مهاجرت کاری به استراليا

استرالیا یکی از پویاترین و بهترین کشور های جهان برای کار می باشد. این کشور مملو از فرصت های جدید کاری بوده و کیفیت بالای زندگی به همراه اقتصاد توسعه یافته، آن هزاران شخص را از سراسر جهان سالانه به خود جذب می کند. استرالیا از تمام کسانی که دارای مهارت و استعداد لازم برای مشارکت در اقتصاد استرالیا را داشته باشند، استقبال می کند. شما نیز اگر شرایط لازم را در خود می بینید از درخواست ویزای کار استرالیا حداکثر استفاده را کنید، تا بتوانید زندگی رویایی خود را در این کشور بسازید. اقامت در استرالیا گامی بزرگ برای رسیدن به آرزوهایتان است که ممکن است شما در پس ذهن خود داشته باشید. اما این مسیر همراه با فراز و فرودهایی می باشد. خبر خوش این است که شما در این مسیر تنها نیستید. 

ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا اطلاعات لازم برای کسب شغل مورد نظر خود را در استرالیا دریافت کنید. لازم است که بدانید که هیچ وقت بیشتر از اکنون زمان بهتری برای آنکه بتوانید در استرالیا اقامت کنید وجود نداشته است. اگر می خواهید به سوالات خود در مورد مهاجرت کاری به استراليا، هزینه مهاجرت کاری در استرالیا و نحوه امتیاز بندی مهاجرت کاری به استرالیا پاسخ داده شود این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید.

فرم مشاوره رایگان

آنچه خواهید خواند:

مهاجرت-کاری-به-استرالیا

بازار کار در استرالیا

برای اقامت در استرالیا روش و راه های اقامتی بسیاری وجود دارد. بدون شک دولت کانادا به تمام کسانی که دارای مهارت و تحصیلات دانشگاهی و توانایی لازم برای ایفای نقش در اقتصاد استرالیا باشند نیاز دارد.

 

استرالیا به دلیل پیری جمعیت، مازاد بودجه و رشد اقتصادی بالا شدیدا به منابع انسانی ارزشمند و متبحر نیاز پیدا کرده است. اگر معتقدید که می توانید سرمایه ای برای اقتصاد استرالیا باشید، همین حالا برای اقامت کاری این کشور اقدام کنید.

چرا کار در استرالیا

کار در استرالیا

بی شک استرالیا یکی از بهترین کشور های جهان برای کار است. استرالیا دارای اقتصادی پایدار است که این را با نرخ رشد میانگین سالانه 2.5 درصد به نشان داده است.

یکی از مهمترین نکات برجسته کار در استرالیا این است که شما در این کشور به فرصت های شغلی بیشماری در بخش های مختلف دسترسی خواهید داشت و به غیر از این که از امنیت شغلی بهره مند خواهید شد، در این کشور بیکار نیز نمی مانید.

از دیگر نکات برجسته کار در آلمان می توان به بالا بودن حداقل دستمزد ها در این کشور اشاره داشت که شما در پایان سال از پس انداز عالی که کرده اید متعجب خواهید شد.  

  • مراقبت های بهداشتی رایگان
  • کار در شهرهای زیبا در کنار فرهنگ های گوناگون
  • داشتن حقوقی مشابه شهروندان استرالیایی

جستجوی کار در استرالیا

یکی از مهمترین مواردی که نقش اصلی را برای ویزای کار استرالیا بازی می کند پیدا کردن کار در این کشور است. آگاهی از فرصتهای شغلی در استرالیا برای دست یافتن به امنیت شغلی در این کشور بسیار مهم است.


شما می توانید با بررسی سایت های کاریابی، بررسی روزنامه های محلی استرالیا و یا پرس و جوی محلی شغل مورد نظر خود را در استرالیا پیدا کنید. اما مهمترین روشی که پیشنهاد می شود استفاده از موسسات کاریابی بین المللی می باشد زیرا آنها نمایندگانی در استرالیا دارند که می توانند در کوتاهترین زمان شغل مورد نظر شما را در این کشور پیدا کنند.  

