی می تواند مشغول به کار شود؟ البته برای مهاجرانی که در استرالیا کار می کنند هیچ محدودیتی وجود ندارد و همه حق داشتن شغل متفاوت را دارند. با این وجود به دلایل مختلف چند کار در استرالیا بیشتر مورد توجه ایرانیان قرار می گیرند.

 

دولت استرالیا هر ساله لیستی از مشاغلی در استرالیا را منتشر می کند. لیست مشاغل ماهر استرالیا (SOL) برای کار در استرالیا امسال منتشر شد. در لیست زیر می توانید گروهی از مشاغل مورد نیاز برای کار در استرالیا را برای ایرانیان مشاهده کنید:

 

  • علم و بیوتکنولوژی
  • پزشکی و بهداشتی
  • آموزش
  • مهندسی و ساخت و ساز
  • مدیریت منابع انسانی
  • کار ساخت و ساز

مقایسه زندگی در استرالیا و ایران

واقعیت این است که زندگی در استرالیا و ایران بسیار متفاوت است. ایران کشوری پرجمعیت و دارای شهرهای انبوه و شرایط اقتصادی چندان مطلوبی نیست. طبق آمار رسمی، بیکاری و تورم در ایران همیشه بالا بوده است.

 

در صورتی که استرالیا کشوری عظیم است که شهرهای آن از یکدیگر دور هستند. اقتصاد این کشور نیز در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و همیشه در ده کشور برتر جهان قرار داشته است.

 

فرهنگ زندگی در استرالیا و ایران نیز بسیار متفاوت است. ایران تقریباً یک فرهنگ دارد و این در حالیست که در استرالیا چند فرهنگی پذیرفته شده است و مهاجران از کشورهای مختلف فرهنگ خود را حفظ کرده اند.

فرم مشاوره زیر رو پُر کنید تا شرایطتون آنلاین بررسی بشه و با شما تماس گرفته بشه 

نظرات کاربران

guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کارشناس مهاجرت
کارشناس مهاجرت
پاسخ به  poria
2 سال قبل

پنج شهر سیدنی، ملبورن، بریزبن، آدالاید و هوبارت

poria
poria
2 سال قبل

سلام. به نظرتون بهترین شهر برای زندگی از نظر اقتصادی کدوم شهر استرالیاست؟

کارشناس مهاجرت
کارشناس مهاجرت
پاسخ به  خانوم رضایی
2 سال قبل

سلام در حال حاضر المان به علت کمبود نیری کار و پیری جمعیت شرایط مناسب تری رو داره

خانوم رضایی
خانوم رضایی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید
با توجه به تجربه شما و کیفیت زندگی در استرالیا .. برای ایرانیان استرالیا گزینه مناسبتری از اروپاست؟

بخش سوالات کاربین

مقالات پیشنهادی