کار-در-استرالیا

انواع ویزای کار در استرالیا

برای کار و زندگی در استرالیا دولت این کشور انواع ویزای مختلفی را در نظر گرفته است. اما به صورت عمده شما این امکان را دارید که از این دو رده زیر درخواست خود را ارسال کنید. 

  • ویزای اقامت مهارت کاری (زیر کلاس 189)
  • ویزای نامزدی استرالیا (زیر کلاس 190)
  • ویزای TSS (زیر کلاس 482)
انواع ویزای کاری استرالیا

ویزای مهارت کاری زیر کلاس 189 استرالیا

ویزای زیر کلاس 189 یک  ویزای مستقل مهارت کاری در استرالیا است که برای دریافت این ویزا نیازی به داشتن پیشنهاد کاری یا نامزدی از کارفرمای استرالیایی نیست.

شما برای دریافت این ویزا به صورت مشخص بر اساس فاکتورهای مورد نیاز مانند سن، تحصیلات، تجربه کاری، مهارت های زبانی و غیره مورد ارزیابی قرار می گیرید. داوطلبان بر اساس این شرایط امتیاز لازم را کسب می کنند و تنها بر اساس این معیار ها است که برای کار در استرالیا نامزد می شوند و در نهایت شروع به پرسیدن سوالات مهم در مصاحبه کاری استراليا می کنند تا فرایند استخدام آغاز شود.

شما برای آنکه واجد شرایط دریافت ویزا تحت برنامه اقامت با مهارت کاری شوید، باید حداقل 60 امتیاز لازم را دریافت کنید.

شما در صورتی می توانید از این روش در استرالیا اقامت کنید که مهارت و صلاحیت لازم برای کار در مشاغل SOL استرالیا را داشته باشید.

تنها کاری که باید بکنید این است که از ابزار SkillSelect استفاده کنید تا برای مهارت هایتان متقاضی پیدا کنید.

 

شرایط ویزای مهارت کاری زیر کلاس 189 استرالیا

از مهمترین شرایط برای دریافت ویزای مهارت کاری استرالیا بدین ترتیب است.

  • حداقل نمره 6 را در آزمون زبان آیلتس کسب کنید.
  • گواهی ارزیابی مهارت های خود را از یک مرجع معتبر در استرالیا دریافت کنید.
  • در یکی از مشاغل مورد نیاز استرالیا به نام SOL تجربه و مهارت لازم را نشان دهید.
  • EOI یا ابراز علاقه برای اقامت کاری به استرالیا خود را ارسال کنید تا اقامت شما مورد بررسی قرار بگیرد.
  • پس از آنکه دعوت نامه برای درخواست کار در استرالیا را دریافت کردید در مدت 60 روز درخواست خود را برای کار به اداره اقامت استرالیا ارسال کنید.

ویزای نامزدی کارفرما زیر کلاس 190 استرالیا

ویزای نامزدی استرالیا که به زیر کلاس 190 معرفی می شود به متقاضیانی تعلق می گیرد که از یک ایالت یا منطقه در استرالیا نامزد شده و واجد شرایط دریافت این ویزا می باشند.

 

کسانی که برای این ویزا درخواست می دهند باید شغل آنها در فهرست مشاغل مورد نیاز استرالیا موجود باشد. مهارت های متقاضی باید با شغلی که در آن قسمت از استرالیا مورد تقاضا است نیز مرتبط باشد.

 

طبق این طرح، متقاضی می تواند به واسطه شرکت یا کارفرما مورد حمایت مالی واقع شود و در استرالیا اقامت کند.

 

شرایط ویزای نامزدی استرالیا زیر کلاس 190

از مهمترین شرایط دریافت ویزای نامزدی استرالیا بدین ترتیب است:

 

  • شغلی را انتخاب کنید که با مجموعه مهارت های شما با فهرست مشاغل مورد نیاز استرالیا.
  • ارائه ابراز علاقه (EOI) برای اقامت کاری به استرالیا به اداره اقامت استرالیا.
  • دریافت نامه دعوت به درخواست کار در استرالیا.
  • پس از دعوت شدن مدارک و اسناد مورد نیاز را ارسال کنید.
  • در آزمون زبان آیلتس حداقل نمره 6 را دریافت کنید.
  • برای اقامت در کانادا 60 امتیاز در معیار های اقامتی استرالیا باید دریافت کرده باشید.
  • شما باید برای دریافت ویزای نامزدی استرالیا زیر 45 سال سن داشته باشید.
  • گواهی سلامت و عدم سوء پیشینه خود را ارسال کنید.

ویزا TSS زیر کلاس 482 استرالیا

استرالیا به کسانی که در مشاغلی که این کشور با کمبود مواجه است، ویزای TSS را اعطا می کند. بر اساس این ویزا متقاضیان این امکان را دارند بین دو تا چهار سال در این کشور به کار مشغول شوند.


متقاضیانی که قصد کار در استرالیا با این ویزا را دارند باید حداقل دو سال سابقه کار مرتبط نیز داشته باشند.


از مهمترین شرایط دریافت این ویزا داشتن شرایط سنی زیر 45 سال است.


تمام شرکتهایی که در استرالیا تحت نام این ویزا اقدام به استخدام می کنند باید بر اساس میانگین حقوق هزینه کارمندان را پرداخت کنند.

مشاغل-مورد-نیاز-استرالیا

محاسبه آنلاین امتیاز مهاجرت کاری به استرالیا

در سال 2013 دولت استرالیا برای ساماندهی درخواست های کار، برنامه اقامت مهارت کاری خودش را که Skillselect نام دارد، جایگزین ویزای کارگران ماهر استرالیا کرد.

 

Skillselect به دولت استرالیا این امکان را می دهد تا برای ارزیابی مهارت های متقاضیانی که برای کار به این کشور درخواست می دهند، تحت یک سیستم مبتنی بر امتیاز آن ها را برگزیند.

این امر موجب شده است تا افرادی که دارای مهارت و شرایط لازم و مناسب برای کار در استرالیا هستند بتوانند در این کشور اقامت کنند.

 

تحت این برنامه اقامتی امتیازاتی که به افراد داده می شود بر اساس معیارهای زیر می باشد:

 

·        سن:  برای اقامت در استرالیا افرادی که بین 25 تا 32 سال هستند بیشترین امتیاز لازم را کسب می کنند. این در حالی است که افراد بالای 45 سال سن متاسفانه هیچ امتیازی را نمی توانند دریافت کرده باشند.

 

 

·       تسلط به زبان انگلیسی:  برای تمام کسانی که قصد دارند برای کار در استرالیا اقامت کنند داشتن مدرک زبان الزامی است. متقاضیان می توانند در آزمون آیلتس شرکت کنند و با داشتن نمره 8 امتیاز کامل 20 را دریافت کنند.

 

 

·       مهارت کاری:  استرالیا از کسانی که دارای توانایی لازم در مشاغل مورد نیاز این کشور هستند استقبال می کند. از مهمترین عواملی که میتواند امتیاز شما در این بخش افزایش پیدا کند داشتن تجربه است. هرچه تجربه شما بیشتر باشد، امتیاز بیشتری را کسب خواهید کرد. 20 حداکثر امتیازی است که شما می توانید در این بخش دریافت کنید.

 

 

·       مدرک تحصیلی:  برای آنکه امتیاز خود را برای اقامت در استرالیا را افزایش دهید باید مدرک تحصیلی مرتبط با شغل نامزدی خود داشته باشید. اگر شما در این زمینه دکترا دریافت کرده باشید حداکثر 20 امتیاز را می توانید کسب کنید. این در حالی است که لیسانس یا فوق لیسانس 15 امتیاز به شما اضافه می کند.

 

 

·       تحصیل در استرالیا:  اگر شما در استرالیا تحصیل کرده باشید امتیاز دیگر به امتیازات خود افزوده اید. اگر شما دارای مدرک تحصیلی از موسسه آموزشی در استرالیایی باشید، می توانید 5 امتیاز کسب کنید.

 

 

·       مطالعه منطقه ای:  اگر در استرالیا منطقه ای زندگی و تحصیل کرده باشید این شانس را دارید که 5 امتیاز دیگر به امتیازاتی که تا به کنون کسب کرده اید اضافه کنید.

 

 

·       مهارت زبان دوم:  اگر به غیر از زبان انگلیسی در زبان دیگری دارای مهارت باشید باز هم امتیاز جمع کرده اید. شما با داشتن مدرک زبان در یکی از زبانهای مورد قبول استرالیا، می توانید 5 امتیاز را به سبد امتیازات خود اضافه کنید. 

 

 

·       مهارتها و شایستگیهای همسر:  همسر و یا شریک زندگی شما می تواند در امتیازات کلی شما تاثیر گذار باشد. اگر وی ساکن و یا شهروند استرالیا نباشد، مهارتهایش از جمله زبان، کار و یا تحصیلات نیز کل امتیازات شما را افزایش می دهد. بر این اساس اگر یک همسر واجد شرایط داشته باشید 5 امتیاز دیگر دریافت کرده اید.

 

 

·       گذراندن دوره های حرفه ای:  شما اگر این امکان را داشته اید که در پنج سال گذشته یک سال به صورت حرفه ای در استرالیا کار و تحصیل کرده باشید باز در شرایطی قرار می گیرید که می توانید 5 امتیاز دیگر را به امتیاز های خود اضافه کنید.

محاسبه امتیاز کاری استرالیا

مراحل مهاجرت کاری به استرالیا

مراحل درخواست ویزای کار استرالیا بدین ترتیب است:

 

  • نوع ویزای کاری استرالیا که واجد شرایط آن هستید را مشخص کنید.
  • از داشتن شرایط لازم برای ارزیابی اقامت در استرالیا مبتنی بر امتیاز (Skillselect) اطمینان حاصل کنید.
  • پیش از درخواست ویزا، از اینکه کارفرمای شما فرم نامزدی و حمایت مالی شما را به صورت آنلاین تکمیل کرده است اطمینان حاصل کنید.
  • فرم درخواست آنلاین ویزای خود را پر کنید.
  • تمام اطلاعات لازم را به همراه اسناد و مدارک تکمیلی به همراه نامه درخواست ارسال کنید.
  • برای بررسی ویزای کار خود هزینه درخواست را نیز پرداخت کنید.
مصاحبه-کاری-استرالیا

شرایط مهاجرت کاری به استرالیا

مهمترین شرایط کار در استرالیا از طریق ویزای مهارت کاری عبارتند از:

 

  • هنگام درخواست باید کمتر از 45 سال سن داشته باشید.
  • از توانایی لازم زبان انگلیسی برای کار در استرالیا برخوردار باشید.
  • حداقل مهارت لازم برای کار در مشاغل با مهارت کاری را داشته باشید.
  • مدارک و مهارت های شما باید با لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا هم خوانی داشته باشد.
  • مهارت های شما مورد ارزیابی برای کار در استرالیا قرار بگیرد.
  • داشتن سلامت قابل قبول با انجام یک معاینه پزشکی.
  • باید در معیار های مورد نیاز اقامت کاری استرالیا حداقل 65 امتیاز کسب کرده باشید.

مدارک ویزای کار استرالیا

شما باید برای اینکه تحت هر برنامه اقامت به استرالیا مقیم شوید باید دارای رزومه کاری و تحصیلی مرتبط با کار درخواستی خود در استرالیا باشید. جهت اخذ ویزای کار استرالیا مهمترین مدارکی که شما باید ارائه کنید شامل موارد زیر می باشد.

 

  • مدارک تسلط به زبان انگلیسی که می تواند شامل آیلتس و یا تافل باشد.
  • ارائه مدارک تحصیلی مرتبط با کارتان در استرالیا
  • ارائه مدارک کاری و استخدامی مرتبط با شغل درخواستی در استرالیا
  • بیمه سلامت و عدم سوء پیشینه
مدارک ویزای کار استرالیا

مدرک زبان ویزای کار استرالیا

بسته به اینکه شما برای چه شغلی در استرالیا قصد دارید که درخواست خود را ارسال کنید نمره زبانی را باید کسب کرده باشید.


اگر شما پرستار هستید و قصد دارید که در استرالیا نیز در این حرفه به کار مشغول باشید باید حداقل نمره کلی شما در آزمون آیلتس 7 باشد.


همچنین لازم است که شما در هر یک از چهار مولفه آزمون شامل شنیداری، خواندن ، نوشتن و مکالمه نمره 7 را کسب کرده باشید.


کسانی که قصد دارند که مهارت خود را در زبان نشان دهند می توانند در آزمون های دیگر مانند آزمون های زبان انگلیسی OET، TOEFL یا PTE (Academic) شرکت کنند.

پیدا کردن خانه در استرالیا

یکی از مهمترین مراحل شما برای اقامت در استرالیا داشتن مکانی برای اقامت در این کشور است. شما باید نشان دهید که می توانید در زمان حضور خود در این کشور مکانی را برای اقامت خود و یا خانوادتان فراهم کرده باشید. استرالیا بی نظیر ترین شهر های دنیا را دارد. از ویکتوریا گرفته تا ملبورن شما شهر های زنده و مدرنی را خواهید داشت که دارای خانه های بسیار مدرن و زیبایی هستند که زندگی در هر کدام از آنها آرزوی هر شخصی است.

اجاره-خانه-در-استرالیا

مدت زمان بررسی ویزای کار استرالیا

مدت زمان بررسی ویزای کار استرالیا بستگی به دسته ویزایی که شما قصد دارید درخواست خود را ارسال کنید دارد. مهمترین عواملی که در مدت زمان درخواست ویزای کار شما تاثیر گذار است بدین ترتیب می باشد:

 

·       مدت زمانی که برای تایید مدارک شما ممکن است صرف شود.

·       هرگونه توضیحات و الزامات دیگری که توسط مقامات از شما درخواست می شود.

 

به طور معمول، مدت زمانی که برای بررسی ویزای کار استرالیا لازم است سپری کنید چیزی در حدود 2 تا 5 ماه می باشد. اما این مدت زمان نیز بستگی مستقیمی به ارسال صحیح درخواست شما دارد. استفاده از یک کارشناس اقامتی می تواند در ارسال صحیح مدارک شما و کاهش مدت زمان بررسی ویزای کارتان موثر واقع شود.

هزینه ویزای کار استرالیا

هزینه ویزای استرالیا هر از گاهی تغییر می کند. هزینه درخواست ویزای کار استرالیا بسته به تاریخ درخواست شما دارد.

 

اگر بین زمانی که شما درخواست خود را ارسال می کنید تا زمانی که اداره اقامت کار استرالیا درخواست شما را دریافت کرده باشد فاصله بیفتد افزایش قیمت وجود خواهد داشت. شما موظف هستید که این افزایش هزینه را بپردازید. شما باید به سفارت این اطمینان را بدهید که بودجه کافی برای پوشش هزینه های دیگر در درخواست خود نیز در اختیار دارید.

 

هزینه درخواست ویزای کار استرالیا معمولاً به دلار استرالیا (AUD) است که باید در زمان درخواست ویزای کار استرالیا پرداخت شود.

 

شما باید برای ویزای زیر کلاس 189 و 190 استرالیا، 4045 دلار برای خودتان، 2020 دلار برای همسر و 1.015 دلار برای هر کودک زیر 18 سال تان واریز کنید.

هزینه-زندگی-در-استرالیا

نتیجه گیری

استرالیا یکی از بهترین کشور های جهان برای کار است. استرالیا از لحاظ شاخص های کیفیت زندگی، رفاه اجتماعی و قدرت خرید همواره رتبه های برتری را در اختیار داشته است. رشد عظیمی که استرالیا هر ساله تجربه می کند، نشان از ثبات اقتصادی این کشور دارد. پایین بوده نرخ تورم و بالا بودن نرخ اشتغال در استرالیا، بسیاری از افراد را برای جستجو رویاهای خود به این کشور می کشاند.

از مهمترین روش های اقامت در استرالیا از طریق ویزای کاری است. دو روش مهم دریافت ویزای کاری استرالیا اقدام از طریق ویزای مهارت کاری و یا نامزدی این کشور است. برای کسب این ویزا داشتن امتیاز اقامتی بسیار مهم است. شما به واسطه سن، مهارت زبان، مهارت کاری، مدرک تحصیلی و سطح مهارت خانواده مورد ارزیابی قرار می گیرید. هر چه امتیاز بیشتری را دریافت کنید شما خود را برای ورود به بهشت استرالیا نزدیک تر می کنید.

مقاله ی پیشنهادی : 

جاب آفر استرالیا

سوالات متداول

شما بسته به نوع ویزای کاری که دریافت کرده باشید، مدت زمانی را که می توانید در استرالیا اقامت داشته باشید متفاوت است. مدت زمانی که شما مجاز به اقامت خواهید بود معمولا از 12 ماه تا 4 سال در نظر گرفته می شود.

ویزای نامزدی استرالیا یکی از انواع ویزای کاری است که شما به شرط برآورده کردن شرایط لازم با مهارت کاری و تجاری می توانید با حمایت مالی یک کارفرمای محلی و یا منطقه ای به استرالیا مهاجرت کنید. این ویزا یکی از کارفرما می تواند یک نماینده دولتی و یا یک شرکت محلی باشد.

معمولا درخواست ویزای نامزدی استرالیا و یا استانی استرالیا هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت.

این یکی از انواع ویزای کاری است که به کارگران و کارمندان با مهارت که دارای شرایط مورد نیاز بازار کار استرالیا هستند، اعطا می شود.

ویزای زیر کلاس 408 استرالیا یک ویزای کاری است که برای مهاجرانی که قصد دارند در این کشور با داشتن شرایط لازم در مدت زمان کوتاهی به کار مشغول باشند که معمولا تا دو سال است در نظر گرفته شده است.

فرم مشاوره زیر رو پُر کنید تا شرایطتون آنلاین بررسی بشه و با شما تماس گرفته بشه 

نظرات کاربران

guest
6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کارشناس مهاجرت
کارشناس مهاجرت
پاسخ به  مهدی
2 سال قبل

ممنون خواهش میکنم . شرکت ما میتونه براتون شغل مناسبتون رو توی استرالیا پیدا کنه و قرار مصاحبه با کارفرما تنظیم کنه

مهدی
مهدی
2 سال قبل

خسته نباشید مرسی از این مقاله عالی

سوالم اینه که چطور میشه توی استرالیا کار پیدا کرد؟

کارشناس مهاجرت
کارشناس مهاجرت
پاسخ به  مهدی
2 سال قبل

خواهش میکنم . خوشحالیم براتون مفید واقع بود

مهدی
مهدی
2 سال قبل

مرسی از مقاله خوبتون

کارشناس مهاجرت
کارشناس مهاجرت
پاسخ به  خانوم سیرتی
2 سال قبل

سلام خیر . هر مدرک زبانی که مورد تایید کشور استرالیا با نمره قبولی باشه

خانوم سیرتی
خانوم سیرتی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید برای پروسه مهاجرت کاری به استرالیا و دریافت ویزای کاری بین مدرک آیلتس و تافل تفاوتی نمیکنه؟

بخش سوالات کاربین

مقالات پیشنهادی